• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
olisiko tämmönen kawa kannattava ostos?. on ollut vähän huonoa tuuria uusien piikkien kanssa niin pelko vähän jäänyt että pyörä leviää jo ennen ensihuoltoa. onko tyyppi vikoja? plussat ja miinukset . kiitos etukäteen

eipä oo mittään vikkoo eteen tullunna. Ainut vois olla, että "kotosallaki vois käydä pyörähtämässä" avovaimon suusta sanottuna.
062802moto_prv.gif

Tosiaankin joo, mitään muuta vikaa ei ole kuin että kotoa alkaa kuulua kummallista murinaa ja narinaa
tounge.gif
aivan kun olis jokin laakeri löystynyt yms
biggrin.gif
Tosin tämä taitaa olla ihan valmistus vika jokaisessa kaksipyöräisessä.

Lasissa 39 tkm, joista itse ajanut viimeiset 13 tonnia. Toiminut kuin junan vessa. Nyt kylläkin hieman tullut klappia ohjauslaakeriin, pitänee hankkiutua eroon talven aikana.

juu kun tässä pitäs päättää kawan ja ktm duke 3 väliltä
biggrin.gif
. pyörä tulis siis 25kw papereihin.ktm kuristetaan tietokoneella. mahtasko niitä 750 kuristus poisto kuvia löytyy?

Muistaakseni kuristuksen poisto tässä pyörässä on erittäin helppo toimenpide, nyt en vain tarkkaan muista miten tuo kuristus on tässä tehty.
Itse ajelen täystehoisella ja on kyllä toiminut loistavasti. Kaikenlaista lisähärpäkettä olen tuohon pistänyt ja muutama pitäisi vielä asentaa. Niitä tähän pyörään löytyy kyllä suhteellisen helposti ja melkein kaiken voi vaihtaa.

juu kun tässä pitäs päättää kawan ja ktm duke 3 väliltä
biggrin.gif
. pyörä tulis siis 25kw papereihin.ktm kuristetaan tietokoneella. mahtasko niitä 750 kuristus poisto kuvia löytyy?
Ainakin tuossa 04-06 mallissa kuristin on tuolla ruiskun kohdilla vaijerin alapäässä oleva metallilevy, joka estää vaijerin liikkumisen riittävästi ja näin kahvan kääntymisen senttiä enempää. Jotkut ovat poistaneet palasen ruiskun olleessa kiinni pyörässä, itse nappasin ruiskunrungon kätöseen jolloin poistaminen oli paljon helpompaa. Kuvia poistamisesta ei valitettavasti ole.
Tai sitten ostat meikäläiseltä mopon niin ei tarvitse alkaa kuristusten poistamisia miettimään. Yvllä lisää jos kiinnostaa.

edit. vihreet

Tänään ähersin powercommanderin pyörään kiinni, tietysti tosi motoristin tyyliin vesisateessa ulkona
buttrock.gif
koeajolle en kyllä lähtenyt, mutta kuulosti että pyörä kävi paremmin tyhjää. Aiemmin on tuntunut siltä että röpöttäisi ja eikö se ole merkki ehkä laihasta seoksesta?

Kyllä se vähän sellaselta kuulostaa röp röp ja silleen. Jos taasen on liian rikkaalla on se pörp pörp.

No niin leikki leikkinä...

Jos löydät PC:n sivuilta sopivan kartan ehkäpä kannattaa kokeilla niitäkin pörinöitä.

Joo ja seokset saa oikeesti kohilleen penkissä asiantuntevissa käsissä.

Nyt jatkuu
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Tänään ähersin powercommanderin pyörään kiinni, tietysti tosi motoristin tyyliin vesisateessa ulkona
buttrock.gif
 koeajolle en kyllä lähtenyt, mutta kuulosti että pyörä kävi paremmin tyhjää. Aiemmin on tuntunut siltä että röpöttäisi ja eikö se ole merkki ehkä laihasta seoksesta?
Eikö sulla siis uusi pc? Jos et mitään karttaa ajanut sisää, niin ihan sama onko se kiinni vai ei.

Joo kyllä on uusi pc ja totta kai latasin kartan siihen  
biggrin.gif
eihän sillä muuten mitään tee  
tounge.gif
tämän päivän ajojen jälkeen ainakin persdyno sanoi että vastasi kaasuun paremmin. Oliko joku täältä joka ajeli klaukkalaan päin mun edellä muutaman kilsan joskus tuossa kahden kolmen aikaan, alla oli uudemman mallinen zeta ja muita tuntomerkkejä alpinestarsin musta takki ja rekkari wp...

Vakio mopolla tuli tällänen dynolappu (93hv/76Nm):

Z750_teho_nameless.jpg

Ainut mikä tuossa yllätti oli kierrosluku. Oletin rajottimen tulevan jossain selvästi reilussa 10000rpm, mutta aika paljon jäi puuttumaan. Olin kyllä jo ennen huomannut, että alkuperäinen kierrosmittari näytti selvästi enemmän kuin tarvikemalli ja oletin tarvikkeen näyttävän vähän realistisempia arvoja.

Pari kysymystä niille kenellä lappuja on omastatakaa; Millasilla kierroksilla teillä parhaat arvot? Onko vakioista muista löytynyt samat seoksen pudotukset tuossa 3000-4000rpm:n välillä?

Näköjään oli tuossa hyllyssä vielä paperi... printti on tosin LeoVincen sliparilla: 105hp/11300rpm. Rajoitin 12400rpm.
Vääntöä 75Nm noin 8300rpm.

Vakio mopolla tuli tällänen dynolappu (93hv/76Nm):

Z750_teho_nameless.jpg

Ainut mikä tuossa yllätti oli kierrosluku. Oletin rajottimen tulevan jossain selvästi reilussa 10000rpm, mutta aika paljon jäi puuttumaan. Olin kyllä jo ennen huomannut, että alkuperäinen kierrosmittari näytti selvästi enemmän kuin tarvikemalli ja oletin tarvikkeen näyttävän vähän realistisempia arvoja.

Pari kysymystä niille kenellä lappuja on omastatakaa; Millasilla kierroksilla teillä parhaat arvot? Onko vakioista muista löytynyt samat seoksen pudotukset tuossa 3000-4000rpm:n välillä?
Onkohan toi penkki ollut täysin järjissään
nixweiss.gif

Akran sivuilta kun käy vakoilemassa pikkuzetan käppyrää, niin sen perusteella rajoitin olisi jossain 11900rpm ja tehot satasen paremmalla puolella (max teho 11000rpm ja max vääntö 8400rpm), tosin käytetyllä standardilla on kans vaikutusta lukemiin.

Vähän sama kävi noiden kierrosten puolesta mielessä. Ei se nyt kovin paljoa taida heittää koska mopon mittari näyttää muistaakseni jotain vajaata 11trpm kun kierrosrajotin tulee.

Vääntö on mielestäni normi alueella (ehkä jopa yläkanttiin). Jos taas kierrokset heittää, niin se vaikuttaa suoraan tuohon hp lukemaan koska hevosvoimat lasketaan kierrosten ja väännön perusteella.

Teho [hp] = Vääntö [Nm] * rpm / 7121

Lapussa vääntöä maksimitehon kohdalla siis 93,9/9438*7121 = 70,8Nm.
Jos laskee tuosta silleen että oikeasti kierroksia on tonni enemmän mitä lapussa 70,8*10438/7121 = 103hp.

Mulle on kyllä melko sama mitä tuo hp luku on, pääasia että ei ainakaan katoo ykskään talven aikana.  
tounge.gif
Vaikka pyörä katoiskin.
tounge.gif

Aika helppoa on kyllä sinällään lisätä asiakastyytyväisyyttä jos niin tahtoo. Pistaa kierrosmittarin näyttämään vähän pieleen niin jo saa tyytyväisiä asiakkaita kun huipputeho on 10 hp enemmän.
biggrin.gif

Back