• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhoz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itselläni myös pienet piristysoperaatiot mielessä -08 1000:n. Ensimmäisenä kuitenkin on saatava kytkin pitämään edes nykyisillä tehoilla. Oletteko jenkeistä vai mistä kytkinpaketteja moiseen haalinut?

Entä mistä nokat?

Itselläni myös pienet piristysoperaatiot mielessä -08 1000:n. Ensimmäisenä kuitenkin on saatava kytkin pitämään edes nykyisillä tehoilla. Oletteko jenkeistä vai mistä kytkinpaketteja moiseen haalinut?

Entä mistä nokat?
Tommonen kytkinsatsi tuli hommattua ja eipä ole sen jälkeen kytkin luistanut.
Luultavasti kytkin alkaisi pitämään jo pelkillä jousien vaihdolla - nimittäin noi Barnetin jouset ovat liki tuplasti jäykemmät kuin zetan vakiot!

Uudempaan zetaan ei taida olla myynnissä mitään virinokkia.
Ysiärrän ja vanhemman zetan nokat sopivat kyllä paikoilleen, mutta pakonokkaan tarvii sitten viritellä asentotunnistin.
Ysin nokilla koneen luonne muuttuu totaalisesti ja vanhemman zetan nokat ovat jotain siitä väliltä...

Njoo eli uudemmissa alkaa sitten olemaan yläkerrassa eroja. Näinköhän toi kytkinsatsi menee suoraan tohon -08 ? En viitsi alkaa montaa kertaa availemaan poskia eli kerralla koko satsi ni luulis alkaa pitämään.

Njoo eli uudemmissa alkaa sitten olemaan yläkerrassa eroja. Näinköhän toi kytkinsatsi menee suoraan tohon -08 ? En viitsi alkaa montaa kertaa availemaan poskia eli kerralla koko satsi ni luulis alkaa pitämään.
Tuon kytkinsatsin asennus viimevuotiseen zetaan oli "pala kakkua"  
wink.gif

Aikaa hommaan meni parisen tuntia kun homman teki kohtuu huolella ja kiirehtimättä.
Zetathan ovat periaatteessa vain isommaksi porattuja ysiärriä ja esimerkiksi kytkimen osalta niissä ei ole mitään eroa.

Jos joku suunnittelee vastaavan kytkinpaketin ostoa minkä Attitude on ostanut,niin voisin lähteä kimppaan.
Saishan siinä ainaski postituskulut puolitettua.

Kun tarvii varmaankin vaihtaa talven aikaan levyt,niin samalla sinne menis vahvemmat jouset...

Näyttää olevan free shipping eli äkkiseltää käsittäisin, että postikulut sisältyy hintaan. Tollainen kytkinpaketti se on ilmeisesti laitettava, kun tuppaa orkkiskytkin luistamaan (paska).

Näyttää olevan free shipping eli äkkiseltää käsittäisin, että postikulut sisältyy hintaan. Tollainen kytkinpaketti se on ilmeisesti laitettava, kun tuppaa orkkiskytkin luistamaan (paska).
"Offer does not apply to orders outside of the Continental 48 United States, APO/FPO address or PO Boxes."

Lähes aina jenkkien "free shipping" on vain sikäläiselle mantereelle.

"Offer does not apply to orders outside of the Continental 48 United States, APO/FPO address or PO Boxes."

Lähes aina jenkkien "free shipping" on vain sikäläiselle mantereelle.
Voi hitsin pimpulat, pitäisi lukea muutakin kun otsakko
biggrin.gif

Nojoo, kimppatilauksessa mukana!

Barnettilta saa muuten Zetaan noita pelkkiä jousiakin, "MT-98-5". Huomasin kun etsin Ducatiin kohtuuhintaista kytkinsettiä. Hintaa näyttäis olevan noin $25.

Itse olen etsinyt kytkinpakettia talven aikana asennettavaksi ysiini ja siksi mainitsenkin nyt, ennen kuin tilaatte et tsekatkaa vielä ebay, sillä mm. (en muista ihan varmaksi merkkiä) EBC:n kuitupaketti maksoi jenkkilästä jotain 80$ buy out + tietenkin jokunen kybädollari postikuluja. Huomattavasti halvemmalla kuitenkin, kuin tuo paketti.

Ei mulla muuta, aattelin vaan että kannattaa tsekata varsinkin tuo jenkkilän ebay noidenkin suhteen.

- P

samoilla sivuilla kun laittoi haun vanhemmalle z1000:lle niin antoi jonkun EBC:n race/sport/kevlar paketin tuohon 80$ luokkaan kaipa sekin parempi on kuin alkuperäinen. vaikka itselläni ei ole ollut kytkimen pitävyyden kanssa mitään ongelmia voisin kanssa lähteä mahdolliseen kimppaan mukaan.
kaipa ne ongelmat sieltä sitten voiman kanssa saadaan esiin.

eBay:sta itsekin noita katselin, mutta kannattaa olla tarkkana mitä setti pitää sisällään. Voi olla pelkät massalevyt, tai sitten välilevyt mukana ja jousetkin voi olla mukana tai ei...
Ja noita massalevyjä näyttää olevan kevlaria, carbonia jne. eikä mulla ole mitään hajua noiden materiaalien kulutuskestosta.

Sitten kantsii myös muistaa että toisinaan pätee lause "halvalla ei hyvää saa"
wink.gif

Itse kokeilin ensin tuohon kytkinongelmaan Stormilta myytäviä jäykempiä kytkinjousia, joiden piti olla jotain 15% jäykemmät ja taisivat olla juurikin EBC:n kamaa.
Lopputulos oli kuitenkin se että kytkinkahva ei ollut yhtään sen jäykempi ja kytkinkin luisti samaan malliin
033102ass_1_prv.gif

Uudet öljyt auttoi kytkinongelmaan sen verran, että nypytys ei juurikaan enää haittaa. Nyt kuitenkin 1500km kohdalla on ilmennyt seuraava ongelma.. Jo uutena kuulin magneeton vauhtipyörän kohdalta kirskahtavan äänen muutaman kerran, mutta se häipyi kun pyörällä oli ajettu muutama kilometri. Nyt ääni on kuitenkin palannut ja kuuluu silloin kun moottorissa on veto päällä. Ääni on sellainen kirskuva ja tulee juurikin vaihtipyörän pyörimisestä... tiedä sitten mikä mahtaa olla. (petilaakeri paskana??) Ääni sen kuin kovenee mitä enemmän kilometrejä tulee. Ei muutakuin huoltoon maanantaina mussuttamaan!
Onko tullut sirinään jo selvyyttä? Itellä vähän samantyylistä ääntä juurikin vasemmalta poskelta, vasta vähän yli 6tkm ajettu 2006, jänskättää.. Huollossa totesivat vaan että ketjuista varmaankin kuuluu, en uskonut.

Kirskuva ääni koki ihmeparantumisen huollossa. Kytkin paketti vaihdettiin uuteen tosin eri syystä (kytkin tärytti). Mutta jokatapauksessa huollossa tehtyjen toimenpiteiden jälkeen ei ääntä enää kuulunut ja kytkin pelaa kuin unelma.

Kirskuva ääni koki ihmeparantumisen huollossa. Kytkin paketti vaihdettiin uuteen tosin eri syystä (kytkin tärytti). Mutta jokatapauksessa huollossa tehtyjen toimenpiteiden jälkeen ei ääntä enää kuulunut ja kytkin pelaa kuin unelma.
Oliko tuo "tärytys" sellaista nykimistä??
Liikkeelle lähdettäessä kytkin ei luistanut tasaisesti vaan tärytti. Erittäin paskamäinen esim; tiukassa u-käännöksessä, jossa pitäisi luistattaa kytkintä. Myös moottorijarrutuksessa oli samaa havaittavissa tosin ei niin paljon kuin liikkeelle lähdössä.

tuo alkaa olemaan jo kiitettävä ero vakioon kerroppa mitä olet pyörällesi tehnyt,kiinnostaa kovin? kun olen itse viemässä omani viaberille tuossa parin kuukauden päästä hieman fixattavaksi. väännöt olivat hieman pudonneet.katselin tuossa omaa vakio dynokäyrää ja aivan tasaisesti se nousee kokoajan tuonne 9300rpm saakka tosin paperissa näkyy vasta 2500rpm jalkeen viiva kyseessä kanssa -07
Ihan virittämisen perusjuttuja, kantta hiblattu, järeemmät nokat, kokoränni ja ilmanottoo parannettu  
wink.gif
mistä hommasit nokat en löydä itse mistään. olin jossain vaiheessa myös yhteydessä bike doctoriin ja prätkä pajalle eikä hekään silloin löytäneet mistään.
Tuossa on nyt ysiärrän nokat, jotka menevät periaatteessa heittämällä paikoilleen - paitsi että nokka-akselin asentotunnistin on eri kohdassa, joten semmonen tarvii sitten sinne viritellä.
Niinkuin tuosta tehokäppyrästä näkyy niin koneesta tulee selkeästi kierroskone, eli mitä alapäästä menetetään ja niin se kertautuu sitten yläpäässä - joku tykkää joku taas ei  
tounge.gif

Mitäs juttuja itse olet aikonut tehdä Zetalle?
Kertokaas joku että minkä vuotisen 9ärrän nokat käy 03 vuoden tonniseen zetaan? ja onko paha homma muuttaa se asentotunnistimen paikka?

Back