• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750 '07-

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tumppu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noniiin, hyvin alkoi tämä ajokausi.. Meikä parkissa ja joku ajaa lääkehuuruissa päälle! Eli hakusessa olis nyt kawasaki z750 -10 mallisen etu sivukatteet.. Tietääkö kukaan sanoa, paljonko hintaa? Tietysti käytetytkin osat käy....

Noniiin, hyvin alkoi tämä ajokausi.. Meikä parkissa ja joku ajaa lääkehuuruissa päälle! Eli hakusessa olis nyt kawasaki z750 -10 mallisen etu sivukatteet.. Tietääkö kukaan sanoa, paljonko hintaa? Tietysti käytetytkin osat käy....

Ööh, eikös vastapuolen vakuutus korvaa?

Eli oikeestaan en tarvis muuta kuin ne etu sivukatteet ja vasemman etu sivukatteen alle sen mihin se kate tulee kiinni... Kaiken muun oon jo hoitanu, paitsi maalaamoille soittelen huomenna ja kyselen hintoja...

Eikös fiksuinta olis viedä johonki vakuutusyhtiön hyväksymälle pajalle arvioitavaks ja kattoo kaikki vahingot, laatii osalistat ja korjaa?

Eikös fiksuinta olis viedä johonki vakuutusyhtiön hyväksymälle pajalle arvioitavaks ja kattoo kaikki vahingot, laatii osalistat ja korjaa?

Oon käyttänyt jo arvioitavana ja saanut arviot, mutta en saanut kuin kokonaisarvion. Ja kyllähän mä niiden katteiden hinnan saan kun kysyn niitä erikseen siltä, kuka ton pyörän tarkisti ja teki könttä summan korjuulle ja osille. Mutta siihen oli laskettu kaikki osat/työt ja en tarvitse muuta kuin ne perhanan etukattteet!!:grin: muut kyllä saan järjesteltyä.. Mutta kunhan nyt vaan täältä kysyin, että jos joku tietäis. Niin olis ollut täksi illaks tekemistä katteiden tilauksien kanssa. Mutta kyselen huomenna sit sieltä liikkeestä, että paljonko ne katteet maksaa

Eihän sun tarvitse mitään hintoja tietää tai mitään ite tilailla ? Senkun viet pyörän liikkeeseen -> vakuutusyhtiön jamppa tarkastaa -> pyörä kuntoon ja lasku vakuutusyhtiölle.:orgmp2:

Eihän sun tarvitse mitään hintoja tietää tai mitään ite tilailla ? Senkun viet pyörän liikkeeseen -> vakuutusyhtiön jamppa tarkastaa -> pyörä kuntoon ja lasku vakuutusyhtiölle.:orgmp2:

Nojoo, antaa olla. En jaksa iPadilla ilman näppäimii kirjoitella sitä mun pointtii täs jutus tänne!:grin:

Ja pahoittelut huonosti selitetystä murheesta. Mut 'johtuu' tosiaan tästä kun ei oo näppiksii:)-

Eiköhän tässä ole pointtina se, että pyörän omistaja näkee tilanteessa mahdollisuuden ansaita rahaa korjaamalla pyörä itse. Vakuutusyhtiöthän mielellään maksavat kertakorvauksena rahalla hieman korjauksen kustannusarviota pienemmän summan. Mikäli omistajalla on itsellä osaamista ja kenties suhteita maalausfirmoihin yms, niin tuosta voi päästä "hyvällekin tuntipalkalle". Itsekin on noin joskus tehnyt vanhassa autonritsassa jossa itse pakkelilla oikaistu ja spraypurkilla maalattu takakulma ei haitannut vähänkään vertaa.

PS. Alkuperäiselle kysyjälle sellainen kommentti, että mikäli pyörä on rahoitusyhtiön omistuksessa, niin sitten pyörän korjauttaminen vakuutuksen kautta saattaa olla ainoa vaihtoehto (tai ainakin kannattaa lukea rahoitussopimuksen ehdot pyörän kunnosta huolehtimiseen liittyen).

Kausi aloitellaan heti huomenissa sään salliessa, ja huoltokirjan mukaan 24 tonnin huolto olisi edessä suht samantien. Minkälainen projekti tuo mahtaa olla, ja mikä on hinta-arvio? Öljyt ja suodattimen vaihdan itse, muut menee osaavamman käsiin.

Mitä muuta pitää ottaa huomioon, kun haen pyörän lämpimästä tallista, jossa se on talviunet viettänyt? Akku tietenkin ladattu ja tankki täytetty. Öljyt+suodatin vaihtettu kun talliin viety.

Nimim. Ensimmäinen sesonki alusta asti.

Eiköhän tässä ole pointtina se, että pyörän omistaja näkee tilanteessa mahdollisuuden ansaita rahaa korjaamalla pyörä itse. Vakuutusyhtiöthän mielellään maksavat kertakorvauksena rahalla hieman korjauksen kustannusarviota pienemmän summan. Mikäli omistajalla on itsellä osaamista ja kenties suhteita maalausfirmoihin yms, niin tuosta voi päästä "hyvällekin tuntipalkalle". Itsekin on noin joskus tehnyt vanhassa autonritsassa jossa itse pakkelilla oikaistu ja spraypurkilla maalattu takakulma ei haitannut vähänkään vertaa.

PS. Alkuperäiselle kysyjälle sellainen kommentti, että mikäli pyörä on rahoitusyhtiön omistuksessa, niin sitten pyörän korjauttaminen vakuutuksen kautta saattaa olla ainoa vaihtoehto (tai ainakin kannattaa lukea rahoitussopimuksen ehdot pyörän kunnosta huolehtimiseen liittyen).

Jep, juurikin näin :thumbup:

Mitä muuta pitää ottaa huomioon, kun haen pyörän lämpimästä tallista, jossa se on talviunet viettänyt? Akku tietenkin ladattu ja tankki täytetty. Öljyt+suodatin vaihtettu kun talliin viety.

Nimim. Ensimmäinen sesonki alusta asti.

Bajahilliä lainaten:

"Käytettyyn öljyyn on moottorin käymisen aikana aina liuennut rikkiä. Kondensoitunit vesi ja rikki taas muodostavat rikkihappoa joten seisova ja vanha öljy saattaa syövyttää koneen osia ja tiivisteitä. Öljyt kannattaakin useinmiten vaihtaa sekä ennen seisotusta että sen jälkeen. Voit tehdä öljyjen vaihdon ennen varastointia, mutta älä aja uudella öljyllä enempää kuin 100km"

Plus varmistele että kaikki vivut, namiskuukkelit yms. härpäkkeet toimivat ennen liikenteeseen lähtöä.

Ketjujen kireys ja voitelu ja rengaspaineet.:rant:Öljyn määrä,onko kohdallaan,ellet käyttänyt vaihdon jälkeen:rant:

Lisätään vielä listaan, että etupään stefat saattanu kuivahtaa seisotuksen aikana joten kannattaa vilkaista ettei vuoda öljyä. Itselläni kävi näin vaikka pisin yhtämittainen seisokki (*tirsk :grin:) talven aikana oli vain muutaman viikon mittainen.

Olisi pitänyt uskoa ja rasvata ne kunnolla alkutalvesta.

Uusi zetorin omistaja ilmottauttuu! Tuli toissaviikolla hankittua musta 2010 mallin z750 ja nyt rupesin miettimään kuuluuko matkustajan penkin rungossa olla jonkinlaiset kumitapit? Omassa pyörässä takapenkki tuntuu olevan jotenkin löysästi kiinni ja pääsee liikkumaan jonkin verran ajossa.

Itsellä ainakin on tuo matkustajan penkki samanlainen. Tarkotuksena on ollut tehdä siihen jotkin kumit jotka estäisivät heilunnan, mutta ei ole vain aikaseksi saanut.

Vinkkinä muuten tulevia pyörän pidempiä säilytyksiä varten: Suosittelen vahvasti rasvaamaan tankinkorkin lukon. Meinasi aiheuttaa itsellä hieman kiroilua ja käyrän nousua kun huoltoasemalla en saanutkaan korkkia aukia. Oli hapettunut ihan jumiin, vaikka kuivassa ja lämpimässä tallissa säilytetty. Rasvalla ja pihdeillä sai juuri ja juuri auki ilman että avain katkesi.

Uusi zetorin omistaja ilmottauttuu! Tuli toissaviikolla hankittua musta 2010 mallin z750 ja nyt rupesin miettimään kuuluuko matkustajan penkin rungossa olla jonkinlaiset kumitapit? Omassa pyörässä takapenkki tuntuu olevan jotenkin löysästi kiinni ja pääsee liikkumaan jonkin verran ajossa.

Kyllä sen matkustajan istuimen kuuluu olla sellainen että se pääsee vähän liikkumaan.

Back