Puuttui ketju kokonaan Z900:lta, niin tästä alkaa.
Itsellä seitsemän vuoden custom-pyörä -seikkailun jälkeen paluu taas peruspyörän pariin.
Pyörän varustelu käynnissä ja mietinnässä mm. mitkä olisi hyvät tankkigripit? Toisesta ketjusta löysin suosituksia
Stompgripeistä ja
Eazigripeistä.
Toinen kysymys laukkuratkaisuista. Pieni tankkilaukku sellaisella tankinkorkkirengaskiinnityksellä tulee varmaankin hankittua: Onko jotain suuria eroja Givin tai SW-Motechin tuotteilla, vai onko vain makuasia?
Sivulaukuista kysymys myös, joilla nakupyörä tai jokin sportti, niin onko nuo ns. semi-rigid -laukut mistään kotoisin? Esim.
SW-Motechin Blaze tai
Shadin E48.
Givi / SW Motechin tankkereiden kesken joutuu omalta kohdaltaan "päättämään" kumpi
kiinnitysmekanismi tuntuu "paremmalta"

.
Itse olen noiden kanssa päätynyt aina jälkimmäiseen, joten Givin osalta ei ole käpistelyä kummempaa
käyttötuntumaa.
Sivulaukkujen (kovien) kanssa on aina menty Giveillä.
Pehmeät Famsat?.... tuli aikanaan kyllä ensihätään hommattua, kun kovien telineiden
löytymisessä oli ongelmaa ja reissua pukkas päälle.
Ongelma ratkesi sitten omin käsin ja Famsat siirtyi "Bandiittan käsilaukuiksi"

.
Hyvin ne ovat pelittäneet kymmeniä tuhansia pitkin eurooppaa.... ne Famsat Pikkubanskussa.
Vesitiiveys on tietty "häilyvä" määritelmä, mutta jos tuota ei ymmärrä tavalla tai toisella
ratkaista varman päälle, vittuilee sitten reilusti vaan peilille kun vetelee märkää kuivaa paitaa päälle iltaisin

.
Noiden pehmeiden "satulalaukkujen" kanssa on.... jos on.... ihan sama ongelma kuin kaiken "pehmeän"
nyytin kanssa. Jos ei ole oikeeesti hajuakaan miten tuollainen kiinnitetään kunnolla.... niin että ei löysty
ja ala vempuilemaan, kokemukset eivät ole hyviä

.
Eli väittäisin..... kaikenlaisen tiellä nähdyn perusteella, että sitojat ovat paljon paskempia kuin ne sidottavat

.
Pehmot on määrätyt asiat ymmärtämällä.... ja ne hoitamalla.... ihan toimiva ja kustannustehokas ratkaisu.
Jos aikaa ja harrastusta riittää, voisi olla ihan mielenkiintoista haahuilla miten esim. vanhemman SX:n
Givin putkihässäkästä saisi... ja kuinka helposti modattua koville telineet.
Saisi takatappien kiinnityksistä hieman "tukea" perälle.... esim. sivareiden lisäksi poikittain
käytettävälle rullalle. Joo joo.... voihan siinä takana ihminenkin istua.... mutta mutta...

.
Itsellä on pyörinyt hienosti pitkin maailmaa, niin 1400:ssa kuin myöhemmin Kinkyssäkin, 650/1250 Suikan
sivaritelineet kahdella yksinkertaisella lattapalalla sovitettuna.
Huvittava juttu sinällään, että kolmessa eri pyörässä toimii sama teline ja V35:t kuin se kuuluisa huussi
noin pienellä fixillä.... ja Kinkyyn ei tuollaisia ole Givillä koskaan edes tehtykään.
Pehmoihin erityisesti muuten kannattaa myös laittaa sisäkassit, jolloin säästyy jatkuvalta irroita-kiinnitä rumbalta.