Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo on tapa kun ostellaan harvoin menevää ja kallista osaa. Muuten osat jää helposti notkumaan maahantuojan tai kauppiaan hyllyille. Tuo osahan käsittääkseni tilattiin nimenomaan juuri tähän mopoon ulkomailta. Ei kai kuluttajan virheellisestä vikadiagnoosista johtuvat kulut kuulu maahantuojalle? Tai oikeastaan niiden varastoon lojumaan jäävien osien kustannuksethan tilitettäs myytävien osien korkeammilla hinnoilla. Mielestäni nykyinen tapa on täysin ymmärrettävä.Siis häh?
Ei muka kaupan purku onnistu normaalissa varaosakaupassa? Joudut sen kalliin osan ostamaan kuitenkin?
Jos näin, niin ois taas Sumekolla haulikolla töitä![]()
-Hessu-
Hmm,sen verran "selvennöstä" ettei ollut kyseessä "virhe diaknoosi"
vaan tuo tehdas tilaus kestää niin kauan tulla,että päädyttiin
tuohon Ebay-vaihtoehtoon,ja siitä kun tuo tehdastilaus oli
annettu Sumekolle ja koetettiin perua,kului 2-päivää,siis
kun MINÄ koetin peruttaa,on kuitenkin eri juttu missä aikataulussa
ko:korjaamo koetti tuota peruutusta tehdä,ilmoituksen ettei saa
peruttua tuli minulle vasta viikon päästä.
mutta empä tuota enää märehdi,pääasia että pyörä on nyt
kunnossa (siis käy 4:jällä) mutta vielä täytyy purkaa ja
selvittää tuo johto"viidakko" sillä jää vaivaamaan muuten
mikä oli tuo syy moiseen,olen jo purkanut teipit pois siltä osin
mitä saa mutta 10sentin pätkä on niin pahassa paikassa
ettei oikein uskalla ruveta väkisin repelemään.
sen verran vielä korjausta,että tarjosin tuon liikkeen (korjaamon)Kyllä varmaan tuota tilausta tehdessä tehtiin selväksi mikä on homman nimi. Osaa ei tilata huvikseen. Ja tehtiin varmaan myös selväks et on tehdastilaus, eli kestää.
Tässä casessa tuo tapaushan oli juuri "en mää haluakaan".
Edelleenkin, noita harvoin meneviä kalliimpia osia tilataan vain jos asiakas sen ostaa. Tuo etumaksu on siinä juuri sitä varten, että kun tilaus on tehty niin se on sitten tehty. Tässäkin tapauksessa tilaukset menee tod.näk. sähköisesti ja osan on ehtinyt Japanin poika ehkä jopa pakkaamaan. Nyt pitäis sitten ihan ilmaseks ruveta selvittelemään missä tilaus menee, onko pakattu, jos on niin missä paketti, purkaa paketti, poistaa ko. osa siitä, muuttaa rahtikirjat, muuttaa tilaus, muuttaa lasku. Ei sitten niin mitään järkeä.
Nythän asiat meni just niinkuin pitikin. Ostajalle kustannuksia, mut niitä olis kannatanut miettiä jo ennen tilausta. No, eihän ostaja tässä olekaan kitissyt.