Z900 vai z1000?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja exshark
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyörän koko ja malli taitaa olla aika paljon ikäkysymyskin. Kiikarissa itsellä Triumphin 900 GT Pro.
Siinä tilaa, melko pysty ajoasento. Tehon vähyys vähän arveluttaa....:O

Vääntöä ja vääntökäyrää kannattaa ennemmin tutkailla. Huipputehon lukema tulee sitten siellä huippukierroksilla, kun sinne asti kirraa. Trumpalla on perinteisesti suunnilleen parhaiten ja tasaisimmin vääntävät moottorit.

Urheilu- ja rata-ajoon urheilumoottoripyörä, joka joikaa yläkierroksilla ja antaa suuren ranteita repivän huipputehon. Kadulla normiajossa ajetaan väännöllä ja pyörä lähtee kun kahvasta kääntää oli vaihde tai kierrokset mitkä tahansa. Kaksi tyystin eri asiaa. Sitten voi tehdä ajotilapiirroksen, jos oikein kovasti kiinnostaa mikä vetää milläkin tavalla missäkin vauhdissa.

Omissa pyörissä speed triple 1050 jäi mieleen, koska se väänsi "täysillä" 2500-rajoitin kun penkissä testattiin. Samoin tuossa faitterissa on suht murhaava keskialueen vääntö, mutta se ei kierrä kuin 10000rpm, joten huipputehon numero jää jonnekin 160hv pintaan. Bobberi vääntää väkevästi, mutta ei kierrä kuin joku 6000, niin hevosvoimaluku jää pieneksi. Vetää kuin höyryveturi.

Jos moottorissa on alle 100Nm/litra, se on kuristettu ja tukkoinen hengitykseltään. Hyvät moottorit ovat jossakin 115Nm/litra paikkeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Uusia ajamattomia Katanoita Tuusulassa 13.490€, olisko se vaihtoehto?

Lähetetty minun SM-T875 laitteesta Tapatalkilla
 
Ite vaihdoin Trumpan tommoseen -21 Z900. Kyllä on Trumppaa ikävä :D Ei toi kawa huono pyörä missään nimessä ole, mutta Trumppa vaan paaaljo hauksempi kurvailla. Olisko topicin aloittajalla tarve kawalle? :;):
 
Ite vaihdoin Trumpan tommoseen -21 Z900. Kyllä on Trumppaa ikävä :D Ei toi kawa huono pyörä missään nimessä ole, mutta Trumppa vaan paaaljo hauksempi kurvailla. Olisko topicin aloittajalla tarve kawalle? :;):

Katsellaan vielä rauhassa. Nyt on alkanut myös tuo uusi gsx-s 1000 himottamaan:grin:
 
Jos nakuista puhutaan niin lopultahan se polun pää löytyy Tuono V4:sta :grin: Tai vaihtoehtoisesti SF V4:sta jos on massimies tai tosi näppärä nakeistaan desmon kanssa :D
 
Urheilu- ja rata-ajoon urheilumoottoripyörä, joka joikaa yläkierroksilla ja antaa suuren ranteita repivän huipputehon. Kadulla normiajossa ajetaan väännöllä ja pyörä lähtee kun kahvasta kääntää oli vaihde tai kierrokset mitkä tahansa. .

Jos moottorissa on alle 100Nm/litra, se on kuristettu ja tukkoinen hengitykseltään. Hyvät moottorit ovat jossakin 115Nm/litra paikkeilla.

Mun kokemuksen perusteella tommonen laajalla vääntöalueella oleva moottori on myös radalla huomattavasti parempi kuin semmonen keskeltä kuollut yläkireä pata. Muuttuva nokan ajotus ei varmaan ole uinut vielä näihin nakumalleihin, mutta jos kiinnostaa kokeilla hyvää moottoria niin esim. 2017-> tonnigixu on hämmentävän hyvä läpi koko alueen. Toki samantyyppistä fiilistä saa noista yli litrasista nakun koneista, mut ne ei yläpäässä joikhaa ihan niin pitkälle.

Mut alottajan kysymykseen: Jos itse olisin nakua valitsemassa niin Trumpan Triple mallit R:llä varustettuna olis aika korkealla. Samoin 890 Dukessa ilmeisesti saa pyörää ja ominaisuuksia ihan koko rahalla.
 
Back
Ylös