• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z-one visiirin säätö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Olen ruuvaillut z-onen visiirin säätöä ja en onnistu saamaan sitä oikein kohdalleen. Kun vauhtia on 100 niin humina/jumina/kohina on valtaisaa... Kun hansakalla painaa visiiriä hiukka tiukemmin alareunasta niin ääni katoaa...elikkäs en saa alareunaa tarpeeksi tiiviiksi.
Nykyisellä asetuksella lisäksi visiiri jää reunoilta irti siten, että kun päätä hieman kääntää niin tuuli alkaa käydä silmäkulmaan.
Kertoilkaapa vinkkejä kuinka ruuvata visiiri sellaiseen perussäätöön, ettei tarviis säädellä koko kesää...

Juu ja tulppia pidän tietty mut ääni tulppienkin kanssa pienempi kun sais säädöt kohdalleen.

Jaahas, löysin tämän vanhan topicin sitten minäkin.

Eikai tuohon voi kummempaa ohjetta antaa kuin että katso silmällä miten se tiiviste asettuu visiiriin - ei ole helppoa, olen itsekin huomannut. Mullakin säädöt vielä perseellään vaikka oon pari iltaa jo koittanu tota väkertää...

onpas vaan kumma kun pitää noin säädellä, on pirun kallis pottakin.. pyörän katekin kyllä aiheuttaa meteliä jos vain sattuu olemaan väärällä korkeudella. mulla on raid-mallin shoei
ja ihan jees (ei sitä kyllä voi säätääkkään)
thumbs-up.gif

Z-Onea ei tarvitse säädellä. Se on hiljaisimmasta päästä kypäriä eikä sen kanssa mitään myöskäänkorvatulppia tarvita.
buttrock.gif
Jos hiljaisuutta haluaa, on paras myydä prätkä ja hommata BMW 500; on taatusti hiljaista kuin huopatossutehtaassa.

Z-one on ainakin mun kupoliin hiljaisin kypärä mitä on tullut käytettyä. X-liten 801 on kyllä aika samoissa mitä meteliin tulee.
Mulla ei itse visiiri aiheuta melua, vaan se perinteisempi kaulan ja kypärän reunaan jäävä rako. Koitapa tukkia se jollain esim kaulurilla niin kyllä suhina heikkenee. Oikein tiiviiksi tota kaularakoakaan ei kannata tiivistää, koska sitten huurtuu visiiri.

Melutonta kuuppaa ei kai ole vielä keksittykään
nixweiss.gif
Z-one toimii mulla kuitenkin tähän astisista parhaiten. Kokemusta on Raidista, X-liten 901 ja 801:stä, Suubertin Conceptista ja sitten useista 80-luvun kuupista.

Mulla z -onen visiiri viheltää matkavauhdissa jos sitä ei paina huolella alareunasta kiinni. Puolhuolimattomasti kiinni lyödessä ei siis tiivistä ihan täydellisesti joka kohdasta kumia vasten... Äänekkyys on varmaan paljon myös siitä kiinni mihin kohtaa otsaa pyörteet osuu. Mä käytän joka tapauksessa tulppia niin eipä pienet vohinat haittaa
smile_org.gif

Tuolla on lisää aiheesta. Kypärä on hyvä ja visiiriä voi säätää maun mukaan. Mun pyörässä tuplakuplapleksi aiheuttaa niin paljon melua taakseen että kypärä tuntuu paljon hiljaisemmalta kun nousee seisomaan... Alkuperäisellä pleksillä ilmanvastus taas osuu rintaan jolloin kypärä on hiljaisempi mutta ajo moottoritinopeuksissa pitemmän päälle raskasta. Z-One siis on hiljaisimpia kypäriä, mutta ei suinkaan kaikkien pyörien kanssa. Mutta se ei siis ole kypärän vika.

Mulla z -onen visiiri viheltää matkavauhdissa jos sitä ei paina huolella alareunasta kiinni. Puolhuolimattomasti kiinni lyödessä ei siis tiivistä ihan täydellisesti joka kohdasta kumia vasten... Äänekkyys on varmaan paljon myös siitä kiinni mihin kohtaa otsaa pyörteet osuu. Mä käytän joka tapauksessa tulppia niin eipä pienet vohinat haittaa
smile_org.gif
Sama vika mun orggisvisiirissä. Oon kyllä tullut siihen tulokseen et se vika on visiirissä eikä potassa itsessään, koskapa vihellystä ei tapahtunut kun kokeilin toista visiiriä. No tuo menee vaihtoon ja ens vkolla iridiumia kehiin, että kattellaan sitten viheltääkö. Vinkunat kyllä lakkaa kun visiirin painaa tiukkaan kiinni, mut "hätäsemmissä" lähdöissä sitä ei aina ehdi tehdä
tounge.gif

Shoein Z-one ja XR-1000 taitavat molemmat olla jotain viidensadan huitteilla mutta ilmeisesti vähän eri tyyppisiä kypäriä, mitä eroa noin niinkuin käytännössä tavallisen moporistin kannalta? Hiljaisuus/mukavuus/käytettävyys?

Molemmat kun istuvat nuppiin ja luotan merkkiin.

Kymällä ilmalla viheltelee herkemmin. Tosin jos viitsii pitää tiivisteen puhtaana niin ei paljoa ääntele. Ja kyllä Raidinkin visiirin saa säädettyä, jos haluaa...

Back