• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZRX 1200 R/S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hienolta näyttää :)

Ihan mielenkiinosta kysyn, kun en ole turbojen kanssa pelannut, niin onko tuo ilmanotto kovin herkkä likaantumiselle, kun on tuolla alhaalla ilmeisen vapaasti?

Onhan se huono paikka sille arkikäytössä. Kuvassakin näkyy että sontainen on kartio, ja vesisateella voi aiheuttaa nykinää, jos vettä enempi tulee...
 
onpas hinnat noussu kerkereillä muutama vuos sitten oli eebayssa 700 katturoissa tarjolla nyt reiluu donaa:blink:
 
Etupää tuntuu siltä kuin olisi ohjauslaakeri väljä. Mitenkäs se kiristys kannattaa tehdä?
Etupyörä ilmaan ja tiukataan sen verran että ei tunnu väljyyttä mutta kääntyy kuitenkin herkästi?
Ohjauslaakeria ei ole säädetty ainakaan viimeiseen 30tkm aikana.
 
Etupää tuntuu siltä kuin olisi ohjauslaakeri väljä. Mitenkäs se kiristys kannattaa tehdä?
Etupyörä ilmaan ja tiukataan sen verran että ei tunnu väljyyttä mutta kääntyy kuitenkin herkästi?
Ohjauslaakeria ei ole säädetty ainakaan viimeiseen 30tkm aikana.

Sitä ei kannata kiristää vanhoilla laakereilla jos sinne on tullut väljää. Ota rungosta nostaen keula ilmaan ja hetkuta vanteesta ja jos väljää on tullut niin laakereiden vaihto on käsillä.. jos kuulat on menneet soikeaksi niin kiristämisen jälkeen saattaa kuulat kiilautua ja ohjaus jumittaa. Ei kovin mukavaa se.. eli kiristetään vain uusilla laakereilla.
 
Terve!

Muutama kyssäri. Montako kilometriä jengi pääsee yhdellä tankillisella? Ja kuinka luotettava bensamittari on? Mittarin viisarin ollessa valkoisen ja punaisen alueen rajalla tankkiin menee 12 litraa eli jos tankin tilavuus on ~20 litraa niin tässä vaiheessa pitäisi olla vielä 8 litraa jäljellä.

Toinen kysymys. Venttiili välyksen säätöpalat, mistä olette hankkineet?
 
semmosta 250km ajoin tankkausten välillä ei se kyllä ikinä tyhjä ollu varmaan vois 300km menemään
 
Sitä ei kannata kiristää vanhoilla laakereilla jos sinne on tullut väljää. Ota rungosta nostaen keula ilmaan ja hetkuta vanteesta ja jos väljää on tullut niin laakereiden vaihto on käsillä.. jos kuulat on menneet soikeaksi niin kiristämisen jälkeen saattaa kuulat kiilautua ja ohjaus jumittaa. Ei kovin mukavaa se.. eli kiristetään vain uusilla laakereilla.

Kiitokset vastauksesta.
En saanut nostettua keulaa, mutta ostin uuden takarenkaan ja ongelma pieneni paljon.
Laitoin eturenkaaseen enemmän painetta ja säädin keulan jäykemmäksi, taas parani.
Pitää vaihtaa vielä eturengaskin uuteen ja samalla tarkastaa etupyörän laakerit, onko niissä väljää.
Vien mopon keulahuoltoon oikealle huoltajalle, näkee samalla onko ohjauslaakerissa vikaa.
 
Terve!

Muutama kyssäri. Montako kilometriä jengi pääsee yhdellä tankillisella? Ja kuinka luotettava bensamittari on? Mittarin viisarin ollessa valkoisen ja punaisen alueen rajalla tankkiin menee 12 litraa eli jos tankin tilavuus on ~20 litraa niin tässä vaiheessa pitäisi olla vielä 8 litraa jäljellä.

Toinen kysymys. Venttiili välyksen säätöpalat, mistä olette hankkineet?

Jep. Mul menee normiajossa varatankille tos 250km kohdilla, PK-ajoissa 200-220km paikkeilla. 300km menee helposti normiajossa jos säädöt on kohdillaan. Tankkihan on ilmoitettu 19L joten 6l/100km - > 18L -> 300km helposti. Mulla kulutus on välillä 4.9 L/100km (vaimo kyydissä pintakaasulla kaheksaakymppiä) - pikkusen yli 7 satasella Alastarossa (eli ei tossakaan ajeta vielä lujaa). Noista säätöpaloista ei oo kokemusta.
 
Terve!

Muutama kyssäri. Montako kilometriä jengi pääsee yhdellä tankillisella? Ja kuinka luotettava bensamittari on? Mittarin viisarin ollessa valkoisen ja punaisen alueen rajalla tankkiin menee 12 litraa eli jos tankin tilavuus on ~20 litraa niin tässä vaiheessa pitäisi olla vielä 8 litraa jäljellä.

Toinen kysymys. Venttiili välyksen säätöpalat, mistä olette hankkineet?


ite tein ton vena säädön sillein et purin tankin pois ja venakopan kannen irrotin ja vein pajalle säädettäväks johonkin huntin pitaan sen tekivät kaks venttiiliä tais olla mitä ei tarvinnu säätää
 
Viimeksi ostin säätöpalat all rightistä. Ristiin vaihtamalla ei tarvinu kovin montaa ostaa.
 
Ok, kiitos tiedoista. Avasin tänään koneen ja tarkistin välykset, 1 syl molemmat imuventtiilin palat vaihtoon.
0.08mm välystä enää kun säätöarvo on 0.13-0.19 mm. Maanantaina sit kyseleen paloja.
 
Kiitokset vastauksesta.
En saanut nostettua keulaa, mutta ostin uuden takarenkaan ja ongelma pieneni paljon.
Laitoin eturenkaaseen enemmän painetta ja säädin keulan jäykemmäksi, taas parani.
Pitää vaihtaa vielä eturengaskin uuteen ja samalla tarkastaa etupyörän laakerit, onko niissä väljää.
Vien mopon keulahuoltoon oikealle huoltajalle, näkee samalla onko ohjauslaakerissa vikaa.

Olikin takaiskarin laakerit rikki, nyt mopo menee kuin uusi, tuli vaihdettua uusi eturengaskin.

Tosi tyytyväinen JL-biken huoltoon, kaikki tehtiin niinkuin piti ja kustannusarvio piti eurolleen paikkansa.

Alastarolla tuli käytyä juuri ennen huoltoa (kuva)
 

Liitetiedostot

  • Juuri ennen kaatoa.jpg
    Juuri ennen kaatoa.jpg
    19,7 KB · Katselut: 54
Tyylittelyä :orgmp: Oma ZRX vaihtoi loppuvuodesta omistajaa , Speed Triple tuli tilalle. Kokeillaan onko Brittihuumorista omaan käyttöön iloa tarpeeksi. :grin:

Vertailut kiinnostaisi.

Kawasakin alueelle aloitin ketjun jossa hain 3-4 tonnin nakua, ZRX1200 unohtui vaikka ei ihan samaan kategoriaan menekään kuin hiukan kevyemmät ja faitterimmat pelit.
Epäilemättä ZRX on kankeampi ja möhkömpi kuin mikään ketjussani mainittu, mutta onko vauhdissa käytännössä kankea? 1200:n vääntö potkii tonnisia kavereita munille ala- ja keskialueella vai miten on?
 
Tuli mitta täyteen nysvätä kaasareita pois ja paikalleen vakioilmansuodatin kotelon kanssa. DJ:n suutinsarja tuli jo tilattua jenkeistä ja K&N:n podit.

Minkälaisilla suuttimilla/säädöillä kannattaisi lähteä kokeilemaan? Jos jollakulla kokemusperäisiä neuvoja antaa?

Alkukäyrästö pysyy toistaiseksi vakiona, Yoshin slipari on. Tehoja en nyt tällä muutoksella hae, vaan helpotusta kaasutinjumppaan. Kunhan vaan saisi pyörän podien kanssa kohtuudella pelaamaan.
 
Back
Ylös