Kävin koeajamassa uuden 6r:n. Mahtava laite
Voimaa on enemmän kuin missään ajamassani 600-kuutioisessa, ja sitä on keskialueelta alkaen. Moottori vetää puhtaasti 2.5-3krpm alkaen. Mutta jossain 8-9k kohdalla sitten mennäänkin. Ajaminen normaaliajossa on niin helppoa kuin vain voi olla: vaihteita ei tarvitse juuri käyttää, ykköseltä suoraan kolmoselle ja sieltä kutoselle. Pyörä menee kuin ajatus sinne minne haluatkin sen menevän, kääntymistä ei tarvitse ajatella lainkaan. Ja ne jarrut, lähtiessäni Sumekon pihalta kaveri varoitteli, etten lennä vahingossa nenälleni. Jarruteho etujarrussa on aivan mieletön.
Ajoasento on paikallaan melko kyykky (olen 180cm), mutta heti kun pyörä on liikkessä siitä ei juuri ole haittaa. Tanko on melko lähellä, joten lyhytkäsisetkin pärjäävät tän kanssa. Yli 80kmh vauhdissa ilmavirta kannattelee painon, ja toisaalta kate suojaa mielestäni tosi hyvin: ylävartalo on täysin suojassa viimalta. Ilmavirta ei myöskään pyri tiputtamaan satulasta, siten että käsiin tulisi vetoa ainakaan 140kmh saakka, lujempaa en viitsinyt ajaa. Pyörä menee kuin kiskoilla ja selvästi viihtyy moottoritiellä. Käytin mulle annetun 1/2h tehokkaasti ja kävin myös Ikean kohdalta bodomin mutkissa, taitaa loppua tän kaverin taidot kyllä paaaljon aikaisemmin kuin pyörästä ominaisuudet, pyörä taipuu sinne minne sen haluaakin menevän, alusta nieli epätasaisuudet mainiosti ja suunnan korjaaminen kesken mutkan vaikka routavauriota kiertääkseen onnistuu ilman taistelua.
Jotain negatiivistakin: nopeusmittari on sellaisessa kohdassa, että ainakaan 1/2h tunnin ajon jälkeen se ei vielä osunut silmään mitenkään luontevasti, sitä piti joka kerta "etsiä". Kierroslukumittari on vielä huonompi, siitä ei nopeassa ajossa saa vilkaisulla mitään selvää.
Tämän pyörän kanssa voi kyllä yhtyä Bike -lehden jossain numerossa esitettyyn kommenttiin: "kuka oikeastaan tarvitsee tämän isompaa pyörää"
Mulla ei mitenkään älyttömästi ole vertailukohtaa muista uusista "superpyöristä", mutta tämä oli ainakin mieleenpainuva elämys.
Taidan sittenkin rikkoa säästöpossun kesän aikana