• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Zumo XT

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vähän aiheen vierestä. Ostin lopultakin Senan SRL3 ja Shoei n kypärän. Mutta en saa parittelemaan (bluetooth) Senan kypäräpuhelinta ja Garminin XT:tä. Iphone ja Sena pelittää, mutta ei Sena ja Garmin, ei XT eikä 660.

Koko Senan systeemi on jotenkin oudossa tilassa, ei pääse Apillä eikä Device mangerilla tekemään mitään. Eikä löydä lähiverkkoa. Yritetty on, on bootattu ja käynnistelty uudelleen. Senan ohjeetkin on aika seikkaperäiset, niitäkin on luettu iltakaudet. Mitä tehdään.

Muistaakseni pitää parittaa ensin puhelin ja Garmin ja seuraavaksi Garmin ja kypärät.
Silloin kypärään tulevat sekä puhelimen että navin äänet
Jos puhelin ja kypärä on naitettu keskenään , niin navia ei saa sinne väliin enään
 
Mulla on siis Zumo XT, Interphone Tour ja iPhone 13. Puhelin on paritettu Zumoon ja Interphone on paritettu Zumoon. Kaikki tuntuu toimivan, ja prioriteettijärjestys on puhelu-reittiopastus-radio. Matkustajan puheet ohittaa radion mutta ei reittiopastusta eikä puhelua. Tähän asti toiminut ihan Ok. Ehkä vaan hyvää tuuria.

Pitää varmaan itekin kokeilla vielä kerran tuota järjestystä. Tässä nyt on sentään tullut päivityksiä yhteen jos toiseen laitteeseen. Zumon tilalle voisin laittaa mopon ja käyttää kahvanappuloita, en noista ääniopasteista niin perusta.

Saattaa hyvinkin olla että jos kypärän ja puhelimen välillä on yhteys niin pakka menee sekaisin. Sitähän ei tarvita juuri koskaan, eipä tule juurikaan potta päässä käveltyä kauas pyörästä.
 
Pitää varmaan itekin kokeilla vielä kerran tuota järjestystä. Tässä nyt on sentään tullut päivityksiä yhteen jos toiseen laitteeseen. Zumon tilalle voisin laittaa mopon ja käyttää kahvanappuloita, en noista ääniopasteista niin perusta.

Saattaa hyvinkin olla että jos kypärän ja puhelimen välillä on yhteys niin pakka menee sekaisin. Sitähän ei tarvita juuri koskaan, eipä tule juurikaan potta päässä käveltyä kauas pyörästä.

Itse asiassa ne opastukset on aika ärsyttäviä varsinkin kun takapenkkiläinen ei tiedä että nyt opastus ohittaa keskustelun. Täytyisi kattoa mistä ne saa pois päältä.
 
Ton XT:n kanssa olen hyvin pärjänny. Vielä kun jaksais hakkeroida kontrastisemmat värit pikkuteille.
Säätelin jonkun vuosi sitten 595:seen paremmat, tai ainakin itselle mieluisammat värit.
Nyt näkyy joka kelissä navin ohjeet.
Jos et itse viitsi säätää niin voin laittaa värit jakoon
Laita priva viestiä
Tossa vielä malli kuva
IMG-20240519-132431-1200-x-900-pixel.jpg
 
Hommasin XT2:sen ja asentelin telineen sähköt mopoon eilen.

Törmäsin outoon juttuun, liekö ominaisuus vai vika. Onko muilla vastaavaa "ominaisuutta" tai saako sen muutettua jostain valikoiden uumenista ?

Eli, kun mopon sammuttaa, niin tietysti katkeaa virransyöttö naville. Tää just niinkun pitääkin.
Mutta, samalla hetkellä kun virta katkeaa, niin navi sammuu heti.
Ei kysele, että jatketaanko akkukäytöllä.

Mun vanha 660 navi kyseli aina tän akku kysymyksen.
Kaverilla on uudehko (eri malli) Garmin myös ja se kyllä kyselee tuon akkukäyttökysymyksen.

Vika vai ominaisuus ??
 
Hommasin XT2:sen ja asentelin telineen sähköt mopoon eilen.

Törmäsin outoon juttuun, liekö ominaisuus vai vika. Onko muilla vastaavaa "ominaisuutta" tai saako sen muutettua jostain valikoiden uumenista ?

Eli, kun mopon sammuttaa, niin tietysti katkeaa virransyöttö naville. Tää just niinkun pitääkin.
Mutta, samalla hetkellä kun virta katkeaa, niin navi sammuu heti.
Ei kysele, että jatketaanko akkukäytöllä.

Mun vanha 660 navi kyseli aina tän akku kysymyksen.
Kaverilla on uudehko (eri malli) Garmin myös ja se kyllä kyselee tuon akkukäyttökysymyksen.

Vika vai ominaisuus ??

Akku huonosti kiinni taikka huono akku. Oma XT sammuu muutamassa kymmenessä sekunnissa kun painaa "Peruuta" sähköjen katkettua, veikkaan huonoa akkua.

Voi tietysti olla että XT2 toimii erilailla mutta epäilen.
 
Akku huonosti kiinni taikka huono akku. Oma XT sammuu muutamassa kymmenessä sekunnissa kun painaa "Peruuta" sähköjen katkettua, veikkaan huonoa akkua.

Voi tietysti olla että XT2 toimii erilailla mutta epäilen.
Kyllä XT2 varoittelee ennen sammumista.

Lähetetty minun Power Armor 18 laitteesta Tapatalkilla
 
Piti tänään oikein seurata mitä se tekee (XT) eli varoittaa heti kun ottaa virrat pois ja jos painaa "peruuta" niin jää päälle mutta menee hetken päästä kuitenkin pimeäksi jos ei tee mitään toimintoja. Jonkunlaiseen horrostilaan kai.
 
Piti tänään oikein seurata mitä se tekee (XT) eli varoittaa heti kun ottaa virrat pois ja jos painaa "peruuta" niin jää päälle mutta menee hetken päästä kuitenkin pimeäksi jos ei tee mitään toimintoja. Jonkunlaiseen horrostilaan kai.

See himmentää taustavalon aika hyvin, himmeästi se jää päälle. Kun koskee näyttöön tuossa tilassa niin se sitten palautuu heti. Akku kyllä sippaa aika pian tuostakin tilasta, saattaa olla jo uutuuttaan huono. Mun laite on jo jokusen vuoden vanha ( 2 tai 3).
 
See himmentää taustavalon aika hyvin, himmeästi se jää päälle. Kun koskee näyttöön tuossa tilassa niin se sitten palautuu heti. Akku kyllä sippaa aika pian tuostakin tilasta, saattaa olla jo uutuuttaan huono. Mun laite on jo jokusen vuoden vanha ( 2 tai 3).

Mä tappelin sen akun kanssa ekan talven jälkeen kun ei meinannut herätä niin on sen jälkeen pitänyt sitä "ylläpito" latauksessa USB-jännitelähteen kautta niin on aina akku täynnä kun lähtee liikkeelle.
 
Säätelin jonkun vuosi sitten 595:seen paremmat, tai ainakin itselle mieluisammat värit.
Nyt näkyy joka kelissä navin ohjeet.
Jos et itse viitsi säätää niin voin laittaa värit jakoon
Laita priva viestiä
Tossa vielä malli kuva
IMG-20240519-132431-1200-x-900-pixel.jpg

Huomasin reilun vuoden takaisesta keskusteluista tuon kirjoituksen.
Olit jollakin keinolla saanut paremmin näkyvät värit zumo 595 een,jos mahdollista saada ohjeet niin olisin kiitollinen.
 
Garmin XT pääsi pitkästä aikaa nettiin, ja se ilmoittikin että uutta aineistoa olisi saatavana. Se antoi mahdollisuuden valita kaikki, no siitä vaan. Eikö mitä, kun tulin jonkin ajan kuluttua katsomaan, niin jokin virhe oli tapahtunut, suositteli garmin expressiä. Sehän on mulla läppärissä valmiina joten kokeilin sitten sillä. Sama juttu, yritin uudelleen ja tällä kertaa katsoin että mitäs se tarjoilee. Löytyi kartat ja pari muuta joita en tunnistanut. Valitsin kartat, ja sehän kelpasi, tossa se nyt latailee, puolisen tuntia menee.

Ilahduttavaa oli se, että express tunnisti laitteen heti kohta kun laittoi tapsin kiinni, joskus sen kanssa on saanut tapella aika lailla. Mutta jos virhetilanne päivityksessä johtui joistakin sellaisesta palikasta joihin mun xt:ssä ei ole lisenssiä, niin siitä pyyhkeitä koodarille. Ehkä XT olisi ne pelkät kartat päivittää suoraan ilman expressin käyttöä, ehkä...

Hieman tyhmää että pitää valita maa oikein ennenkuin kaupunkihaku toimii. Kai nykyprossut riittävän nopeasti selviäisi pitemmästäkin listasta, tai voisihan se kysyä että haetaanko muualta kun ei näiltä kulmita tärpännyt.

Viimeksi sen ei löytänyt Norjasta paikkoja vaikka ne kartassa näkyivät. Sen jälkeen tuli päivitys ja ne alkoivat toimia. Apropoo, pitääkin kokeilla joko Kankaanpää on hakukelpoinen...

On se ollut ihan toimiva laite, toimii vielä akullakin jonkin aikaa, tosin en ole kokeillut 10 minuuttia kauempaa. Jos kritiikkiä haluaisi antaa, niin jos poikkeaa reitiltä, niin se roikkuu turhan sitkeästi lasketussa reitissä kiinni ja ehdottelee uukkareita. Olisi hyvä jos sen saisi hyväksymään kuskin valitseman tien ja suostuisi tekemään uuden reitin.
 
Paikasta A paikkaan B ja lyhintä reittiä.
Ei suostu XT millään reitittämään niin vaan keksii jonkin oma pitemmän reitin.
Asetuksien pitäisi olla kohdallaan, päivitykset tehty, jne..

Onkohan tämä XT:n ominaisuus vai onko laiten oikeasti niin susi?
 
Paikasta A paikkaan B ja lyhintä reittiä.
Ei suostu XT millään reitittämään niin vaan keksii jonkin oma pitemmän reitin.
Asetuksien pitäisi olla kohdallaan, päivitykset tehty, jne..

Onkohan tämä XT:n ominaisuus vai onko laiten oikeasti niin susi?

Ominaisuus tuo on. Pitää laittaa väliin täppä, jotta reitittää oikein. :-(
 
Onkohan tuossa XT:ssä yritetty sitten keksiä pyörää uudelleen, kun yleensä Garminin ongelma on pikemminkin löytää lyhimmäksi reitiksi kinttupolkuja joita ei aina voi edes tieksi laskea. Itsellä ei XT:tä ole, mutta on siis tarkastettu, että asetukset - navigointi - laskentatila on valittu "lyhyempi matka" ja että asetukset - navigointi - vältettävät -listassa ei ole ruksittuna mitään asiaan liittyvää? Päällystämättömien teiden välttelyasetus voi johtaa reititysvirheisiin, kun karttadatasta voi puuttua päällystetieto. Nuo edellämainitut siis jos asetukset toimivat samalla tapaa kuin nuvi 396:ssa.
 
Onkohan tuossa XT:ssä yritetty sitten keksiä pyörää uudelleen, kun yleensä Garminin ongelma on pikemminkin löytää lyhimmäksi reitiksi kinttupolkuja joita ei aina voi edes tieksi laskea. Itsellä ei XT:tä ole, mutta on siis tarkastettu, että asetukset - navigointi - laskentatila on valittu "lyhyempi matka" ja että asetukset - navigointi - vältettävät -listassa ei ole ruksittuna mitään asiaan liittyvää? Päällystämättömien teiden välttelyasetus voi johtaa reititysvirheisiin, kun karttadatasta voi puuttua päällystetieto. Nuo edellämainitut siis jos asetukset toimivat samalla tapaa kuin nuvi 396:ssa.

Tuon ongelman lisäksi XT:ssä on kuuluisa uukkariongelma, jonka vuoksi pitää reittejä aina kikkailla navissa. Ymmärrykseni mukaan tämä ongelma on myös XT2:ssa. (https://www.ukgser.com/community/th...-imported-routes-two-separate-methods.368990/)

Ihme miten saivat softalla tämän laitteen pilalle. Jopa samaan aikaan myynnissä olleessä 395:ssa oli parempi reititys vaikka muuten olikin surkea laite (hitaahko ja näyttö himmeä).
 
Itsellänikin sama ongelma BlueTooth yhteyksissä. iPhone 13 paritettu Zumo XT.n kanssa ja Zumo paritettu Sena SLR kanssa. Puhelimesta erikseen poistettu mahdollisuus ottaa bt yhteys Senaan. Kaiken pitäisi siis olla ohjeiden mukaan kunnossa. Ongelma 1: Garmin ilmoittaa tulevasta puhelusta, mutta äänet eivät tule Senaan. Kun katkaisee puhelimen ja XT yhteyden ja parittaa uudestaan, niin äänet alkavat taas toimimaan OK. Näin joka kerta kun ottaa laitteet käyttöön. Ongelma 2: Äänet (esim radio) IPhonen kautta. Senaan oma radio on sen verran surkea, että haluaisin kuunnella radiota esim Supplan kautta. Zumo näyttää että radiokanava yhteys puhelimen ja zumo välillä on OK. Äänet eivät kuitenkaan tule Senaa. Puhelimesta Garminen molemmat sovellukset päällä, Garmin ilmoittaa että että yhteydet molempiin (puhelin ja Sena) on kunnossa. Älykkäät ilmoitukset sallittu ja garmin päivitetty. Mitähän jäänyt boomerilta tekemättä ?
 
Eikös Sena tule parittaa puhelimen ja Garminin kanssa?
Siis puhelin puhelimena Senaan?
Ja Garmin vaihtoehtoisena puhelimena (second mobile phone) tai gps-laitteena?
Miten nyt Sena valikossa tuon ilmaiseekaan.
Sitten vasta tuo kaiketi toimii oikein.
 
iPhone 13 paritettu Zumo XT.n kanssa ja Zumo paritettu Sena SLR kanssa.
Niin kuin tonttuj tuossa selitti, ainoastaan kypäräpuhelin pitää olla paritettu useamman laitteen kanssa (eli puhelimen (ensisijainen paritus) ja navin (toissijainen paritus). Silloin ne toimii niin kuin pitää.
 
Back
Ylös