• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juuri kuukausi takaperin kaupat tehneenä voin yhtyä mielipiteeseesi. Uskon, että "pienellä pintaremontilla" ja huomiota herättävällä myynti-ilmoituksella on suuri merkitys kun pyrit myymään ylläpitokustannuksiltaan suhteellisen kallista harrastusvälinettä. Ja 10R:ssä kulut on moottoripyörienkin joukossa varmasti kalliimman puoleiset keskiarvoon verrattuna.

Tällaisen hankinta on täysin tunnemaailman hommia, eikä pelata niin sanotusti järjen kanssa. Ainakin itselle myynti-ilmoituksen ensimmäisen kuvan piti olla jo kiinnostusta herättävä, että saatoin edes kuvitella tekeväni kauppoja. Jos ei se heti iske, niin vaikea on lopulta päätyä hankkimaan juuri se. Kenties alhainen hinta ei ole edes se tärkein juttu. Uskon, että ihan pienelläkin ilmeen piristyksellä, hyvillä kuvilla ja innostavalla myynti-ilmoituksella saa paljon huomiota lisää :thumbup:

Hmm.. itse olen huomannut, että Kawasakit on halvimpia ylläpitää, todella toimintavarmoja ja vikoja ei ole ollut. Vertauskohtana KTM ja Suzuki.
En usko, että kuvissa tai pyörässä on ollut vikaa, orkkis kunto +vaimennin päivitys.
Jos keväällä taas koittais myydä, talvella tietty huolletaan ja öljyt vaihdetaan.

Hmm.. itse olen huomannut, että Kawasakit on halvimpia ylläpitää, todella toimintavarmoja ja vikoja ei ole ollut. Vertauskohtana KTM ja Suzuki.
En usko, että kuvissa tai pyörässä on ollut vikaa, orkkis kunto +vaimennin päivitys.
Jos keväällä taas koittais myydä, talvella tietty huolletaan ja öljyt vaihdetaan.

Pitää paikkaansa. Mutta tarkennuksena vielä, että lähinnä vertasin tuota 10R:ää sen puolesta kalliiksi, koska se on 1000cc kyykky. Eli kalliit vakuutukset ym. En niinkään tarkoittanut, että Kawasaki olisi suhteettoman kallis ylläpidettävä.

Taitaa olla takapamppu valmis.
Iskunvaimennuksen säädöt ei tee oikein mitään pyörän käytökseen, joten se pitäis huoltaa tai vaihtaa.

Siispä pikkusta kyssäriä: jos olette huoltaneet takaiskaria, niin miten on auttanut oikeiden säätöjen
saamiseksi?
Ja onko tarvinnu lisäkilkkeitä tai shimmejä iskariin lisätä?
Vai olisko viisain ostaa öhlärin ttx?
Onko noille suomessa jälleenmyyjää ja mihkä hintoihin noin kipuaa???

Iskunvaimennuksen säädöt ei tee oikein mitään pyörän käytökseen, joten se pitäis huoltaa tai vaihtaa.

Siispä pikkusta kyssäriä: jos olette huoltaneet takaiskaria, niin miten on auttanut oikeiden säätöjen
saamiseksi?

Omassa on pamppu kyllä iskussa, mutta kun jousi on mitoitettu pikku japskille ja keula tällaiselle perus possulle, niin tarkoitus olisi vaan simmauttaa takapamppu ja vaihtaa siihen sopiva jousi.

Simmaajia varmasti löytyy, esim. motoville.

PS. Se öhlins on tietysti aina hyvä ratkaisu...

saamiseksi?

Vie se Motovillelle, Ville rakentaa siitä toimivan iskarin.
Siis paremman kuin se orkkis on koskaan ollut.

Vie se Motovillelle, Ville rakentaa siitä toimivan iskarin.
Siis paremman kuin se orkkis on koskaan ollut.

Kymppihyvä vastaus, papukaijamerkki siitä.

Tiedän että Motoville tekee noita, ja hyvin tekeekin, mutta tuo ei ollut vastaus kysymykseeni.
Siis tarkoitus oli kartoittaa mitä eri vaihtoehtoja on perus-pampun parantamiseksi.

Espoon Heinollako olet käynyt?Mun vanha kawa sielä...

Kävin myös ihastelemassa pyörää, ja kysymys kuuluukin: Onko jokin syy, miksi 48000km ajettua ZX10R :ää ei kannattaisi ostaa.
Luulisi, että tuollaisella pyörällä (kunhan sen vain huoltaa) ajaa vielä pitkään.

No miks ei? Ei kai se ny oo liikaa ajettu. Ite ostin viimetalvena -04.sen ja mittarissa oli 52000 Ja ihan pitopyöräksi ajattelin. :sad:

Ja Noista vakuutuksista vielä. Ite kyselin jo ennenku ostin kympin niin noita hintoja.
Vakuutushintojen erot 6r, r6 ja 10r oli aivan mitättömät. Joitakin kymppejä.
Siis liikenne ja osakasko. Asun kyllä täällä maaseudulla että en tiedä miten tuo paikkakunta vois vaikuttaa noihin eroihin. :paikallatuulee:

No miks ei? Ei kai se ny oo liikaa ajettu. Ite ostin viimetalvena -04.sen ja mittarissa oli 52000 Ja ihan pitopyöräksi ajattelin. :sad:

Ja Noista vakuutuksista vielä. Ite kyselin jo ennenku ostin kympin niin noita hintoja.
Vakuutushintojen erot 6r, r6 ja 10r oli aivan mitättömät. Joitakin kymppejä.
Siis liikenne ja osakasko. Asun kyllä täällä maaseudulla että en tiedä miten tuo paikkakunta vois vaikuttaa noihin eroihin. :paikallatuulee:

No niin ajattelin itsekin. Pyörässä on täydellinen huoltokirja joka tukee luotettavuutta tulevaisuuteen. Huomenna ajattelin käydä pyörällä koeajelemassa.
Käyttöpyöräää ajattelin itsekin. Kesässä tulee sellaiset 6 - 8 tkm
Onko porukalla kokemusta matka-ajosta vastaavalla mopolla. Kai tuolla yhden Norjan reissun voinee kesässä heittää :cruising:

Viimeksi muokattu:
Tuli ajeltua max 700 kilometrin pätkiä ja tauko vain tankatessa. Ei tehnyt edes tiukkaa.

Jos pyörällä ajettu 48000km niin kannattaa selvittää onko tuon Km huolto tehty. Huolto maksaa noin 800 euroa.

No niin ajattelin itsekin. Pyörässä on täydellinen huoltokirja joka tukee luotettavuutta tulevaisuuteen. Huomenna ajattelin käydä pyörällä koeajelemassa.
Käyttöpyöräää ajattelin itsekin. Kesässä tulee sellaiset 6 - 8 tkm
Onko porukalla kokemusta matka-ajosta vastaavalla mopolla. Kai tuolla yhden Norjan reissun voinee kesässä heittää :cruising:

Kyllä tuolla reissunkin tekee. Itse kävin Gardajärvellä muutama vuosi sitten. Yhteensä ajettiin reippaat 6000km parin viikon aikana. :orgmp:

Edit: Saman reissun alkajaisiksi ajettiin rautaperseajo Tukholmasta Stuttgartiin, noin 1700km alle vuorokaudessa.

Matka taittuu myös mulla. 740km on pisin päivämatka ja se oli vielä kaks päällä emännän kans.
Kyytiläinen ei tykänny nuin pitkistä siivuista.

Ei oo kyydissä tuon reissun jälkeen ollu. :p

Matka taittuu myös mulla. 740km on pisin päivämatka ja se oli vielä kaks päällä emännän kans.
Kyytiläinen ei tykänny nuin pitkistä siivuista.

Ei oo kyydissä tuon reissun jälkeen ollu. :p

Taitaa nuo sm leikit taittua sitten makuuhuoneen puolellakin:D

Mulla ei emäntä suostunut edes kyytiin.. onneksi.

Tuli osteltua crashpadsit ilman kiinnityspultteja 04 pyörään, joten tietääkö joku mikä nousu on koneen kiinnityspulteissa? 1,25mm vai 1mm?

Japanilaisittain perinteinen 1,25mm.

Tämä tieto tulikin jo netistä kaivettua, tosin paikallisesta etrasta ei löydy M10x1,25 pultteja 70mm pitkänä, eikä tule Jyväskylästä mieleen paikaa jossa voisi olla. Pitäis ilmeisesti hakea tai tilata ruuvilinjalta.

Back