• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-12R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Miten muilla on tuo keulimen??? oma ei ainakaan kovin herkästi keulaa nosta vaikka ihan kunnolla kiihytteleekin.. sinäänsä ei haittaa mut tulivaan mieleen et miten on muilla?? Pyörä siis vakio lukuunottamatta sliparia.:)

Etunen nousee nelosella jossain 7-8 tonnin kohdilla irti maasta kun kääntää kaasun auki. Kokonaisvälitykset vakiot vaikka takana 41piikkinen, koska edessä 17 ja renkaana 190/55 sarjalainen.
Tossa on 1317 Muzzy lohko ja 60mm iskulla kampirauta.

edit. Eihän ne välitykset ihan samoissa ollutkaan kun tarkistin gearin commanderilla. vakio kulkee nelosella 7000rpm/163kmh ja tolla mun kombinaatiolla menee 175kmh
 
Etunen nousee nelosella jossain 7-8 tonnin kohdilla irti maasta kun kääntää kaasun auki. Kokonaisvälitykset vakiot vaikka takana 41piikkinen, koska edessä 17 ja renkaana 190/55 sarjalainen.
Tossa on 1317 Muzzy lohko ja 60mm iskulla kampirauta.

edit. Eihän ne välitykset ihan samoissa ollutkaan kun tarkistin gearin commanderilla. vakio kulkee nelosella 7000rpm/163kmh ja tolla mun kombinaatiolla menee 175kmh

Sulla on sitä vääntöä ihan eri malliin kuin vakiossa mikä selittää eron myös keulimisessa...! :)
 
Etunen nousee nelosella jossain 7-8 tonnin kohdilla irti maasta kun kääntää kaasun auki. Kokonaisvälitykset vakiot vaikka takana 41piikkinen, koska edessä 17 ja renkaana 190/55 sarjalainen.
Tossa on 1317 Muzzy lohko ja 60mm iskulla kampirauta.

edit. Eihän ne välitykset ihan samoissa ollutkaan kun tarkistin gearin commanderilla. vakio kulkee nelosella 7000rpm/163kmh ja tolla mun kombinaatiolla menee 175kmh

No joo.. Vähän on kutiteltu lisäpolleja.. Mut Varmasti on mahtapeli ajella... Itellä kans tekis mieli vähän lisä heppoja tuohon omaan kulkineeseen:;):
 
Pikakaasu pitäis vielä askarrella, kaasun liike on minusta liian pitkä. Muuten toi on mukava peli ajella.
Kemoraa kohti ollaan lähdössä illalla ja varikolla Perjantai ja Lauantai, sopii tulla moikkaamaan jos siellä päin pyöritte.
 
Etunen nousee nelosella jossain 7-8 tonnin kohdilla irti maasta kun kääntää kaasun auki. Kokonaisvälitykset vakiot vaikka takana 41piikkinen, koska edessä 17 ja renkaana 190/55 sarjalainen.
Tossa on 1317 Muzzy lohko ja 60mm iskulla kampirauta.

edit. Eihän ne välitykset ihan samoissa ollutkaan kun tarkistin gearin commanderilla. vakio kulkee nelosella 7000rpm/163kmh ja tolla mun kombinaatiolla menee 175kmh
noihan on ihan lentokenttä välitykset,kyllä voimaa löytyy ,mitäs tolle kannelle on tehty ja missä :WAZAAP:
 
Kyllä itelläki vielä 160 km/h kisko hytin pystyy ja sillon ei ollu vielä ees komentaja kii. Pelkkä akran ränni + 100kg kuski :)
 
noihan on ihan lentokenttä välitykset,kyllä voimaa löytyy ,mitäs tolle kannelle on tehty ja missä :WAZAAP:

Kansi vielä toistaiseksi aivan vakio, samoin nokat. Aika hyvin tuo tuntuu virtaavan vakionakin.

Pitää laitella taakse 44 piikkinen tuon 41:sen tilalle ja katsoa kuinka vaikuttaa. Silloin on välitykset kuitenkin niin lähellä vakiota kuin voi olla.

Viimeviikonloppuna Mp-tuen päivillä ajelin viimeisen setin pelkällä kolmosvaihteella koko ajan. paras kierros sama kuin oma päivän paras toisesta setistä 1.25.1
Toi pyörä pystyis kyllä paljon parempaan aikaan kun vain kuski oppis kuinka tuota viedään kurveissa.
 
Copy of 010820121479.jpg

Mistäköhän tuohon sais noi alkuperäistyyliset teippaukset kylkiin? tuolleen on vähän tylsän oloinen.
 
Itseäni lainaten... Nyt pari päivää olen seurannut mahdollista vuotoa ja sellaista ei ole enään mitenkään havaittavissa tai ei ole tullut tipan tippaa ajon jälkeen tallin lattialle tai tippunut katteelle. Eli turhaan luulin, et 12R:ssä olisi jotain vikaa..:respect:

Jos käytät ketjuöljyjä etkä vahoja niin se kerää siihen etuhammasrattaan suojakotelon ympärille ajan saatossa sitä öljyä/töhnää, joka valuskelee sitten pitkin konetta, jos ei puhdistele välillä. Kannattaa se siis puhdistella aika-ajoin, koska luulin aluksi itsekkin sen vuoksi että vaihdeakselin stefa oli korkannu... mutta eipä ollutkaan.
 
Ootteko muut käyny mutkarataa kiertämässä 12R:n kanssa? Oma aika parani Alastarolla yli 4 sekkaa viimeviikonloppuna. Nyt paras kierros on 1:34.6 , Kuski kun oppis ajelemaan niin tolla menee kyllä 1:30 rikki
 
Ootteko muut käyny mutkarataa kiertämässä 12R:n kanssa? Oma aika parani Alastarolla yli 4 sekkaa viimeviikonloppuna. Nyt paras kierros on 1:34.6 , Kuski kun oppis ajelemaan niin tolla menee kyllä 1:30 rikki

Käyty on juurikin Alastarossa, kipattukin. Ajasta ei tietoa mutta keskiryhmä kuitenkin luontevin paikka. Olen samaa mieltä, osaava kuski vie tuon vekottimen alle 1:30 ajan. Mielestäni aika ongelmaton ajaa, jarrut tietty vois olla paremmat mutta esim. vaihtamisen kanssa ei ole niin justiinsa. Itselle ykkönen oli ihan turha vaihde.
 
Ensiksi kiitos vinkeistä jalkatappien suhteen.

Kyllähän tällä "matkalehmällä", niin kuin muut sanoo, ratakin taittuu...
Alastarossa muutaman kerran oon käynyt ja Ahvenistollakin vuosia sitten kun mölyistä pääsi läpi.
Se on kiva katsoa varikolla setin jälkeen kun jengi kattoo pitkään et oliks se toi matkamopo joka pyyhki ohi Ducateista ja kilvettömistä ratalaitteista ohi... Mä oisin tullut sun kanssa ajamaan rataa jos emäntä ois jaksanut lähteä omalla pelillä kans radalle.

Ps. Ja kuitenkin kysyt aikaani, niin se on jotain yli 1.30 alastarossa, tai ainakin näin luulen.. (ei ole kellotettu)
 
Sen verran tullu lisää vauhtia että on mennyt luotto noihin Michelin Power Pure renkaisiin ja laitoin Pirellin SuperCorsat tilaukseen ja kävin hakemassa IRC:n lämppärit seuraavaa kertaa varten. Renkaat muuten ok mitä nyt avauksissa luistaa, mutta kai se on turha minunkin hakea se kohta missä noi lähtee alta. Kun näitä juttua on lueskellut niin monilta nuo on katukummit alta luistaneet.
 
Onko kellään kokemusta/tietoa miten Devilin putkisto wörkkii 12r:ssä? Huhuja kuullut että high mountit varsinkin huonompia tehoiltaan(virtaukseltaan) vrt. "normaalit" kokorännit, mutta onko ero kuinka suuri vrt. esim. Muzzy tai Akra? Kait tuo kuitenkin(säädettynä) huipputehossa pieksee vakioröörin katalysaattoreineen ja kammiovaimentimineen ?

Niin ja syy miksi Devil, että olisi nyt edullisesti tarjolla eikä pelimerkit tällä hetkellä riitä esim. Muzzy/Akra osastolle. Ei kehtais rahojaan hukata kuiteskaan, jos tuo nyt tehojen puolesta olisi täysin mitätön. Googlaamalla löyty vähän tietoa, jollain oli devil full system säädettynä tuonut +4hp 12R:ään, joka kyllä kuulostaa vähältä. Prosentuaalisesti ei juuri mitään.


Hyvistä vastauksista kiitos ja kumarrus. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mikä tahansa suora rööri pieksee tarkoituksella kuristetun vakio vaimentimen.

Muutenkin näistä putkista, en tiedä miten suurta eroa noilla aikuisten oikeasti on, jos vertaa vaikka Muzzya ja Akraa. Luulen että erot ovat käyröstössä.

Jos ostaa vain vaimentimen niin vaikea kuvitella miten monella eri tavalla tuollaisen pöntön missä on sisällä suora huilu voi tehdä ja miten sillä saa esm tehoeroa verrattuna johonkin toiseen.

Osta pois jo halvalla saat.
 
Joo kiitti vastauksesta. Käyrästössähän ne suurimmat erot on ja ns. väliputkessa. Vaimentimessa nyt ei suuria eroja voi olla, kuhan on läpivirtaava. Kait se on ostettava kerta halvalla saa.

Niin ja Devilin 4-2-1 high mountissa on kyllä melko pitkä 2-osa ja myös viimeinen pätkä ennen vaimenninta. Tuo nyt luonnostaan voisi selittää, miksi sillä ei parhaita huipputehoja saisi irti. Mutta mistäpä näistä aina tietää.

Minkälaista huipputehonlisäystä keskimäärin pitäs tulla putkistolla säädettynä? ~10hp? Jenkkifoorumilla ainakin on niin ristiriitaista tietoa tuostakin, että otappa näistä selvää.

E: Eipä tulekaan sitä deviliä, Muzzyyn tai Akraan säästellessä. Olikin vakiokäyrästö+ devil vaimennin, myyjä oli luullut kokoputkeksi. :D Tosin sen vaimentimen vois ens alkuun hankkia ja katin repiä pois putkesta. Toki nuokin säädön tarvitsee.
 
Viimeksi muokattu:
niinhän ne väittää että muzzyn putkella olis kuoppa tehokäyrässä,osta akra tai micron serpent ,itsellä on toi akra mutta muistaakseni on ainakin tota micronia kehuttu ja samantein ennakkoo +4 toimii ainakin akran kanssa :D
 
Back
Ylös