Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itsekkin uutena 08 z omistajana olen huomannut saman. Öljyt viimeeksi vaihtanut imatran ph MOTO entinen suni 12 000 km hollossa nyt taulussa + 15 000 ehkä käytetty bel-rayta tai jotain.. kaveri taas suositteli koittamaan motulia.Myös -07 zetan omistaja. Ensimmäiset huomiot ajaessa (olen siis täysin vasta-alkaja motoristi, takana n. 300km) koneen kuumuessa lyhyessä ajossa, n. 90 asteen jälkeen alkaa melkoinen rutina vaihteiden vaihdossa kun kytkimellä vaihtaa. Kokeilin kaverin neuvosta ilman kytkintä niin tätä samaa ongelmaa ei ollenkaan ilmene. Pyörässä 15-40w motulit edellisen käyttäjän vaihtamana. Kysymys; onko ylävisko kohdillaan kun moista ilmiöö ilmenee tällä pyörällä? Pitäisikö testata seuraavia öljyjä korkeammalla vai onko kyseinen havainto pyörän "ominaisuus"
edit; lisäyksenä meteliin. Se ei siis ole infernaalista rutinaa, mutta kuitenkin huomattavissa jos vertaa lähes kylmään koneeseen.
Minulla ollut Z 750 uudesta asti ja nyt 16.000 km mittarissa .Uudet öljyt vaihdettu ja vieläkin paukahtaa vaihteet
Paljon maksoi toi sinun motuli. Miul tais olla 15w-40 eli se 5100. Toimii ehkä huonommin ku bel ray exp:llä joka oli 10w-40. Oisko seuraavaksi kokeiltava jotain 10w-50.Itsellä Motulin 10w40:sta alla. Edelliseen postaukseen tullut n. 1500km lisää mittariin. Olen enemmän sinut pyörän ja vaihteiston kanssa. Osittainen vika on myös ollut ajajassa. Nykyisin nopeammilla käsillä ja jaloilla ongelmat ovat poistuneet. Toki alaspäin varsinkin paikaltaan takkuaa, mutta tämäpä on varmasti monelle muullekkin merkille ominaista. Öljyissä ei liene vikaa, enemmänkin pääkopassa![]()
![]()
Ja ilmeisesti uusikoppanen on 07 -> ? Itellä on -07.Vanhakoppasessa kuulu 24tkm huoltoon venojen säätö, vaan ei omassa ainakaan tarvinut säätää. Järvenpään ykkös-mp:tä voin omasta puolestani ainakin suositella, en koko huoltoa ottanut vaan osan tein ite ni maksoi jotain 250e muistaakseen. Nämä siis vanhakoppasen juttuja, eikai noissa hirveesti eroja ole (?) mutta vastakkoon joku uudemman omistaja jos on eri mieltä.
Mulla menee siis jokainen vaihde epämielyttävästi kolahtaen ja vauhdissa kuulee. Ei siis kytkin kunnolla irrota. Vieläkö pitäis öljyjä kokeilla vai raapaista pintaa syvemmältä. Hyviä vinkkejä kiitos.Minulla ollut Z 750 uudesta asti ja nyt 16.000 km mittarissa .Uudet öljyt vaihdettu ja vieläkin paukahtaa vaihteet
Vaihteistoon ja kytkimeen olen ollut tyytyväinen.
Öljynä on koko ajan ollut Bel Ray EXP 10W-40 .
Äänetön tälläinen vaihteisto ei ole eikä kuulukkaan olla.
Etenkin 1-vaihteen kytkeytyminen kuuluu selvänä kolahduksena niinkuin moottoripyörissä yleensäkin.
Tälle vaihteistolle on myös ominaista että vaihteet takkuilee alaspäin vaihdettaessa jos vaihtaa pienemmälle vasta sitten kun vauhti on pysähtynyt. Eli vaihteita kannattaa alkaa
vaihtelemaan alaspäin siinä vaiheessa kun hiljentää esim. risteykseen eikä vasta sitten kun on pysähtynyt.
Minulta löytyy 14 hampainen .Mahtaisiko joltain löytyä ylimääräistä 14 piikkistä eturatasta? Voisin ostaa pois. Entä mistä saisi uuden 14 piikkisen, jos ei keltään löydy? Meneekö normaali pituisella ketjulla edelleen? Kiitoksia avusta.