ZX-10R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkohan kenelläkään sattumoisiin asennettuna Ivan's t.r.e. palikkaa (TRE-006) tuohon kymppiin tai pikemminkin löytyykö keneltäkään asennusohjeita tuohon??

Edellinen omistaja kun oli asentanut tähän nykyiseen pyörääni tuon palikan ja nyt olisi tarve saada pois se. Tästä syystä olisi ehkä hyvä, jos olisi asennusohjeet, niin pystyisin poistamaan sen hieman "oikea"oppisemmin...  
lookaround_orig.gif
kyllä löytyy tre-006 ja asennusohjeet,mut miksi olet poistamassa sitä,koska omasta mielestä pyörän luonne
muuttui aikalaillla asennuksen jälkeen??
 
Onkohan kenelläkään sattumoisiin asennettuna Ivan's t.r.e. palikkaa (TRE-006) tuohon kymppiin tai pikemminkin löytyykö keneltäkään asennusohjeita tuohon??

Edellinen omistaja kun oli asentanut tähän nykyiseen pyörääni tuon palikan ja nyt olisi tarve saada pois se. Tästä syystä olisi ehkä hyvä, jos olisi asennusohjeet, niin pystyisin poistamaan sen hieman "oikea"oppisemmin...  
lookaround_orig.gif
kyllä löytyy tre-006 ja asennusohjeet,mut miksi olet poistamassa sitä,koska omasta mielestä pyörän luonne
muuttui aikalaillla asennuksen jälkeen??
Lähinnä siksi, koska omat ajoni ovat 99% rataajoa ja siellä kun mutkista lähdettäessä tahtoo tuo etutassu pyrkiä nousemaan yläilmoja kohti hieman turhan herkästi. Tästä syystä juuri haluaisinkin kokeilla sitä, että millaiseksi pyörän luonne muuttuu ilman tuota tre:tä, eli paremmaksi vai huonommaksi...

Mutta, jos sinä tai vaikka joku muu jaksaisi lähettää minulle ne ohjeet, vaikka sitten digikameralla otettuna kuvana (jos ei niitä jaksa kirjoittaa), niin olisin tästä ERITTÄIN kiitollinen!

fireblade@jippii.fi
 
Minkälaisia öljyjä käytätte ja onko teillä ollut vaihteisto-ongelmia?Esim.kytkin pohjaan,mutta veto jatkuu jonkin aikaa ennen kuin kierrokset tippuu...Ja miten sitä luistokytkintä säädetään esim.löysemmälle tai tiukemmalle?
 
Synteettisillä öljyillä menee kytkin sellaiseksi, ettei tahdo kytkin irrottaa. Mulla ainaskin toimii kytkin parhaiten ( hävettää sanoa) hondan GN-4 litkulla. Sulla taitaa olla synteettiset?
 
Minkälaisia öljyjä käytätte ja onko teillä ollut vaihteisto-ongelmia?Esim.kytkin pohjaan,mutta veto jatkuu jonkin aikaa ennen kuin kierrokset tippuu...Ja miten sitä luistokytkintä säädetään esim.löysemmälle tai tiukemmalle?
joo, hyvä on öljyy käyttää ettei koneet leikkaa kiinni
062802moto_prv.gif
mun 12R vääntää ja jaksaa ja menee niinmaan perkeleesti
033102bebe_1_prv.gif
buttrock.gif
, no asiaan synteettiset parhaita
idea3.gif
.
 
Tervehdys!
Eilen tuli tehtyä kaupat 13tkm ajetusta -04 10r:stä  
062802jumpie_prv.gif


Vaimolle tuli keväämmällä hankittua -03 6r, jonka jälkeen alkoi itseäkin haluttaa tuoreempi pyörä (nykyinen -91 1100 gixxer).

Kävin bladen, k6:sen ja uuden 10r:n koeajamassa ja olin jo melkein tilaamassa uuden Suzukin, kun sattui tämä pyörä löytymään kohtuuhinnalla.

Kysymys:
Onko ko. pyörässä titaaniventtiilit? Keväällä kun huollattelin 6r:ää ja vaihdettiin siihen ilmansuodatinta, sanoivat, että vapaavirtausfilttereitä ei näissä uudemmissa enää oikein suosittele, koska titaaniventtiilit eivät kestä epäpuhtauksia koneeseen, jotka kuluttaisi karkaisua. Kyllähän paperifiltterit on perinteisesti ainakin autopuolella olleet suodattavampia, mutta onko jollain tietoa asiasta?

Minun pyörässäni on juuri laitettu KN:n suodatin. Vaihdanko paperiseen?

Entä seokset jos ajelee KN:llä? Putki on vakio, pitäisikö seosta silti rikastaa, moottorijarrutuksissa paukkuu kyllä putkeen.
 
Morjensta kymppi ukot ja akat.
Ite tässä kikkailen ysi ärrällä ja seuraava liike vois olle juuri tuo kymppi är.
Olen kuullut että 05 mallin ja 06 mallin teho erot on huomattavat, pitääkö paikkansa?
Ja onko mitään muuta järisyttävää tapahtunut vuodessa?

Jos nuo teho erot on niin hirveät kuin olen kuullut niin en kyllä 05 laita ainakaan. Meinaan mun vanhassa ysissäkin on enemmän tehoa
tounge.gif


Kiitos etukäteen
Kyllä niissä kuulemma eroa on.Itellä 10r 06 ja tehoja tarpeeksi.Ajanut 04 mut tehoja liikaa
biggrin.gif
.Keula pystyssä koko ajan.Heinolla sanoivat kun kyselin et tietoisesti/tarkoituksella 2006 malliin tehtiin tasasempi tehokäyrä koska 2004-05 ampui yli ja oli liian raju luonteinen tehdas värkiksi :pTehoja samanverran mut erilaisilla kierroksilla...Vakaampi ja tiivismittaisempi 2006 on.Suurena vaikuttajana on öhlins vakiona.Painopiste korkeammalla kun putket nostettu ylös ja niitä on viä tuplat.Mittaristo ehkä 50% parempi kun entinen(myös todella hieno pimeelä!).Suosittelen 2004-5 jos haluu kunnon räppäys vehkeen mut jos diggaa tasasemmasta kyydistä niin 06
 
Onkos kenelläkään kokemusta mahtuuko 10r:ssä pyörimään 190/60-17 takarengas ilman, että on takaswingissä kiinni (huggerinhan saa aina ruuvattua pois, joten se ei ole ongelma)...?  
crazy.gif
 
Morjensta kymppi ukot ja akat.
Ite tässä kikkailen ysi ärrällä ja seuraava liike vois olle juuri tuo kymppi är.
Olen kuullut että 05 mallin ja 06 mallin teho erot on huomattavat, pitääkö paikkansa?
Ja onko mitään muuta järisyttävää tapahtunut vuodessa?

Jos nuo teho erot on niin hirveät kuin olen kuullut niin en kyllä 05 laita ainakaan. Meinaan mun vanhassa ysissäkin on enemmän tehoa
tounge.gif


Kiitos etukäteen
Kyllä niissä kuulemma eroa on.Itellä 10r 06 ja tehoja tarpeeksi.Ajanut 04 mut tehoja liikaa
biggrin.gif
.Keula pystyssä koko ajan.Heinolla sanoivat kun kyselin et tietoisesti/tarkoituksella 2006 malliin tehtiin tasasempi tehokäyrä koska 2004-05 ampui yli ja oli liian raju luonteinen tehdas värkiksi :pTehoja samanverran mut erilaisilla kierroksilla...Vakaampi ja tiivismittaisempi 2006 on.Suurena vaikuttajana on öhlins vakiona.Painopiste korkeammalla kun putket nostettu ylös ja niitä on viä tuplat.Mittaristo ehkä 50% parempi kun entinen(myös todella hieno pimeelä!).Suosittelen 2004-5 jos haluu kunnon räppäys vehkeen mut jos diggaa tasasemmasta kyydistä niin 06
Edelleen noista tehoista että molemmissa riittävästä mutta kun
noi ajettu 04 ja 06 penkissä peräkanaan niin 06 mallissa on myös enemmän lopputehoa ja vääntöä,se keulan herkästi nouseminen johtuu muistakin asioista,tosin suuria eroja lopputehossa ei ole ollut,meidän yksilöissä n.4hv. Mieluummin noita tehoja kannattaa kysellä noilta penkittäjiltä kuin maahantuojilta.
 
Kawa myyty ja musta tuli nyt sit K6 kuski
smile_org.gif
Oli kivaa niin kauan kun sitä kesti,uus 10r ei vaan sytyttänyt
sad_orig.gif
 
Onko kukaan nyt kahdentanut noita kympin ajovaloja? Vai onko se toinen umpio pitkän umpio?

Tuolta löytyisi valmis johtosarjakin, Yamaha-foorumilta tällaisen bongasin.
 
Onkos kenelläkään kokemusta mahtuuko 10r:ssä pyörimään 190/60-17 takarengas ilman, että on takaswingissä kiinni (huggerinhan saa aina ruuvattua pois, joten se ei ole ongelma)...?  
crazy.gif
Pidennä ketjuja jos ei muuten mene.

Aikaisempaan kommenttiisi Kawan keulimisesta. Se on pikkasen turhan lyhyt ja korkea tehoihin nähden. Ketjut kannattaa olla kohtuullisen pitkät, ja jos sinulla on säädettävä takaiskari, pudota keulaa ja perää jonkin verran. Paljoa enempää nokalleen sitä ei kannata säätää, menee aika hermostuneeksi jarruissa.

Edit: Mutta on se makea mutkissa. Gixxer 1000 tuntui sen jälkeen pikkasen bussilta.

Myös säädössä kannattaa keskittyä ennemmin hyvään vääntökäyrään kuin maksimitehoihin. Siinä oli ainakin noin 9.5 tonnissa vääntöpiikki, jonka vuoksi itse annoin 1.5 heppaa huipputehoista vääntökäyrän pyöristämiseen. Arrowin putki. Silti jäi pari heppaa enemmän kuin toiseen pyöräämme.  
062802jumpie_prv.gif
 
Tällainen tuli mulle eilen!

VAROITUS JA KORJAUSKUTSU!

ZX-10R 2006

Kyseisissä moottoripyörissä ohjausiskunvaimentimen kiinnityspultti on saattanut jäädä kokoonpanolinjalla liian löysälle, tämä voi johtaa ohjausiskunvaimentimen irtoamiseen kiinnikkeestään, ohjattavuuden  
menetykseen ja erittäin vakavaan vaaratilanteeseen

Kawasaki on julkaissut takaisinkutsukampanjan korjatakseen kaikki vialliset moottoripyörät.
Mullekin tuli tuo takasin pyyntö lappu pariviikkoa sit.Huomenna tarvis käyttää pyörä tarkistuksessa vaik tiän kyllä et ei siinä mikään irti ole..
 
Kysytääs vielä että onko ketään asentanut vielä viriputkea 06 zx,ään? Ja merkit ja kokemukset myös kiinnostavat! Itse odottelen yosin putkea markkinoille,powercommanderin pitäisi tulevan 2vko sisällä. Yoshimura on kyllä markkinoilla mutta kuukauden sisällä Suomessa saatavilla,trc ja r-22 mallit. Acraltahan tuli kawaan omalla logollakin putki,myytävänä sumekolla.
Nuo akrat ruuvasin kiinni omaani viimeviikolla.Garponia.Db killerien kans äänet todella vaimeat
confused_orig.gif
mut ne pois niin äänet aikas sopivat.Ei liian suuret mut ei liian vaimeatkaan.Ulkonäkö parani kovasti ja perästä lähti muutamia kiloja painoa..
 
Noniin, tulipa sitten poistettuu tähänkin talouteen uusi -05 mallin kymppi. Nälkä saattaa olla aika kova kun sen keväällä saa liikenteeseen
062802moto_prv.gif
 
Noniin, tulipa sitten poistettuu tähänkin talouteen uusi -05 mallin kymppi. Nälkä saattaa olla aika kova kun sen keväällä saa liikenteeseen
062802moto_prv.gif
Keväällä saat vielä kitua sitten pitkän sisäänajonkin (1600km)
033102bebe_1_prv.gif


Itsellekin löyty loppukesästä tollanen -05 ylivuotinen ja kyllä on kiva peli. Hyvää kannattaa odottaa
smile_org.gif


Toi on mulle eka kawa ja aluksi koneenkolinat/kolinat/räminät yllätti voimakkuudellaan, mutta nyttemmin niihin on tottunut. Toi originaali takagummi kesti nippanappa 5000km ilman että käytetty radalla (käytännössä hajosi sitten kehän toiselta puolelta).

Ainut ongelma on ollut toisinaan ilmenevä peränpompotus (nyt alla Metzeler M3). Onko muilla ilmennyt tuollaista? Onko tuo kovin herkkä takanakin paineille? Manuska sanoo 2.9baria taakse, mutta lieko tiukalle mutkapätkälle liikaa -> pompottaa?!?
 
Back
Ylös