• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z:n perän korotus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mak-3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mak-3

New member
Jos korottaa Z750:n (04) perää niin onko "koiranluu" pitempi vai lyhyempi? jos laskee niin onko sitten päin vastoin?? mitä muuta pitää säätää??
withstupid.gif

Mistäköhän moisii?? vai pitääkö ite tehä? vaikkuttais aika helpolle.

Mulla on yhdet ylimääräiset, ihan tehdastekoiset, jotka korottaa muistaakseni 30-35mm (Vaihdoin takaiskarin, sen kanssa piti laittaa vakioluut).
Jos joku haluaa tarjota jotain niin pistäkää viestiä.

kuulostaa hyvältä!
062802jumpie_prv.gif
minkäs pituset noi on? eli reikien väli? missäs päin luut majailee?

Mulla on yhdet ylimääräiset, ihan tehdastekoiset, jotka korottaa muistaakseni 30-35mm (Vaihdoin takaiskarin, sen kanssa piti laittaa vakioluut).
Jos joku haluaa tarjota jotain niin pistäkää viestiä.
Onko noi koiranluut vielä myynnissä, meneeks ne ihan heittämällä paikoilleen?
Minkäslaista hintaa pidät niille?
smile_org.gif

Mites tuossa kikottimessa on iskari kiinni yläpäästä.. Ei siihen sais prikkaa väliin niin kuin monissa muissa mopoissa..?

Tossa allekirjoituksesa on linkki josta löytyy mp-foorumissa olevia kuvia. Siellä tuoreimmissa kuvissa on ne luut paikallaan (ainakin ne joissa sivupanelit on mustia). Ei sitä korotusta sillain ulkonäössä hirveästi huomaa, itse laitoin siksi että alakate ota maahan niin herkästi.

Lappeenrannan suunnalta nuo luut löytyy ja miltä kuuloistas hinta 20 euroa? Tai 25 jos pitää postittaa.

Se kuka ekana laittaa privaviestiä niin saa ne luut.
Niin ja jos joku haluaa itse ne tehdä: ne taisi olla ehkä n.1-1,5cm vakioita lyhemmät.

Jos olette itse tehnyt luut, mitä materiaalia olette käyttänyt?
Meneekö ihan tavallinen "paskarauta"?

Zetan omistajana ja koiranluut vaihtaneena (en kuitenkaan Zetaan, mutta vastaavaan pyörään) muutama kommentti:

Valmistumateriaalina on T6 alumiini havaittu toimivaksi. Kuulopuheitten perusteella myös ns. normiteräs käy hyvin. Paskarauta taitaa kuulua jo alunperin jonnekkin muualle, esim. pellolle.

Koiranluitten vaihtoon pitää prätkä saada sillälailla ilmaan, ettei swingiin kohdistu mitään painoa/voimaa. Eli nostamalla vaikka koneen alta tunkilla + avittamalla esim. räikkäliinoilla takahäkistä ja ohjaussarvista. Linkkujen pultit kun avaa, on syytä varautua siihen, ettei swingiä enää estä mikään putoamasta liikeratansa loppuun.

Samalla kun vaihtaa koiranluut, voipi linkuston laakereihin iskeä lisää rasvaa. Se kannattaa.

Näillä mennään.

Jay

RST teräs n 5-7mm ois paras. Tunkki renkaan ja perän välissä oli tosi hyvä apu ja kaverit pitää pyörää pystyssä ja keventää perää.
sport05.gif

Back