• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750 uusiutuu

Onko kukaan saanut jostain kautta tilattua etupleksiä/Windscreen:ä? Mä haluisin oikeesti sen, koska edellisessäkin zetassa oli ja mielestäni se olisi tarpeen nykyiseenkin.

Minä voin kertoa hieman omasta pleksin metsästyksestä... Osan on pitänyt toimittaa STORM MOTOR.

En ole odotellut kuin yli 2kk ermaxin etupleksiä. Stormin herrat turusta on luvanneet soittaa jo kahdesti "parin päivän sisällä", mutta kuinkas ollakkaan, ei ole kuulunut yli viikkoon kummallakaan kerralla. Olen siis aina itse soittanut ja kysynyt, että mikäs on, kun ei puhelua kuulu? Puhelimesta kuuluu: änkyti änkyti...lomat änkyti...poissa änkyti...kiire änkyti...

Kolmannella kerralla sanoi, koska olet näin poikkeullisen kauan joutunut odottamaan tilaustasi niin laitan toiselle edustajalle sun tiedot ja laitan siihen, että hän ottaa sinuun pikaiseesti yhteyttä. No niin... reilu viikko taas mennyt eikä puhelua kuulu!

JOTEN, jos sieltä vielä erehtyyvät minulle soittamaan niin saavat minun puolesta työntää sen pleksin hanuriinsa!
Pakko oli hieman avautua, kun vit...aa kyseisen toimipisteen (turku) asiakaspalvelun laatu. Oman kokemukseni perusteella ei STORMilta kannata tila ainakaan ermaxin tuotteita!
veryangry.gif

Mitä itse pyörään tulee niin olen todellakin siitä tykännyt! Takarengas on jo aika sileä eikä oo mittarissa ku 3000 kilsaa... eli ei oo seuraava rengas mullakaan Dunlop.

Moro. Ajatuksissa vaihtaa kyykkypyörä uuteen zetaan. Viestiketjun lukenut läpi ja eipä noista jutuista voinut paljon pyörästä päätellä, joten laittakaa nyt kokemuksia hyviä ja huonoja.

Onko kukaan ottanut muuten tuota kattia pois joka löytyy lambda anturin vierestä? Sliparin vaihdon yhteydessä tuli vain mieleen, että onko siitä jotain hyötyä\haittaa jos sen repisi pois sieltä?

Moro. Ajatuksissa vaihtaa kyykkypyörä uuteen zetaan. Viestiketjun lukenut läpi ja eipä noista jutuista voinut paljon pyörästä päätellä, joten laittakaa nyt kokemuksia hyviä ja huonoja.
Itse olen ainakin tykännyt Zetasta kovasti. Mm. ajoasento on mukavan rento, mutta soveltuu myös "käskemiseenkin". Pyörässähän istutaan suht. pystyssä, joten kädet eivät rasitu yhtään hiljaisemmassa vauhdissa. Takapenkilläkin on kuulemma jopa mukava istua....!

Moottorin luonne on mielestäni miellyttävä, vaikka minulla ei juurikaan vertailupohjaa vielä ole. Pääasia on, että kone vääntää riittävästi ja ruutiakin rupeaa löytymään siellä 7-8krpm:n paremmalla puolella. (+ LeoVincellä saunditkin on kohillaan
biggrin.gif
)

Zeta on yleensäkin hirmu helppo pyörä ajaa. Itse olin ainakin heti sinut sen kanssa, oudolta tuntui vain ensimmäiset 50 metriä liikkeen pihasta bensa-asemalle, minkä jälkeen kotimatka olikin pelkkää nautintoa...!

Nyt noin 5000km ajaneena voin sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen valintaani. Zetalla on tosi mukava ajella, enkä ole löytänyt siitä vielä kuin ehkä yhden, kenties aika yleisenkin ongelman: penkki on aika napakka, joten p*rse tuppaa puutumaan pitemmillä matkoilla, ellei sitten käskytä oikein kunnolla... ;) (tai pidä tarpeeksi taukoja)

Positiivista Zetassa on mielestäni myös se, että se soveltuu niin moneen erilaiseen ajoon: niin työ- ja koulumatkat, kuin lähes kaikki muutkin pienemmät ajot sujuvat moitteetta, unohtamatta sitten ihan "oikeaa" ajamista...
biggrin.gif

Miten on ensiasennus kumit kestäneet.
Täällä ainakin rupee olemaan Dunloppi todella kantikas.
Mittarissa noin 5000km,eikä ole vedetty yhtään burnistä.
Sama. En ole kumia poltellu ja alkaa olla slickkinä (kilsoja takana se viitisen tuhatta). Melko liukasta ajelua, mutta ajattelin sitkuttaa vielä syksyn läpi...
Joo ajattelin myös että tämä kausi vaikka väkisin tolla kumilla, ja sitten keväällä uutta rinkulaa alle.
Ei kai se sen liukkaampi ainakan kuivalla kelillä ole.
biggrin.gif

Terse.
2KK Vanha 10r eikä ole muita moiteita kuin pieni tärinä tangossa.
Ei kylläkään mitenkään haittava.
Ajoin Haapajärveltä Turkuun (650km) kahdella tankauksella.
Viimeiset 50km oli vähän tuskaa mutta kyllä se kipu unohtui kun käänsin mutterin ympäri ja oli294km/h lasissa eikä kovempaa mennyt.javascript:emoticon('
sport05.gif
')
smilie
Jokaisen € arvoinen peli.

se on kai melko pyörä- tai mallikohtaista, että sotkeeko pelkkä slipari seoksia niin paljon, jotta pitäisi säädättää ja power commanderoittaa. ainakin tuossa zx12r kwaakussani jo pelkkä slipari vaati ehdottomasti penkissä säädätyksen. tai pystyi sillä ajamaan ilman säätöjä, mutta selvästi huomasi ruiskun olevan epälooginen ja suuria tehokuoppia eri kaasunasennoissa, sekä kierrosalueilla.

sitten kun vaihdoin kokoputkiston, niin tietysti piti säädättää uudestaan taas. tein siis homman kahdesti. jos olisi ollut viisaampi, niin olisin jättänyt sen kokoputkiston laittamatta, 2hv vain voitin sillä ja painossa noin 7kg säästin.

nyt on kilpiteline zetassa kiinni, ei se nyt niin paha homma ollu laittaa ku mitä siitä on kuullut... Hienommaksi pyörä kyllä muuttui =)
sport05.gif

Paljonkos olette maksaneet tommosesta Leovince Gp-stylestä. Kattelin tuossa eBayta ja siellä joku italialainen kaveri myi sliparia ~270e. Allrightilla näyttää ainakin tuo vanhempaan zetaan käyvä slipari maksavan 390e, liekkö uuteen zetaan samanhintainen siellä?
nixweiss.gif

Paljonkos olette maksaneet tommosesta Leovince Gp-stylestä. Kattelin tuossa eBayta ja siellä joku italialainen kaveri myi sliparia ~270e. Allrightilla näyttää ainakin tuo vanhempaan zetaan käyvä slipari maksavan 390e, liekkö uuteen zetaan samanhintainen siellä?
nixweiss.gif
Minä maksoin muistaakseni 350€ tuosta.
nixweiss.gif

Mikä on zetan ajovalojen hehkutyyppi H4 vai H7?? Pyörä tällä hetkellä sen verran kaukana, ettei pääse tarkastamaan. Ois tarkoitus laittaa xenonit talven aikana.

Back