• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750 Stonga resonoi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sami71
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sami71

New member
Joo kävin tossa vähän matkaa ajelemassa, niin panin merkille, että orkkistanko resonoi ku hullun kurpä hanurissa, varsinkin kaasun puoleinen, vauhdissa 100-110km/h ja peili on ihan pimee.
Piti jopa pysähtyy 130 kilometrin jälkeen verryttään kaasukättä, ku tunto oli kokonaan pois.
Onko muilla orkkistangolla ajelevilla vastaavia kokemuksia?

Jos kaikil muilla on alustonga paikoillaan
tounge.gif

Itellä ei ainakaan Apicot mitään täristä.

Joo aika paljon täristää peilit... Tänään mutkatiellä jopa toinen löystyi ja "irtosi" heilumaan, hieman säätöä.
wink.gif

Vääntää muuten mukavasti alhaalta kun vrt. 600 kyykkyyn!
smile_org.gif

Joo vääntää se ihan makeesti. Tänään olin valoissa ekana ja reinikaiset takana ja lähdin suht ripeesti, aika matalilla kierroksilla kuitenkin ku mopo sisäänajossa, niin etupyörä nousi ehkä vahingossa jotain sentin, johan ajoivat vierelle viittomaan tiensivuun, syytä kysellessä vanhempi reinikainen kyseli, että olenko niitä "Temppumiehiä" ihmettelin jotta mitäs ne on, johon reinikainen totes ettei pitäisi viisastella virkavallalle. Päästivät "Tällä kertaa" varoituksella.
Kai niitä vituttaa, ku niiden mondeot ei pysy perässä.
033102ass_1_prv.gif

Mulla ei peilit juurikaan resonoi, mutta se vasemman puoleinen peili löysty inhottavasti.

Joo vääntää se ihan makeesti. Tänään olin valoissa ekana ja reinikaiset takana ja lähdin suht ripeesti, aika matalilla kierroksilla kuitenkin ku mopo sisäänajossa, niin etupyörä nousi ehkä vahingossa jotain sentin, johan ajoivat vierelle viittomaan tiensivuun, syytä kysellessä vanhempi reinikainen kyseli, että olenko niitä "Temppumiehiä" ihmettelin jotta mitäs ne on, johon reinikainen totes ettei pitäisi viisastella virkavallalle. Päästivät "Tällä kertaa" varoituksella.
Kai niitä vituttaa, ku niiden mondeot ei pysy perässä.
033102ass_1_prv.gif
Minun Zeta ei ainakaan hirveen helposti keuli kaasulla, silleen vähän nostaa muutaman sentin, jos esim ykkösella ajaa 6000 kierroksella ja sitten kaasut pohjaan ja yrittää keulia pelkällä kasulla niin sutasee vähän ja ei keula nouse, ja renkaat kohtu puhtaat, siis taitaa olla varsin kovat nuo vakio renkaat kun sutivat niin herkästi, toisaalta ilma on kyllä tuommosta 6-10 astetta niin aika kylmänä ne renkaat on...

Toiseksi tuohon keulimiseen, veljen kanssa kiihdytettiin vierekkäin, siis minä niin paljon ku omasta pyörästä lähti ja veli niin paljon ku omalla pyörällä osaa ilman että menee ympäri(2003 R1) niin 0-150km/h meni kohtuu tasaseen, alle pyörän verran ero kokoajan, mutta itsellä ei keula noussut kun korkeintaan 5cm, niin R1: se oli joka vaihteella puolimetriä ilmassa, siis onko niin eri paina jakauma, että jos yhtämatkaa kiihdyttää, niin toisella pyörällä pitää yrittää ettei keulat hypi liikaa ilmaan ja zetalla taas nouse yhtään, vaikka samaa vauhtia mennään?

Hyvä kiihdyttely pökä valoista tämä zeta, siinämielessä että voi lähteä kaasut pohjassa, just tuolla veljen R1:llä saa olla tosi varovainen ette 1:llä tai 2:lla mee ympäri.

Mun z tuntuu vasta heräävän 7 tonnin jälkeen ja kyllä se sillon keulii kaasulla ihan herkästi. Paikaltaan lähtiessä se ei tarvii ku 4-5 tuhatta rundia, niin nostaa tarvittaessa ympäri.
R1:n on tietysti ihan toiselta planeetalta, jos näitä vertailee.

Mun mielestä vakiorenkaat on tosi tunnokkaat ja muutaman kilometrin jälkeen ku kädellä koittaa niin selvästi on hyvin lämmenneet.
Painojakaumasta en osaa muuta sanoo, et jos eteen nojaa, nii sehän estää keulimista, mut mulla on tasainen 110kg:n paino aina jossain kohti pyörää
biggrin.gif

Suurehko kuljettajan massa lisää keulimistaipumusta muuten huomattavasti. Ihan vain näin niinko välihuomautuksena jos ei sitä joku vielä tiennyt.

Kiitti moi.

Mun z tuntuu vasta heräävän 7 tonnin jälkeen ja kyllä se sillon keulii kaasulla ihan herkästi. Paikaltaan lähtiessä se ei tarvii ku 4-5 tuhatta rundia, niin nostaa tarvittaessa ympäri.
R1:n on tietysti ihan toiselta planeetalta, jos näitä vertailee.

Mun mielestä vakiorenkaat on tosi tunnokkaat ja muutaman kilometrin jälkeen ku kädellä koittaa niin selvästi on hyvin lämmenneet.
Painojakaumasta en osaa muuta sanoo, et jos eteen nojaa, nii sehän estää keulimista, mut mulla on tasainen 110kg:n paino aina jossain kohti pyörää
biggrin.gif
joo itselläni on 62kg, niin voi vaikuttaa asiaan, ympäri tuota ei kyllä saa millään, siis kasulla, kytkimella ei oikeen vielä uskalla keulaa ylös repiä...

Toiseksi tuohon keulimiseen, veljen kanssa kiihdytettiin vierekkäin, siis minä niin paljon ku omasta pyörästä lähti ja veli niin paljon ku omalla pyörällä osaa ilman että menee ympäri(2003 R1) niin 0-150km/h meni kohtuu tasaseen, alle pyörän verran ero kokoajan, mutta itsellä ei keula noussut kun korkeintaan 5cm, niin R1: se oli joka vaihteella puolimetriä ilmassa, siis onko niin eri paina jakauma, että jos yhtämatkaa kiihdyttää, niin toisella pyörällä pitää yrittää ettei keulat hypi liikaa ilmaan ja zetalla taas nouse yhtään, vaikka samaa vauhtia mennään?
Johtuiskohan se kuitenkin siitä, että rykkösessä on Voima läsnä, toisin kuin zetassa?

Johtuiskohan se kuitenkin siitä, että rykkösessä on Voima läsnä, toisin kuin zetassa?
Ei johdu, jos yhtä matkaa kiihdyttää ja toinen keulii ihan täysillä niin se ei voimasta johdu se keuliminen, vaan painojakaumasta, siis R1:llä ei kiihdytetty ihan täkyllä, vaan samaa matkaa Zetan kanssa, toki kuskeilla on 25kg painoeroa...

Olis kivä päästä testaan Buelin Lightning XB12S:ää, keulii vissiin kohtuu helpolla, vaikka tehoja ei oo ku Zaten luokkaa, vääntöä on sitten vaikka muille jakaa, varsinkin alakierroksilla...

Suurehko kuljettajan massa lisää keulimistaipumusta muuten huomattavasti. Ihan vain näin niinko välihuomautuksena jos ei sitä joku vielä tiennyt.

Kiitti moi.
No sittehän mun kannattaa lopettaa laihis, olis paremmalla tuulellakin
biggrin.gif

Perustuuko toi siihen et, kyydissä oleva massa ei kiihdy niin nopeesti ku pyörä veis, ja hitaammin perässä tuleva massa pakottaa pyörän keulimaan.

Kiitti moi.
No sittehän mun kannattaa lopettaa laihis, olis paremmalla tuulellakin
biggrin.gif

Perustuuko toi siihen et, kyydissä oleva massa ei kiihdy niin nopeesti ku pyörä veis, ja hitaammin perässä tuleva massa pakottaa pyörän keulimaan.
No se menee jotenkin silleen et se pyörän ja kuljettajan PAINOPISTE SIIRTYY YLEMMÄS jolloin takarenkaan kitkavoiman ja maan aiheuttaman vetovoiman resultantti painopisteestä vedettynä siirtyy painopisteen ja takarenkaan kontaktipinnan välisen "viivan" takapuolelle = keuliminen.
Ja tässä tietenkin oletuksena se, että mopossa on riittävästi voimaa kiihdyttää suurempaa massaa.

Back