• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä sitä ihan tosissaan olekkaan väännetty. Kilven valoa olin vaihtelemassa ja sitten siinä vähän teipillä pelleiltiin. Tykkään muuten uudesta kilvenvalosta verrattuna vanhaan, nyt siis 4 ledin valo.

Voi elämä....ei tota ainakaan tosissaan voi ottaa:kääk:

Tulipas lauantaina kunniaksi vähän grillailun ohessa leikittyä takavalon kanssa ja mahdollisesti jos jätän paikalleen niin tunnistaa jatkossa seuraavanlaisesta takavalosta :D

katso liitettä 2762
[/QUOTE]
 
Joo varmasti se led kilpivalo on huomattavasti siistimpi kuin se alkuperäinen
mötikkä mikä näissä on. Ite vaihdoin kans sen heti, tosin mulla on
ns.pulttimalliset led valot...tiiä sit kuinka hyväksytyt, mut eipä kukaan
oo mitään valittanutkaan.
 
Samoja pulttimaisia katselin kanssa, mutta päädyin sitten laiskan miehen ratkaisuun ja nappasin sen 4ledin liuskan. Löytyy oikein e-merkit yms :jippikaijee:

Tännekkin voisin taas huudella, että jos joku tietää mistä kannattaisi hommata -04 z750 pientä tuulenohjainta/pleksiä eteen niin infoa :) Tai jos vaikka jollain sattuisi olemaan ylimääräinen.
 
Osaako joku kertoa että miten 2009 ja 2010 Z750 eroaa toisistaan?

Oon tossa katellu vaihdenäyttöä omaan -09 malliin ja esim. gipron näytöt on eri vuodelle 2009 ja 2010.
Gpt:n sivuilla olevat plug and play näytöt ovat vuosille 2010-2012. Voisko olla että 2010 mallin näytöt sopis myös tohon 2009 malliin?

Onhan noita sitten paljon eri universaaleja vaihtoehtoja jos haluaa alkaa katkomaan johtoja jne. Eikä sekään nyt ole pois suljettu vaihtoehto mutta kun plug and play ei ois ku pari kymppii kalliimpi.
 
Osaako joku kertoa että miten 2009 ja 2010 Z750 eroaa toisistaan?

Oon tossa katellu vaihdenäyttöä omaan -09 malliin ja esim. gipron näytöt on eri vuodelle 2009 ja 2010.
Gpt:n sivuilla olevat plug and play näytöt ovat vuosille 2010-2012. Voisko olla että 2010 mallin näytöt sopis myös tohon 2009 malliin?

Onhan noita sitten paljon eri universaaleja vaihtoehtoja jos haluaa alkaa katkomaan johtoja jne. Eikä sekään nyt ole pois suljettu vaihtoehto mutta kun plug and play ei ois ku pari kymppii kalliimpi.

Juuri 2009 ja 2010 vuosimalleissa vaihtuu tuossa gipron vaihdenäytössä liitin. oma vissiin vm.2009 ja rek. 2010 ja eihän se eka näyttö passannut.
 
Okei. No en sit sitä gipron 2010 mallin näyttöö ainakaan tilaa. :D
Joku italialainen nettikauppa listasi sopivat osat zetaan vuosille 07-13.. Ja siinä listassa oli kans GPT:n vaihdenäyttö jonka pitäs sopia (valmistajan mukaan) 2010 malliin. On kyl sen verran halpa et vaik tilaiski ja jos ei sovi niin pistää sit myyntiin tai kokeilee liittimen vaihtoo. :grin:
 
Tulipa nyt vihdoin hommattua se slipari. Hiilikuituinen mivv:n pönttö carpimotosta. Löyty noita merkkejä niin laidasta laitaan niin tulipa sit arpapelillä päädyttyä tuollaiseen ja ihan pätevän kuuloinen kyllä on ja tuntuu kiihtyvyys ja alavääntö ainakin parantuneen :)
Onkos porukka laittanut tuollaista korkeampaa etumaskin visiiriä pyöriin? Onko sillä mitään vaikutusta ettei tuuli ota niin kovasti edestä päin ja mistä olette tilanneet? Carpimotossa ainakin oli joku reilu 80e muovihärpäke...
 
Pitääpäs itsekkin katsoa carpimotosta jos löytyisi visiiriä.

Toinenkin kyssäri olisi, vaihtelin tuossa jokin aika sitten jarrupalat eteen ja taakse. Nyt olen alkanut ajossa huomaamaan noin 65km/h vauhdin jälkeen alkaa kuulua tasainen nakutus/kilinä jostain pyörän vasemmalta puolelta. Mielestäni kun painan vähän etujarrua niin kuuluu lievä sirinä(kuuluu etujarrusta kun pala koskettaa levyyn), niin samalla tämä kovempi kilinä kanssa katoaa hetkeksi. Mikäköhän siellä olisi, en pikaisella vilkaisulla löytänyt mitään ihmeellisyyksiä, osaako joku sanoa mielipidettään :)
 
Pitääpäs itsekkin katsoa carpimotosta jos löytyisi visiiriä.

Toinenkin kyssäri olisi, vaihtelin tuossa jokin aika sitten jarrupalat eteen ja taakse. Nyt olen alkanut ajossa huomaamaan noin 65km/h vauhdin jälkeen alkaa kuulua tasainen nakutus/kilinä jostain pyörän vasemmalta puolelta. Mielestäni kun painan vähän etujarrua niin kuuluu lievä sirinä(kuuluu etujarrusta kun pala koskettaa levyyn), niin samalla tämä kovempi kilinä kanssa katoaa hetkeksi. Mikäköhän siellä olisi, en pikaisella vilkaisulla löytänyt mitään ihmeellisyyksiä, osaako joku sanoa mielipidettään :)

Mulla diversionissa jarrut sirittivät kun vaihdoin stormin sintteriset jarrupalat. Vasemalla puolella musta – taas kerran – nakuttaa ketjut ja rattaat, jarruttaessa niihin ei tuu vetoa ja nakutus katoaa. Ihan van arvaus.
 
Mulla diversionissa jarrut sirittivät kun vaihdoin stormin sintteriset jarrupalat. Vasemalla puolella musta – taas kerran – nakuttaa ketjut ja rattaat, jarruttaessa niihin ei tuu vetoa ja nakutus katoaa. Ihan van arvaus.

stormin jarrupalat mullakin on nyt kiinni, ketjuja kiristin tuossa juuri, mutta ääni ei kadonnut. Pitäisi vissiinkin tsekata rattaat kunnolla ettei ole vaihtokunnossa. Jarrupalojen sirinä on kohtuullisen pientä ja kuuluu lähinnä vain kun vähän jarruttaa, tämä kovempi kilinä huolestuttaa enemmän. Ajoon taikka kulkemiseen ei ole vaikuttanut kylläkään.
 
Vaihdoin viimekesänä zetaan sintteripalat jonka jälkeen jarrut siritti. Tutkittuani asiaa huomasin ettei toisen puolen jarrumännät tule ulos samaan aikaan eli kun paloja vaihdoin niin työnsin tietty jarrumännät sisään ja kaiken paskan niiden mukana. Hoito: purin ja puhdistin satulat ja männät ja vaihdoon nesteet = sirinä hävisi.
 
Okei, täytyypä tuota kokeilla kunhan saa pääteurastajalta luvan taas pyörän kimppuun käydä :)

Onkos jotain hyvää tököttiä tuohon satuloiden putsaukseen? Hammasharja + tökötti(kö) ja käykö tähän jokin yleinen paskanpoistaja vai jotain tiettyä pitäisi olla?
 
Nyt olisi kiikarissa 04-09 vuoden pikku Zeta.
Yrittänyt kaivaa tieto, että onko järkeä ostaa 04 vuoden Z vai mennä suoraan 07->... että mikä näissä nyt ihan oikeasti on eroa?

Nyt olisi nätti 04 vuoden pärrä kiikarissa, mutta pitäisi kuristaa 25kw. (Väli a kortti viellä pari kk) Koitin kaivaa tietoa, mutta mistään ei oikein löydy tietoa, että kuka kuristaa ja millä aikataululla ja missä? :(
 
Okei. No en sit sitä gipron 2010 mallin näyttöö ainakaan tilaa. :D
Joku italialainen nettikauppa listasi sopivat osat zetaan vuosille 07-13.. Ja siinä listassa oli kans GPT:n vaihdenäyttö jonka pitäs sopia (valmistajan mukaan) 2010 malliin. On kyl sen verran halpa et vaik tilaiski ja jos ei sovi niin pistää sit myyntiin tai kokeilee liittimen vaihtoo. :grin:


Tuli sit tilattua Italiasta GPT GI 1001 vaihdenäyttö. 48h tilauksesta oli paketti kotiovella. :thumbup:
4 piuhaa piti kytkeä kiinni ja ohjelmoida näyttö. Hyvin tuo tuntuu toimivan. :orgmp:
 
Pieni nakutus josta aikaisemmin mainitsin väheni hetkeksi kun ropasin etujarruja. Huomasin myös samalla, että aivan kun toinen mäntä vasemmanpuolen etujarrussa ei liikkuisi yhtään niin iloisesti kun toinen. Onko tuo koko jarrusatulan huolto kuinka hankala homma, kun luulen että kolina voisi tästä johtua?
 
Mistäköhän johtuu että zetassa nousee jäähdytysnesteen pinta paisuntasäiliössä? Noin kuukaus sitte katoin että oli ihan paisuntasäiliö täynnä, joten otin sieltä pois ylämerkkiin asti, nyt taas oli niin täynnä että ruikki pihalle nestettä. Mietin vain että eikai vain ole kansivikaa... onko kuin yleistä näissä z750 koneissa? Ja oma pyöräni on siis -04 ja 45tkm ajettu.
 
Mistäköhän johtuu että zetassa nousee jäähdytysnesteen pinta paisuntasäiliössä? Noin kuukaus sitte katoin että oli ihan paisuntasäiliö täynnä, joten otin sieltä pois ylämerkkiin asti, nyt taas oli niin täynnä että ruikki pihalle nestettä. Mietin vain että eikai vain ole kansivikaa... onko kuin yleistä näissä z750 koneissa? Ja oma pyöräni on siis -04 ja 45tkm ajettu.

Jos meinaat että öljyt pääsee jäähdytysnesteen sekaan niin minkäs väristä se vesi on?
 
Jäähdytysneste on vihreetä. Kai sen väri vähän voi vuosien varrella muuttua tummemmaksi kun ei niitä varmaan ihan lähiaikoina ole vaihdettu. Mutta eniten ihmetyttää se että miksi se nesteen pinta nousee paisuntasäiliössä. Ja jos kansi vuotaisi niin luulisi että nestettä katoaisi, kun pääsisi palotilaan.
 
Back
Ylös