• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z h2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jim Goose
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyper pro:n 90mm reversed damperi saapui eilen ja tänään pääsi asentelemaan.
Osat otin kahdesta eri Z900 sarjasta.
Toisessa oli paremmin virtalukon ympärille sopiva rauta damperille ja toisesta setistä otin näytön sivulle sopivan raudan akselia varten.
Aika paljon näpertelyä että tuon sai asennettua, mutta mikäpä sen mukavempaa ajankulua näin sadekaudella.

Toivottavasti tämä kitkee pahimmat vemputukset ettei tarvitse koko haarukkaa alkaa jo tässä vaiheessa vaihtamaan.
Jospa viikonloppuna pääsis kokeilemaan huippujakin..

PicsArt_11-11-08.36.56.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Pikkuhiljaa alkaa kaikki lockdownin aikana tilatut tuotteet tippumaan määränpäähän. :D
Täällä meillä oltiin yli 6kk täysin eristettynä 24/7 ja kaikki oli sitä myöten seis. Ruokatoimitukset oli ainostaan sallituja ja en käytännössä käynyt roskista pidemmällä koko aikana.

Tänään tuli Speedo angelsin näytön suojakalvo. Laatu tuote tämäkin, eikä asennus vaatinut ihmeitä.

20201112_181923.jpg

Tänään saapui myös porukoille euro5 ODB2 välikaapeli joka oli tarkoitus postittaa tänne meille, mutta löysinkin paikallisesta verkkokaupasta vastaavan jo.

Jos joku on vailla niin voidaan hieroa kaupat. Ei sovi porukoiden bemariin, joten on vailla käyttöä yksi kappale.
Android appsilla ja bluetooth sovittimella saa mukavasti dataa zetahookakkosesta ulos ja nollattua herkästi ilmoittelevan vikamuistin.

Vikamuisti nollaantuu kyllä 80km välein jos vika on kadonnut mutta sen aikana ei esimerkiksi luistonesto toimi lainkaan jos se on siihen liittyvä vika (etupyörä ei ole pyörinyt yhtäaikaa takapyörän kanssa esim dynotessa jne..).

IMG-20201112-WA0009.jpg
 
Viimeksi muokattu:
....."nollattua herkästi ilmoittelevan vikamuistin".......

Mulla ainakaan ole H2 herjannut ensimmäisen 10tkm aikana mitään. Dynonkin jälkeen ok. Mikäs sulla siellä on herjannut? Kiva kun jollakin on ajokelit :thumbup:
 
Eipä ole täälläkään vikakoodeja näkynyt vaikka kerran on Zeta käynyt dynossakin.
Lamda-anturista sain aikaan vikakoodin, kun tuli tehtyä pieniä kokeiluja, mutta ei silläkään ollut mitään vaikutusta pyörän toimintaan.
Netistä löysin H2 SX:n vikakoodin nollausohjeen. Eli maantieajoa reilu 10 kilsaa ja sitten mopon sammutus - ja tämä toistetaan kolme kertaa. Sitten neljännellä startilla vikakoodi ja valo on hävinnyt - ja tämä näytti toimivan myös tässä mopossa.
 
Mulla on Quickshifteri ja KTC ollut molemmat jo vikatilassa. Itse aiheutettuina kylläkin.
Kuittaantuivat molemmat 80km jälkeen, mutta jatkossa kuittaan ne heti luurista.

Attituden dynossa ilmeisesti muistettiin kytkeä KTC pois.

H2:ssa on eri ECU.

TT-tuning on myös käsitellyt aihetta
https://youtu.be/CFPUHdadrtM

Ajokelit on onneksi ympäri vuoden. Tosin nyt sadekaudella ei joka päivä viitsi kastella.
Perjantai 13 teemalla kuva
20201113_100050.jpg
 
Viimeksi muokattu:
^Dynovedossa oli käytössä Sport-kartta, jolloin on täys teho mutta lievin luistonesto päällä (1).

Katoin tuon TT-tuningin videon ja laitoin Euro5-adapterin ja OBD-skannerin tilaukseen.
Joskus autossa kokeilin jotain Bluetooth OBD-skanneria ja se näytti ainoastaan reaaliaikaista dataa, kun tuossa videossa katottiin jo tehdyn vedon dataa - eli onkohan tuossa skannerissa muistia minne jää tiedot talteen?
https://www.ebay.com/itm/ELM327-V2-...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m2749.l2648
 
Siinä EOBD appsissa on 3 tasoa. Ilmeisesti ilmaisversio ei tallenna.
Ostin itse täysversion, mutta en ole päässy vielä kokeilemaan kun adapteri ja kaapeli on vielä matkalla.
 
Mihin sitä kaapelia tarvitsee? Mulla ei ole ollut vikakoodeja eikä kyllä ole akuuttia tarvetta koskea ecuunkaan. Vaimentimen vaihdoin H2:n Akraan, Öhlins taakse, syylärin suoja, ketjurasvari, lämpökahvat ja virtapistoke. Tehoa on minusta riittävästi tai ehkä olen tulossa vanhaksi, mutta keulahan on tosi kevyt. Kiihdyttäminen paikaltaan on tosi vaikeaa kun pyrkii pystyyn ja launch controlilla ei kyllä minusta tee mitään. Onko joku hoksannut miten tällä pitäisi kiihdyttää? Minusta mahtava pyörä, mutta niin hyvä että on jo vähän tylsä. Kawan ahdetuista tämä toimii minusta parhaiten jo vakiona, mutta onhan niissä toisissa hyvät puolensa ja potentiaalia vapautettavaksi. Mutta minusta tämä ei oikeastaan kaipaakaan sitä kun ei muutenkaan ole kevyt, race, jne. vaan soiva käyttöpyörä. Testasin muuten omaan pehmeitä sivulaukkujakin, hyvin istui.
 
Ihan vaan mielenkiinnosta tuli tuo OBD-skanneri hommattua, kun muutamalla kympillä tommosen sai.
Tuskin sille hirveesti käyttöä on, mutta näkee sieltä kait jälkikäteen vaikkapa maksimi ahtopaineet - joita ei ikinä huomaa ajossa katella.

Pyörän lähettäminen on kieltämättä hankalaa - kerran kävin menneenä kesänä kokeilemassa varttimailia ja vaikeeta oli.
Ilman launch controllia on hankalaa saada pidettyä kierroksia jossain tietyssä lukemassa - kiekat ei vaan pysy paikallaan ja kaasua pitää pumpata.
Sitten kun lähtee liikkeelle ja takapyörä sutasee vähänkin, niin sitten luistonesto tulee ja leikkaa tehot, eli pyörä kyykähtää - ja se lähtö onkin sitä myöten taputeltu.
Launch controllilla kiekat pysyy seitsemässä tonnissa vaikka kaasu on pohjassa. No sitten kun lähdetään liikkeelle, niin kiekat menee samantien tappiin ja taas luistonesto tulee ja leikkaa tehot.
Sitten kun liikkeelle päästiin, niin parhaimmillaan tai pahimmillaan meni abaut puolet matkasta niin että etunen ei paljon asfalttia koskettanut.

Nämä tuli kokeiltua Sport-moodissa, jolloin on täydet tehot ja lievin luiston ja keulimisenesto päällä.
En huomannut siinä kokeilla yhtään vetoa ilman luistonestoa, mutta silloin kyllä pitää olla kaasukäsi kunnossa - ainakin jos meinaa käyttää launch controllia - voi mennä nimittäin aika hätäseen ympäri..
 
Meitä on moneen junaan ja yhtä monta on käyttötarkoitustakin. Touring pyöränä toimii hyvin vakionakin ja huollot merkkiliikkeessä kun näyttö niin ilmoittaa.

Kävin tänään testaamassa steering damperia ensin karting radalla kun oltiin muutenkin kurvailemassa pienemillä pyörillä ja sen jälkeen vuorilla n.200km lenkki keulien ja kikkaillen.
Täysin eri pyörä alla. Varsinkin damperiin tottuneelle ehdoton hankinta.

Brocksin tuoreelta videolta näkyy tuo vikavalojen määrä dynotessa josta puhuin. Paljon myös hyvää faktaa mapista ja turbon käyttäytymisestä eri olosuhteissa, jne..
https://youtu.be/KFp3bjKFYJg
Näköjään Brocksiltakin damperi tulossa... koska tarve.

Eilen tuli tilattua Naj:n kanssa kimppatilauksena BOV:t molempien pyöriin, jotta parin viikon sisään päästään purkamaan pyörät taas osiin.
BOV:t tulee Extreme Creationsin Beniltä, jonka uusinta videota kannattaa kytätä jos ZH2:n tuunaus kiinnostaa. Eilen höpistiin hetki ja todella mielenkiintoista settiä tulossa edellisten jatkoksi.
https://youtu.be/7hI2ewOd6MM
TT-tuningille tulee myyntiin erä näitä samoja BOVeja eli varaa omasi Terolta jos kiinnostaa.
Video BOVista https://youtu.be/L6btLC4Dybw

Niin ja tuli DNA vapaavirta filsukin tilattua jo edellisenä päivänä. Ei paljon hyötyä ennen ECUn viilausta, mutta ompa valmiina.

Naj:n ZH2 ja Ducati videoita löytyy youtubesta https://www.youtube.com/c/NajAbdul
Toisen vloggaajan editoima pätkä ZH2:sta Clarkin radalla https://youtu.be/bmHTfPxGUwc
Samalla radalla kävin viimeeksi ajamassa s1000rr ja Ducatin SF/V4R. Sadekauden päätyttyä tammi/helmikuussa olisi tarkoitus viedä ZH2 mukana radalle.
 
Viimeksi muokattu:
Olipa hyvät videot. Aivan rupeaa tekemään itelläkin mieli laittaa, jos kerran pystyy. Olen ajatellut, että tämä ZH2 on aika toivoton virittää. Kun ehtisi ajaa edes omalla H2:lla...
Seuraan kyllä tiiviisti mitä kehitystä tapahtuu. Pitikö sun ostaa kaksi Hyperpron kittiä, että sait yhden steering damperin? Mulla olisi pari vanhaa Superduken ja BMW:n ohjausiskaria laatikossa niin jospa niihin saisi jotenk8n kiinnikkeet.
 
Viimeksi muokattu:
Itse taas päädyin Z H2:seen Streetfighterin sijaan juuri siksi, että siinä riittää virittelemistä ja potenttiaalia rakenteluun moneksi vuodeksi.
Vertailussa ZH2 ja SF dynotulokset vakiona https://youtu.be/QpD7oxSz4_Y

Ostin iskarin erikseen Hyperprolta ja kiinnikkeet bulkkeina.
Katselin tarkempaa mitä osia käytin lopulta tuohon damperiin ja ovatkin kaikki yhdestä setistä.
Myynnissä on siis kahta Z900 mallia. Toisessa näytön alle vaakaan tuleva kiinnitysrauta (joka ei mahdu ilman viilausta ZH2 näytön alle) ja toisessa sama kiinnike näytön oikean laidan alle.

Alla kuvassa ympyröitynä näytön oikealle laidalle tuleva osa joka ei sellaisenaan käy, mutta lyhyellä linkkiraudalla sen saa kiinni tukevasti.
Näitä settejä saa Kiinasta alta 20€. Tulevat loppukädessä samoilta tehtailta kaikki.

Screenshot_20201116-182037_Lazada.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuli privaviestinä juteltua vilkkujen vaihdosta eli jaetaan se nyt tännekkin.
Voisi kuvitella, että kun pyörässä on jo ledivilkut, eikä jenkkityyliin hehkulankalamput, niin vilkkuja vaihtaessa ei relettä tarvitsisi vaihtaa. Väärin.
Orkkisvilkuissa on load resistorit simuloimaan hehkulamppua, joten vilkkujen rele tulee vaihtaa jos teet muutoksia. Tai käytä load resistoreja joita en yleensä suosittele varsinkaan halvoissa aftermarket osissa. Nähnyt pari kärynnyttä pyörää kun väärät vastukset lämmenneet liikaa.

Pari kuukautta sitten vaihdoin itse TST industries integoidun takavalon, että pääsen perän vilkuista eroon.
Takavalossa on 9 eri moodia esiohjelmoituna (3 eri vilkkua ja 3 jarruvaloa).
Alla snadisti hidastettu video, koska ei ollut relettä vielä kun videon kuvasin. Vilkku on todellisuudessa vielä hitaampi. https://youtu.be/o70brK1MmBQ

20201117_070001.jpg

Meinas jäädä oleellinen pois.
Vilkun releen löytää hyvin jemmattuna kun kääntää stongasta kaikki oikeelle ja työntää pään oikealta puolelta keulan alle.
Releen liitin on ympyröitynä kuvassa.

20201117_145607.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kävin kokeilemassa mihin ahtimen jälkeiset ilman lämmöt nousee ja aika kovia lukemia tulee kun 300km/h alkaa lähestymään. Ulkoilman lämpö oli jossain +32 kieppeillä.
https://youtu.be/6ZmBl3Oivxs

Tällä viikkoa tuli vaihdettua DNA vapaavirtafilsukin.

20201126_074300.jpg

3000km mittarissa ja Diablo Rosso takana alkaa olla aika nahoilla.
Mitaksen Sport Force+ oli aivan älyttömän hyvä kumi Z1000R kanssa, joten tilasin sellaisen jo. Super soft kumi, joten sillä ei juuri 2000km enempää ajeta. Varsinkin pito reunoilla on aivan älyttömän hyvä.
Sopii hyvin tiukille käärmeteille, eikä vaadi kummempia lämmittelyjä kovempaankaan ajoon.

Sen verta on tullut roikuttua molemmin puolin pyörää että kummaltakin puolelta on rungon maalit kuluneet pois polven kohdalta. Täytyy käydä tarrapajalla teettämässä suojat noihin kohtiin. Kannattaa tarkistaa hinkkaako omat polvet runkoa.

20201125_161205.jpg


Uskalin poikakin teki videota suomeksi Z H2:sta ja dynottivat tasan 200hp. Tosin sieltäkin tuli kommenttia välijäähyn tarpeesta.
https://youtu.be/W8ySzpa3tv4
 
Viimeksi muokattu:
BOVOVOV

Paketti tuli portille ja intopinkeenä unboxin videoiden ja hypistelyn jälkeen asentamaan.
Varsinainen video on vielä työn alla, mutta laitetaan nyt tänne jo vertailuvideo vakio pybass-venttiilillä ja blowoffilla.

https://youtu.be/pmPmNU_RJDc

Kunhan saan uuden takajullin niin käyn piruttani testaamassa laskeeko ahtoilman lämmöt yhtään kun ilma ei enää kierrä ympyrää.
Toki kiinnostaa myös alkaako käydä pahasti rikkaalla kun ilmamassa laskennat eivät välttämättä ole kohdallaan.

Vaihtotyö oli ilman katteiden purkua noin 10 minuutin homma. Tankkia raottamalla saa riittävästi työtilaa eikä tankin letkujakaan tarvitse irroitella.
Ramair putken tulppakin löysi paikkansa ilman irroittamista. Vakio bypass on siis suoraan letkulla yhteydessä tuohon ilmanottokanavaan ja se reikä pitää tietenkin tukkia.

Vakio bypass
20201126_220820.jpg

Turbosmartin BOV asennettuna
20201126_220844.jpg
 
Minusta ZH2 on niin kesy peli verrattuna alkuperäiseen H2:een etten oikein ymmärrä tätä hypeä. Sehän on tehty 200 hv pyöräksi onnistuneesti ja ehkä siihen pitää tehdä paljonkin muutoksia, että saa imupuolen lämmöt pysymään aisoissa. Metanoliruisku tms. Kawasaki on ehkä tietoisesti ahtanut ihan ok alhaalta ja sitten rajoittaa ylhäältä tavoitteena hieno käyttömoottori. Alkuperäinen H2 ei tarvitse rajoituksia ylhäällä teknisistä syistä vaan poliittisista syistä. Se ei toimikaan yhtä hyvin pienillä kierroksilla ja kaasu on on/off. Z H2 moottori on kyllä hieno ja mukava olisi nähdä mitä tapahtuu, jos kaasuläpät saa pidettyä rajoittamatta auki rajoittimelle saakka.
Mitä etua tuo avoin BOV antaa muuta kuin äänen? Tuliko sieltä kosteutta ulos? Uskalin videossa oli 200 hv niin se varmaan oli korjattu konetehoksi eikä renkaalta?
 
Uskalin kyydissä: Markkinoiden rajuin nakupyörä keulii pyytämättäkin

Kawasaki ZH2:ssa on likimain yksi hevosvoima moottoripyörän jokaista painokiloa kohti. Se tarkoittaa sitä, että reippaalla kaasulla pyörä tahtoo ponnahtaa pystyyn – jokaisella vaihteella.

https://www.is.fi/autot/art-2000007641424.html
 
Z H2 moottori on kyllä hieno ja mukava olisi nähdä mitä tapahtuu, jos kaasuläpät saa pidettyä rajoittamatta auki rajoittimelle saakka.
Mitä etua tuo avoin BOV antaa muuta kuin äänen? Tuliko sieltä kosteutta ulos?

Tätä myös itse odotan ja useampi paja yrittää purkaa ECU:n koodia, että siihen päästään käsiksi.
Tulee viemään aikaa, mutta kaikki koodi on purettavissa.
Käytännössä kaikki osien vaihto on valmistelua siihen että päästään ronkkimaan ECUa joka osa-aluuelta.

Tällä hetkellä BOVin tuntuvin merkitys on sen tuoma ääni.
Auttaa tosin ahdinta nopeammalla paineen vapautuksella kuin ahtaalla vakio putkella, jolloin se sama 100 asteinen ilma kiertää takaisin ahtimelle.
Kunhan pääsen testaamaan niin nähdään onko tuosta tosielämässä edes asteen vaikutusta. Jos on niin se tarkoittaa parannusta tehoissa tietenkin.
Pahimmillaan kaasun vaste heikkenee sietämättömäksi, koska ahtaminen alkaa joka kerta nollasta kun vapautat kaasun.

BPV ja BOV ideahan on suojella ahdinta ettei ahdettu ilma pyri takaisin pyörittämään siipiä väärään suuntaan.
Turboja tuunatessa ahtopaineiden noustessa isoiksi bypass venttiilin sietokyky tulee jossain kohtaa vastaan ja blowoff venttiili on normaalisti ratkaisu siihen.
BOVista on olemassa myös versio jossa vain osa ilmasta kiertää takaisin ahtimelle. Autoissa tällä pyritään pitämään ilmamassa suht samana kuin se on mitattu ilmanotossa ennen paluuporttia.
BOVin päästäessä kaikki ahdettu käyttämätön ilma pois on tuloksena rikas seos ilman uudelleen mappaamista.

Täällä päiväntasaajan tietämillä tuo ilmankosteus on hieman kovempi kuin Suomessa. Tästä syystä sieltä pelmahti hyvät vesihöyryt ulos.
Sopivalla säällä kun ajaa yli 230km/h niin ykskaks on visiiri pientä pisaraa täynnä. Ilma tiivistyy viriiriä vasten ja muuttuu pisaroiksi. Aika ikävä feature.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös