zl 500

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja komu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

komu

New member
Ostin viimeviikolla... ei ole pahemmin tullut juttuja vastaan tämän kokoisesta zl:stä... onks tietoo onko tämä sitten harvinaisempi malli kun zl 600
confused_orig.gif

Edellinen pyörä oli "tuutti" CB750 K3  
sport05.gif

Suomessa toki harvinaisempi; meille tuotiin suhteessa enemmän kai noita 600-malleja.  

Pyöräthän ovat täysin samoja (eli varaosien saannin kannalta pelkästään hyvä asia) tilavuutta lukuunottamatta, "kuutiokuohinta" tehty kulloisenkin maan vakuutusrajoja vastaavaksi.

Kawalta löytyy muutenkin moisia mallisiskoja: Suomeenkin asti tuotu rinnakkain mm. GPz500R/600R ja GPz750R/900R -malleja.

Edit: aamuiset kirjoitusviheriöt

Hyvä tietää että saa osia ku kyselee "sisar" pyörienkin tyypillä...

Löysin kirjastolla käydessä jutun ZL500:sta TM oli testannut ajettavuutta nro 18/1986 s.140-141
Eivät oikein kehuneet, mutta eivät haukkuneetkaan... (savolainen kommentti)
sport05.gif

Olet ostanut harvinaisen pyörän.Suomessa niitä muutamia on ollut, ystävälläni oli zl500 ja hän ajeli sillä matka-ajoa ulkomailla ilman mitään ongelmia.Niitä aina silloin tällöin pompsahtaa myyntiin Suomessa.Käsittääkseni kone on sama kuin 600, pienemmäksi vain porattu, sama rivinelonen.8sama Haynesin manuaali)
pyörä on aikalailla omanlaisensa, mutta luotettava...paljonko lie tehoja ilmoittavat sille sinun 500:sellesi?
Onnea hankinnallesi, varaosia löytyy Saksasta Louisilta ja Pololta.
P.s. zl600 ei ole koskaan tuotu Suomeen maahantuojan toimesta, vaan kaikki ovat joko YK-pyöriä tai uitettuja...

Lisää mallisiskoksia.

Kawan GPX 750 R, Ninja 750 ja ZX 750F
GPX = eurooppa (poislukien englanti)
Ninja = Jenkkilä, canada ja englanti
ZX = japani

Heh, Jimjak...paitsi silloin, kun pitäis osia saada jostain....wirniö...

Olet ostanut harvinaisen pyörän.Suomessa niitä muutamia on ollut, ystävälläni oli zl500 ja hän ajeli sillä matka-ajoa ulkomailla ilman mitään ongelmia.Niitä aina silloin tällöin pompsahtaa myyntiin Suomessa.Käsittääkseni kone on sama kuin 600, pienemmäksi vain porattu, sama rivinelonen.8sama Haynesin manuaali)
pyörä on aikalailla omanlaisensa, mutta luotettava...paljonko lie tehoja ilmoittavat sille sinun 500:sellesi?
Onnea hankinnallesi, varaosia löytyy Saksasta Louisilta ja Pololta.
P.s. zl600 ei ole koskaan tuotu Suomeen maahantuojan toimesta, vaan kaikki ovat joko YK-pyöriä tai uitettuja...
Ei pienemmäksi voi porata!
wink.gif
Siinä on hitsattu sylinterin seinämät, ja sitten koneistettu sopivaan kokoon.
smile_org.gif

Mullakin on GPX600:sta pikkuversio, erolla että mäntä ja sen reikä on vähän pienempi. Tehot laskenu 9hp. Ainiin saattaa kaasarit olla eri.. en tiiä.
Olen muuten sitämieltä että 500:lla pitäisi olla oma vakuutusluokka. 500 luokassa sattuu varmasti vähemmän isoja onnettomuuksia kuin 600 luokassa
cool.gif

Moikka vaan!!
Pikku Eliminator on käyttänyt minua jo muutamilla ulkoilu lenkkeillä, mitään ongelmaa ei tekniikan kanssa...
Pahus vaan että työt sotkee pahasti (3-vuoro) ja ylityöt
sad_orig.gif
mutt saahan sitten niitä peli merkkejä
tounge.gif

ZL 500:ssa on tehoja 52 kw (71hv)/11500 r/min
... aika kierroskone

Kaasuttimet on keihin cvk 30mm

Mun ZL on vm.86 ja hinta olkoon liikesalaisuus
cool.gif
mutta oon seurannut hintoja niistä muutamista joita on myynnissä
elikkä hinta pyörii siinä 3000e ->

ps. tietääkö kukaan mistä sais käsikirjan ZL:llään

Koneeseen käynee GPZ-R ohjeet, koska ilmeisesti kai ZL 600/500 koneet on GPZ-R koneita?
Näyttäs olevan ZL500 ja GPZ500R:ssä samanverran tehojakin.
Mutta liikkuupahan eri tahtiin kuin pikkuviragot tai shadowt..ja monet muut..

Alfamer; Kawasaki Zx600-Zx750 1985-97 olis manuaali joka luultavasti lähinnä?
Se minullakin...Ellit on tempperamenttisiä koneita.

Elikkä tolta www.alfamer.fi löytyy tälläiset:
H1780 Kawasaki ZX600 1985-97 & ZX750 Fours 1987-91, 34,50 EUR
CM452 Kawasaki ZX500/600 Ninja/GPz 1985-97, 41,70 EUR

Haynesillä on myös tälläinen: Kawasaki ZX600 Ninja 1985 thru 1991. Näissä siis vastaavat koneet.

Mutta liikkuupahan eri tahtiin kuin pikkuviragot tai shadowt..ja monet muut..
062802moto_prv.gif
jep voi näyttää "
033102ass_1_prv.gif
" viragoille
tai nätisti vain "takavaloo"

KIITOS VAAN!!!
vinkkejä aina tarvitaan jos tuleepi ongelmii... nyt vähän tietää mitä opuksia kannattaa selata ja mistä osia...

... nätisti käy... vielä ja on käyttänyt minua jo monilla lenkeillä
sport05.gif

Kerro jos tulee ongelmia...voin sit avitella...muutaman vuoden kokemuksella...ja jos en tiedä, kysyn apua niiltä jotka tietää...
Soon muuten aika persoonallinen pyörä...

Mulla on kans 500:nen ollut jo 6 vuotta.
Jostain muistelisin että maahantuoja ois tuonut 21 kpl maahan, voin kyllä muistaa väärinkin...

Mun mielestä ZL:t on tyylikkäimpiä pyöriä mitä Kawa on ikinä tehnyt.

tossa kuva mun toisesta
http://photo.jippii.fi/fi....21.jpeg

Vastailen tässä lomailevan ukkoni puolesta jolla on ZL900.  Se on hakenu varaosien numeroita ja apuja seuraavista nettiosoitteista, jotka varmaankin kaikki zl omistajat tietääkin,
www.eliminator.org ja www.buykawasaki.com

Back