• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

zrx 1200s

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Miro

New member
Otin tuossa kylmät tyypit kyseisestä pelistä. Ajoasento tuntui hyvältä, mutta minkälainen on peli kaiken kaikkiaan?
Tekniikka puoli kaiken kaikkiaan kiinnostaa eniten. Eli kestävyys ja huollettavuus. Renkaiden ja rataspakettien kesto olisi hyvä tietää.
Ajettavuus selviää ajamalla, mutta saa kertoa myös mielipiteensä siitäkin.

Tiedä vaikka ostaisi sellaisen seuraavaksi.

062802moto_prv.gif
biggrin.gif
ja nautitaan

Loistopeli. On hyvä ajaa ja ominaisuudet on ainakin meikäläiselle just sopivat. On raakaa vääntöä ja kyllähän se kiihtyykin ihan mukavasti. Tekniikka on varmatoimista ja huoltovälit kohtuullisia.
Itse vaihdan öljyt 6000 välein, venttiilit tarkastettiin 17500 km:ssa, ei ollut tarvetta säätää. Kaasarit synkattiin samassa huollossa.
Eturengas kesti sen 17500 km, takarenkaalla ajettu n. 12500 km, ja ajaa sillä vielä muutaman tonnin, hiukan on kulmikas suoralla tiellä ajamisesta johtuen.
Ketjut ja rattaat ajettu mulla 12500 km, kesto riippuu varmaan niiden voitelusta, kait ne useamman kymppitonnin kestää.
S-mallin varttikate antaa hyvän suojan tuulta vastaan. Ja se tuntuu myös painavan pyörää alaspäin kovempaa ajettaessa.
Suosittelen.

Omassa ZRX1200S:ssäni on mittarissa nyt 85000km. Ketjurataspaketteja olen kuluttanut 2, molemmilla olen päässyt n. 40000 km. Takarenkaan joutuu vaihtamaan 6000-15000 km:n välein. Jarrupaloja on toinen kierros menossa. Pyörästä ei ole rikkoontunut mikään (polttimot ja nopeusmittarin vaijeri luetaan tässä tapauksessa kulutusosiksi). Öljynkulutus on kohonnut uuteen koneeseen verrattuna hieman, litran pullo kuluu n. 5000 km:n aikana.

Sadan tonnin kohdalla eli ensi kesänä ajattelin vaihtaa taas kaikki nesteet (edellisen kerran 50000 kohdalla) ja joitain kumiosia (mm. etupään stefat, jarruletkut, jarrutiivisteet), jotka vielä ovat alkuperäisiä. Myös pyörien laakerien ja runkolaakerien (ohjaus + svingi) vaihto saattaa tulla kyseeseen.

Hyvä, järkevä prätkä tuo on. Helppo ajaa ja huoltaa, ja vaikuttaa pirun kestävältä. Odotan kulkupelin kestävän mukisematta vielä ainakin parisataa tonnia lisää...
wink.gif

niin, ja ostamalla ZRX pääsee meitin huippumukaviin kokoontumisiin osallistumaan.  
biggrin.gif

...noh, pääsee sinne muillakin pyörillä...
062802moto_prv.gif

...eikä välttämättä tarvii olla pyörääkään...
smile_org.gif

Tuskin maltan odottaa seuraavaa, perhanan talvi, sotkee vallan kaik kokoontumiset...
mad.gif

Kiitos kaikille vastaamaan vaivautuneille.
Näiden perusteella on ilmeisen käyttö varma laitos kyseessä.
Paljonkohan pelejä on suomessa tällä hetkellä tai ORG:n sivuilla seikkailevilla.
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
ja nautitaan

Omalla ajellut nyt n. 23 000km. Ensiasennusrenkaat kesti 19 000km. Eturengas olis vielä menny vähän aikaa, mut vaihdoin molemmat samalla. Laitoin pikkusen pehmeämmät tilalle, joten saas nähdä kuinka kestää. Vielä ei ainakaan ole juurikaan kulumisen merkkejä (4000km). Mut mä oonkin rauhallinen kuski.
062802moto_prv.gif

Back