• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-10R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Iltaa.

Täällä uusi kawan omistaja. Ajamaan en ole vielä päässyt, niin toistaiseksi myös onnellinen :D
Pari kysymystä:

Käykö gen4 ja gen5 mittaristot ristiin keskenään?
Tai käykö tohon mikään muu kohtuu hintanen palilkka? Orkkis Nintendo näyttää arvokkaalta särkeä, niin sillä kyselen jo ennakkoon. Etuhäkin saa kiinasta halvalla ja taka häkin jaksaa oikoa

Onko jollain ollut intoa punnita gen4 vakio vanteita levyineen?
Tarvitseeko vanteiden anturikehien olla ferriittistä materiaalia?
Mites LifePo akku?... 2,3Ah varmaan riittäis teoriassa, mutta 3,5Ah taitas olla turvallisempi vaihtoehto, jos tarvii jostain syystä sahailla pidempään käyntiin.

Ja sitten bensapumppu. Vakoin saa toki isolla rahalla kun laittaa lompakon pöytään, mutta onko tietoa, kenen tekele se on ja tärkeämpi, millä korvata? Onko tossa kans sellanen pieni suodatin, joka menee tukkeeseen, vai väsyykö se muuten vaan...

Gen4 tuli siis tänne hankittua.
 
Iltaa.

Täällä uusi kawan omistaja. Ajamaan en ole vielä päässyt, niin toistaiseksi myös onnellinen :D
Pari kysymystä:

Käykö gen4 ja gen5 mittaristot ristiin keskenään?
Tai käykö tohon mikään muu kohtuu hintanen palilkka? Orkkis Nintendo näyttää arvokkaalta särkeä, niin sillä kyselen jo ennakkoon. Etuhäkin saa kiinasta halvalla ja taka häkin jaksaa oikoa

Onko jollain ollut intoa punnita gen4 vakio vanteita levyineen?
Tarvitseeko vanteiden anturikehien olla ferriittistä materiaalia?
Mites LifePo akku?... 2,3Ah varmaan riittäis teoriassa, mutta 3,5Ah taitas olla turvallisempi vaihtoehto, jos tarvii jostain syystä sahailla pidempään käyntiin.

Ja sitten bensapumppu. Vakoin saa toki isolla rahalla kun laittaa lompakon pöytään, mutta onko tietoa, kenen tekele se on ja tärkeämpi, millä korvata? Onko tossa kans sellanen pieni suodatin, joka menee tukkeeseen, vai väsyykö se muuten vaan...

Gen4 tuli siis tänne hankittua.
ABS-ring.png

Jatketaan monologia... sitä kun työkseen tuijottaa näyttöä tuimalla katseella, niin alkaa yksinpuhelu sujumaan vallan mainiosti vuosien vieriessä. Eli abs rinkula kohtaan löytyi vastaus aika kattavan oloisesta kitti manuskasta.
 
katso liitettä 23266

Jatketaan monologia... sitä kun työkseen tuijottaa näyttöä tuimalla katseella, niin alkaa yksinpuhelu sujumaan vallan mainiosti vuosien vieriessä. Eli abs rinkula kohtaan löytyi vastaus aika kattavan oloisesta kitti manuskasta.
Lisää aiheesta:
A variable reluctance sensor (commonly called a VR sensor) is a transducer that measures changes in magnetic reluctance. When combined with basic electronic circuitry, the sensor detects the change in presence or proximity of ferrous objects.
https://en.wikipedia.org/wiki/Variable_reluctance_sensor
 
Mites LifePo akku?... 2,3Ah varmaan riittäis teoriassa, mutta 3,5Ah taitas olla turvallisempi vaihtoehto, jos tarvii jostain syystä sahailla pidempään käyntiin.

Laittaisin 3,5Ah akun jos se vaan sopii paikoilleen. Painoerohan noissa 2,3Ah vs 3,5Ah on aika marginaalinen. Huom! Nuo LiFePO akut ei sitten tykkää kylmästä. Kylmänä kevätaamuna lämpötilan ollessa <5C voi startti olla perin tahmeaa, jos pyörä on ollut yön ulkona.
 
Iltaa.


Käykö gen4 ja gen5 mittaristot ristiin keskenään?
Tai käykö tohon mikään muu kohtuu hintanen palilkka? Orkkis Nintendo näyttää arvokkaalta särkeä, niin sillä kyselen jo ennakkoon .

Ainakin käyttö- ja ulkonäkö-ominaisuudet on muistini mukaan tismalleen samat Gen 4 vs gen 5.
Gen 6 viimein mittaristo uusittiin.
 
Laittaisin 3,5Ah akun jos se vaan sopii paikoilleen. Painoerohan noissa 2,3Ah vs 3,5Ah on aika marginaalinen. Huom! Nuo LiFePO akut ei sitten tykkää kylmästä. Kylmänä kevätaamuna lämpötilan ollessa <5C voi startti olla perin tahmeaa, jos pyörä on ollut yön ulkona.
Varikolla on onneks varavirtaa saatavilla...tai jos ei ole niin Mikko työntää ton vehkeen aamulenkkinä käyntiin. 😁
 
Iltaa.

Täällä uusi kawan omistaja. Ajamaan en ole vielä päässyt, niin toistaiseksi myös onnellinen :D
Pari kysymystä:

Käykö gen4 ja gen5 mittaristot ristiin keskenään?
Tai käykö tohon mikään muu kohtuu hintanen palilkka? Orkkis Nintendo näyttää arvokkaalta särkeä, niin sillä kyselen jo ennakkoon. Etuhäkin saa kiinasta halvalla ja taka häkin jaksaa oikoa

Onko jollain ollut intoa punnita gen4 vakio vanteita levyineen?
Tarvitseeko vanteiden anturikehien olla ferriittistä materiaalia?
Mites LifePo akku?... 2,3Ah varmaan riittäis teoriassa, mutta 3,5Ah taitas olla turvallisempi vaihtoehto, jos tarvii jostain syystä sahailla pidempään käyntiin.

Ja sitten bensapumppu. Vakoin saa toki isolla rahalla kun laittaa lompakon pöytään, mutta onko tietoa, kenen tekele se on ja tärkeämpi, millä korvata? Onko tossa kans sellanen pieni suodatin, joka menee tukkeeseen, vai väsyykö se muuten vaan...

Gen4 tuli siis tänne hankittua.

Onnea pyörän johdosta! Veistolan entinen kawa?
 
Iltaa.

Täällä uusi kawan omistaja. Ajamaan en ole vielä päässyt, niin toistaiseksi myös onnellinen :D
Pari kysymystä:

Käykö gen4 ja gen5 mittaristot ristiin keskenään?
Tai käykö tohon mikään muu kohtuu hintanen palilkka? Orkkis Nintendo näyttää arvokkaalta särkeä, niin sillä kyselen jo ennakkoon. Etuhäkin saa kiinasta halvalla ja taka häkin jaksaa oikoa

Onko jollain ollut intoa punnita gen4 vakio vanteita levyineen?
Tarvitseeko vanteiden anturikehien olla ferriittistä materiaalia?
Mites LifePo akku?... 2,3Ah varmaan riittäis teoriassa, mutta 3,5Ah taitas olla turvallisempi vaihtoehto, jos tarvii jostain syystä sahailla pidempään käyntiin.

Ja sitten bensapumppu. Vakoin saa toki isolla rahalla kun laittaa lompakon pöytään, mutta onko tietoa, kenen tekele se on ja tärkeämpi, millä korvata? Onko tossa kans sellanen pieni suodatin, joka menee tukkeeseen, vai väsyykö se muuten vaan...

Gen4 tuli siis tänne hankittua.


Bensapumpusta löytyy hyvää tarinaa muutama sivu taaksepäin, sama rakenne gen 3 ja gen 4. Pumpun rakenteessa on "etu- ja taka"suodatin, etusuodattimen voi vaihtaa, takasuodatinta ei ja se voi myös ajan saatossa tukkeentua. Tähän auttaa vain OEM.

Mielenkiinnolla jään kuulemaan vinkkejä välityksistä eri radoilla, itsellä ollut vähän hakusassa tämän gen4 kanssa. 15-16/41-43 ollut yleisimmät kokeilut.
 
Bensapumpusta löytyy hyvää tarinaa muutama sivu taaksepäin, sama rakenne gen 3 ja gen 4. Pumpun rakenteessa on "etu- ja taka"suodatin, etusuodattimen voi vaihtaa, takasuodatinta ei ja se voi myös ajan saatossa tukkeentua. Tähän auttaa vain OEM.

Mielenkiinnolla jään kuulemaan vinkkejä välityksistä eri radoilla, itsellä ollut vähän hakusassa tämän gen4 kanssa. 15-16/41-43 ollut yleisimmät kokeilut.

Alastaro 15-41 (16-44), Kemora 16-42 (15-40), Motoparkkiin olisin varmaan arponu 16-40 tai 15-39 ja sama pitäs kelvata Kymille. Tommosilla tuli ite ajeltua, mut ihan ei päässy selvyyteen, että mikäs olis paras mihinkin. Aika paljon välityksen valintaan vaikuttaa ketjun pituus, että mopo pysyy järkevän pitusena. Liian lyhyenä keulii ja ei oo jarruissa hyvä, ja liian pitkänä ei käänny.
 
Kiitoksia vastauksista. Työkiireet painaa päälle sen verran, että kerkesin vasta tänään hakea koko pyörän tallille.
2,3Ah litiumi patteri ois lähinnä halvempi ja vastaa starttivirraltaan noin 4Ah (?) Perus lyijy patteria.
Ainakin 450 crossi pyörii ihan nätisti tuollasella. Jopa kuljetuskalusto on tullut työnnettyä käyntiin, mut pyörän pitää sääntöjen mukaan käynnistyä napista :D

Mittariston voisi tosiaan vahingon sattuessa päivittää vaikka aim tiedonkeruulla. Tonnin setelin se ottais, mut ois kyllä kiva.
Edellinen omistaja tosiaan arveli, että bensapumppu ei pukkaa ainetta ihan siihen malliin, mitä pitäs. Pitää availla ja koittaa ainakin putsailla. Tehoa kai on sen verran sopivasti, ettei suorilla tarvii huudella että "oottakee".

Välityksiä tuli kivasti mukaan. Ei kyl vielä mitään käryä, että mitä mihinkin, kun aika moni asia vaikuttaa.
Pyörän pituus, anti squat, luistonesto, kääntyvyys, moottorijarru + sen sotkeminen vielä takajarrulla. Yamahalla tykkäsin ajaa aika lyhkäsillä väleillä, mitä oikein kukaan ei suositellut...

Alustaa pääse kans ruuvaamaan. Ktech kummassakin päässä ja kokeillaan eka noilla, mitä siinä nyt on. Ktech suositukset kans varmasti hyvä lähtökohta, olettaen että simmitykset on vakiot.
 
Alustaa pääse kans ruuvaamaan. Ktech kummassakin päässä ja kokeillaan eka noilla, mitä siinä nyt on. Ktech suositukset kans varmasti hyvä lähtökohta, olettaen että simmitykset on vakiot.

Mulla on zx6R:ssä k-tech DDS keulakitti. Klikkereiden määrät, esijännityksen, jousen arvon ja yläkolmion läpi tulleen pituuden voin antaa. Mutta öljyn pinnasta ei oo tietoa. Öljyn visko on speksin mukainen.

Täysin eri pyörähän tuo on ja sä ajat 5 sekkaa nopeempaa joka radalla, mutta jos ees jotain jelppais.
 
Viimeksi muokattu:
Onks sulla manuaalit noihin?

En oo vielä edes kerenny ehtimään. Pitää kaivella jostain. Ja Timppa tottakai voi laittaa... jos ei muuta, niin jollekin 6r kuskille voi olla iloa. Mun säädöt ja setupit on kans ihan avoimesti saatavissa, kunhan sinne asti kerkeen.
 
En oo vielä edes kerenny ehtimään. Pitää kaivella jostain. Ja Timppa tottakai voi laittaa... jos ei muuta, niin jollekin 6r kuskille voi olla iloa. Mun säädöt ja setupit on kans ihan avoimesti saatavissa, kunhan sinne asti kerkeen.

https://store.ktechsuspension.com/f...aki-zx-10r-2015-495708&product_list_limit=all

Edit. ja takapamppu: https://store.ktechsuspension.com/s...aki-zx-10r-2015-495708&product_list_limit=all

Tuolta löytyy vakiot. Tosin se kuinka lähellä toi on riippuu aika paljon renkaasta. Pirellille tosta tiukempaan, Dunlopilla löysempään. Misukka kai lähempänä Pirelliä kuin Dunloppia tolta osin.
 
Mä laitan arvot, jos jostain löydän paperit. Tai kun mittaan uudelleen (sen teen joka tapauksessa ennen ekaa ajoa, joska muutan vähän datan hallintaa).
 
Viimeksi muokattu:
Mä laitan arvot, jos jostain löydän paperit. Tai kun mittaan uudelleen (sen teen joka tapauksessa ennen ekaa ajoa, joska muutan vähän datan hallintaa).

Tässä joku user manual DDS keulasta. Takaiskarista löyty googlettamalla aika helposti manuskoita.

https://www.af1racing.com/store/ProdImages/st3/OE-155-011-010-025_d7.pdf

Ne manuskat löytyy tuolta k-techin sivuilta, jotka linkkasin? Rullaa vähän alas ja klikkaa kohtaa documents ja lataa sieltä?
 
Back
Ylös