• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhoz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä olen ajanut 2011 isolla Zetalla monta kautta Pirellin Diabloilla.
Toimii kadulla ja radalla, tosin sadekelillä harvoin ajan.
Pari viime kesää olen ajanut enimmäkseen rataa, keskiryhmän keskinopeuksia.
Diablo toimii hyvin, varoittaa pehmeästi, ei lähde yllättäen alta, ei repeile ja kuluu erittäin tasaisesti.
(ratapaineet takana ja edessä 2,1-2,2 lämpimänä)

Jostain syystä Diablo toimii mun alla erittäin hyvin.
Alastaron kesäpävillä vaihdoin taas uuden alle, 1 uusi odottaa varastossa.

Mä olen ajanut 2011 isolla Zetalla monta kautta Pirellin Diabloilla.
Toimii kadulla ja radalla, tosin sadekelillä harvoin ajan.
Pari viime kesää olen ajanut enimmäkseen rataa, keskiryhmän keskinopeuksia.
Diablo toimii hyvin, varoittaa pehmeästi, ei lähde yllättäen alta, ei repeile ja kuluu erittäin tasaisesti.
(ratapaineet takana ja edessä 2,1-2,2 lämpimänä)

Jostain syystä Diablo toimii mun alla erittäin hyvin.
Alastaron kesäpävillä vaihdoin taas uuden alle, 1 uusi odottaa varastossa.

Mitä paineet normiajossa? Itselläni ohjekirjan mukaisesti edessä 2,5 ja takana 2,9 (kylmänä).

Liikenteessä etu 2,5 ja taka 3,0.

Kiitos tiedoista. Kävin nyt iltapäivällä kokeilemassa kurvailua Porkkalanniemellä. Hyvinhän nuo ringulat nyt toimi :)

Olisikohan minulla vain ennakkoluuloa Diabloa kohtaa kun ed. mopossa olleet Misukan PP 3:set oli mielestäni todella hyvät.

Moro!
Mikäköhän voisi aiheuttaa sirisevän/kilisevän äänen jossain moottorin etuosassa (kai) kun kierrokset nousevat yli 6500rpm? Onko kysessä ominaisuus vai mahdollisesti oire alkavasta viasta? En tiedä koska tuo on alkanu kuulua, mutta eilen siihen vasta kiinnitin huomiota. Pyörä on vm2004 ja ajettu reilut 53000.
Sirinän aiheuttaja löytyikin lähempää: vasen peili resoinoi, jolloin itse peililasi kilisee kehystä vasten :grin:. Hankala oli ajaessa paikantaa, mutta paikallaan kierroksia nostamalla ja ylimääräinen korvapari apuna "vika" saatiin paikallistettua. Ei onneksi tuon kummempi ongelma ja ajot jatkuu. :WAZAAP:

2 viikkoo ajeltu zetorilla tykkään pyörästä kovasti vihreä vuosimallia 2008 :orgmp: ois kysymys noista Ebaysta myynnissä olevista ohjaus iskareista, miksi noi aasian tuotteet on niin paljon halvempia jopa 30€ halvimmat tekeekö niillä mitään? vaikka maksas tullimaksut ja verot niin tulis silti kai halvemmaksi kuin EU maista tilatut, voisko joku selventää asiaa

no on merkittömiä kopioita jostain tuoteesta ei tule merkkilisää ja materiaaleissa voidaan säästää voi sieltä hintaansa nähden saada ihan hyvääkin kamaa kuten jarru ja kytkinkahvat kokeilemalla se selviää onko mistään kotosin jos ei paljoa odota niin voi jopa olla ihan tyytyväinen ostokseen

Sirinän aiheuttaja löytyikin lähempää: vasen peili resoinoi, jolloin itse peililasi kilisee kehystä vasten :grin:. Hankala oli ajaessa paikantaa, mutta paikallaan kierroksia nostamalla ja ylimääräinen korvapari apuna "vika" saatiin paikallistettua. Ei onneksi tuon kummempi ongelma ja ajot jatkuu. :WAZAAP:

jaa se oli se peilin perkele. itsekkin etsinyt äänen lähdettä, mutta tuloksetta. kuulosti ajossa että tulis jostain keulan / moottorin suunnilta.

pakosarjan pultit aiheutti kilinää kun mopon ostin, olivat sormin pyöriteltävissä :blink: aluksi vain kilisi silloin tällöin tietyillä kierroksilla, sitten alkoi jo pakokaasut tulla läpi kun olivat niin löysällä, silloin vasta tajusin että ne pultit oli löysällä.

Toivottavasti tulee oikeaan ketjuun. Uusi Zetan omistaja, ensikertalainen prätkähommissa, ilmoittautuu. Kävin jo tuonne kawasaki racin sivulle rekkaamassa, mutta kovin hiljainen foorumi tuntuu olevan. No pistetään samat lätinät tännekin :D

Jes. Eli ikää vähän päälle kolkyt, pyöräkortti tarkotus ajaa vielä tänä syksynä kun kouluun aika jo varattuna. Ei aiempaa kokemusta kaksipyöräisistä jos ei mopoja lasketa. Haaveena viimeset 15 vuotta oma moottoripyörä ja viime viikonloppuna sen toteutin.

Hankin ensipyöräksi Kawasakin Z1000 vuosimallia 2006, hyvinhän tuo tuntui kulkevan :blink: Pyörällä ajettu about 17 tkm.

Mitään en pyöristä tiedä, vielä, pahoittelut siitä. Tuossa on ilmeisesti hieman vakiota leveämpi takakumi, Powercommander, speedohealer ja Yoshimuran lyhennetyt sliparit, Renthalin ohjaustanko vakiota leveämmällä otteella, pienet vilkut edessä/takana, peilit vaihdettu, takapenkin tilalla ducktail?. Mukaan sain myös pussillisen pikkutilpehööriä, mut niihin en ole vielä perehtynyt.

Viimeksi muokattu:
^ Paljon onnea & turvallisia kilometrejä nyt ku viileet & liukkaat kelit lähestyy. Kylmä / märkä asfaltti on jo itsessään yllättävän "jäätä". Siihen vielä puista tippuneet lehdet mausteeksi ja saa olla todella sukkasillaan. Se on se ensimmäinen kerta kun kaasua avatessa perä lähtee alta niin tajuaa et "jumaliste onki liukasta". Joka syksyinen & keväinen tilanne. :;):

Pyörähän vaikuttaa persoonalliselle. Varmasti oiva peli eikä liiemmin mitään sen suurempia tyyppivikojakaan? Tai sit ne on vuosien varrella jo fiksailtu pois. Äänien luulisi olevan kohdillaan myös, makeet noi tuplaputket! :WAZAAP:

kiitoksia vaan, onhan tuo aika huomiotaherättävä kuosi niskassa tosiaan. Hillitympikin olisi mulle kelvannut mutta kun hinta oli opiskelijalle sopiva, eikä koeajollakaan mainittavia vikoja löytynyt niin ostin pois. Pieniä kauneusvirheitä ja muuta niplattavaa toki löytyy, mutta eihän tässä uutta oltu ostamassakaan.

Jonkun mielestä ehkä turhan isokoneinen pyörä vasta-alkajalle, mutta omasta mielestä pyörä tuntui "käteen sopivalta" ja uskoisin että rauhakseen kun malttaa harjoitella niin pysytään ojien välissä :orgmp2:

Ulkonäkö noin muuten omaan silmään on sopivan räyhäkäs ja kieltämättä pakoputkisto on mukava lisä. Kierrosten noustessa riittävästi, tuntuu kuin ukkonen löis selän takana. Ei mikään korvia halkova rääkäsy vaan miehekäs pauke :thumbup:

Jonkun mielestä ehkä turhan isokoneinen pyörä vasta-alkajalle, mutta omasta mielestä pyörä tuntui "käteen sopivalta" ja uskoisin että rauhakseen kun malttaa harjoitella niin pysytään ojien välissä :orgmp2:

Itse aloittelin "isoilla mopoilla" kanssa suoraan 1000cc. Kevariajan jälkeen oli 8 vuoden tauko ja sit suoraan tonnisen Yamahan sarviin. Eikä mitään ongelmia. Alottaa vaan varovasti eikä kuvittele missään vaiheessa olevansa mikään katuhaukka käytännössä... Mielikuvat erillään todellisuudesta niin hyvin menee. :;):

Mielikuvat ei ole juuri koskaan lähellä todellisuutta. Ajokokemus ei auta siihen ensimmäisen 10 vuoden aikana.

Mielikuvat ei ole juuri koskaan lähellä todellisuutta. Ajokokemus ei auta siihen ensimmäisen 10 vuoden aikana.

Juu, ei kilometrit maantiellä auta varsinaisiin ajotaitoihin. Mä väittäisin et ekan ajokauteni jälkeen isolla mopolla, taitotaso on pysähtynyt paikoilleen. 4kk vuosittainen tauko ajamisen suhteen sekä mielenkiinnon puute omien ajotaitojen edelleen kehittämiseen ovat omiaan pitämään tästä huolen. Kilometrejä takana on varmaankin about 150 000-170 000. Varsinaiset "taidot" hankittiin ensimmäisen 10 000km aikana...
Tämän jälkeen mä olen mennyt copy/paste tyyppisesti luottaen lähinnä omiin ennakointitaitoihini. Niinä ohikiitävinä hetkinä kun aivo on ripustettuna narikkaan ja kahvaa käännetään reilummin, mennäänkin sitten varmasti enemmän tuurilla kuin taidolla. :p

Onko vinkkejä 2012 mallisen Z1000:n matkustajan penkin irroitukseen? Ei tunnu lähtevän millään ja avainta ei tekisi mieli vääntää kieroksi. Lukkoöljy auttoi keväällä lukkopesän toimintaan, mutta nyt tuntuu olevan todella jumissa :sad:

edit: aukes kun nojasin täydellä painolla takapenkin päälle ja samalla avasin.

Viimeksi muokattu:
Unohtakaa nyt ne commanderit noissa uudemmissa zetoissa ja säädättäkää omat ecut tulee varmasti paljon parempi.

Tossa kesällä kuulinki, että kawanki ecu on nytte purettu ja seo hyvä homma se. Commanderin suunnitteliat kannattaa kysellä kyllä ennemmin, että pääseekö oman pyörän ecuun käsiksi ennenkö ostaa commanderin.

onkos muilla ollut semmoista ongelmaa että takaiskarin yläkiinikkeen reijjät on mennu kohloiks? perästä kun nostaa niin on sentti pari klappia mitailtiiin rungossa olevat pultin reijjät on suurentunu millin josta johtuu tuo klappi. hyviä korjaus vinkkejä otetaan vastaan

onkos muilla ollut semmoista ongelmaa että takaiskarin yläkiinikkeen reijjät on mennu kohloiks? perästä kun nostaa niin on sentti pari klappia mitailtiiin rungossa olevat pultin reijjät on suurentunu millin josta johtuu tuo klappi. hyviä korjaus vinkkejä otetaan vastaan

Eipä ole ainakaan vielä. Minkä ikäinen Z on kyseessä ja paljonko km takana?

noniin pyörä on siis 05 vuosimallia ja siihen on vaihdetty 10r takaiskari. vian syyksi paljastui liian pitkä ykäpään pultti ei siis ollut tiukkaantunut kunnolla ja sen takia päässyt klappaamaan reikää isomaksi. hetki mietiskelyä ja pora käteen rungossa olevat reijät alunperin 10mm kohlootumisen jäljiltä 11mm porattiin 16mm ja sorvissa pyörätettiin 16mm holkit jossa 10mm reikkä ne paikalleen ja pultti läpi ei klappia enään

Back