• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Talven aikana hankittavien listalla:
-slipari (LeoVincen Evo2 tuntuu tällähetkellä parhaalta vaihtoehdolta)
-ducktail (Varmaanki Kawasakin omaa valmistetta)
-kaatumatatit (Mistä ootta hankkinu / paljo kustansi?)
-rodamotolta enskesäksi renkaat (etunakki ja pari takasta)

Ihanan kallista. Toivottavasti etes seokset pysyy kurissa niin ei vararikko ole edessä powercommanderin muodossa.
Jees, mulla ois ittellä kans ainaki noi kaatumatatit hakusessa. Tietysti kaikkia päähänpistoja sitä tulee talvella mieleen ja hetken mielijohteesta ostettua vaikka mitä.

Jos oot ulkomailta tilailemassa ni voisin lähteä mukaan kimppaan. Rattaitaki vois melkeen ottaa muutaman.

Mulla on toi Leo:n evo2 kiinni ja kyl tol nyt kohtuu hyvin ilman PC:tä pärjää, mut eihän se pahaa tekis.

Kävin tänää hakee .ORG! shopista uudet nakit. Metzelerin Z4 kumit jäi käteen. 250 egee yhteensä molemmat, Ei must mikään ihan tolkuton hinta noin hyvistä kumeista.
Muakin saattais kiinnostaa noi kaatumatatit, joten pistättekös infoa jos meinaatte tilailla?!
thumbs-up.gif

Terve!

En jaksanut uutta aihetta tehdä tämän takia ja kysyn tässä. Olen ostamassa käytettyä Z750-pyörää. Vuosimallia 2005. Mitä eroja 2006-malliin tai vastaavasti 2004-malliin? Mitä kuuluu 6000km huoltoon ja mitä maksaa (olisi menossa melkolailla samantien sinne)? Pyörä on kevyesti kaadettu oikealle kyljelle, todistus rungon suoruudesta on ja tankki+muovi vaihdettu. Eipä minulla muuta, kiitos jo etukäteen tulevista (toivottavasti
tounge.gif
) vastauksista.

Eipä taida juurikaan muuta eroa olla ku väreissä. Ainakin kylkien suojamuovit on pikkusen eri väriset.

Mulla 6000 huolto makso 143 egee JV-Motorsportissa Helsingin Konalassa. Öljyn ja suodattimen vaihto, sekä normaalia tarkistelua, kiristelyä ja välyksien säätöä.

Ei muuta ku ostamaan vaan, loisto pelin saat ku pikkusen vielä tuunailee mieleisekseen.

Terve!

En jaksanut uutta aihetta tehdä tämän takia ja kysyn tässä. Olen ostamassa käytettyä Z750-pyörää. Vuosimallia 2005. Mitä eroja 2006-malliin tai vastaavasti 2004-malliin? Mitä kuuluu 6000km huoltoon ja mitä maksaa (olisi menossa melkolailla samantien sinne)? Pyörä on kevyesti kaadettu oikealle kyljelle, todistus rungon suoruudesta on ja tankki+muovi vaihdettu. Eipä minulla muuta, kiitos jo etukäteen tulevista (toivottavasti
tounge.gif
) vastauksista.
2006 -mallissa on ajonesto, vanhemmissa ei. Tietääkseni muuta eroa ei ole.

Mitä kuuluu 6000km huoltoon ja mitä maksaa (olisi menossa melkolailla samantien sinne)?
Tähän määräaikaishuoltoon(6000) ei kuulu mitään muuta kuin jarrujen tarkastusta: putkien/letkujen vuodot, vauriot, kiinnitys, toiminta, kahvan liikerata, jarrupalojen kunto, jarrunesteen taso, jarruvalon toiminta. 12 tkm:huollossa on sitten vähän enemmän hommia. Venttiilinvälysten tarkastus on valmistajan ohjein 24 tkm:n huollossa.

Terve!

tounge.gif
) vastauksista.
2006 -mallissa on ajonesto, vanhemmissa ei. Tietääkseni muuta eroa ei ole.
+ Ainakin putket on erilaiset.

Mulla 6000 huolto makso 143 egee JV-Motorsportissa Helsingin Konalassa. Öljyn ja suodattimen vaihto, sekä normaalia tarkistelua, kiristelyä ja välyksien säätöä.
Mitä välysten säätöä tehtiin?
Lähinnä kaasun vapaaliikkeen säätö sopivaksi ja kytkimen säätö. Tais myös tarkastaa jarrukahvan liikkeen.
veryangry.gif

Eikö sulla 6000 huollossa vaihdettu öljyjä/suodatinta, kiristetty ketjuja, kiristetty eri kiinnityksiä (pakosarja,moottorin kiinnitys), tarkistettu renkaiden ilmanpaineita, kaikkia nesteitä, etupään stefoja, sähkölaitteiden toimintaa (ajovalo/vilkut,rek.kilven valo) tai edes pesty pyörää?

Mietityttää että kannattiko viedä sinne, missä sitten käytitkään?
033102bebe_1_prv.gif

Eikö sulla 6000 huollossa vaihdettu öljyjä/suodatinta, kiristetty ketjuja, kiristetty eri kiinnityksiä (pakosarja,moottorin kiinnitys), tarkistettu renkaiden ilmanpaineita, kaikkia nesteitä, etupään stefoja, sähkölaitteiden toimintaa (ajovalo/vilkut,rek.kilven valo) tai edes pesty pyörää?

033102bebe_1_prv.gif
Öljynvaihtoväli on Zetoissa 12 tkm, joten 6000 huollossa ei vaihdeta öljyjä, tietenkin jos käyttää näin ajokauden lopussa, talveksi kannattanee vaihdattaa uudet litkut koneeseen.

Oman pyörän 6000 huollossa huoltomies syynäili pyörää taskulampun kanssa 30 minuuttia, kiristi ja voiteli ketjun ja kävi koeajamassa. Yhteensä aikaa meni tunti ja lasku oli 55 ekee. Otin öljynsuodattimen mukaan huollosta ja vaihdoin öljyt itse ajojen päätteeksi. Loppupeleissä ketju oli kiristetty aivan liian tiukalle, joten piti itse löysätä ketjua heti huollon jälkeen. Huoltomies voiteli ensin ketjun kunnolla ja lähti heti koeajolle, ja tästä seurauksena koko takapää pyörästä oli hyvässä suojaöljyssä talvea varten...
smile_org.gif
Näin siis meillä Savonlinnassa...

033102bebe_1_prv.gif
Öljynvaihtoväli on Zetoissa 12 tkm, joten 6000 huollossa ei vaihdeta öljyjä, tietenkin jos käyttää näin ajokauden lopussa, talveksi kannattanee vaihdattaa uudet litkut koneeseen.

Oman pyörän 6000 huollossa huoltomies syynäili pyörää taskulampun kanssa 30 minuuttia, kiristi ja voiteli ketjun ja kävi koeajamassa. Yhteensä aikaa meni tunti ja lasku oli 55 ekee. Otin öljynsuodattimen mukaan huollosta ja vaihdoin öljyt itse ajojen päätteeksi. Loppupeleissä ketju oli kiristetty aivan liian tiukalle, joten piti itse löysätä ketjua heti huollon jälkeen. Huoltomies voiteli ensin ketjun kunnolla ja lähti heti koeajolle, ja tästä seurauksena koko takapää pyörästä oli hyvässä suojaöljyssä talvea varten...
smile_org.gif
Näin siis meillä Savonlinnassa...
Jaahas. Välillä kuulee 6000km välillä 12000km. Mitäs nyt ohjekirja sanoo?

t: Zetaa hankkiva
smile_org.gif

Öljynvaihtoväli on Zetoissa 12 tkm, joten 6000 huollossa ei vaihdeta öljyjä
Joo, minunkin huoltokirja sanoo näin. Itse en tosin aja edes 6tkm öljyillä...
Muutenkin huollot on
033102ass_1_prv.gif
: Kaikki välykset ja ketjut säädetään pieleen, öljynsuodatin vedetään 3xmomenttiin jota on kiva sitten seur. kerran irroitella, sitten joutuu vielä itse tarkistamaan että öljyroppu ym. sopivalla kireydellä.

Oman pyörän 6000 huollossa huoltomies syynäili pyörää taskulampun kanssa 30 minuuttia

biggrin.gif
Toi on kai todistetusti nyt sitä sitä valohoitoa
biggrin.gif

Öljynvaihtoväli on Zetoissa 12 tkm, joten 6000 huollossa ei vaihdeta öljyjä
Joo, minunkin huoltokirja sanoo näin. Itse en tosin aja edes 6tkm öljyillä...

Tuo öljynvaihtoväli riippuu paljon myös ajotavastakin. Ratapäivillä ja muuten pyörää rääkätessä öljyt on muutaman tonnin jälkeen vaihtokunnossa.

Esim. Goldwingillä saattaa öljynvaihtoväli olla taas hieman pitempi.
biggrin.gif

Edit. 100 euroa aikoinaan maksoi 6000 huolto, ja kyllä siinä ainakin minulla vaihdettiin öljyt/suodatin

semmoinen kysymys että onko muilla ilmennyt samaa, kun vaihdoin ton leon hiilari pöntön ni paukkuu kun päästää kaasun ja varsinki korkeilta kierroksilta ni paukkuu oikee kunnolla ja lyö liekkiä välillä putkesta.. kannattaisko sitä pc III:ta harkita ku kuitenki käy muuten hyvin??

semmoinen kysymys että onko muilla ilmennyt samaa, kun vaihdoin ton leon hiilari pöntön ni paukkuu kun päästää kaasun ja varsinki korkeilta kierroksilta ni paukkuu oikee kunnolla ja lyö liekkiä välillä putkesta.. kannattaisko sitä pc III:ta harkita ku kuitenki käy muuten hyvin??
Joku muukin valitteli samaa. Onko sulla -06 malli, tulee mieleen että onkohan siinä sittenkin jotain eroa...

Kannattaa eka kokeilla sen KCA-härvelin tukkimista (itse olen sen tehnyt). Sehän päästää ylimääräistä ilmaa pakoputkeen.
Helpointa sen kokeileminen on kun ottaa ilmanputsarikotelosta sen letkun irti ja tukkii vaan ne päät (vaikka teippaa umpeen).

Minunkin Zetassa on tuo sama pönttö (muuten vakiokone). Välistä tulee jämerää backfireä myös. Ala- ja keskierroksilta katosi ehkä hieman pöntön vaihduttua, mutta ylhäällä vetää jopa paremmin.Hyvin on toiminut Zeta tämän kesän pikku paukuttelusta huolimatta.

Nyt tuli avarrettua tuo ilmansuodattimen koteloa ja hankittua paremmin virtaava suodatin, niin ajettelin Techlusionin laittaa pyörään kiinni.

Jos haluat hifistellä niin laita se PC, mutta ilmankin pärjää jos on pelkkä slipari. Ei mene liian laihalle.

062802moto_prv.gif

Leo kiinni mullaki ja paukkuu kivasti. Eiks se oo niinku pikkusen tarkotuskin? Ei muuta ku lisää pauketta maailmaan, sitä tänne mahtuu. PC varmaan tois enemmän iloa tuonne keskialueelle ja osakaasu kiihdytyksiin. Ymmärtääkseni täyskaasukiihdytyksessä ei paljon PC:lläkään tarvii seoksia muutella.

Itte varmaan kyl lyön PC:n kiinni ens kesäks, jos vaikka toi kaasun vastaavuuski pikkusen paranis...jospa samalla pikkusen myös hengityspuolta vapauttais.

Oli tarkoitus talven aikana lyhentää välityksiä.
Onko jollain tietoa miten piikkien määrä vaikuttaa nopeuteen?
Kokemuksia vaihtoehdoista: hakusessa noin 20km/h välityksen pudotus--minkälainen vaikutus?
062802jumpie_prv.gif

Back