ZX-12r Ninja

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Roki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Roki @ Heinä. 17 2002,01:12)</td></tr><tr><td id="QUOTE">No niin, tulipa sitten laitettua ninja, pärrään on tullut jo puoltoista tuhatta kilometria.
Oululaiset nostakaahan kättä kun näette harmaan ninjan liikenteessä :D[/QUOTE]<span id='postcolor'>
ei ´kai se sulla se kortti mennyt.
devil.gif
olen itsekin laittamassa mietintä myssy on wielä päässä ehkä ensi syksynä
062802jumpie_prv.gif
 
12 R :lle
Omassani ei vaihteet kyllä takeltele eikä kaasu nykäise samalla tavalla kuin 00 mallissa. 02 on hiukan hienostuneempi ja parannettu versio mm. takapää aiemmasta mallista. Sitten kun on vielä Öölärit alla niin avot vauhti ja tuntuma on kohallaan.Suosittelen.
062802moto_prv.gif
inlove.gif
 
Löytyykö vertailua/kokemusta sekä 12, että 9R:stä? Miten eroaa ? Onko ero tehoissa, kuin yöllä ja päivällä ysimopoon verrattuna?  
tounge.gif
tounge.gif

Miten jäykkä on mutkaa ottamaan ?
 
kakstoistaärrä ja ysiärrä, ne mitä olen koeajanut olivat hieman
erilaisia, ajoasento tuntui olevan melko lähelle samanlainen, ysi on kevyempi ja ketterämpi, kakstoistanen tehokkaampi ja vääntävämpi.

kummassakin potku riittää keskivertokuskille ja enemmänkin.
 
9ärrä tällä hetkellä itsellä alla ja mietin, että jos siitä päivittämään joskus, niin 12nen lähinnä voisi tulla kysymykseen. Kylmänä koittamalla, ei tuossa ajoasennossa oikeastaan eroa huomannut, mutta lähinnä kiinnostaa, että taipuuko se klohmu mihinkään
baaa.gif
baaa.gif


10R ens vuonna ois tietenkin namu, mutta vähän pelkään, että siitä tulee vähän "lastenkokoa" miesten 2m/100kg sarjaan
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Omistin 9R:n ennen nykyistä 12:ta ja eroa on todella paljon. Tosin vakio kakstoistanenkin on aika aneeminen ja väännötön, ja vaatii jonkunlaista viritystä jotta siitä saisi kicksejä.
Muistaakseni minussa herätti ihmetystä pyöränvaihdon yhteydessä myös se, että mielestäni 12 tuntui ajossa kevyemmältä kuin ysi. Tosin siinäkin oli talvi välissä ja aika kultaa muistot, joten saatan olla väärässäkin. Mutta mielipiteistähän ei voi kiistellä, ja lisäksi olen tällä hetkellä jurrissa, joten lausumani voikin jättää omaan arvoonsa
033102bebe_1_prv.gif
 
Omistin 9R:n ennen nykyistä 12:ta ja eroa on todella paljon.
Viittaatko nyt tällä erolla siis 9R:n pappatunturimaisen rajuun vääntöön alakierroksilla, vai tandemmaiseen herkkyyteen keulia pienelläkin kaasulla ?
biggrin.gif
tounge.gif
crazy.gif


Totuushan kuullaan lasten ja humalaisten suusta, joten otan kiitollisena vastaan tarkemmankin analyysin ja erityisesti tuossa juhannuksen keskellä voin osallistua itsekin asialliseen keskusteluun vahvalla panoksella
idea3.gif
idea3.gif
 
Entisenä ysiärrän omistajana minuakin häiritsi ysin väännöttömyys alakierroksilla. Tosin ysin edeltäjä, iso zetori, totutti vääntöön. Edes jonkinlaiseen.

Ajettavuudesta minulla on erilaiset kokemukset kuin Mikalla. Ysi tuntui paljon, tai sanotaan nyt jonkin verran, kaksitoistasta ketterämmältä. Ysissä oli eron hetkellä Misukan Pilotit, kaksitoistanen tuli Dunlopeilla jotka vaihtuivat Sporteceiksi. Mitkähän siihen seuraavaksi pistäisi, sillä Sportecit eivät oikein vakuuttaneet. Parempaakin varmasti on.

12R:n paras puoli on turbiinimainen teho. Sitä tulee joka nopeudessa. Ohitukset eivät muodostu ongelmaksi kunhan malttaa pitää etusen asvaltissa. Ja mikä parasta, vakioisesta ei ole otettu vielä kaikkia irti. Viriviripalikoilla saa puristettua lisää potkua ja vääntöä sekä yhä nopeammin kuluvia takarenkaita.
 
Mulle kävi tossa toukokuussa niin, että menin käväsemään pyöräliikkeessä ja lopputulos oli se että vanha fillari vaihtoon ja uusi ZX12R tilalle.
Ja kyllä on mukava pyörä ajaa. Tehoa todella riittää, ainakin mulle.
Mutta istuma-asento tällasselle pitkälle kuskille oli sitten se lopullinen niitti.
Olis varmaan 9r riittänyt, mutta kun ei sovi istumaan mukavasti, niin ei sovi.
Ja onhan se mukavaa kun on vääntöä. Nyt sen huomaa. Mitenkähän mahtaa takarengas kestää... taitaa kulua aika rivakasti noissa kiihdytyksissä. Vielä ei oo niin montaa tuhatta kilometriä takana että olis oppinu tuntemaan kaikki temput, mutta kyllä mutkatiellä tuntuu taipuvan todella mukavasti ja kepeästi. Hyvä fiilis
buttrock.gif
 
ostin myös uuden kawan,asennutin siihen heti kylläkin yoshimuran+powercommanderin+k&n joten vakiosta ei kokemusta mutta todella mahtava pyörä ajaa ja tehoa riittää,putkiston vaihdon yhteydessä painoakin tippui jonkin verran,alkuperäinen aika painava! alkuperäisrenkaana oleva dunlop kuluu todella nopeasti.
 
Mitenkäs 12R:ssä riittää tilaa matkustajalle? Nykyisessä FZR:ssä 178cm tyttöystävä saa selän ja jalat kipeäksi. Oliskohan Kawassa parempi istua kyydissä vai pitääkö ostaa Busa?

Kunhan kyselen lämpimikseni, Kawan ostan kuitenkin kun on niin kurko pyörä
tounge.gif
 
Mitenkäs 12R:ssä riittää tilaa matkustajalle? Nykyisessä FZR:ssä 178cm tyttöystävä saa selän ja jalat kipeäksi. Oliskohan Kawassa parempi istua kyydissä vai pitääkö ostaa Busa?

Kunhan kyselen lämpimikseni, Kawan ostan kuitenkin kun on niin kurko pyörä
tounge.gif
Oma emäntä on ainakin viihtynyt kyydissä eikä ole tilasta/sen puutteesta valitellut. Nopeudesta kylläkin
smile_org.gif
 
omallani en ole kyyditellyt. mielestäni nykysporteissa on ainakin isommalle ihmiselle suht ahtaat takatilat. enemmän semmoiseen väliaikaiseen siirtymiseen. on tosin jotkut käyneet pitkiäkin euroopanreissuja kiloisilla kiikuttimilla pitkämuija kyydissään. ihimetteln vain semmosta. tyylejä on monia. vielä kummempaa on joisaki shoppereisa istuvat muijat, niillä on sokeripalankokonen penkki pyllyn alla tai välissä ja ilman takajousitusta monet.
 
Jotenkin luulisin että 12R sopisi kyydittämiseen paremmin kuin nykyään niin pienenoloiset kilokyykyt. Eikös kyseinen pyörä luokitella sport/touring pyöräksi?
 
sanoi:
Oma emäntä on ainakin viihtynyt kyydissä eikä ole tilasta/sen puutteesta valitellut. Nopeudesta kylläkin  
smile_org.gif
Täällä sama homma  
biggrin.gif


hyvä sillä on kyyditellä, menee kuin juna ja toimii kuin junan vessa  
biggrin.gif
buttrock.gif
 
166 pitkä kyytiläinen kehui että on parempi istua kyydissä kuin 1100 zetori, saa jaloilla paremmin tukea mutta vaimentimen puoleinen tappi tärisee kiihdytettäessä.

Lisää kysymyksiä:
Eikös tuohon löydy repair manuaalia mistään suomessa?
buykawasaki.comissa näyttäisi olevan kyllä.

Onko venttiilinsäätö ZZR:ään verrattuna kinkisempi? Ahtaampi varmaan, mutta muuten?

Mikä öljy tuossa on osoitautunut toimivaksi vaihteistoa ja kytkintä ajatellen?

Miten nuo sysäyksenvaimennuskumit ovat kestäneet takapyörässä?
Vaikuttaa aika pehmeiltä.
 
166 pitkä kyytiläinen kehui että on parempi istua kyydissä kuin 1100 zetori, saa jaloilla paremmin tukea mutta vaimentimen puoleinen tappi tärisee kiihdytettäessä.

Lisää kysymyksiä:
Eikös tuohon löydy repair manuaalia mistään suomessa?
buykawasaki.comissa näyttäisi olevan kyllä.

Onko venttiilinsäätö ZZR:ään verrattuna kinkisempi? Ahtaampi varmaan, mutta muuten?

Mikä öljy tuossa on osoitautunut toimivaksi vaihteistoa ja kytkintä ajatellen?

Miten nuo sysäyksenvaimennuskumit ovat kestäneet takapyörässä?
Vaikuttaa aika pehmeiltä.
Repair manualin saa maahantuojalta.
Venojen säädössä on purettava enemmän kuin Zetorissa.
Shellin ja Motulin öljyt ovat toimineet mun tapauksessa.
Sysäyksenvaimennuskumit kestäneet kevyesti 50tkm.
 
Kiitos.
Joutuuko nokat irroittamaan?
Siinä tapauksessa en näe vaivaa alkaa itse värkkäämään.
Tuossa takapyörässä on n. 4-5 millin liike.
 
Back
Ylös