Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tavara tuli perille ja hyvältä näytti.. kiitoksia vielä tännekin. Kaupat onnistu nappiiin...täällä ois nyt tarjolla pikku zetaan powercommander ja micronin yläkautta tuleva slipari.
ja myös musta ducktail. MYYTY
Mikäs tuosta on hyöty jos oletetaan että vanhat ohjauslaakerit ovat ehjät ?Onko kukaan vaihtanut Zetaan ohjauslaakereita kartiorulla-mallisiksi? Itse ajattelin tähän projektiin talven aikana ryhtyä.
Katselin tuossa eräänä iltana nettikatalogeja, ja näyttäisi että All Balls-niminen jenkkifirma tekee Z750S-malliin sopivaa kartiorullalaakerimuunnossarjaa (All Balls dealer tools, merkki- ja mallikohtainen osahaku). All-Right edustaa Suomessa All Ballsia, ja Z750S:n kartiorullalaakerisarjan tuotenumerolla (22-1031) löytyy myös All-Rightin varaosahausta tuote 22-1031A, joka ainakin puhelinmyynnin mukaan on täysin sama. Hintaa All-Right tuosta pyytää 39 euroa.
Selvitykseni mukaan tuo sama laakerisarja käy useaan muuhunkin Kawasakiin, esim 98-99 ZX9-R (22-1031). Hieman päättelykykyä ja googlettamista käyttäen sain selville että tuo ZX9-R:ään käyvä kartiorullalaakeri olisi mitoiltaan 35x55x14, ja tuota kokoa vastaava laakerikoodi olisi 32907. Tällä hetkellä on paikallisessa laakeriliikkeessä selvitys vetämässä että löytyykö tuonkokosia kartiorullalaakereita irtotavarana.
NSK:lta löytyisi (HR32907J, PDF-katalogi, sivu 17/38), mutta suomen maahantuojan mukaan tuota laakeria ei löydy edes euroopan keskusvarastosta.![]()
Kokemuksia, vinkkejä? Liekkö laakerikoko oikein? Jos joku muu päättää samanlaiseen projektiin ryhtyä niin näillä tiedoilla saattaa säästää tunnin googletuksen ja selvittelyn...
Jay
Tapered Roller Bearing, WikipediaMikäs tuosta on hyöty jos oletetaan että vanhat ohjauslaakerit ovat ehjät ?![]()
No tuota siis vähän hain että koko turhaa on vaihtaa jos ei ole entiset paskana.. sittenhän kannattaa samalla laittaa paremmat kun joutuu kuitenkin vaihtaanTapered Roller Bearing, WikipediaMikäs tuosta on hyöty jos oletetaan että vanhat ohjauslaakerit ovat ehjät ?![]()
Herkempi, kestää kuormaa paremmin, kuluu hitaammin, jne...
Minulla laakerit menee jokatapauksessa vaihtoon, pieni "kolo" tai pykälä tuntuu kun etupyörä ilmassa kääntelee ohjausta. Lisäksi sieltä alakolmion ja emäputken välistä on tullut ruosteista vettä/mönjää ulos.
Uusiin, ehjiin, hyvin rasvattuihin ja oikeaan välykseen säädettyihin kuulalaakereihin verrattuna saavutettava etu on varmasti hyvin marginaalinen.
-Jay
No ei MINUN mielestäni pidä säätää pelkän sliparinvaihdon yhteydessä. Ei se niin paljoa vaikuta. Sitten jos laittelet powerkommaria siihen niin sitten asetukset kohilleen ja dynottamaan.Nyt yön yli miettineenä tullutkin siihen tulokseen että tuo Shark:in "cone" slipari kiinnostais enemmä ulkonäön/äänien perusteella.
http://www.oitracon.fi/ .. Kyseisen puljun kautta ilmeisesti saisi moisia hommattua (saksanmaalta tulee). Onko kokemuksia sliparista/firmasta/pitääkö pyörää säätää sliparinvaihdon jälkee?
miten sä sitä muuten säätelisit kuin commanderilla jos saan kysyä? sen verran voin kertoa ainakin 07 z1000:sta että ei slipari, commanderi ja penkitys vaikuta tehoihin juurikaan koska katti ahdistaa niin rajusti eli koko putkisto vaihtoon jos haluaa tuntuvia muutoksia. tehokäyrän saat tasaisemmaksi commanderilla ja paukuttelua hieman pienemmaksi.ainakin uskoisin että myös 07- ja uudemmat z750 on sama homma että löytyy jonkinlainen katalysaattori.No ei MINUN mielestäni pidä säätää pelkän sliparinvaihdon yhteydessä. Ei se niin paljoa vaikuta. Sitten jos laittelet powerkommaria siihen niin sitten asetukset kohilleen ja dynottamaan.Nyt yön yli miettineenä tullutkin siihen tulokseen että tuo Shark:in "cone" slipari kiinnostais enemmä ulkonäön/äänien perusteella.
http://www.oitracon.fi/ .. Kyseisen puljun kautta ilmeisesti saisi moisia hommattua (saksanmaalta tulee). Onko kokemuksia sliparista/firmasta/pitääkö pyörää säätää sliparinvaihdon jälkee?
Itse kysyy, itse vastaa, eipähän ainakaan tule riitaa...Onko kukaan vaihtanut Zetaan ohjauslaakereita kartiorulla-mallisiksi? Itse ajattelin tähän projektiin talven aikana ryhtyä.
Tarkoitatko sisälokarilla huggeria vai undertrayta? Minulla muuten olisi ylimääräinen huggeri.Eli projekti tuli hommattua talliin talveksi ja nyt olis tarvetta seuraaville osille ja malli Z750 -04:
- Sisälokari
- Alakate
- Seat cover
- 14 ja 45 rattaat
- Kellerman tangonpää vilkut
Otan myös vastaan vinkkejä linkeistä, joista kannattaa kysellä ja tilailla.
Pyörä tulee muuttamaan muotoaan ja väriään jonkin verran mutta lopputulokseen palataan keväällä![]()
ei kukaan tota seat coveria oikeen myy ite tilasin just bike worldista 108e kestää 2 viikkoa ei tulee suomeenEli projekti tuli hommattua talliin talveksi ja nyt olis tarvetta seuraaville osille ja malli Z750 -04:
- Sisälokari
- Alakate
- Seat cover
- 14 ja 45 rattaat
- Kellerman tangonpää vilkut
Otan myös vastaan vinkkejä linkeistä, joista kannattaa kysellä ja tilailla.
Pyörä tulee muuttamaan muotoaan ja väriään jonkin verran mutta lopputulokseen palataan keväällä![]()