• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-10R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tzäy

Oli omassa -08 ninjassa sellainen vika, että kun kierrokset nousi yli 6 000 niin rupesi pyörä "räpättämään" ja kierrokset nousi todella kivuliaasti ylöpäin. Pyörä oli 24 päivää huollossa(!) ja vika oli servomoottorissa. NOTTA JOS JOLLAIN ON SAMANMOISIA VIKOJA NIIN SERVOMOOTTORI VAIHTOON!
 
Moro,

Olen ostamassa ZX10R ´04.. Pikkaasen syyhyttää päästä pyörän päälle. Sunnuntaina olisi the Day. Tietääkö kukaan, voiko siihen asentaa 2002 ZX6R 636 olevaa Acran pönttöä? Menee muuten vanhan pyörän mukana aikanaan kun laitan sen myyntiin.
 
Moro,

Olen ostamassa ZX10R ´04.. Pikkaasen syyhyttää päästä pyörän päälle. Sunnuntaina olisi the Day. Tietääkö kukaan, voiko siihen asentaa 2002 ZX6R 636 olevaa Acran pönttöä? Menee muuten vanhan pyörän mukana aikanaan kun laitan sen myyntiin.


Näin mutulla sanoisin, että kymppiin kympille tehty pönttö. Menee pyörä tukkoon sellaisella mehupillillä :;):
 
Eiköhän putken sisähalkaisija ole ratkaiseva tekijä.
Jos suunniilleen 2 tuumaa koko matka ilman suurempia kynnyksiä niin ei varmaan suurempia ahdista.
 
Tzäy

Oli omassa -08 ninjassa sellainen vika, että kun kierrokset nousi yli 6 000 niin rupesi pyörä "räpättämään" ja kierrokset nousi todella kivuliaasti ylöpäin. Pyörä oli 24 päivää huollossa(!) ja vika oli servomoottorissa. NOTTA JOS JOLLAIN ON SAMANMOISIA VIKOJA NIIN SERVOMOOTTORI VAIHTOON!


Ja älkää nyt ainakaan samaan huoltoon sitten viekö. Mistä suomesta löytyy taas tämmöinen laatuhuolto?Mistä ihmeestä näille löytyy asiakkaita?
 
Ja älkää nyt ainakaan samaan huoltoon sitten viekö. Mistä suomesta löytyy taas tämmöinen laatuhuolto?Mistä ihmeestä näille löytyy asiakkaita?

oliko huollossa vai huollon jonossa 24päivää.. ??
tarkennusta ennenku maalataan risti mp-huollon niskaan..
ps : vaiha koko putkisto nii ei servo sulje putkea ja mopo röpötä:p

nii ja mopon bensavalon syttyessä kwaakussa noin 4 litraa jäljellä
jolla ajaa 40-80 km ajosta riippuen
 
Viimeksi muokattu:
Gen 1 kympin putkiston irroitus. Onko millainen operaatio? Mietin tässä, että jaksaisiko tuossa ulkona katoksessa vaiko suosiolla ajaa 200km päähän tallille? Pitäisi vaihtaa pakosarjan tiivisteet uusiin. Syylärin saa tuosta jotenkin kätevästi sivuun, ilman irroitusta, että saa putkiston irti?
 
Gen 1 kympin putkiston irroitus. Onko millainen operaatio? Mietin tässä, että jaksaisiko tuossa ulkona katoksessa vaiko suosiolla ajaa 200km päähän tallille? Pitäisi vaihtaa pakosarjan tiivisteet uusiin. Syylärin saa tuosta jotenkin kätevästi sivuun, ilman irroitusta, että saa putkiston irti?

Itse itselleni vastaten. Eipä tarvitse syyläriä kokonaan poistaa, riittää kun ottaa irti kiinnikkeistä, että saa vähän sivumpaan siirrettyä ja sitten irroittaa flektin, niin työtilaa on aika hyvin.
 
Mulla 2011 zx10 "rällättää" kylmänä niin pahasti, että alkaa hatuttamaan. Ääni on sellainen kuin jotain olisi löysällä ja tuo alkoi jo viime syksynä jolloin maahantuojan huollon kaverit eivät edes kuulleet mitään, mutta kun itse ajaa mopolla, niin ainahan sieltä löytää ne eroavaisuudet.. Nyt se ääni on voimistunut ja on tod paha kylmänä jonka jälkeen n. 4000-4500rpm muuttaa hieman soundiaan ja voimistuu. Yli 5000rpm ääni hukkuu muihin kolinoihin ja kilinöihin.

Uutena tuota ääntä ei ollut ja tuli esiin pikkuhiljaa. Kuuluu pyörän keskeltä ja erityisesti vasemmalta puolelta. Tosiaan uutena oli vain normaalit ruksutukset eikä mitään nykyistä, irtonaisen mutterin ääntä 10000rpm pyörivässä pesukoneessa.

Ajatus moottoririkosta tukkirekan vierellä tai radalla alkaa tuntumaan epämiellyttävältä.. Mopolla ajettu 4k ja on neljäs zx joten metakka on tuttua, paitsi tämä..

Prkl.

- Ja tälläinen löytyi juuri tubesta jossa ääni on tismalleen sama, mutta vaimeampi http://www.youtube.com/watch?v=DJ4AxFIsVVU
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoinkin sain koneelta ulos heikkolaatuisen kuvan talven moponostoreissulta :right:

Parempaa kuvaa sitten, kun seuraavan kerran pyörän vahailee ja ehtii ajoilta ottaa kuvia.

zx-10r 3.JPG
 
Mikähän vika vois olla kyseessä
Eli ku hurraa tasakaasuulla 4500-5000rpm niin tuntuu ku jättäis kipinän välistä tai pytyt kävis poissa pelistä eli moottorijarrua antaa. kestää alle s 1 tämä jonka jälkeen toimii normaalisti. kiertää rajottajalle ja tehot tallessa.
Tänään sitten jätti tien päälle ei vaan lähteny käyntiin. Sammu vauhdista ja sitten hörähti kerran jonka jälkeen ei enään ollenkaan. startti kyllä pyörii ja virtaa on alle vuoden vanha akku. Pyörällä ajettua n 3000km tälle keväälle ja kaiken kaikkiaan 19010km kyseessä c malli 2005. No pyörä seiso sitten 3-4h ku hinautin kotia ja kokeilin äsken käyntiin niin lähti kun vähän aikaa starttas annoin lämmetä niin kauan että flekti lähti päälle ja edelleen toimi hyvin. Pyörä ei myöskään ajossa nosta lämpöjä yli 70 ellei paikallaan ole joten en usko että kuumenee liikaa.

Tuo kuulostaa juuri samalta kuin omavika http://www.kawarb.fi/smf/viat-ja-huollot/pieni-kayntihairio/

Ajattelin huomenna tarkistaa
-pc liitännät
-akun kengät
-liittimiä
-ilmanputsarin
-jalan asentotunnistimen
-servomoottorin ohittajan
-speedohealerin
- jotain muuta ? mitä ?

tuttu puhui kawasakin nokkaakselinasentotunnistimesta missä se on ?
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän vika vois olla kyseessä
Eli ku hurraa tasakaasuulla 4500-5000rpm niin tuntuu ku jättäis kipinän välistä tai pytyt kävis poissa pelistä eli moottorijarrua antaa. kestää alle s 1 tämä jonka jälkeen toimii normaalisti. kiertää rajottajalle ja tehot tallessa.
Tänään sitten jätti tien päälle ei vaan lähteny käyntiin. Sammu vauhdista ja sitten hörähti kerran jonka jälkeen ei enään ollenkaan. startti kyllä pyörii ja virtaa on alle vuoden vanha akku. Pyörällä ajettua n 3000km tälle keväälle ja kaiken kaikkiaan 19010km kyseessä c malli 2005. No pyörä seiso sitten 3-4h ku hinautin kotia ja kokeilin äsken käyntiin niin lähti kun vähän aikaa starttas annoin lämmetä niin kauan että flekti lähti päälle ja edelleen toimi hyvin. Pyörä ei myöskään ajossa nosta lämpöjä yli 70 ellei paikallaan ole joten en usko että kuumenee liikaa.

Tuo kuulostaa juuri samalta kuin omavika http://www.kawarb.fi/smf/viat-ja-huollot/pieni-kayntihairio/

Ajattelin huomenna tarkistaa
-pc liitännät
-akun kengät
-liittimiä
-ilmanputsarin
-jalan asentotunnistimen
-servomoottorin ohittajan
-speedohealerin
- jotain muuta ? mitä ?

tuttu puhui kawasakin nokkaakselinasentotunnistimesta missä se on ?

Eikös c-mallissa saattanut olla jotain häikkiä joissain johtosarjoissa? Olisiko löytynyt peräti tästä ketjusta tuota keskustelua? Voisi ainakin olla yksi tarkistettava kohde.
 
Eikös c-mallissa saattanut olla jotain häikkiä joissain johtosarjoissa? Olisiko löytynyt peräti tästä ketjusta tuota keskustelua? Voisi ainakin olla yksi tarkistettava kohde.

näin mäkin muistelisin, jossain tässä ketjussa oli puhetta.
oisko kyseiset liittimet ollu siinä tankin ja kuskin penkin alla olevan muovin alla..(?) piru ku ei muista..
 
näin mäkin muistelisin, jossain tässä ketjussa oli puhetta.
oisko kyseiset liittimet ollu siinä tankin ja kuskin penkin alla olevan muovin alla..(?) piru ku ei muista..

Tästä triidistä löytyy postaus aiheeseen, olisiko itse perkeleen kirjoittama :D Googlella etsimään. site:moottoripyora.org hakusana
 
Onko teillä ollut miten tiheitä välejä C-mallin kympissä? Mietin, että josko laittaisi eteen -1 ja taakse +2.
 
Onko teillä ollut miten tiheitä välejä C-mallin kympissä? Mietin, että josko laittaisi eteen -1 ja taakse +2.

Muuttuu aika mukavasti.
Vastaa kaasuun paljon terävämmin (siis tuntuu siltä) ja keula on huomattavasti kevyempi. :p
Haittana on tietty se että satasen vauhdissa on 6:lla kierroksia jo liki 4.500.
Silti suosittelen, vaikka ihan vaihtelun vuoksi. Halvin mahdollinen "virityskeino".
 
Onko tuo luistokytkimen ominaisuus vai vika, että kun kiihdyttää reippaasti ja painaa kytkintä vaihtaakseen vaihdetta, niin kytkintä painaessa tuntuu pieni sellainen "pykällys" tms. vivussa? Toivottavasti selitin mahdollisimman huonosti :right:
 
Back
Ylös