• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-6r '03

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bullet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No tuhannen kilometrii pitää ajella. Ohjekirjassa vissiin on et kierrokset ei saa ylittää 4000, mutta käytännössä mahdotonta. Satasen nopeudessa jo n.6000 muistaakseni, ei oo tullu niin hiljaa ajeltuu
wink.gif
. Mut liikkees sanovat et vaihtelevilla kierroksilla ajoa ja ei mielellään hirveesti yli 10000 kierroksia, saati et vetäis punaselle. No jokainen tietää mitä tekee. Ite ajelin aika normaalisti, mut en kierrättäny ylhäällä.
062802moto_prv.gif

Sellanen kiinnostais kovasti kuulla niiltä jotka ovat molempia ajaneet, että...
...minkälainen ero on ajoasennon, aerodynamiikan yms. matka-ajomukavuustekijöiden välillä uuden ja vanhempien kuutosninjojen kesken?

nimim. unelmia suunnitellen

Vanhemmasta mallista en tiedä, mutta sen voin sanoa, että tuo uusi on ihan HÄIRIINTYNYT peli...
devil.gif

devil.gif

Ajoasento on aika sporttinen ja ottaa käsiin, mutta siihenkin tottuu ja osaa jakaa painon paremmin jaloille...

tounge.gif
Sellanen "lopunajanlaite", niinkuin joku tuolla mainitsikin. Verrattuna aikaisempiin 6satkuihin mitä oon ajanut, niin paaaaljon tehokkaamman tuntuinen. Keulii ku pieni sika !  
062802jumpie_prv.gif

todella mielenkiintoinen "lopunajan laite" heh... no kiva tietää millainen tuli tilattua.

Kävin koeajamassa uuden 6r:n. Mahtava laite  
exclamation.gif

Voimaa on enemmän kuin missään ajamassani 600-kuutioisessa, ja sitä on keskialueelta alkaen. Moottori vetää puhtaasti 2.5-3krpm alkaen. Mutta jossain 8-9k kohdalla sitten mennäänkin. Ajaminen normaaliajossa on niin helppoa kuin vain voi olla: vaihteita ei tarvitse juuri käyttää, ykköseltä suoraan kolmoselle ja sieltä kutoselle. Pyörä menee kuin ajatus sinne minne haluatkin sen menevän, kääntymistä ei tarvitse ajatella lainkaan. Ja ne jarrut, lähtiessäni Sumekon pihalta kaveri varoitteli, etten lennä vahingossa nenälleni. Jarruteho etujarrussa on aivan mieletön.

Ajoasento on paikallaan melko kyykky (olen 180cm), mutta heti kun pyörä on liikkessä siitä ei juuri ole haittaa. Tanko on melko lähellä, joten lyhytkäsisetkin pärjäävät tän kanssa. Yli 80kmh vauhdissa ilmavirta kannattelee painon, ja toisaalta kate suojaa mielestäni tosi hyvin: ylävartalo on täysin suojassa viimalta. Ilmavirta ei myöskään pyri tiputtamaan satulasta, siten että käsiin tulisi vetoa ainakaan 140kmh saakka, lujempaa en viitsinyt ajaa. Pyörä menee kuin kiskoilla ja selvästi viihtyy moottoritiellä. Käytin mulle annetun 1/2h tehokkaasti ja kävin myös Ikean kohdalta bodomin mutkissa, taitaa loppua tän kaverin taidot kyllä paaaljon aikaisemmin kuin pyörästä ominaisuudet, pyörä taipuu sinne minne sen haluaakin menevän, alusta nieli epätasaisuudet mainiosti ja suunnan korjaaminen kesken mutkan vaikka routavauriota kiertääkseen onnistuu ilman taistelua.

Jotain negatiivistakin: nopeusmittari on sellaisessa kohdassa, että ainakaan 1/2h tunnin ajon jälkeen se ei vielä osunut silmään mitenkään luontevasti, sitä piti joka kerta "etsiä". Kierroslukumittari on vielä huonompi, siitä ei nopeassa ajossa saa vilkaisulla mitään selvää.

Tämän pyörän kanssa voi kyllä yhtyä Bike -lehden jossain numerossa esitettyyn kommenttiin: "kuka oikeastaan tarvitsee tämän isompaa pyörää"  
062802moto_prv.gif
Mulla ei mitenkään älyttömästi ole vertailukohtaa muista uusista "superpyöristä", mutta tämä oli ainakin mieleenpainuva elämys.

Taidan sittenkin rikkoa säästöpossun kesän aikana  
biggrin.gif

Kiva viteo, tahtoo lissää kyseisestä moposta.
Ai niin mainitsinko, että perjantai aamuna mopo on mulla jo käytössä
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

BTW onko tuossa uudessa 6r:ssä venttiilivälysten tarkastusväli edelleen 10tkm?

Bike 7/02 600'sten testissä kerrotaan ainakin '02 mallille säätöväliksi 24tkm... minämistäänmitääntiedä
withstupid.gif
062802moto_prv.gif

Näin minäkin muistelin venttiilien säätövälin olevan 24.000 km. Muistaakseni zx9r vai oliko zx7r olisi 10000 km mikä on ihmeen vähän.

Onko kellään tietoa uuden 636 suorituskyvystä kuten 0-100, 0-200 ja 0-400m jne...

Hei kertokaanyt miten ihmeessä se peli voi jopa keulia vahingossa. Mulla on nykyisessä gsxr 154 heppaa ja en saa sitä vahingossa keulimaan. Toiseksi joku kehuskeli saaneensa sen jopa keulimaan sisäänajo kierroksilla, mitkä ne kierrokset ovat ja miten ihmeessä.

Nyt saankin pyörän ilmeisesti jo torstaina. Pääseekö sillä pyörällä mihinkään sisäänajon aikana ja mitä ohjekirja kertoo sisäänajosta.

Onko renkaat muuten kovinkin liukkaat kun saan sen mopon alle, eli pitääkö olla poikkeavan varovainen.

No ei se kyllä ihan vahingossa keulimaan lähde, mutta kun ykkösellä lähtee kiihdyttämään niin kyllä se keula sieltä alkaa nousemaan kympin jälkeen "vahingossa"
wink.gif

Lähteehän se toki jo pienemmillä kierroksillakin keulimaan kaasua käyttämällä.
Sisäänajossa kannattaa ajella vaihtelevilla kierroksilla. Minulle sanottiin liikkeestä että ajaa normaalisti, mutta ei nosta kierroksia yli 10000.
Enpä kyllä hirvittävästi havainnut renkaissa poikkeavaa liukkautta, tosin silloin 22.3 aloittaessani oli vielä märät ja kylmät tiet joten mopo pyrki sutimaan kakkosellakin "vahingossa" kiihdyttäessä.
062802moto_prv.gif

No juu...eilen iltasella kävin hakee oman sinisen 6R:n kaupasta ja kilometrejä kertyi pikkasen yli 100. Hauskaa oli, vaikka saikin jännittää miten tuo taipuu näin ensikertalaisen käsissä. Yllättävän helppoahan ajaminen oli...tai mikä minä olen sanomaan kokemusta ei oo muusta ku autokoulun hornetista  
062802moto_prv.gif

On muuten toi ensiasennus Miseliini jokseenkin pehmee, kun mittarissa n.2300km ja alkaa rengas olla melkoisen kulunut keskeltä. Ei varmaan 6000km:n huoltoa rengas näe.
sad.gif

Back