ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En löytänyt muualtakaan tietoa mutta 2017 rr kyseessä ja revin absit nyt sit lopullisesti pois pumppuineen..
Häiriöö vilkuttaa tietenkin.. on jo kiinni elminator jolla siis pystyy laittamaan absit pois päältä tai pelkästään eteen tai taakse ..
Eli nyt vilkuttaa kibs ja abs off.. vaikuttaako ajoon tai muihin sähköihin, rajottaako jotain.. tähänkin varmaan löytyy tohon absipumpulle tulevaan plugiin joku vastakappale jolloin huijaa et kaikki olis hyvin ?

Kiitos

Hellou! Onko mikälaisia kokemuksia Conti atac 3 renkaista! Olisi sellaiset alla tuossa kympissä minkä ostin. Tulee välillä pyörähdettyä radallakin ajamassa. Yleensä oli pirellin seos kumit alla, joten mites tälläiset toimii!!

RaceAttackista tuli juuri versio numero 2, joten sellaiset ne ei oo. RaceAttack takarenkailla itse kurvailen ja on törkeen hyvät!

Katso, että rengaspaineet ovat kyseisellä rengastyypillä oikeat radalle. Liikaa jos on painetta, niin lipsahdus käy helpommin.
Tässä Contin infolappunen rata-ajoa silmällä pitäen. Sen mukaan saisit ajella samoilla paineilla kuin kadullakin. Mutta itse tarkistaisin, että juuri radalta palatessa rengaspainemittari ei näytä enempää kuin katupaineina suositeltu määrä.
https://blobs.continental-tires.com...00af27c28f14ca6f3/racing-tires-flyer-data.pdf

En löytänyt muualtakaan tietoa mutta 2017 rr kyseessä ja revin absit nyt sit lopullisesti pois pumppuineen..
Häiriöö vilkuttaa tietenkin.. on jo kiinni elminator jolla siis pystyy laittamaan absit pois päältä tai pelkästään eteen tai taakse ..
Eli nyt vilkuttaa kibs ja abs off.. vaikuttaako ajoon tai muihin sähköihin, rajottaako jotain.. tähänkin varmaan löytyy tohon absipumpulle tulevaan plugiin joku vastakappale jolloin huijaa et kaikki olis hyvin ?

Kiitos

Mä veikkaan, että ecusta voidaan disabloida abs-valojen vilkkumiset. Jos pääkaupunkiseudulla sijaitset, niin Sami Vittaniemi voisi hyvinkin osata kommentoida ja auttaa.
Samin autopaja: (mopomiehiä vaikka firman nimessä onkin auto)
https://www.bgprod.fi/huoltopiste/bg-huoltopiste/Espoo/771-samin-autopaja

Tarkennus niihin kumeihin. Se on Conti sport Attack 3. Ja jos ne on ensi asennus kumit, mikä on toden näköistä, koska pelillä on ajettu vaan 6000km kaupunki ajoa.Niin taidan ostaa Pirellit alle!! Vai onko tarpeen. En nyt ihan aloittelijaksi itseäni enään laske.

Mä veikkaan, että ecusta voidaan disabloida abs-valojen vilkkumiset. Jos pääkaupunkiseudulla sijaitset, niin Sami Vittaniemi voisi hyvinkin osata kommentoida ja auttaa.

Joo pirkanmaalla asustelen ja naukkarinen laittanut woolihin ja säätänyt shifterit ja blibberitkin.. koitin tänään soitella sille mut ei vastannu.. koitan ens viikosta uudestaan.. todennäköisesti saa kuitattua 🙏

Kiitos

Olisin vaan kysellyt miksi ne ABS jarrut täytyy muuttaa normaaleiksi??Itse en ole vielä Abseilla ajanut, kadulla tai radalla. Rata ajosta kyllä olen kuullut että ne ei siihen oli ihan parhaat, mutta miksi??Eli mun nykyisessä on ABS jarrut, muuta en ole vielä ajanut metriäkään.

Näyttäisi, ettei esim. Woolichin paketti sisällä ABS deleteä. Tarviis erillisen purkin? Ettei tule TC häiriöitä?

Esim. https://www.superbikeunlimited.com/i2m-abs-delete-module-for-2016-2019-kawasaki-ninja-zx-10r-zx-10rr

Muutamia tuotemerkkejä ja diilaajia näytti olevan tommosille.

Mutta onhan noita gen5 rakennettu kisapyöriksi täälläkin, luulis esim. sen, keltä sä Lokitek ton fillarin ostit tietävän mitä pitää tehdä?

Ja "Takapainoinen Taapertaja" muistaakseni repi kans absit veke gen5 kympistä. Juha Heleniusko sitä pyörää rakensi ja uudelleen rakensi/rakentaa? (Koitto Motoservice Valkeakoski). Kysy täältä, tietää varmasti. Teki Nikillekin sen Kawan millä se on kotimaassa kurvaillut ja enkkoja ajellut.

Olisin vaan kysellyt miksi ne ABS jarrut täytyy muuttaa normaaleiksi??Itse en ole vielä Abseilla ajanut, kadulla tai radalla. Rata ajosta kyllä olen kuullut että ne ei siihen oli ihan parhaat, mutta miksi??Eli mun nykyisessä on ABS jarrut, muuta en ole vielä ajanut metriäkään.

Se vähän käy harmittaa, jos pyörä ei pysähdykään, niinkuin olettaa.

Joo pirkanmaalla asustelen ja naukkarinen laittanut woolihin ja säätänyt shifterit ja blibberitkin.. koitin tänään soitella sille mut ei vastannu.. koitan ens viikosta uudestaan.. todennäköisesti saa kuitattua 

Tulppaat siitä pumpusta ne jarruputken paikat tämän tyyppisellä hydrauliikka tulpalla https://www.virhydro.fi/kuusiokolotulppa-ed-tiiv-m/p/138-M10X1/ ja pistät pumpun takaisin pyörään paikalleen. Muuten on vikatilassa vakiosähköt. Linkin tulppa ei ole oikean kokoinen, vain malliksi äkkiä etsitty.

Tulppaat siitä pumpusta ne jarruputken paikat tämän tyyppisellä hydrauliikka tulpalla https://www.virhydro.fi/kuusiokolotulppa-ed-tiiv-m/p/138-M10X1/ ja pistät pumpun takaisin pyörään paikalleen. Muuten on vikatilassa vakiosähköt. Linkin tulppa ei ole oikean kokoinen, vain malliksi äkkiä etsitty.
Viimekesän takaletkun paikat oli jo tulapattu noilla..
Absivaloa vilkutti mutta ei tuollalailla kun nyt ilman pumppua. Ajattelin että kun sais kokonaan "ylimääräset" osat vain pois moposta.. jossain vaiheessa sit kokonaan race sähköt.. mut ei vielä tänä talvena.

Isot pojat kertonut että ne hidastaa kun vauhti kasvaa.. ehkä se on turvallisuus kysymys myös ainakin omassa päässä, enemmän johtoja, liittimiä, sähköä .. pieni plussa myös painon kevennys pyörässä joka ei ainakaan minulla vaikuta mitenkään mutta ehkä jollain ammattilaisella kyllä..

Näyttäisi, ettei esim. Woolichin paketti sisällä ABS deleteä. Tarviis erillisen purkin? Ettei tule TC häiriöitä?

Esim. https://www.superbikeunlimited.com/i2m-abs-delete-module-for-2016-2019-kawasaki-ninja-zx-10r-zx-10rr

Muutamia tuotemerkkejä ja diilaajia näytti olevan tommosille.

Mutta onhan noita gen5 rakennettu kisapyöriksi täälläkin, luulis esim. sen, keltä sä Lokitek ton fillarin ostit tietävän mitä pitää tehdä?

Ja "Takapainoinen Taapertaja" muistaakseni repi kans absit veke gen5 kympistä. Juha Heleniusko sitä pyörää rakensi ja uudelleen rakensi/rakentaa? (Koitto Motoservice Valkeakoski). Kysy täältä, tietää varmasti. Teki Nikillekin sen Kawan millä se on kotimaassa kurvaillut ja enkkoja ajellut.

Jep. Kuparisen varaosapyörä josta ite rakentanut vain ratapyörää parin kauden ajan.. soitan kupariselle myös maanantaina.. se osaa varmasti sanoa.. ja koitto kanssa. Höpöttelin joku kerta radalla just sen kanssa siitä nikin pyörästä ja säädöistä. Mulla oli muistaakseni vuoden vanhempi ni se ei samalla ohjelmalla päässy ecuun kiinni mut ymmärtääkseni sillä olis tallilla ollu myös joku ohjelma tohon munkin pyörään..

Jos vakio ecu on woolitsilla muutettu, niin sinne pääsee sisään ropaamaan ohjelmaa vain se, kenellä on ostettuna oikeus siihen. Eli jollet oo ite ostanut sitä fileä, niin tarttee aina asioida siellä missä muutos alkujaan tehty. Hiukan vammanen systeemi.
Sitten nää kit softat toimii vain ja ainoastaan kit ecuissa ja niissäkin on omat versiot 16-18 ja uudempiin, jotka ei toimi ristiin.

Tarvis löytää staattori kyrvähtäneen tilalle. Sattuisko kukaan tietää mistä löytyis 10r:ää 07 vuosmalliin sopiva?

Kawasaki zx10rr 2018 malli. Moottorin häiriövalo syttyi ja info valo näytössä. Saako nollattua ilman, että täytyy jollakin nollata se. Vetästiin penkissä ja siinä syttyi valot palamaan.Ja näytössä kaikki vilkkuu ja on jumittunut.Pyörästä on poistettu katti ja vaihdettu Akran slipari.Katsottiin penkissä miten laihalla kävi. ja kävihän se.

Kawasaki zx10rr 2018 malli. Moottorin häiriövalo syttyi ja info valo näytössä. Saako nollattua ilman, että täytyy jollakin nollata se. Vetästiin penkissä ja siinä syttyi valot palamaan.Ja näytössä kaikki vilkkuu ja on jumittunut.Pyörästä on poistettu katti ja vaihdettu Akran slipari.Katsottiin penkissä miten laihalla kävi. ja kävihän se.
Tota noin siis nyt täytyy tarkentaa:
-eikö ecun softaa muutettu katin poiston jälkeen?
Ei asennettu esim. Woolich Racingin softaa?
-ei asennettu mitään exhaust servo eliminator
relettä estämään vikavalon syttyminen?
-onko lamda myös poistettu?
-kun kävi tietenkin laihalla, eikö seosta säädetty
lainkaan?

Jos romujen poiston jälkeen on lyöty esim. Woolichi sisään ja seokset laitettu kuntoon, oireet viittaavat ensimmäisenä esim. liitinvikaan, joku jäänyt irti?

Tota noin siis nyt täytyy tarkentaa:
-eikö ecun softaa muutettu katin poiston jälkeen?
Ei asennettu esim. Woolich Racingin softaa?
-ei asennettu mitään exhaust servo eliminator
relettä estämään vikavalon syttyminen?
-onko lamda myös poistettu?
-kun kävi tietenkin laihalla, eikö seosta säädetty
lainkaan?

Jos romujen poiston jälkeen on lyöty esim. Woolichi sisään ja seokset laitettu kuntoon, oireet viittaavat ensimmäisenä esim. liitinvikaan, joku jäänyt irti?
Ei ollut muutettu softaa. Piti vaan yksi veto vetää jotta nähdäään kuinka laihalla käy. Servoa varten tein linkpipen päälle samanlaisen systeemin mikä on orkkis katissa jotta servo ei antaisi häiriötä.Lambdaa ei ollut poistettu.
Nyt palaa moottori valo ja toisellapuolella info valo.Sifteri ei pelaa ja mitää n asetuksia ei voi muuttaa kun näyttö vaan vilkkuu asetuksien kohdalta.
Nyt vaihdoin orkkis osat takaisin, paitsi sliparin. Ajoin kevyen vedon. Mutta valo palaa ja näyttö vilkkuu kuin ennen.

Joo se on varmasti nyt vikatilassa.

Pakoputken läppätsydeemin ja servomoottorin ja sen vaijereiden poiston jälkeen sekä link pipen ja sliparin asennuksen jälkeen softaa pitää muuttaa. Helpoiten se käy ns. ecuremapillä, ajamalla uusi softa ecuun. Uusi softa eliminoi poistettujen härpäkkeiden häiriöilmoitukset ja ennenkaikkea sen avulla optimoidaan seokset. Monta muutakin juttua voi tehdä..Esim. Woolich Racingin softa.

Servomoottorin poiston aiheuttaman häiriövalon saa pois myös tälläisella: https://www.storm-motor.fi/merkkiko...tronics-exhaust-servo-eliminator-spe-ese-k01/
Mutta huom! Tämä ei korjaa seosta kuntoon vaan kone käy laihalla ja se on erittäin huono homma.

Vie pyörä pikimmiten Kawat tuntevalle säätäjälle, esim. Viaber, Samin Autopaja, Koitto Motor Service jne...

Pyörässä on nyt kiinni orkkis osat siihen saakka, kun saan sen pajalle joka osaa hoitaa homman, Mutta valot palaa edelleen. Sifteri ei pelaa ja näyttö vilkkuu.Pyörässä servomoottori ei ollut poistettu, se oli korvattu ihan samanlaisella systeemillä, ainoa että putkesta puuttui se läppäventtiili. Ajelin jonkin verran, ehkä 500 km, mutta pienellä kaasulla. Mikään valo ei syttynyt. Luulen että se on nyt joko Lamda pottuilee tai jokin muuasia.

Back