ZX-10R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Referenssipintana on vaakataso. Pyörä on oman massansa voimalla renkaiden varassa, eli keula 26mm ja perä 14mm painuneena.
 
Referenssipintana on vaakataso. Pyörä on oman massansa voimalla renkaiden varassa, eli keula 26mm ja perä 14mm painuneena.

Onhan nyt varmasti oikein mitattu keskiarvo sekä pyörää painamalla että nostamalla, ettei nyt kitka vaan pääse sekoittamaan teoriaa?
 
Onhan nyt varmasti oikein mitattu keskiarvo sekä pyörää painamalla että nostamalla, ettei nyt kitka vaan pääse sekoittamaan teoriaa?

Keula kuuden mittauksen (3+3) keskiarvo perän kanssa lopetin kolmem mittauksen jälkeen, kun tulee aina samaa.
äifin Kieli o oikeesti paremmin hallussa, mut Korealainen kielipäällikkö, klitorispoliisi tai mikä lie tää samsungi luulee olevansa, kuvittelee osaavansa paremmin.
 

Katohan, tuohonkin on työkalu. Tuossa mittaus on tehty näemmä takaiskari täydessä pituudessa.
Omat laitteet oli luokkaa alle satasen, mutta digitaalinen kulmavaaka ja lineaari kaverina.

Jos lähtisin hifistelemään, niin kaivan pajan hyllystä seuraavat

*konevesivaaka (+-0,02mm/m kaltevuus)
*metrin hiottu referenssisuora (0,03mm sisään)
*koneistetaan akseleden sisään holkit, jossa tarkka raferenssitaso mittausta varten.

*600mm työntömitta käyttöön


Tuolla saa tarkkuuden +- 0,1 deg sijaan pari desimaalia tarkemmaksi, mutta ei taida palvella tarkoitusta enää tarkemmin.
Pyörien mittaaminen olisi mielenkiintoisempaa, kuin se, mihin noita käytetään, mutta kassavirta siinä on heikohko.
Voin joskus ottaa ratapäiville mukaan kevyempää mittakalustoa, niin päästään mittaileen ja harrastaan, mikäli aihe kiinnostaa.

Tasapainotukseen löytyisi muuten tota kawaa kalliimmat kahden tason dynamiikka mittalaitteet. Siinä voisi kisakumppani olla ihmeissään, kun alkaa klo 23.00 tasapainottamaan taka-akselin pyöriviä dynaamisesti 200km/h nopeuteen :D

Tuon hifistelyn suhteen suutarin lapsella ei ole kenkiä, eli kiireessä tulee tehtyä vähän sinne päin, mutta mekaanisiin vikoihin omilta jäljiltä on nolla keskeytystä kurapyörät mukaan lukien.
 
Kymppikawa alkaa oleen valmis. Pitää vielä askarella toiset vanteet siihen sopivaksi. Akran kokoputkisto lyhkäsellä vaimella pitää aika hyvää ääntä. Jonkun mielestä ehkä myös kovaa... pitää katella hiljasempia päiviä varten sinne jotain tukkeeksi.
Puntari näytti muuten vakio vanteilla 172,3kg siten, että tankissa oli tasan 3kg ainetta.
Ihan kivat lukemat. Pari kiloa voi ihan huoletta pudottaa vielä, kun ei ihan tyhjällä tankilla ajeta kuitenkaan.
Pääsis jo ajaan :)
 
On kyllä sopivan painonen. 201 kg näyttää google abs-versionin wet weightiksi.

Mikä on suhe eteen/taakse?
 
On kyllä sopivan painonen. 201 kg näyttää google abs-versionin wet weightiksi.

Mikä on suhe eteen/taakse?

Keula 92,5kg (53,7%) ja perä 79,8kg (46,3%) tuolla bensakuormalla. Kuskin kanssa ei ole kokeiltu, sillä alunperin SI-yksiköiden määrittelyä varten tehty kilon prototyypin vaaka ei kestä tätä.
 
Keula 92,5kg (53,7%) ja perä 79,8kg (46,3%) tuolla bensakuormalla. Kuskin kanssa ei ole kokeiltu, sillä alunperin SI-yksiköiden määrittelyä varten tehty kilon prototyypin vaaka ei kestä tätä.
Jaksatko määrittää painopisteen korkeuden? Tarvitaan vain joku sopiva koroke mille saa pistettyä vaa'an ja saa nostettua/ punnittua toisen pään.
 
Tää ei aukea meikälle. Saako lisäohjeita?:)

Eli kun vaikka keulaa nostetaan, keulan alla olevan vaa’an lukema pienenee ja takana olevan suurenee. Jossakin vaiheessa ollaan tasapainopisteessä, eli kaikki paino on takarenkaalla. Pyörä ei kuitenkaan ole täysin pystyssä, sillä painopiste on ylempänä kuin tienpinta.

Painopisteen korkeuden pystyy laskemaan siis siitä, minkä verran painopiste siirtyy, kun pyörän kulmaa muutetaan.
 
Puntari näytti muuten vakio vanteilla 172,3kg siten, että tankissa oli tasan 3kg ainetta.
Ihan kivat lukemat. Pari kiloa voi ihan huoletta pudottaa vielä, kun ei ihan tyhjällä tankilla ajeta kuitenkaan.
Pääsis jo ajaan :)
Hio maalit pois vakiovanteiden sisäpuolelta?
Ja tasapainota vanteet hiomalla pintaa esim 0,1 mm sopivalta alalta, sen ei luulis vaikuttavan mitenkään vanteiden kestävyyteen. Esim 200mmx100mm ala on noin 5,4gr.
Ja kaikki on pois pyörivistä massoista.
 
Hio maalit pois vakiovanteiden sisäpuolelta?
Ja tasapainota vanteet hiomalla pintaa esim 0,1 mm sopivalta alalta, sen ei luulis vaikuttavan mitenkään vanteiden kestävyyteen. Esim 200mmx100mm ala on noin 5,4gr.
Ja kaikki on pois pyörivistä massoista.

Ihan tuonne asti ei vielä edetä, tosin on tehty jo Yamahan vanteisiin joskus :D
Täällä on askartelu hetken taas telakalla, kun kaikki aika uhrataan teollisuuden alttarille ja vapaa-aikana koitetaan välillä ajaakin.

Yamahan OZ-vanteet menee muuten kawaan lähes heittämällä. Ei tarvii kun keulaan tehdä kawan levyillä, uudet levyn kannattimet ja holkit + absi kehä laserilla.
Taakse repullinen holkkeja ja custom made absikehä. Nyt ei vaan kykene, ei jaksa. Kuvat saan kyllä tehtyä muutenkin kuin tosi suunnittelija paintilla. Koneetkin löytyis...

Pyörän massa ton jälkeen oli 3kg polttoainekuormalla noin 168,5kg... eli aika optimi.
 
Tuli sitten hankittua shifteri tuohon 2005 vuoden kymppiin, kun sopivasti sai. Kyseessä siis healtechin iQSE, jossa katkoajat säädettävissä joka vaihteelle ja anturinkin saa (ilmeisesti?) laitettua joko vaihdevivuston välitankoon tai kiinnityspultin alle.

Onko muilla kyseistä shifteriä ja mihin olette anturin laittaneet ja millaisia katkoaikoja käyttäneet? Zx-10r-foorumilla näköjään 70-55ms vaihteesta ja kierroksista riippuen. Anturi ilmeisesti parempi laittaa tuohon välitankoon?
 
Moi,

Löysin tähän yhden vastauksen jo aiemmalta sivulta, mutta varmistaisin vielä.

Mikä nesteiden lämpötilaväli on normaali 2006 Zx-10r:ssä?

Itselläni viileällä kelillä maantiellä lämmöt nousevat maksimissaan 68 asteeseen, onko tämä normaali?

Lämpimällä kelillä taajamassa lämmöt pyörivät 90-100 asteen välillä.

Kiitos!
 
Löysin tähän yhden vastauksen jo aiemmalta sivulta, mutta varmistaisin vielä.

- Varma kevään merkki.

Mikä nesteiden lämpötilaväli on normaali 2006 Zx-10r:ssä?

- Mopoissa(kin) on paineistettu jäähdytysjärjestelmä, joka keittää jossain 119-124 asteen jälkeen.

Itselläni viileällä kelillä maantiellä lämmöt nousevat maksimissaan 68 asteeseen, onko tämä normaali?

- Koska termari toimii tuolla alueella.

Lämpimällä kelillä taajamassa lämmöt pyörivät 90-100 asteen välillä.

- Koska flekti toimii tuolla alueella.
 
Back
Ylös