• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750 '07-

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tumppu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi.
Tankki niin ylös kun letkut riittää, tukee siihen.Ykkönen ja nelonen on helppoja mutta kakkosen ja kolmosen kanssa on sitten vähän ahtaampaa.

Kiitos tiedosta, ensi viikolla heti käsiksi. Pitäisi tässä vielä hommata Kriegan R25 reppu ja IXS:n Orcan sadeasu. Sitten taitaapi olla kaikki varusteet :) Ehkä myös kahvanlämppärit, onko kellään? :)

Moro,
Alkaa oleen jo kevättä rinnassa, ja ajattelin ajan kuluks vaihtaa Zetaan ohjaustangon. Tuola aikaisemmin olikin jo juttua tangon vaihdosta, mut kysellään vähä lisää mielipiteitä. Eli mitä tankoja ootte hommannu, mistä ja mitä mittoja niissä on? Ja onko ollu ongelmia vaihdossa, esim johdot/vaijerit ei riitä yms?

Tarkkana saa olla kohdistureikien (katkaisijat + kaasu) poraamisessa oikeisiin kohtiin.
Ei uudemmassa ainakaan muita vaikeuksia ollut. (Renthal Twinwall).

Edit, sori, puhun isommasta Zetasta mutta ei kai noissa eroja oo...

En kyllä keksi tuohon yllämainitsemaani pyörän vatkaamiseen mitään selitystä :S
Onko tietoa mistä sais Zetaan ohjaustangon kortuspaloja?

En kyllä keksi tuohon yllämainitsemaani pyörän vatkaamiseen mitään selitystä :S

esim. väärät paineet renkaissa, sopivasti kuluneet renkaat, väärä geometria (onko nostettu tai laskettu jompaakumpaa päätä?).. kyllähän tuohon voi vaikuttaa sellanenkin että jos pystyasennossa ajat niin ilmavirta alkaa riepotella kuskiakin jo sen verran että huomaamattas aiheutat ite sen tangon vatkaamisen? :) mun vanha z tais tärrätä jossain 80 paikkeilla kun renkaat oli kuluneet epätasasesti.

esim. väärät paineet renkaissa, sopivasti kuluneet renkaat, väärä geometria (onko nostettu tai laskettu jompaakumpaa päätä?).. kyllähän tuohon voi vaikuttaa sellanenkin että jos pystyasennossa ajat niin ilmavirta alkaa riepotella kuskiakin jo sen verran että huomaamattas aiheutat ite sen tangon vatkaamisen? :) mun vanha z tais tärrätä jossain 80 paikkeilla kun renkaat oli kuluneet epätasasesti.
Renkaat uudehkot, paineet pitäs olla ok, takajousi kiristetty kireimmälle jousen omasta säädöstä ja etupäähän en ole koskenut eli periaatteessa vakio kunnossa jousit ym.. :)

Lähinnä kyselin jos Suomesta sais jostakin tilailtua? Kenties löytyskö foorumilaisilta joltakin ylimääräisiä? :)

Viitsisikö joku jolla on alkuperäinen tanko mitata sen sepeksit. Eli leveys, korkeus ja pullback (eli kuinka paljon tulee linjasta sisäänpäin. noin.) Mulla on tanko vaihdettu ja pitäisi saada korotettua, mutta eihän tuohon korotuspaloja saa, joten tangon varmasti joutuu vaihtamaan. Kiitos.

Viitsisikö joku jolla on alkuperäinen tanko mitata sen sepeksit. Eli leveys, korkeus ja pullback (eli kuinka paljon tulee linjasta sisäänpäin. noin.) Mulla on tanko vaihdettu ja pitäisi saada korotettua, mutta eihän tuohon korotuspaloja saa, joten tangon varmasti joutuu vaihtamaan. Kiitos.

Kyllähän tuohon korotuspaloja saa. esim: http://www.rmheino.fi/product_info.php?cPath=4_38_67&products_id=4436

Katso myös pari postausta taaksepäin, linkkasin pari Ebay linkkiä mistä myös saa korotuspaloja.

Mulla on tuo alkuperäinen tanko varastossa, voin käydä mittaamassa huomenna jos löydän sen.

Jaa niinpä saakin. Olenkin aika puusilmä. Mutta jos vaan viitsit niin mittaa vain, luulen että vaihdan tangon anyway.

Leveys: 72cm
Korkeus: 11cm
pullback: 12-12.5cm

:orgmp2:

Tarkkana saa olla kohdistureikien (katkaisijat + kaasu) poraamisessa oikeisiin kohtiin.
Ei uudemmassa ainakaan muita vaikeuksia ollut. (Renthal Twinwall).

Edit, sori, puhun isommasta Zetasta mutta ei kai noissa eroja oo...

OK.. Uskaltaako noita alumiinitankoja kuinka lähteä porailemaan, ettei sen kestävyys heikkene?

^ Pakkohan siihen on muutama (3+hutit) reikä porata.
3 millisiä reikiä, kai se on tarkoitattu kestämään...:thumbup:

Veikkaanpa, että silloin kun tanko alkaa taipumaan noiden reikien takia, se on pienin ongelma siinä vaiheessa. :) Poraisin huoletta.

Minulla on sellainen projekti käynnissä että teippaan yli koko pyörän mattamustaksi. Alkuperäinen väri on kiiltävämusta. Mattamustana on jo etulokari, bellyban, jäähdyttäjän muovit. Loput sitten kunhan ilmat lämpenee.
Takarenkaan vaihdatin viime syksynä Motormanilla ja hinnaksi tuli 140€ alta alle Dunlop. Kannattaa kysyä tarjous jos paikkakunnalta löytyy alan liike.

^ Itse olen ainakin aina vetässyt tapit veks ja liimannut liukuesteteippiä tankoon ja hyvin on osat pysynyt paikoillaan :;):

OK.. eli ne tapit saa veks siitä mötikästä. Mitäs teippiä ja mistä oot sitä hommannu?

Vielä on vaan se suurin arvoitus toi itse ohjaustanko. Yrittäny pähkäillä et mitkä mitat ois parhaat.

Back