• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-12R 2004

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PitkäJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
paljonko pitää maksaa veroa zx12r:stä ja mihin vuosimalleihin päärös tuli?

asia olisi harkinnan alla, kenties.

12
Ka, ny vasta tän hokasin. Siis en ole isse saanu päätöstä vieläkään mutta söhmin puolella ennustettiin muistaakkeni n. 3500 Ecua veroiks -00:n
Soitin tosa Hangon tulliinkin ja mun peipperit olikin lähteny Helsinkiin markkina-arvo(tai jotain)päätöstä hakemaan. Eli 2-3 vko. vielä kestää
bawling.gif

No jos jotaan positiivista oikein hakemalla haetaan niin kelit lämpee, renkaat ei kulu ja vakuutusmaksua säästyy. Ja kerkee nyssit kaikessa rauhassa ottaan kytkimen auki ja tsekkaan/vaihtaan levyt. Laihaa lohtua tosin
sad_orig.gif

TAHTOO
sport05.gif
!!
 
Muillakin täytyy olla tämä sama ongelma.

Tämä on kolmas (vai oisko jo neljäs) kerta kun kytkinkahvassa oleva
kytkin hajoaa alle vuoden sisällä.

Ongelma ilmenee niin, että pyörä ei lähde käyntiin kytkin pohjassa,
vaan pelkästään vapaalla.

Ei siinä mitään, mutta kun ei aina viitsisi käydä sitä vaihdattamassa.
Takuuseenhan se menee.
No Yes!

Aivan sama homma  
sad_orig.gif

Ajelin ensimmäiset 500 km ja kopsis eipä enään lähde vaihde päällä  
mad.gif


Pitänee siis varustautua visiitille huoltoon useita kertoja  
033102ass_1_prv.gif


ps. on muuten jo taulussa 1200 km ja hyvältä tuntuu (jäällä ajoon ei sovellu: kokemusta on)  
062802jumpie_prv.gif
Täällä rupesi kytkin kiukuttelemaan jo 400 km jälkeen
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
 
Muillakin täytyy olla tämä sama ongelma.

Tämä on kolmas (vai oisko jo neljäs) kerta kun kytkinkahvassa oleva
kytkin hajoaa alle vuoden sisällä.

Ongelma ilmenee niin, että pyörä ei lähde käyntiin kytkin pohjassa,
vaan pelkästään vapaalla.

Ei siinä mitään, mutta kun ei aina viitsisi käydä sitä vaihdattamassa.
Takuuseenhan se menee.
No Yes!

Aivan sama homma  
sad_orig.gif

Ajelin ensimmäiset 500 km ja kopsis eipä enään lähde vaihde päällä  
mad.gif


Pitänee siis varustautua visiitille huoltoon useita kertoja  
033102ass_1_prv.gif


ps. on muuten jo taulussa 1200 km ja hyvältä tuntuu (jäällä ajoon ei sovellu: kokemusta on)  
062802jumpie_prv.gif
Täällä rupesi kytkin kiukuttelemaan jo 400 km jälkeen  
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif
Tyhmä kysymys: Miksi pyörää pitää startata pykälä päällä?
 
Tyhmä kysymys: Miksi pyörää pitää startata pykälä päällä?
Esimerkiksi silloin kun sattuu "tumppaamaan" sen vittumaisessa paikassa.
Tai pitäisi päästä nopeasti lähtemään... hankala epäkäynnissäolevaa mopoa saada vaihtumaan vapaalle.
Ja sitäpaitsi mopo on tarkoitettu niin, että se lähtee käyntiin kytkin pohjassa.
cool.gif
 
Tyhmä kysymys: Miksi pyörää pitää startata pykälä päällä?
Esimerkiksi silloin kun sattuu "tumppaamaan" sen vittumaisessa paikassa.
Tai pitäisi päästä nopeasti lähtemään... hankala epäkäynnissäolevaa mopoa saada vaihtumaan vapaalle.
Ja sitäpaitsi mopo on tarkoitettu niin, että se lähtee käyntiin kytkin pohjassa.  
cool.gif
Huomenna 1000km huolto, ja samalla tuo kytkinasia pitäisi hoitaa.
Onko se vaihdon tarpeessa vai korjattava virhe, koska tuskin "harmaalla" maahantuojalla on varaosia tuhatmäärin
nixweiss.gif
 
paljonko pitää maksaa veroa zx12r:stä ja mihin vuosimalleihin päärös tuli?

asia olisi harkinnan alla, kenties.

12
Ka, ny vasta tän hokasin. Siis en ole isse saanu päätöstä vieläkään mutta söhmin puolella ennustettiin muistaakkeni n. 3500 Ecua veroiks -00:n
Soitin tosa Hangon tulliinkin ja mun peipperit olikin lähteny Helsinkiin markkina-arvo(tai jotain)päätöstä hakemaan. Eli 2-3 vko. vielä kestää  
bawling.gif

No jos jotaan positiivista oikein hakemalla haetaan niin kelit lämpee, renkaat ei kulu ja vakuutusmaksua säästyy. Ja kerkee nyssit kaikessa rauhassa ottaan kytkimen auki ja tsekkaan/vaihtaan levyt. Laihaa lohtua tosin
sad_orig.gif

TAHTOO  
sport05.gif
!!
kiitos tiedoista jal3. aika paljon on vielä veron osuutta lopullisessa hinnassa, jos 12r maksaa teutoniassa noin 6000 - 9000 euroa, ainakin ilmoitusten mukaan suunnilleen tuota luokkaa.

ja eikö siihen kytkimen kytkimeen, se joka sallii startin vaihde päällä kytkintä vetäen, saa jotain kestävää patenttia, ettei tarvi jatkuvassti olla merkkiliikkeen ovella kinuamassa ja joskushan se takuukin loppuu. aattelin vain.
 
Aika paljon on vielä veron osuutta lopullisessa hinnassa, jos 12r maksaa teutoniassa noin 6000 - 9000 euroa, ainakin ilmoitusten mukaan suunnilleen tuota luokkaa.
6500 maksoin omastani, että tohon haarukkaan sattu. Pari halvempaakin bongasin mutta niissä olikin jo sitte jo pelkän ilmon/kuvien perusteella enempi epäilyttäviä jutskia.. Tässä oli mm. täys huoltokirja jollon edes pikkasen uskalsi luottaa ajomäärään.
Pistän verot tiedoksi kun joskus saan sen swidun päätöksen..
mad.gif
 
Huomenna 1000km huolto, ja samalla tuo kytkinasia pitäisi hoitaa.
Onko se vaihdon tarpeessa vai korjattava virhe, koska tuskin "harmaalla" maahantuojalla on varaosia tuhatmäärin
nixweiss.gif
Jos ei uutta kytkintä löytynyt eivätkä korjanneet vanhaa niin täällä Espoon Kivenlahdessa sen saa kuntoon Teboilin pullakahvien hinnalla
wink.gif


Tutkin nimittäin tänään mitä se kytkin oikein on syönyt ja tulokseksi tuli että ainakin likaa. Kontaktipinnat olivat aivan töhnässä. 28tkm ajetussa -02 mallisessa pyörässä näemmä myös jonkun verran kuluneet mutta eivät niin paljoa että se olisi vielä vaikuttanut toimintaan. Putsauksen ja voitelun jälkeen kytkin ainakin tuntui toimivan, saapi nähdä kuinka kauan. Ei nimittäin ole ennen tätä päivää toiminut koko sinä aikana kun tuo pyörä on minulla ollut.

Sinänsä kumma juttu kun edelliseen -00 malliseen tuli kilometrejä reilu 41tkm ja siinä vastaava kytkin toimi koko sen ajan moitteetta. Liekö tiivimmät kuoret tai vähemmän pölyä keräävät rasvat siellä sisällä.
 
Back
Ylös