• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-10R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
AIM:in saa myös 11-15 malleihin. Gen5 on ihan kiwa laite, jahka oppii sen tavoille itse. Itellä oli lootan kans haastetta. Tehtiin recalli ja sit oli kerran uudestaan loota ulkona myös. Oneksi on kasettimalli, ettei tartte koko konetta halkoa. Voi olla myös woolich softa osasyynä siihen vaivottumiseen ollu. Nyt sit eri sähköt.
 
Tulipa kiva yllätys eturengasta irroittaessa. Etupumpun alapään palikka, josta etupyörän akseli työnnetään läpi, on haljennut. Halkeama kulkee edessä olevien kahden pultin yläpuolella, jotka lukitsevat akselin.

Onko muilla ollut vastaavaa? Saako tuota palikkaa erikseen?

Vuosimalli 2006.
 
Tulipa kiva yllätys eturengasta irroittaessa. Etupumpun alapään palikka, josta etupyörän akseli työnnetään läpi, on haljennut. Halkeama kulkee edessä olevien kahden pultin yläpuolella, jotka lukitsevat akselin.

Onko muilla ollut vastaavaa? Saako tuota palikkaa erikseen?

Vuosimalli 2006.

Ebaysta halpa keulaputki, vaikka kiero, ja siitä palikka talteen?

Ylikiristys voi noita halkoa.

Saatavuus voi olla niin ja näin kun OEM myynee koko putken ja tarvikkeena tuskin on. Liukuputkia taas esmes on.
 
Ebaysta halpa keulaputki, vaikka kiero, ja siitä palikka talteen?

Ylikiristys voi noita halkoa.

Saatavuus voi olla niin ja näin kun OEM myynee koko putken ja tarvikkeena tuskin on. Liukuputkia taas esmes on.

Tätä vaihtoehtoa itsekin mietin.

Millainen vaihto-operaatio tuo on, miten on kiinni putkessa?
 
Kierre, lukite (ja lukitusruuvi)

Jokin iskaripajakin tekee tuon vaihdon samalla kun huoltaa putket. Niille ei iso humppa kun on pelit ja pensselit.

 
Semmoinen kysymys vielä, että sopiiko muiden vuosimallien palikka tuohon kuin 2006-2007? Pumpuissa on eroja vuosimalleissa 2004-2005, mutta onko tuo alaosa sama?
 
Semmoinen kysymys vielä, että sopiiko muiden vuosimallien palikka tuohon kuin 2006-2007? Pumpuissa on eroja vuosimalleissa 2004-2005, mutta onko tuo alaosa sama?

Äkkisältään, et jos kaikissa on radiaalijarrut, sama etuakselin ja etupumpun halkaisija niin luulis.

Siis äkkisältään…

Ja siitä ajatusta eteenpäin vieden, että miten muut aikakauden kawat. ZX 6R, zetori jne. Kaikki joissa on vähänkään saman näköistä keulaa.
 
Mä sanoisin että ainoastaan Gen 2 osa käy tuohon. Gen 1 on 20mm akselilla vs. Gen 2 25mm, eli se rajautuu sillä pois. Gen 3 on samalla 25mm akselilla, mutta sanoisin että jarrusatulan kiinnitys on eri kohdassa. Gen 3 on 310mm jarrulevyillä Gen 2 300 milliä vastaan, mutta Gen 3 jarrusatula Gen 1/2 keulaputkessa vaatii 320mm levyn. Eli tuosta päättelisin, että Gen 3 satulan kiinnityspinnat on 5 milliä lähempänä akselia kuin Gen 2.

Gen 4 satulat ovat samat kuin Gen 3, eli veikkaan että ei se neloskoppaisenkaan osa sopisi. 6R:issä on ulkomuistista 41mm keulaputket kympin 43-millisiä vastaan, eli ei sovi kuusärränkään osat.
 
Tämä tieto auttaa kummasti osan metsästyksessä, kiitos jälleen :)
Ei ihan hirveän yleinen osa näytä olevan gen 2 etupumput käytettynä, ebaysta toki löytyy Usasta muutamat. Kolaripyörästä aika tarkkana saa olla tuon osan suhteen.
 
Täällähän olikin hyvä palvelu paikallisessa liikkeessä. Tilaavat nuo pumput samaan hintaan kuin olisi tullut maksamaan jos itse olisin tilannut(300€). Välttyypä samalla riskiltä, että ovat väärät tai rikkinäiset. Kiikutan pumput liikkeeseen irtonaisena ja vaihtavat nuo päädyt huollon yhteydessä :)
 
Täällähän olikin hyvä palvelu paikallisessa liikkeessä. Tilaavat nuo pumput samaan hintaan kuin olisi tullut maksamaan jos itse olisin tilannut(300€). Välttyypä samalla riskiltä, että ovat väärät tai rikkinäiset. Kiikutan pumput liikkeeseen irtonaisena ja vaihtavat nuo päädyt huollon yhteydessä :)

Happy ending!
 
Minkälainen homma on poistaa se läppä sieltä pakosarjasta. Tietysti se vaatii Sen välipätkän uuden, Akran slipari on jo hommattu. Mutta se servo moottorin ohitus???Tietysti se täytyy penkittää uudestaan asettamalla uudet polttoaine kartat. Kyseessä zx10 rr vm 2018, Eli tupla ärrä.
 
No hommaat sellaisen link pipe nimellä kulkevan putken pätkän, Google hakuna esim. "zx-10r 2016 2020 de cat link pipe"

Akraltakin löytyy jos haluat sellaisen. Sitten ruuvaat katin mäkeen ja putken pätkän tilalle. Irroitat exhaust servo valven eli sen perhosläpän moottoreineen ja kaapeleineen. Ostat esim. Exhaust Servo Eliminator releen jos et vie säätöön jotta FI valo ei ala palaan. Mieluiten viet säädettäväksi ja ecuun sisään esim. Woolichin softa jossa kartat optimoidaan jne. muutkin toiveesi pyörän ominaisuuksien suhteen voidaan modata.
https://www.woolichracing.eu/produc...17-2020-kawasaki-zx10rr-usb-m-v3-package.aspx

Kannattaa myös varmistaa ettei mökä kasva liian suureksi noilla modeilla. Itselläni oli lyhyt Akra ja cat del niin melu oli yli ratapäivien rajojen. (>107dB)
 
Panostuksen laadusta riippuen, niin tuo arrowin ( https://www.arrow.it/en/assembled/1526/Kawasaki-ZX-10RR-2017-2019 ) 71167hk half system vaikuttaisi liki hiyyvältä. Ellei halua laittaa koko putkea. Woolitsin kanssa sitten tarkkana, riippuu kuinka haluaa olla softaan ite innostunut. Oikeudet siihen tarttee ostaa itelle, ettei tarte ajella ympäri lääniä aina kun vikavalo palaa ja shifterille se race tools myös. Ai mistäkö tiedän....
Nimim. porsinut.
 
^ Ei esim. 18 mallin R1 saanut resetoitua mitään edes vakio eculla, piti laittaa johdon päähän (takapyörän pyöritys pukilla laittoi virhetilaan). Näitä "testereitä" saa muutamalla kympillä. Eikä woolish kyllä vaikuttanut asiaan mitenkään. En tiedä mikä tuossa oli ettei saanut nollattua.
 
Back
Ylös