Zephyr

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.J.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

J.J.

New member
No niin, nyt alkaa olla aika ruveta hunteerailemaan pyärän ostoa eli jos ens kevääks alkais päästä hajulle että mihin suuntaan ollaan menossa.

Ideana olis siis joku luotettava 600-750cc perusfillari jostain 1990-95 väliltä. Yks mikä sopis tohon kastiin olis Kawan 750 Zephyri, eli ihan yleisiä kokemuksia ja mielipiteitä vailla oon. Homma on vasta ihan alkutekijöissään eli myös muita vastaavan tyyppisiä saa ehotella ja kommentioda. Kaikesta palautteesta olen mahrottoman kiitollinen.
smile.gif
 
Terveppä terve, mulla ois kans vähän sama juttu tosin ehkä vähän myöhemmin edessäpäin eli oon tossa vähän katellu tota ZEPHYR 550.

HOI kaikki joilla ois jotain tietoa tai kokemuksia näistä niin pistäkääpä tänne tietonne ja vaikka nettiosotteita joilta löytys ko. pyöristä jotain.

ORG! olen puhunut...
lookaround.gif
 
Jep mulla kans toi ens kesä on se optimistisin vaihtoehto ja se pyärän hankita riippuukin aikas paljon tosta intin kestosta mut täytyy aloittaa haaveileminen hyvissä ajoin.
 
Terve vaan kaikille!

Saitilla ei viimeaikoina ole ollut uudistuksia ajanpuutteen vuoksi. Mutta jos joltakin löytyy ZR aiheisia ilmoituksia, tai esitteitä, ottakoon yhteyttä sähköpostilla.

Harri R.
062802moto_prv.gif


www.koti.reimari.net/davnet/zephyr
 
No nyt on rekisteröidytty :o)

Hommasin muuten fighter-katteen viime keväänä.
Näkö parani, mutta virtaukset tuntuvat riippuvan
enemmän tuulen suunnasta. Tyynellä ei puhalla rintaan
pahasti edes moottoritiellä.

Ai niin, katteen malli taisi olla Raptor.
 
Tervetuloa vaan Z-Miäs!!
Oiskos sulla kuvaa tosta sun kawasta jos on niin pistäppä tänne. Mites muuten on pelannu pyörä, onko mitään ns.tyyppivikoja tai muuta ilmennyt.
Jostakin oon joskus kuullut, että noi zephyrit ois aika hankalia korjattavia, verrattuna muihin pyöriin, siis kotikonstein.
Onkohan tossa sitten perää??
 
Tervehdys Tehoputki!

No kuvia en tietenkään ole vielä ottanut. Ilman katettahan
pyörän kuvia on saitti täynnä, tai siis ainakin muutama. http://www.koti.reimari.net/davnet/zephyr/

Tyyppivioista en tiedä mitään, sillä pyörä on toiminut todella hyvin. Eipä tosin tuu paljon räppäiltyä. Normaalit huollot 5k:n välein ja siinä kaikki. Mittarissa on tällä hetkellä vajaat 35 kiloa ja vuosimalli -93.

Pitänee kaivaa pyörä tallin perältä ja ottaa kuvia. Kate muuttaa näköä enemmän Ducati Monsterin suuntaan, kuin saksalaisen hi-tec ohjuksen mukaiseksi. Pyöräparkissa Zephyr erottuu joukosta hillityn tyylikkäänä ja jotenkin todella massiivisen näköisenä. Siis jonkinlainen Aston Martinin ja 6kg hienosäätölekan risteytys. Pitää vain ajaessa muistaa kumpi vie, pyörä vai kuski. Olispa vielä pinnapyörät....
 
Morjensta Z-Miäs!

On se komia pyörä!

Hienot sivut, etenkin noi esitteet oli sitä mitä meikäläinenkin on tässä kaipaillut, hieno homma.
033102beer_1_prv.gif
 
Zephyr Kawojen kestävyydessä tuskin löytyy muilta merkeiltä vastaavia. Tekniikka 750 Zephyrissä on vanhan 1977 vuonna ensiesittelyn saaneen Z 650 Kawasta aika suoraan, siis moottorin tekniikka. Pelissä on venttiilin säätö kuppien alapuolisilla paloilla, joita ei tarvitse kovinkaan usein säädellä. Sekin onnistuu kotikonstein kun asiaan vaan perehtyy. Väittäisin että se on helpompi huollettava kuin vastaavat muut merkit. Öljyn ja filtterin vaihto 5000 km välein, venttiilien välysten tarkistus 10000 km välein, vaikka suositus siihenkin on 5000 välein. Nuo ovat ne kriittisimmät huoltokohteet, muitakin tietty on.
Kaveri ajoi aikanaan Z 650 Kawalla 160000 km eikä sekään ole vielä mikään ennätys, 300000 km kuuluu olevan pisin samalla koneella ajettu.
 
Tere hra Hanhi
wink.gif


Oma zephyrini on aikanaan Saksasta uitettu ja ainoat huoltotoimenpiteet ovat juuri nuo mainitsemasi. Jonkun tiedon mukaan lamasta johtuen tonnisatasia on maahan myyty yksi kappale. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta se ainakin takaa, että osia on jälleenmyyjien kautta saatavana.

Tämä on itselläni ensimmäinen pyörä, jonka ulkonäköä en ole heti alkanut parantelemaan. Täytyy kyllä totuuden nimissä sanoa, että vähän olen kuolannut monttu auki sen jälkeen, kun Mihael lähetti uuden saittinsa linkin.

http://www.captainkaracho.de/Motorrad/Fotos/fotos.html

Etenkin sivun alimmaiset kuvat näyttävät todella hyviltä.
Tosi nätti seiskapuokki
062802jumpie_prv.gif
 
Jep pitää paikkansa että yksi kappale Sumekon tuomana Suomeen saapui vuonna 1992. Viininpunaisena se aloitti matkansa muuttuen 90-luvun lopussa Kawasakin Z1 väriseksi vm. 1973 kelta-vihreäksi. Valtion tupladevalvaation takia enempää noita isoja ei Sumekon kautta tuotu, muiden toimesta onneksi enemmänkin. Kiva peli, tuli sillä itsekkin joku tuhat kurvailtua aikanaan.
 
Missähän päin maata tuo Sumekon myymä ZR vaikuttaa?

Muuten, paljonkohan noita alkuperäisia värivaihtoehtoja on ollut? Viininpunainen ainakin ja itselläni on sininen, jonka pohja on violettiin vivahtava. Sitten on sininen, jonka pohja on vihertävä. Onko muita näkynyt?

Oli aika järkytys, kun kokeilin Zepiä orginaali sarvilla. Itselläni on aftermarket sarvet, jotka on hiukan leveämmät ja syvemmät. Ajoasento paranee huomattavast ainakin pituiselleni kuskille (184).
Ainut ongelma nykyään on satula. Olen miettinyt satulan uudelleen rakentamista, mutta en viitsisi tuhota alkuperäistäkään. Hanuri puutuu todella nopeasti ja melkoista jumppaa saa pitää, jos aikoo ajaa tankkausvälin n.330km ilman stoppeja.
 
Taitaa vaikuttaa Askolassa päin Porvoon tienoolla. Lienee myytävänäkin, oli syksyllä porssissä ilmoitus.
Noita oli viininpunaisia ja tummansinisiä ainakin 92 ja 93 malleja. Paha sanoa sen jälkeen tulleista malleista, -96 tuli pinnaversio siitäkin ja samoin maalaus sai jotkut raidat kylkeensä.
Penkki ei todellakaan ole mikään matkasohva, puutuu aika nopeesti,oisko liian pehmeä?
Voihan noihinkin löytyä tarvikesatuloita, tuskin Suomesta kuitenkaan.
Z1 900 Kawan stonga istuu kuin nyrkki silmään, joutuu vaan vaihtamaan kytkin- ja jarruletkun pidemmiksi.
 
Ai niin...

Itseltänikin unohtui malli SR tai RS en muista kumminpäin mallimerkintä on. En tosin ole nähnyt näitä luonnossa yhtään.
Lieneekö Jaappanin herkkuja?
Jossain vaiheessa suunnittelin tämän tyylistä maalausta omaanikin, mutta pelkkä plagiointi ei riitä. Se on hyvä nykytekniikassa, että voipi testata miltä lopullinen maalaus näyttää, ennenkuin alkaa "pensseli hommat"
 
Takaisin alkuperäiseen aiheeseen....
Zephyr 750 on hyvä ja hieno värkki! Itselläni oli ZR 1100 -92, mutta kaipailin, varsinkin pinnapyöräisen Zephyr 750:n nostalgista ulkonäköä...Ehkäpä joskus itsekin ostan tuon kyseisen pyöran. Toinen varteenotettava vaihtoehto ois sitten toi Bandit 600:nen, tai sit Hornet 600:nen....
EI! Pysyn sittenkin kawoissa!
tounge.gif
 
TM:n koeajossa joskus 90-luvulla kehuttiin 750 Zephyrin vakaita ajominaisuuksia, jarruja, ym.
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Hara @ Tammi. 28 2003,13:02)</td></tr><tr><td id="QUOTE">TM:n koeajossa joskus 90-luvulla kehuttiin 750 Zephyrin vakaita ajominaisuuksia, jarruja, ym.[/QUOTE]<span id='postcolor'>

Sen verran pakko kysyä että onko sulla hajua mistä päin 90-lukua tommonen koeajo vois olla peräsin kun isäukolle on tullu TM jo ties kuinka kauan ja aina niitä vanhoja lehtiä johonkin laatikoitten pohjalle jää, niin vois vaikka ruveta vähän penkomaan.

Ei mulla muuta tällä kertaa...
smile.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (J.J. @ Helmi. 01 2003,13:29)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Sen verran pakko kysyä että onko sulla hajua mistä päin 90-lukua tommonen koeajo vois olla peräsin kun isäukolle on tullu TM jo ties kuinka kauan ja aina niitä vanhoja lehtiä johonkin laatikoitten pohjalle jää, niin vois vaikka ruveta vähän penkomaan.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Mää tarkista. Sattumalta on tuo lehti ja voin lähettää kopion artikkelista, mikäli taatalta ei löydy
smile.gif
 
Back
Ylös