• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Zumon turvaruuvi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mattianki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mattianki

New member
Tietääkö kukaan mistä saisi Suomesta Zumo 550 mp-telineeseen tällaista turvaruuvia muovisen tilallle?

My Webpage
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Siis minkä muovisen tilalle? Ruuvi on metallia ja jos se on hukassa, niin vaikkapa täältä:
Navcor Oy
Seisaketie 3
08680 LOHJA
Puhelin (019) 311 001

Ei kyllä se zumo 550 pyörätelineesssä oleva turvaruuvi on muovia.Soittelin tuonnekkin firmaan ja sielläkin oli vain näitä muovisia ruuveja.

Ei mun telineissä ainakaan ole yhtään muoviruuvia. Jos nyt tarkoitetaan sitä lukitussalvan varmistusruuvia, mihinkä tulee yhteensopiva avain telineen mukana, niin kyllä se mulla ainakin on metallia molemmissa telineissä.

Onko noita telineitäkin erilaisia?

En ole koskaan ruuvannut tuota turvaruuvia kiinni ja zumo on pysynyt telineessä ihan hyvin...Enkä ruuvaa...

Ei kyllä se zumo 550 pyörätelineesssä oleva turvaruuvi on muovia.Soittelin tuonnekkin firmaan ja sielläkin oli vain näitä muovisia ruuveja.
Kyllä tuo ruuvi oli metallia itsellänikin. Melko pian vaihdoin tuommoiseen sormilla pyöritettävään malliin...eikä ole kaduttanut pätkääkään.

Itse en viitsi ottaa riskiä, että monen sadan värkki lähtee motarivauhdissa tangentin suuntaan vain oman laiskuuteni vuoksi...ruuvi tulee siis laitettua kiinni joka kerta, eipä tarvii jossitella.

Jaa, puhutaankohaan samasta asiasta? Mun mielestä turvaruuvi on se pieni hankalasti käytettävä ja omanlaisensa pikku meisselin vaativa ruuvi. Se on ainakin mulla 110% varmuudella metallia.

Itse en viitsi ottaa riskiä, että monen sadan värkki lähtee motarivauhdissa tangentin suuntaan vain oman laiskuuteni vuoksi...ruuvi tulee siis laitettua kiinni joka kerta, eipä tarvii jossitella.
Metallia se minunkin Zumon nyttemmin hävinnyt ruuvi oli. En minäkään halunnut ottaa riskiä laitteen irtoamisesta ajossa, joten väsäsin siihen läppään semmoisen tarranauhalla toteutetun pikakiinnityksen (vaikea selittää, helppo toteuttaa [1]). Nyt saan laitteen erittäin nopeasti mukaan, eikä se silti irtoa kesken matkan eikä tarvi säätää sillä ärsyttävällä pikkuruuvarilla.

/MarcusB

[1] Tarranauhan "piikikäs" pieni osa epoxiliimalla kiinni lukitusläppään, pidempi "karvainen" osa ikäänkuin remmikiinnitykseksi telineeseen. Remmiosalla sitten lukitaan se läppä kiinni. Ottaakohan tuosta(kaan) kuvauksesta selvää.

Tilasin dirtbiken kautta päälle tulevat vain suomen postikulut eli nuokin tavarat tulevat kirjeessä laskun kanssa.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Tilasin dirtbiken kautta päälle tulevat vain suomen postikulut eli nuokin tavarat tulevat kirjeessä laskun kanssa.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
Ok, no pistin tuonne mailia
smile_org.gif
Kiitos...
Jos tilaat niin ota mullekin pari kpl, jaetaan kulungit.
Samma här, voisin pari ottaa, kuluihin mukaan tulen mä.
Joo, kun saan tietoa tuolta niin tilaillaan...

Tuskin mitään kimppaa kannattaa järjestää jos ruuvit maksaa x euroa kappale ja postitus tulee eurolla kirjeessä.

Mutta katsotaan mitä sanovat hinnaksi.

Onko tietoa kellä täällä pk-seudulla olis varastossa noita samanlaisia tubeless-paikkasarjoa kuin tuolla touratechillä?
Pitkin talvea olen kysellyt mutta ei tunnu löytyvän mistään.

Back