• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750 vs. Z1000?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peltzi82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

peltzi82

New member
Eli pohjustetaas vähän tätä kyselyä... Tällä hetkellä meillä (minulla ja veljellä) yhteisenä pyöränä Z750 vm. -05, jolla ajettu n. 10tkm ilman ongelmia. Ensi kesäksi ostetaan toinen pyörä jo omistamamme pikku zetan rinnalle, koska mieli tekisi lähteä ajelemaan tulevana kesänä yhdessä (molemmilla kyytiläisetkin tiedossa...) - ehkä jonkun pitemmänkin reissun voisi heittää Ruotsi-Norja-Ahvenanmaa -akselilla... Mutta suurimmaksi osaksi ajelu olisi ihan huviajelua lähiympäristöissä/jonkin verran myös työ-/opiskelumatkaa...

Nyt ollaan mietitty noiden ison ja pikku Zetojen välillä, että kumpi ostettaisiin. Pyörä tulisi olemaan vähän ajettu (maks. 12-15tkm riippuen kunnosta!!!) käytetty, eli ei näitä uusia 2007 malleja. Nettimotossa ollaan ahkerasti viivytty ja sieltä pikku Zetan hinnaksi ilman suurempia varusteita (slipari, minivilkut ja kilpitelineet hommataan itse!) on muodostunut noin 6500-8000€. Isomman Zetan hinta pyörii 9000-11000 nurkilla...

Enempää 8000€ pikkuisesta tai 11000€ isosta käytetyistä emme aio maksaa, koska uusien vastaavien käteishinnat pyörivät mielestämme liian lähellä (Z750 n. 9000€ ja Z1000 n. 12000€, ehkä pikkasen yli tai jopa ali kummankin kohdalla).

Z1000:ta emme ole koeajamaan päässeet!!!

Kannattaako tuosta Z1000:sta maksaa 2500€-4000€ enemmän? Onko sen tehot suuremman setelikasan arvoinen? Onko 2-päällä ajamisessa huomattavasti eroa pyörien välillä?

Kokemuksia kaivataan henkilöiltä, joilla kokemuksia molemmista pyöristä.
bowdown.gif

lyhyen koeajon olen ajanut molemmilla. Itse ottaisin pienemmän. eroa hieman oli muttein tuon hintaeron arvoista...

Vähän OT: jos kerran teidän yhteisomistus on sujunut hyvin, niin eihän silloin kannata samanlaista hommata. Tuolloinhan tilanne olisi sama, jos kummatkin omistaisi oman (identtisen) pyöränsä ja yhteisomistuksen edut menetettäisiin.

Z1000 vaikuttaa tyyriiltä, joten ei teillä olisi mitään muuta vaihtoehtoa?
smile_org.gif

Vähän OT: jos kerran teidän yhteisomistus on sujunut hyvin, niin eihän silloin kannata samanlaista hommata. Tuolloinhan tilanne olisi sama, jos kummatkin omistaisi oman (identtisen) pyöränsä ja yhteisomistuksen edut menetettäisiin.

Z1000 vaikuttaa tyyriiltä, joten ei teillä olisi mitään muuta vaihtoehtoa?
smile_org.gif
Ei haittaa OT. Saa kysyä.
cool.gif

Joo, yhteisomistus sujunut hyvin, suuremmilta riidoilta vältytty - toistaiseksi!

Ei oikein ole sellaisia mieleisiä vaihtoehtoja löytynyt... Hintaa sais olla korkeintaan 10t€ ja tosiaankin vähän ajettuna.

Hayabusaa ollaan mietitty, mutta niiden hinnat liian korkeat, samoin Superduke on käynyt mielessä, mutta turhan kalliita ovat nekin... Kusiaisia kyykkyjä ei haluta, koska molemmat kuskit isoja (183/95 ja 189/80) ja kusiaiset tuntuu pieniltä alla... Tonniset kyykyt ehkä menis, mutta niiden takana ei kukaan suostu istumaan 50km pitempää matkaa ja hinnatkin on niissä liian kovat...

Sit esim. Fazut ei miellytä silmää, eikä myöskään Banditit/GSX:t! Customeille ISO EI!

Onko muita vielä? Saa ehdottaa!
smile_org.gif

sanoi:
cool.gif

Joo, yhteisomistus sujunut hyvin, suuremmilta riidoilta vältytty - toistaiseksi!

Ei oikein ole sellaisia mieleisiä vaihtoehtoja löytynyt... Hintaa sais olla korkeintaan 10t€ ja tosiaankin vähän ajettuna.

Hayabusaa ollaan mietitty, mutta niiden hinnat liian korkeat, samoin Superduke on käynyt mielessä, mutta turhan kalliita ovat nekin... Kusiaisia kyykkyjä ei haluta, koska molemmat kuskit isoja (183/95 ja 189/80) ja kusiaiset tuntuu pieniltä alla... Tonniset kyykyt ehkä menis, mutta niiden takana ei kukaan suostu istumaan 50km pitempää matkaa ja hinnatkin on niissä liian kovat...

Sit esim. Fazut ei miellytä silmää, eikä myöskään Banditit/GSX:t! Customeille ISO EI!

smile_org.gif

Miten ois Aprilian RSV?
On vähän tilavampi kuin tonniset japsikyykyt ja huomattavasti persoonallisempi vaihtoehto.
Vuosimalleja 01-02 alkaa saada jo alle 10k€. Pitää vaan odotella että ilmaantuu vähän ajettu yksilö.

Esim. Nettimoto

sanoi:
cool.gif

smile_org.gif

Miten ois Aprilian RSV?
On vähän tilavampi kuin tonniset japsikyykyt ja huomattavasti persoonallisempi vaihtoehto.
Vuosimalleja 01-02 alkaa saada jo alle 10k€. Pitää vaan odotella että ilmaantuu vähän ajettu yksilö.

Esim. Nettimoto
Hmmm... Uudempi malli menis, mutta toi vanha ei... Ja uutta ei varmaankaan saa sopivaan hintaan...

Yks vaihtoehto olis myös Triumphin Speed Triple, mut niitä on aikast huonosti tarjolla...  
confused_orig.gif

Mutta siis mielipiteitä Zetoista kaivataan....

No kummillakin peleillä ajaneena tosin vain käynyt koeajelemassa, ei se 1000 cm3 nyt ihan alyttömän vakuuttava noissa tehoissa ja väännöissä ole, mutta jos rahaa on niin tonninen tottakai. Tonninen on aina tonninen
wink.gif
Ainakin itse tykkäsin enemmän tonnisen ajoasennosta, 750 penkki kun vedättää törkeesti eteenpäin ja skrebat hankaa kokoajan tankkiin. 750 ei olisi täällä edes mahdollisuus, mutta tuota tonnista olen vakavissani miettiny. Että sellaista ajatuksen virtaa.

No kummillakin peleillä ajaneena tosin vain käynyt koeajelemassa, ei se 1000 cm3 nyt ihan alyttömän vakuuttava noissa tehoissa ja väännöissä ole, mutta jos rahaa on niin tonninen tottakai. Tonninen on aina tonninen  
wink.gif
Ainakin itse tykkäsin enemmän tonnisen ajoasennosta, 750 penkki kun vedättää törkeesti eteenpäin ja skrebat hankaa kokoajan tankkiin. 750 ei olisi täällä edes mahdollisuus, mutta tuota tonnista olen vakavissani miettiny. Että sellaista ajatuksen virtaa.
Toi on muuten ihan totta, mitä sanoit munaskuppelien hankauksesta...  
blush.gif

Rahaa olis just toi 11t€ laittaa, mut se että kannattaako maksaa tota erotusta pelkästään siitä että tietää jalkojensa alla olevan 1000 kuutioisen... Sillä 3000€ saa kuitenkin ihan kivat uudet kypärät ja ajotakit esimerkiksi...

Ajoasennosta en olekkaan ikinä kuullut, että niissä olisi eroja. Hyvä tietää! Testaamaanhan tota isompaa pitäisi päästä, mut sen pääsis tekee vasta keväämmällä ja silloin porukat nostaa pyöriensä hinnat taivaisiin verrattuna nyt oleviin hintoihin...
Mutta sulta siis vankka mielipide isomman suuntaan...

Juu vankka mielipide isomman suuntaan.

Suurin harmihan teillä on sitten siitä kun tappelette että kumpi ajaa isommalla  
biggrin.gif

Tuosta kyytiläisenä olemisesta: itse istuin jonkin verran oman sv:n kyydissä ja kyllä siellä istuu, mutta ei se mitään herkkua ole. Ja kun sitten kerran lainassa oli tonninen z kawa niin muija kehui maasta taivaaseen kyytiläisen oltavat verrattuna sv:hen

Tosin nuo sv:n väännöt kyllä saa hymyn korviin. Pyörä vääntää muutamasta tonnista ihan uskomattomasti kun taas z on perus rivi kone joka kaipaa kiekkoja mennäkseen.

Edittiä. Noitahan pääsee koeistumaan liikkeessä kun liikkeessä. Omaa pyörää ostaessa tossa syksyllä kun vielä oli lunta maassa painelin pitkin liikkeen hallia sen minkä mahtu
lookaround_orig.gif

No tonninen Veturi tietenkin toiseksi pyöräksi
smile_org.gif
kyydissä pystyy istumaan hyvin ja isokin kuski mahtuu ajelemaan (itse 191/95).

Ja noita saa halvalla.

Itse 750 omistaneena ja 1000:lla kuukauden päivät ajaneena päätyisin suoraan tuohon Z1000. alustalla oli omasta mielestä eroa kuin yöllä ja päivällä Z1000 hyväksi, pikkusella keulan levottomuus häiritsi itseä jo ihan perus ajossa. Lisäksi kuten mainittua jo, Z1000 ajoasento on huomattavasti parempi ja tälläisenä 175 hukkapätkänä isomman maski suojasi erittäin hyvin, toisin kuin pikkuisessa

ota harkintaan myös zrx 1200 r?
maksaa uutena 11900 ja parempi matkapyörä kuin zetat
ja jos vääntöä haluat niin sitä riittää...

Back