Z1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhoz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi,
Olen ostamassa Z1000:sta (2013)ja haluaisin mielipidettä tarvitseeko kyseinen pyörä ohjausiskunvaimenninta?
Myyjän mielestä sillä ei tee mitään mutta ratapyöräilyä harrastava kaverini oli sitä mieltä että kannattaisi laittaa.
Kaveri ohjasi sitten minut tänne kun ei uusimmista Z-malleista varmaksi kuitenkaan voinut mennä.
 
Ohjausiskarin tarve riippuu vähän siitä missä ajelet. Jos paljon kaupungissa pyörimistä niin ehkä ei välttämättä ole tarvetta, mutta radalla ja mutkapätkillä lasketellessa ei pahaa tekisi. Tässä on pikku mutta matkassa. Itse en ole vielä löytänyt ohjausiskaria uusi koriseen Z1000. Jos jollakin on parempaa tietoa asiasta ja tietää mistä sellainen löytyy niin tietoa kaivataan.
 
Moi,
Olen ostamassa Z1000:sta (2013)ja haluaisin mielipidettä tarvitseeko kyseinen pyörä ohjausiskunvaimenninta?
Myyjän mielestä sillä ei tee mitään mutta ratapyöräilyä harrastava kaverini oli sitä mieltä että kannattaisi laittaa.
Kaveri ohjasi sitten minut tänne kun ei uusimmista Z-malleista varmaksi kuitenkaan voinut mennä.


Tarpeellisuus riippunee pitkälti ajotyylistä... Mutta esimerkiksi tiukoissa kiihdytyksissä etupää on paikotellen aika levoton, varsinkin jos on pomppunen asfaltti ja sitten vielä keulaa on laskettu/perää nostettu.
Vuosi sitten tuli hankittua omaan zetaan Öhlinsin ohjausiskari ja ero vakioon on selkeä - ei ole keula tehnyt sen jälkeen mitään ylimääräisiä liikkeitä ja muutoinkin pyörä on vakaampi ajaa.

Sitähän sanotaan että ohjausiskari on halpa henkivakuutus, joka pitänee kyllä paikkansa!
 
Makro86:
Vaihdekaavion saa käännettyä esim. satoracingin jalkatappisarjalla. Tekevät sekä perinteisellä- että käännetylläkaaviolla.
 
Makro86:
Vaihdekaavion saa käännettyä esim. satoracingin jalkatappisarjalla. Tekevät sekä perinteisellä- että käännetylläkaaviolla.

Okei, hyvä homma. Laitatko vielä tarkemman linkin mistä voin poimia ja tilata samantein :)

Saatoinkin jo itse löytää mutta siis maksavatko nuo tosiaan jotain tyyliin 600dollaria :blink: Ei sitten mitään halvempaa ratkaisua tähän ole? :paikallatuulee:
 
Rethallin fatbar-stonga, 999 eli matala malli.
Ei kaipaa enää ohjausiskaria edes radalla sillä tuo stonga on melkoisen leveä.
 
Onko kukaan asentanut Stormin vaihdenäyttöä (mikäsenniminytoli...)?
Onko oikeasti plug&play eli diagnostiikkapistokkeeseen kiinni?

Välillä nääs tympii tyhjällä päällä arpoa vaihteita ja hakea sitä seiskaa...:sad3:
 
Onko kukaan asentanut Stormin vaihdenäyttöä (mikäsenniminytoli...)?
Onko oikeasti plug&play eli diagnostiikkapistokkeeseen kiinni?

Välillä nääs tympii tyhjällä päällä arpoa vaihteita ja hakea sitä seiskaa...:sad3:

Kyllä se taitaa ihan plug&play olla. Eihän sitä tarvitse edes säätää mitenkään niinkuin esim. speedohealeria jonka asennus oli myös
ihan naurettavan helppo.

ps. pitäisi hommata itekkin (gipro), quickshifterillä on onneksi helppo testata nouseeko ne vaihteet enää, suosittelen ;)
 
Viikonloppuna tuli vihdoin ekat kilometrit saatua mittariin :) Hyvältä vaikuttaa ja yllätyin positiivisesti ketteryydestä. Vaihteet napsuu hyvin kohdilleen, tosin välillä tuli sitä 7. vaihdettakin etsittyä. Gipro myös mielessä ja voisi vaikka ekaan 1000km huoltoon sellaisen mukaan tilata.

Eilen asensin USA:sta tulleet kaatumatapit (OESAccessories), olivat sellaiset jotka miellytti, hain nimenomaan isoa simppeliä mallia sekä plain matte black (ja pyynnöstä tekivät vielä ilman firman mainoslogoja).
 
Joo itselläni on myöskin tämä Healtech Gipro vaihdenäyttö ja onhan se kätevä niin ei tarvitse arpoa vaihteita :p
Onko nyt niin, että ei ole mitään halvempaa tai muuta vaihtoehtoa jos haluaa reverse shiftin, kuin hommata Sato Racingin setin? Mistä mahtaa halvimmalla saada, linkkejä?
Entäs millasia jarru/kytkin kahvoja porukoilla on näissä 3rd gen pyörissä? :orgmp2:
 
2wheelssiltä kiinapazzot. Hyvin istu mullakin gixxeriin ja piti vielä värinsäkin. Hintaa tais olla silloin joku 29e posteineen.

Mitenkäs ton Gen3 putkiston kanssa? Jenkkifoorumeilla porukka laittanu Akran kokoputkistoo ilman Power Commanderia ja hyvin kuulemma pelaa. Onko toi PC tarpeellinen hankinta vai meniskö ilman?
 
2wheelssiltä kiinapazzot. Hyvin istu mullakin gixxeriin ja piti vielä värinsäkin. Hintaa tais olla silloin joku 29e posteineen.

Itselle tuli eilen 2wheelssiltä kiinapazzot. Hinta/laatu näyttää olevan kohdallaan. Toimituksineen hintaa taisi jäädä 28€ ja toimitusaika oli 10 päivää tilauksesta.

Harri
 
Itselle tuli eilen 2wheelssiltä kiinapazzot. Hinta/laatu näyttää olevan kohdallaan. Toimituksineen hintaa taisi jäädä 28€ ja toimitusaika oli 10 päivää tilauksesta.

Harri

Elikkäst tommoset menee ostoon :thumbup: Sitten kun vielä löytäis jonkun edullisen reverse vaihdekaavio setin niin olisi aika jees.
Onkos muuten miten vaikea purkaa keulaa sen verran että pääsee käsiksi lyhtyihin kun olisi tarkoitus angel eyessit hommata :cruising:
 
Onkos kellään heittää vinkkiä 07-09 vuosimallin pyörään halapaa ja hyvvee™ rearsettiä?

Nuo kalliit 300-600€ ei kiinnosta. Jos jostain luotettavasta paikasta vaikka joku kiinalainen plug and pray -tyyppinen ratkaisu, jossa kaikki tarvittavat osat mukana...
 
Mistähän voisi mahtaa olla kyse kun tässä viimesen viikon aikana on nyt kaksi kertaa tehnyt sitä, että kun pistää pyörän käyntiin, antaa käydä hetken ja lähtee ajoon. Kerkee ajamaan noin kilometrin ja huomaa että ajonestolaitteen punanen ledi vilkkuu, sekä FI -vikateksti vilkkuu näytöllä. Lähtee pois kun ajaa sivuun ja käynnistää pyörän uudelleen.

Tiedä sitten liittyykö ylläolevaan, vai muutenvaan ruvennut tarkkaaivasemmin kuulostelemaan tuon jälkeen pyörää. Kuuluupi jotain muovista helinää stongan/mittariston lähialueelta. Vain joskus.
 
Mistähän voisi mahtaa olla kyse kun tässä viimesen viikon aikana on nyt kaksi kertaa tehnyt sitä, että kun pistää pyörän käyntiin, antaa käydä hetken ja lähtee ajoon. Kerkee ajamaan noin kilometrin ja huomaa että ajonestolaitteen punanen ledi vilkkuu, sekä FI -vikateksti vilkkuu näytöllä. Lähtee pois kun ajaa sivuun ja käynnistää pyörän uudelleen.

Tiedä sitten liittyykö ylläolevaan, vai muutenvaan ruvennut tarkkaaivasemmin kuulostelemaan tuon jälkeen pyörää. Kuuluupi jotain muovista helinää stongan/mittariston lähialueelta. Vain joskus.

"valon syttyminen ajon aikana kertoo häiriöstä polttoaineruiskutusjärjestelmässä" lukee ohjekirjassa :dunno:
 
Back
Ylös