• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jepjep eli tuli kanssa liityttyä tähän Z-kuskien lukuiseen joukkoon, tämmöisellä vähän enempi rakennetulla laitteella, en ole kuvia itse ottanut mutta tuosta saa osviittaa, Nettimoto
Viimeisin pyörä oli supermoto ja onhan tämä nyt vähän "tylsempi" ajella..mutta on se kiva silti  
inlove.gif
Vaihteisto vähän kiusaa jos ei anna runtua kunnolla, välivapaita joskus löytyy kun tosiaan rauhallisesti ajelee mutta kahtotaan jospa öljynvaihto muuttaisi asiaa. Ja kerran pääsi bensa loppumaan työmatkan varrelle kun aikaisemmin tankilla ajanu yli 300 km niin nyt simahti 265 km kohdalle. Kiva soitella klo 8 su-aamuna kavereita apuun, "onko kaamee kapula?"
tounge.gif

-dg- onneks olkoon hankinnasta... aivan sika makee vehje...
bowdown.gif
. se öljyn vaihto auttaa kummasti, kantsii tehä samointein... meinaatkos tulla aurajoen rantaan keskiviikkona kokoontumiseen? voisin tulla ihaileen paikan päälle....

Suositeltavaa ölöä, kertokaas?
lookaround_orig.gif
Ohjekirjasta joku tietenki löytyis mutta jos olisi joku joka on yliverto
smile_org.gif

Tervetuloa joukkoon -dg-. Toi kilpi on aika häijy. Kauankohan saat ajella ennen ku aletaan purnaa? Eni vei, onnea uudesta pyörästä!

Joo vaihdetaan öljyt kunhan keritään. Voi tosiaan laittaa niitä öljyehdotuksia, nyt on sisässä Motorexin litkut ja sen kyllä huomaa.
baaa.gif

Enpäs päässyt Aurajoelle kun oli iltavuoro, mutta siellä näkyy ja Särkänsalmellakin joskus jos aikataulu sallii. Ois tietysti kiva jos täälläpäin joku keksis järjestää kokouksia meille suurrikollisillekin eli ts. lapsenmielisille mopoilijoille.
tounge.gif

Kilpi muutti jo ennen vaihtokauppaa normaalimpaan paikkaan ja olisin itsekin kyllä laittanut, kyllähän sitä poliisit muutenkin tarpeeksi ympärillä hyörii ettei tarvi ihan verta nenästään kaivaa.
smile_org.gif

Uusi Z750 -kuski ilmoittautuu
062802moto_prv.gif
Eilen pihaan kaartoi viime vuoden mallin hopeinen Zeta
062802jumpie_prv.gif

Ei tartte lähteä baariin viikonloppuna, mä vaan
sport05.gif

PS. Mikä rengas kannattais seuraavaksi laittaa taakse alle kunhan tuosta alkuperäisestä aika jättää?

Tervetuloa myös Milhouselle. Ei paskempi valinta. Itte oon aatellu laittaa Pirellin Diablon, kunhan toi Battlax on poltettu loppuun. Siitä oon kuullu ainakin pelkkää hyvää. Ajattelin iskee samantien 190 levysen kiinni. Jos ei muuta, ni ainaki makeemman näkönen.  
tounge.gif

edit: Niin ja toi Ducktaili tuli hommattua, joten enää ois tota bellyä vaille. Eli musta belly kiinnostais...

Dunlopin Qualifierit alla ja oon ollu tyytyväinen. Mites toi 190 levee menee sinne ku toi vakiokii tulee jo aika lähelle ketjuja?

Asiaa täysin sivuten:

Oli se hienoa ku mimmi heitti mua kotilolla himaan Bembölestä ja neljän pyörän joukko ajeli takana!
tounge.gif
inlove.gif
062802moto_prv.gif
Samantien tuli fiilis että pakko itse päästä mukaan ja lähteä ajelemaan
blush.gif
Jotenkin kaunis ilta houkuttelee ja mietin jo hetken jopa pikamiitin perustamista mutta nyt jo väsyttää sen verran että taitaa jäädä tältä illalta...

Ellei sittenkin lähtisi yksin ajelulle ja omistaisi palan asfalttia renkaideni alla
bawling.gif
033102bebe_1_prv.gif
bowdown.gif
withstupid.gif
sport05.gif

Edit: Itsellä pyörii alla Meisselin (Michelin) Pilot Roadid ja tyytyväisyys on ainakin toistaiseksi vallitseva olotila. Hommasin ne renkaat kesällä, koska ulkonäkö miellytti eniten silmää
biggrin.gif

Mites kun ensiasennusrengas on edessä ihan hyvä vielä, niin onko suositeltavaa laittaa taakse jotain ihan toisen valmistajan rengasta vai oisko kannattavampaa laittaa esim. tuolta motorgshopissa oleva Bridgestonen BT020:n? Ois sitten ainakin samalta valmistajalta...ja tarjouksessa vielä. Ajelu tulee olemaan kevyttä pyörittelyä kaupungilla ja sitten jonkin verran matkaa, eli ei mitään ratakumia tarvitse (olen nyybie mopohommissa)

Mikä muuten olisi paras kierroslukualue tuommoseen normaaliajoon? Tuntuu, että 3-4000rpm alueella mopo kulkee kevyesti eikä yli 6000rpm tarvitse ikinä. Ehkä mielipide muuttuu yhden ajokauden jälkeen
smile_org.gif

Mikä muuten olisi paras kierroslukualue tuommoseen normaaliajoon? Tuntuu, että 3-4000rpm alueella mopo kulkee kevyesti eikä yli 6000rpm tarvitse ikinä. Ehkä mielipide muuttuu yhden ajokauden jälkeen  
smile_org.gif
ootkos käyny ikinä moottoritiellä?? tai en tie sun välityksistä mut, ainakin noku rattailla, isoimmalla vaihteella ~4000rpm=~88Km/h...

smile_org.gif
ootkos käyny ikinä moottoritiellä?? tai en tie sun välityksistä mut, ainakin noku rattailla, isoimmalla vaihteella ~4000rpm=~88Km/h...
Joo huomasin tuon 4000rpm=~90km/h, en oo vielä ehtinyt motaria ajella ku eilen vasta sain pyörän. Mietiskelin vain että mikäköhän olisi moottorin kannalta paras kierrosalue esim. 60km/h rajoituksella köröttelyyn? No, kuhan tässä kokemusta pyörästä kertyy lisää niin alkaa oppimaan pyörästäkin jotain...

smile_org.gif
Joo huomasin tuon 4000rpm=~90km/h, en oo vielä ehtinyt motaria ajella ku eilen vasta sain pyörän. Mietiskelin vain että mikäköhän olisi moottorin kannalta paras kierrosalue esim. 60km/h rajoituksella köröttelyyn? No, kuhan tässä kokemusta pyörästä kertyy lisää niin alkaa oppimaan pyörästäkin jotain...
jostain kuulin sivukorvalla, että pitäis olla vähintään 3000-3500Rpm että akku lataa kunnolla... kuulopuheita vaan. eiköhän joku viisaampi kohta kerro jotain faktaa...

smile_org.gif
jostain kuulin sivukorvalla, että pitäis olla vähintään 3000-3500Rpm että akku lataa kunnolla... kuulopuheita vaan. eiköhän joku viisaampi kohta kerro jotain faktaa...
Joo tuolla alueella (3000-3500rpm)ainakin näin korvakuulolta kuulosti sopivalta ajella.

062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

sport05.gif

PS. Mikä rengas kannattais seuraavaksi laittaa taakse alle kunhan tuosta alkuperäisestä aika jättää?

Metzeler Z6. Kääntyy, pitää ja kestää! Siinävaiheessa, kun pito loppuu, niin kannattaa nopsaan vilkaista peliin ennenkuin rysähtää. Sieltä nimittäin löytyy se vika.

062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

sport05.gif

Metzeler Z6. Kääntyy, pitää ja kestää! Siinävaiheessa, kun pito loppuu, niin kannattaa nopsaan vilkaista peliin ennenkuin rysähtää. Sieltä nimittäin löytyy se vika.
Käyttöohjekirjan mukaan pitäisi molemmissa päissä olla saman valmistajan rengas. Oon mielestäni lukenu jostain muualtakin saman asian. Ja edessähän on ensiasennus Bridgestone joka on tosi hyvässä kunnossa...

062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

sport05.gif

Käyttöohjekirjan mukaan pitäisi molemmissa päissä olla saman valmistajan rengas. Oon mielestäni lukenu jostain muualtakin saman asian. Ja edessähän on ensiasennus Bridgestone joka on tosi hyvässä kunnossa...
No eipä sillä renkaan valmistajalla oo periaatteessa mitään merkitystä. Rengastyypillä on.

Onko kellään tuota devilin magnumia yläpuolisena? Olisi kiva nähdä kuvia pyörästä putken kanssa. Itselleni tuli putki perjantaina, mutta en sitten työkiireiden takia kerennyt käydä hakemassa.
Muutenki kaikki kokemus devilistä olisi tervetullutta.

Back