• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-12R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
onko jollakulla tietoa historiasta RM-Heinolla olevasta -04 vuotisesta 12r:stä ollut kauan myynnissä miks ei ole mennyt kaupaksi.
http://www.motopalsta.com/kauppiaat/R.M.+Heino+Oy/15/0/88456/0
Hyvältähän tuo vaikuttaa.. Harmi vaan ettei ole vihreä, liekkö tuon takia ollut pitkään myynnissä  
tounge.gif
kait se sitten pitää laittaa pyörä vaihtoon kun tuollaisesta haaveillut jo jonkun aikaa.
Onko muuten valtaisa harppaus tuosta z1000:sta tuohon 12r:ään ?
Olen kyllä ajellut jonkin verran tuolla 1400 zzr:llä eikä se ainakaan ollut mikään ihme laite tuohon Z:taan verrattuna tosin se oli tuo -07 malli missä alaväännöt on hieman hakusessa. ainakin viivalta Z:ta lähtee paremmin hetken matkaa kunnes piti vaihtaa 2:sta pesään.
Jo kolmas pyörä mitä en ole koe ajanut kun olen ostanut enkä koskaan ole vielä pettynyt toivottavasti en nytkään,vaan vaihtelu virkistää

Harmaa on kyllä nätti. Tulee kivaa kontrastia ton "umpion" mustan ja harmaan välille.

Osta pois

onko jollakulla tietoa historiasta RM-Heinolla olevasta -04 vuotisesta 12r:stä ollut kauan myynnissä miks ei ole mennyt kaupaksi.
Hyvältähän tuo vaikuttaa.. Harmi vaan ettei ole vihreä, liekkö tuon takia ollut pitkään myynnissä  
tounge.gif
kait se sitten pitää laittaa pyörä vaihtoon kun tuollaisesta haaveillut jo jonkun aikaa.
Onko muuten valtaisa harppaus tuosta z1000:sta  tuohon 12r:ään ?
Olen kyllä ajellut jonkin verran tuolla 1400 zzr:llä eikä se ainakaan ollut mikään ihme laite tuohon Z:taan verrattuna tosin se oli tuo -07 malli missä alaväännöt on hieman hakusessa. ainakin viivalta Z:ta lähtee paremmin hetken matkaa kunnes piti vaihtaa 2:sta pesään.
Jo kolmas pyörä mitä en ole koe ajanut kun olen ostanut enkä koskaan ole vielä pettynyt toivottavasti en nytkään,vaan vaihtelu virkistää
Kaikki pyörätähän on melko samanlaisia, jos kerrokset on alla 7000rpm
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Kannattaa käydä vaihtamassa, jos siltä tuntuu.. Itse ainakin oon ollut tyytyväinen 12R:ään. Taisin viime kesänä vähän tutkiskella tuota kyseistä pyörää, kun kävin RmHeinolla. Siisti pelihän se on..

Olin muutama vuosi sitten vaihtamassa 12R:n ko. liikkeessä. Pyysin vaihtotarjousta. Myyntipäällikkö viestitteli ylimalkaisesti huoneestaan, eikä vaivautunut tulemaan kaupantekoon face to face
sad_orig.gif
No... vaihdoin maisemaa ja löysin 12R:n. Palvelu muuten asiallista ko. liikkeessä. Välillä kait menee liian hyvin
wink.gif

Pyörän suhteen ei ole katua tarvinnut. Huippu vehje, myös matkailussa.

no niin nyt on sitten tuo hopeinen 12R löytänyt uuden osoitteen. Hyvältä näyttää ja käynti oikein siisti.ajamaan ei ihan tietty päässyt mutta annettiin käyttöturva kaudelle 09 joten on jonkinlainen vakuus kunnosta.
Joten nyt kai sitten pitää alkaa kirjottelee enemmän tässä topicissa.Aikamoisia tietäjiä tuntuu olevan mukana joten neuvoja vissiin tulee saamaan kun niitä tarvitsen.

Miten ihmeessä te ootte oikeen säätäneet venttiilejä, oletteko ottaneet moottorin pois vai miten.. Siinähän on se runkometalli aika kivasti sen venttiilikannen päällä. Niin ja mistä olette nähneet että sylinterit ovat ylhäällä. Manuskassa näyttivät että siellä on joku mesta, mistä se pitäisi nähdä.
No kysytään sitten tämäkin, oletteko ottaneet jakoketjun kokonaan pois jakoakseleitten päältä vai oletteko vain löysyttäneet sitä?..

Kiitos ja löytyy multa se manuska myös, mutta kun...
Muistan joskus kirjottaneeni ohjeet tällekkin foorumille, sisälsi linkin 12r.orgin seikkapreäisiin ohjeisiin. Haulla löytynee. 12r.org:han muutti kawasakiworld.comiin joten se linkki ei välttämättä skulaa mutta tuolta uudelta saitilta löytynee sekin. Joku voi tietää jo valmiiks.

Noin hankala se ei kuitenkaan ole, mutta aika työläs kuitenkin. Ekalla kerralla tais mennä jotaan 8h, seuraavilla (omaan ja muitten mopihin) noin puolet siitä.
Minäkin tein siitä jotain, kuvien kanssa. Mutta en löydä sitä ketjua enää. maaliskuussa 2006. Kuvat on kyllä vielä albumit osiossa sekaisin.
Oisko jo mennyt niin vanhaks että olis poistunut..

Ai että siitä on oikeen kuvallinen ohjeistus joskus ollut. Selailin tuota kawasakiworldia ja jotain siellä höpisivät että jollain olisi ollut juurikin sellainen kuvallinen ohjeistus, jonka joku on itse tehnyt.. Vissiin pitää lähetää sille Kw-tyypille s.postia jotta sen saa..

Terve Kaikille...Tuli tossa viimeviikolla ostettua tommonen 12r-ninja vm-03 ajettu 18300tkm taxfree peli eli kesällä ois tarkoitus laitella kilpiin.Mitähän luokkaa on verot tälle pyörälle??.itellä aika vähän kilometrejä moottoripyörällä et tuli kohan sitä nyt haukattua liian iso pala kun laiton 12R
omg.gif
.Mut kaasukädestähän se riippuu et miten pyörä kulkee et kai sillä nyt voi rauhallisestikin lähteä.mut täältä ainakin näytti löytyvän paljon tietoa pyörästä mikä on hyvä asia..mitä tuosta kannattais huoltaa ennen kesän ajoja??

Terve Kaikille...Tuli tossa viimeviikolla ostettua tommonen 12r-ninja vm-03 ajettu 18300tkm taxfree peli eli kesällä ois tarkoitus laitella kilpiin.Mitähän luokkaa on verot tälle pyörälle??.itellä aika vähän kilometrejä moottoripyörällä et tuli kohan sitä nyt haukattua liian iso pala kun laiton 12R
omg.gif
.Mut kaasukädestähän se riippuu et miten pyörä kulkee et kai sillä nyt voi rauhallisestikin lähteä.mut täältä ainakin näytti löytyvän paljon tietoa pyörästä mikä on hyvä asia..mitä tuosta kannattais huoltaa ennen kesän ajoja??
Tervetuloa kerhoon ja muista ajaa rauhallisesti, ettet ole kevään tilastoissa!!!

Huollosta sen verran, että jos ei huoltohistoriaa ole tiedossa, niin ainakin öljyt ja suodatin vaihtoon, ilmanputsarien puhdistus tai vaihto(löytyvät tankin alta), jarrunesteet on hyvä vaihtaa, ettei vesipitoisuus yllätä kovissa jarrutuksissa kiehumalla ja jarrujen häviämisellä. Jäähdytysnesteet on hyvä katsoa myös, ja vaihda jollei tietoa niiden vaihdosta. jäähdytysneste sisältää muitakin aineita kuin jäänestoa, esim. uusi neste ehkäisee korroosiota. sekä muista pestä ja rasvata ketjut sekä säätää oikealle kireydelle. sekä takahaarukan rasvaus ei ole pahitteeksi.

Jos jollain tulee jotain lisäyksiä tähän niin saa vapaasti laittaa... tää ei oo mikään raamattu...

***edit: perkele sjobbe sä olit nopeempi vastaamaan....***

Oisko keväällä 12R kokoontuminen mitään? Kiinnostais vähän nähdä muiden tunauksia ym. jos vaikka sais jotain ideoita.
Mites olis Lpr, tai Jns lentokenttäajo päivä...? Ois kiva, jos ei menis päivät pelkästään busamiiteiksi!! Ei tarkoitus vittuilla, vaan saada paikalle Kawa kuskejakin....Järjestäkää samansyssyyn joku miitii?
Luulen, että tuon mukana ainakin yhden tusinakuskin... Alustavasti ainakin näin tuumittu.
smile_org.gif

No täältähän tuli heti nopeaa vastausta...Huolto historiasta ei ole paljon tietoa mut hyvällä pidollla ainakin on ollut. päällepäin ei ole naarmun naarmua, sehän ei tietenkään kerro kaikkea pyörästä mut jotain kuitenkin
smile_org.gif
..pitää alotella ihan noista perus huolloista mitä tossa yllä mainittiin.Miten tapahtuu ilmaus tossa pelissä jos nyt uudet nesteet sinne vaihdan et missä on ilmaus ruuvit.?

omg.gif
Onneksi olkoon, helmi pyörä. Verot ovat suunnilleen jotain 2000€ paikkeilla, tai ainakin mulla oli tasan vuosi sitten
biggrin.gif
Sehän on tosin yksilökohtainen, joka riippuu paljon siitä mitä kyseiset pyörät maksavat suomessa tällä hetkellä. Taisivat katsoa verovirastossa tuolta autotalli.comsta hinnat. Mulla tais olla jossain ylhäällä veropäätökset, tarvii kaivaa esiin ja tarkastaa. Jos on tuontipeli, niin kannattaa varmaan venat tarkistaa ja öljyt vaihtaa, jäähytin-neste jne..

Onkos muuten tämmönen SideWinder -putkisto ihan katulaillinen suomessa?? Tuollasta oon aatellut hommaavani ensi kesänä..
tounge.gif
toi putki näyttää siltä, että ei paljoa tollasen asentamisen jälkeen enään kanttailla tai on putki maassa ja pyörä nurin.... itse en suosisi tollaista... Mut jokainen tavallaan...
Joo samaa itsekin mietiskelin, mutta tuskin hirveästi kurveihin täysillä ajelen ja radalla tuskin käyn.. On vaan makeen näkönen ja ehkä jotain kiihdytys/viritys-juttuja joskus ja jouluna tulee koitettua..
Mutta tosiaan onko tuo putki kieletty, onko olemassa sellasta että äänenvaimentimen tarvitsee mennä tietylle korkeudelle jne...

Joo samaa itsekin mietiskelin, mutta tuskin hirveästi kurveihin täysillä ajelen ja radalla tuskin käyn.. On vaan makeen näkönen ja ehkä jotain kiihdytys/viritys-juttuja joskus ja jouluna tulee koitettua..
Mutta tosiaan onko tuo putki kieletty, onko olemassa sellasta että äänenvaimentimen tarvitsee mennä tietylle korkeudelle jne...
Mielestäni tuo ei ole kovinkaan nätti häksätin. Myös katteen poistaminen on tuon kanssa astetta vaikeampaa. Ei korkeudella ole merkitystä. Onhan kustomeissakin tuon malliset putket.

No täältähän tuli heti nopeaa vastausta...Huolto historiasta ei ole paljon tietoa mut hyvällä pidollla ainakin on ollut. päällepäin ei ole naarmun naarmua, sehän ei tietenkään kerro kaikkea pyörästä mut jotain kuitenkin
smile_org.gif
..pitää alotella ihan noista perus huolloista mitä tossa yllä mainittiin.Miten tapahtuu ilmaus tossa pelissä jos nyt uudet nesteet sinne vaihdan et missä on ilmaus ruuvit.?
Jarrusatuloista löydät ilmausruuvit jarrunesteelle.

Jäähdytin nesteet vain pois ja uudet tilalle, käyttö lämpöiseksi, että termostaatti aukee ja sit lisäilee jäähdyttimen täyteen (älä polta itseäsi) ja loputhan se ilmaa paisuntasäiliöstä.

Back