ZRX 1200 R/S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mikanrb

New member
78 km takana
sport05.gif
, 78 km mittarissa
biggrin.gif
. Oli vaan toooodeella kylmää ajella.

Onkos näitä zrx:ä paljon liikenteessä? Ei ole paljon osunut Tku-Tre-Hki-kolmiossa silmään.
 
No uudenkarhee ässä-mallinen 1200 löytyy. Vähän päälle 200km sain keskiviikkona pöristeltyä. Fillari tuntuu kaikin puolin hienolta, mutta vielä suhteemme on syvenevä, ennen kuin mitään tarkempaa analyysiä voipi muodostaa.
cool.gif
 
Viime vuoden ÄRRÄ-malli tulee liikkumaan Turun seudulla, jahka sen nyt jossain välissä saan...prrkkle! Ehkä ens viikolla...ehkäpä ehkäpä...mahdollisesti...kenties...Laivattu on kuulemma jo.
 
Tervetuloa joukkoon. Hienoon pyörään olet päätynyt. Viimekeväänä tuli tuollainen S-malli hankittua. Reilun 6000km mittariin ehdein ajamaan eikä toistaiseksi voi olla kuin tyytyväinen hankintaansa.

Turussa asustelen myös minä eli kyllä noita siis ainakin kaksi liikkuu täällä Varsinais-Suomessa.
 
Moni on täällä ylistänyt ZRX:ää ja myös monissa alan lehdissä pyörää on kehuttu maasta taivaaseen. Oon itse muutama vuos sitten koeajanut ZRX1100:sen ja ihastuin jo tuolloin sen ajamisen helppouteen ja mukavasti vääntävään moottoriin! Rahat eivät vain silloin riittäneet uuteen pyörään...
sad_orig.gif
Piti tyytyä VFR:ään.
omg.gif
Mut nyt on säästöpossu rikottu ja hienosti palvellut Zetori men vaihdossa! Mites on ZRX1200:sen sisäänajo? Onko pitkäkin? Ostin joskus muinoin Raumalta uuden Kawa 750 Zephyrin ja kysyin tuolloin firman mekatsulta(Hakilta) sisäänajosta ja sain vastaukseksi:"Ei mitään sisäänajoja vaan TÄYSILLÄ SISÄÄN JA PAAREILLA ULOS!"
buttrock.gif
Tuota lausetta oonkin lainannu useaan otteeseen...
 
No sisäänajostahan sitä väittelyä onkin täällä piisannut. Ite olen ajellut tota ZRXääni aika raskaalla kädellä. Kakkosella ja kolmosella täyskaasukiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia het tuoreeltaan. Tosin kylmillä ja hiekkaisilla teillä saa kyllä olla tarkkana! Minusta on tullut männänrenkaiden tiivistykseen uskovainen...

Tietysti kone pitää olla hyvin lämmitetty. En ole myöskään vinguttanut punarajaan asti, vaan tyytynyt max 7000 kiekkaan. Huippuvääntö taitaa olla vähän alle sen. Eri kierroksilla / vaihteilla ajelua olen myös muistaessani harrastanut. Hyvin on tähän asti (300km) kestänyt!
biggrin.gif
 
No uudenkarhee ässä-mallinen 1200 löytyy. Vähän päälle 200km sain keskiviikkona pöristeltyä. Fillari tuntuu kaikin puolin hienolta, mutta vielä suhteemme on syvenevä, ennen kuin mitään tarkempaa analyysiä voipi muodostaa.
cool.gif
Syvä rakastuminen siihen oikeaan muodostuu ajan kanssa mutta rakkaus syntyy hetkessä. Insinöörimäinen lähestymistapa uuteen moottoripyörään(kään) ei mielestäni ole se oikea tapa. Onko tää nyt semmonen järkevä liitto mitä voi selitellä vai se oikea? Miltä se oikeesti tuntuu, sytyttääkö ollenkkaan?
 
No uudenkarhee ässä-mallinen 1200 löytyy. Vähän päälle 200km sain keskiviikkona pöristeltyä. Fillari tuntuu kaikin puolin hienolta, mutta vielä suhteemme on syvenevä, ennen kuin mitään tarkempaa analyysiä voipi muodostaa.
cool.gif
Syvä rakastuminen siihen oikeaan muodostuu ajan kanssa mutta rakkaus syntyy hetkessä. Insinöörimäinen lähestymistapa uuteen moottoripyörään(kään) ei mielestäni ole se oikea tapa. Onko tää nyt semmonen järkevä liitto mitä voi selitellä vai se oikea? Miltä se oikeesti tuntuu, sytyttääkö ollenkkaan?
Vihjailet sä että ois kumminkin pitäny ostaa Ducce?
wink.gif

Ei, kyllä Kawa on kowa! Rakkaus on kohdallaan, mutta miten nuo käytännönläheiset ominaisuudet? Matka-ajo, kulutus, suorituskyky, kaks-päällä ajelu, kaupunkipörräys jne? Ainakin suorituskyky (ja keulan kevenemistaipumus) on sellainen että vatsanpohjasta ottaa riittävästi. Eka tankkausväli meni n. 5,5 litraan, eli ne osa-alueet on kunnossa!
thumbs-up.gif

Sama juttuhan se on naistenkin kanssa. Ensin rakastutaan ja myöhemmin selvitetään miten sujuu ruuanlaitto... sori tytöt, tää oli vitsi, ehkä...
 
No uudenkarhee ässä-mallinen 1200 löytyy. Vähän päälle 200km sain keskiviikkona pöristeltyä. Fillari tuntuu kaikin puolin hienolta, mutta vielä suhteemme on syvenevä, ennen kuin mitään tarkempaa analyysiä voipi muodostaa.
cool.gif
Syvä rakastuminen siihen oikeaan muodostuu ajan kanssa mutta rakkaus syntyy hetkessä. Insinöörimäinen lähestymistapa uuteen moottoripyörään(kään) ei mielestäni ole se oikea tapa. Onko tää nyt semmonen järkevä liitto mitä voi selitellä vai se oikea? Miltä se oikeesti tuntuu, sytyttääkö ollenkkaan?
Vihjailet sä että ois kumminkin pitäny ostaa Ducce?
wink.gif

Ei, kyllä Kawa on kowa! Rakkaus on kohdallaan, mutta miten nuo käytännönläheiset ominaisuudet? Matka-ajo, kulutus, suorituskyky, kaks-päällä ajelu, kaupunkipörräys jne? Ainakin suorituskyky (ja keulan kevenemistaipumus) on sellainen että vatsanpohjasta ottaa riittävästi. Eka tankkausväli meni n. 5,5 litraan, eli ne osa-alueet on kunnossa!
thumbs-up.gif

Sama juttuhan se on naistenkin kanssa. Ensin rakastutaan ja myöhemmin selvitetään miten sujuu ruuanlaitto... sori tytöt, tää oli vitsi, ehkä...
Jep, ymmärsin kyllä mitä tarkoitit mutta piti silti vähän selvittää. Noin on muuten parhaita aikoja ku tutustuu uuteen kumppaniin. Elämme mielenkiintoisia aikoja...

ps. onko pyörän sukupuoli jo selvinnyt?
 
Täälläkin on yksi ZetaReX. Vuosimallin 2001 ässä.
Bongaa mattamusta Rex - arvatenkin Suomen ainoa -
ja se olen mä. Tervetuloa joukkoon. Baanalla nähdään.
 
Aika pelejä teillä. Biken mukaan aikas hätänenkin, jättää lähdössä muut muskelinakut.
 
Mukava kuulla etten ole yksin pyörämakuni kanssa
tounge.gif
.

Kaksi päällä en ole vielä ehtinyt tällä pyörällä ajella, mutta tuntuu siltä että jalkatapit on matkustajalla aika ylhäällä. Onko kukaan siirtänyt niitä alemmas/edemmäs kuten yhdessä noissa wekkulin linkeissä oli?
 
Noh, tänään se tapahtui... se rakastuminen... 700 ajetun kilometrin jälkeen.

Olen tehnyt pikkupikku modauksia zrxääni. Kun olen hieman keskimittaa lyhyempi (173cm), ja ns. persjalkaista mallia, eli suhteessa pitkä selkä ja lyhyet jalat, niin mukavoittaakseni mopoilua olen suorittanut pieniä vippaskonsteja. Olen vähän vuoleskellut fyllejä pois satulasta. Satula on melko leveä nivusten kohdalta, joten kavensin sitä hieman. Takajousen esijännityksen tipautin alimpaan asentoon (ai niin, sitä ei saanut tehdä...
lookaround_orig.gif
), ja vastaavasti tipautin etupäätä nostamalla haarukkaputkia kolmioiden läpi 13mm.

Koeajolenkin lopputulos: Pyörä on ihana!!!! Mataloitunut alusta tekee olon hemmetin rennoksi, kun ei yhtään tarvi kurotella ja kantapäät osuu rennosti maahan. Ajoasento on niin v***n hyvä, ja olo on kertakaikkiaan upea! Etupään laskun seurauksena pyörä tuntuu ehkä aavistuksen ketterämmältä, mutta mitään merkkiä epävakaudesta tai hermostuneisuudesta en moottoritiellä havainnut, vaikka kelasin mittarinopeutta hetkellisesti jotain 150. Muutamat tekemäni u-käännökset tuntuivat älyttömän keveiltä ja helpoilta. Kawasaki on mulle hyvä ja minä sille hyvä... Muutaman tiukan kiihdytyksen jälkeen oli pysähdyttävä ja ihasteltava pyörää... aaahhhhh... moottori, kate, tankki, satula, iskarit, jarrut... kaikki näyttää niiiiin hyvältä.
inlove.gif

Yhdessä risteyksessä hetken kaasuteltuani lähdin vauhdikkaasti liikkeelle moottorin väännöstä nauttien. Vatsanpohjaa kutitti, hyvänolon väreet kulkivat kropassa ja nauroin kypäräni sisällä onnellisena. Kaksi viikkoa lomaa ja säät ovat upeat. Voiko elämä olla ihanampaa!
062802moto_prv.gif
 
Noh, tänään se tapahtui... se rakastuminen... 700 ajetun kilometrin jälkeen.

Koeajolenkin lopputulos: Pyörä on ihana!!!! Mataloitunut alusta tekee olon hemmetin rennoksi, kun ei yhtään tarvi kurotella ja kantapäät osuu rennosti maahan. Ajoasento on niin v***n hyvä, ja olo on kertakaikkiaan upea! Etupään laskun seurauksena pyörä tuntuu ehkä aavistuksen ketterämmältä, mutta mitään merkkiä epävakaudesta tai hermostuneisuudesta en moottoritiellä havainnut, vaikka kelasin mittarinopeutta hetkellisesti jotain 150. Muutamat tekemäni u-käännökset tuntuivat älyttömän keveiltä ja helpoilta. Kawasaki on mulle hyvä ja minä sille hyvä... Muutaman tiukan kiihdytyksen jälkeen oli pysähdyttävä ja ihasteltava pyörää... aaahhhhh... moottori, kate, tankki, satula, iskarit, jarrut... kaikki näyttää niiiiin hyvältä.
inlove.gif

Yhdessä risteyksessä hetken kaasuteltuani lähdin vauhdikkaasti liikkeelle moottorin väännöstä nauttien. Vatsanpohjaa kutitti, hyvänolon väreet kulkivat kropassa ja nauroin kypäräni sisällä onnellisena. Kaksi viikkoa lomaa ja säät ovat upeat. Voiko elämä olla ihanampaa!
062802moto_prv.gif
Tuttu tunne.. Olet päässyt Kawasakin syvimpään olemukseen, siitä tulee kiksejä.
 
No niin! Vihdoinkin! Uusi ZReX alla ekat 100 kilsaa ja upeeta oli!
062802jumpie_prv.gif
Hauska, komea, vääntävä, kokoisekseen ketterä ja kerrassaan mukava! Tuntuu siltä kuin aloittais koko harrastuksen taas alusta....
smile_org.gif
Ja pari pientä kysymystä teille tietäväiset: Mistä vois johtua etuvanteen kehälle tulleet rasvaiset tahrat? Hakiessani pyörän vanne oli puhdas. Nyt koko vanteen kehä on ohuen paskakerroksen peitossa. Veikkaan itse että tuo rasvainen (öljymäinen) kerros on ehkä peräisin vanteen sisältä. Oiskohan lentänyt keskipakoisvoimasta vanteen keskiön rei´istä vanteen kehälle?? Kenties vettä ja rasvaa? Jarruletkut eivät vuoda ja jarrusatulatkin ovat puhtaat. Myös takavanteella on tuota samaa sontaa mutta vähemmän. Toinen kysymys: Mikäköhän on tuon pyörän teho? Useat lehdet ja Kawan Suomen maahantuojan oma esite sanovat tehon olevan 122 hv. Käyttöohjekirja sanoo katalysaattorimallissa olevan 106 hv ja muissa 122!? Australiaan ja Malesiaan viedyissä 124!!?? Tässä Hollannista peräisin olevassa pyörässä on katalysaattori eli onko siinä sitten nuo aneemiset 106hv? Tosin tuo ohjekirjanen väittää myös että tehot vaihtelevat eri maihin viedyissä malleissa...Oon ymmällä mä.
withstupid.gif
Tilasin tuohon Devil Trophy piipun. Pitäiskö tuo perkeleen katti jollain tavoin vaihdossa huomioida vai heitänkö alkuper. pöntön vaan nurkkaan ja ruuvaan uuden tilalle ja säätöjen kautta taas mökää maailmaan?
nixweiss.gif
Sisäänajon aion pörrätä kuitenkin alkuperäisen ampärin kera. Että tällaista tällä kertaa...
tounge.gif
 
--- Mistä vois johtua etuvanteen kehälle tulleet rasvaiset tahrat? Hakiessani pyörän vanne oli puhdas. Nyt koko vanteen kehä on ohuen paskakerroksen peitossa. Veikkaan itse että tuo rasvainen (öljymäinen) kerros on ehkä peräisin vanteen sisältä. Oiskohan lentänyt keskipakoisvoimasta vanteen keskiön rei´istä vanteen kehälle?? Kenties vettä ja rasvaa?

--- Tilasin tuohon Devil Trophy piipun. Pitäiskö tuo perkeleen katti jollain tavoin vaihdossa huomioida vai heitänkö alkuper. pöntön vaan nurkkaan ja ruuvaan uuden tilalle ja säätöjen kautta taas mökää maailmaan


Onneksi olkoon SenioRR!
Olet kerta kaikkiaan onnellinen mies, ainakin mitä prätkiin tulee.

Voisko se rasva olla etupumppujen öjlyä...? Ei kai vaan? Hui!
confused_orig.gif


Eikä katalysaattoria saa minnekään pois heittää!! Tehoa on aivan
riittävästi puhtaammassakin pyörässä. Tuntekaa vastuunne ainoasta
ilmakehästämme! Kioton sopimus...hiilivedyt...gaa-gaa...gagaagagaa!!!

tounge.gif
 
Kiitokset suuret onnitteluista Ripley! En usko että vanteiden likaisuus johtuu etupumppujen öljystä. Sisäputket ovat ainakin kuivat. Aattelin että josko nuiden vanteiden suojaukseen on käytetty jotain suojaöljyä joka sitten ajaessa pääsee pois vanteen "keskiöstä"...
nixweiss.gif
No asia selvinnee kun päivällä pääsee taas kruisailemaan ja jynssää sitä ennen vanteet puhtaiksi. Kieltämättä katin poistaminen on luonnonsuojelun kannalta kyseenalaista, mutta eihän ny yhen Kawan päästöt koko maailmaa kaaja...Kyllä Bush ehtii ensin. Tai joku muu hihhuli.
033102ass_1_prv.gif
En mä kyllä tehon takia pönttöä vaihda vaan lähinnä ulkonäön ja äänen vuoksi. Tuskin ees huomaan josko mopossa on muutama humma enemmän. Ainakaan Zetorissa en huomannu... Mutta ois kuitenkin kiva tietää mitä omassa pyörässä on tehoa. Voishan sen tietysti penkittää, mutta ainakin Molitor Naantalissa pyytää penkkiajosta muistaakseni(n. vuos sitten) jotain 80 euroo!? Eikä taida Turun seudulla toista ollakaan?? Tai hetkonen! Moto-Italiassahan on. Mutta pääseekö sinne kokeilemaan? Hmm..
 
Back
Ylös