• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-6R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se 1. vaihde nyt on vaan sporttipyörissä pitkä, koska sillä saavutetaan loppupeleissä paras kiihtyvyys ja estetään pyörän voimakas keuliminen täyskiihdytyksessä. Jos 2piikkiä pienentää eturatasta, niin se on aivan varma että sitten kutosvaihde on melko lyhyt maantielle.
 
Se 1. vaihde nyt on vaan sporttipyörissä pitkä, koska sillä saavutetaan loppupeleissä paras kiihtyvyys ja estetään pyörän voimakas keuliminen täyskiihdytyksessä. Jos 2piikkiä pienentää eturatasta, niin se on aivan varma että sitten kutosvaihde on melko lyhyt maantielle.

No meillä on myös 2005 ZX6R 636 ja sen välitykset on speksien mukaan orkkiksena -1 verrattuna 08:iin. Tykkäsin että sen välitykset on erittäin sopivat. Ja 636 moottorista huolimatta se ei kyllä keuli ainakaan minulla pelkällä kiihdytyksellä (vaikka aika lailla olen siitä vääntänyt muutaman kerran, keula ehkä hieman kevenee, mutta ei se keuli sen enempää kuin ei minun metsä-Kotarikaan keuli ilman pomppua), ja siinä kierrokset on paremmin tehoalueella maantiellä (esim. kutosvaihde 130 km/h oli n. luokkaa 7000 rpm mikä on sopiva, koska noilla rpm:llä riittää jo vääntö kohtuullisesti ohituksiin ilman pienemmälle vaihtoa). Voi olla että -2 on liikaa, mutta -1 (tai hieman isompi takaratas) voisi olla sopiva. 08:n ykkönen on lähinnä 05:en kakkonen ja jos molemmat kaasuttaa kaiken auki, 08 jää, tuli eilen testatuksi käytännössä - näin jyrkällä ykkösellä alkukiihdytys nollasta eteenpäin on aika laiska. Metsä-Kotarikin kiskaisee enemmän vaikka on 250cc ja hevosvoimia vaan murto-osa.

Tosin en tiedä minkälaisilla kierroksilla maantiellä olisi tarkoitus kruisailla, kun olen ajatellut että 7000-10000 on ihan sopiva etenkin moottoritiekäyttöön - 7000 normaalisti ja 10000 jos haluaa ohi. Satasen tiellä jotta saan yli kymppitonniin tuon 08:n, joutuu ajamaan ykkösellä ja nelosta isompaa vaihdetta ei oikein voi vaihtaakaan. Ja kehäteillä ei tarvi oikein kakkosta isompaa vaihdetta. Jotta pääsee moottorin vääntöhuippuun, pitää ajaa ykkösellä _ja_ ylinopeutta.

Ei se sellaisenaan huono ole, mutta se on vaan saman tyyppinen kuin meidän vanhassa ex-97 ZX6R:ssä kun tuo 05:en välityksiin kerkisi jo tottumaan ja tykästymään. Minulle on aika sama että meneekö pyörä sitten kuutosella 280 vai 250, kun tuskin ajan sillä paljon yli 200 koskaan - kiihtyvyysoptimointi sopii paremmin jokapäiväiseen käyttöön..
 
Kyllä 7000-10000rpm on aika helvetisti ns. normikäyttöön. Motarilla kyllä, mutta en nyt silti ole millään joutunut 10000rpm vinguttamaan ripeässäkään matkanteossa. Kieltämättä tossa on tosi pitkä ykkönen kusiaiseksi mitä gearing commanderia katselin, 14000rpm ykkösellä vastais 120kmh takarenkaan pyörintänopeutta. Kutosella 14k olis 250kmh. Jos -2 eteen niin 14k kutosella onkin alle 220kmh. Eli melkoista huutoa kävisi kone jo 130km/h nopeudessa. 280 ei kyllä kusiainen kulje(muutakuin mittarinopeutta) oli sama mitkä välitykset siellä on, mutta tuollainen -2 edessä jo oikeastikin loppuu kesken, mutta eihän sillä ole sinänsä väliä jos ei lentokentällä ajele. Kone vaan tupppaa ripeässä matkanteossa käymään melko korkeilla kierroksilla.

Tuossa 05/06 mallisessa taas on huomattavasti lyhemmin välitetty ykkönen, mutta pidemmin välitetty 6. Eli se on ns järkevämmin välitetty. Eli ei oikein voi verrata, jos sen 08 välittää ykkösvaihteella vanhempaa vastaavaksi niin sitten taas kutosella kierroksia on huomattavan paljon enemmän.

-1/+1 tai vastaava voi olla ihan hyvä muutos, mutta -2 eteen on jo aika radikaali.
 
Viimeksi muokattu:
Oli ajatus hukassa ja laitoin ohjausiskarin kiinni. Meni vain kiinni vähä liiankin hyvin. Prkle.:pissed:
Saatta olla hyvin pian myynnissä liput hitaaseen alastarolle 18. ja 19.5. + paikka Ajotaito II:n. :sad:
 
Tänään tuli laitettua tähän -04:ään 08:n mittaristo. Hommahan siis perustuu tähän adapteriin.

Telinettä joutu snadisti modaamaan, muttei mitään isompaa (05-06 on ihan vanha pois uusi tilalle). Parantuneen ulkonäön ja analogisen rundimittarin lisäksihän tässä saa kaupan päälle speedohealerin ja vaihdenäytön. Joku voisi siis sanoa, että säästää 200e kun ei tarvitse erikseen ostaa ;) 55e tuosta adapterista joutuu maksamaan ja mittaristo oli iipeistä about 150e posteineen. Kilsat on muutettu myös oikeiksi.

09-12 mittaristo käy myös, mutta siinä vihreä alue on vähän turhan ylhäällä näihin 636 ajatellen.

Vielä pitäisi vaihtaa valkoiset ledit taustavaloihin, kun tässäkin mittarissa on jostain syystä se kawasakin oksennuksenvärinen.
 

Liitetiedostot

  • 2013-04-28 13.22.51.jpg
    2013-04-28 13.22.51.jpg
    87,6 KB · Katselut: 57
  • 2013-04-28 13.22.56.jpg
    2013-04-28 13.22.56.jpg
    92,9 KB · Katselut: 54
Viime syksynä haaveilin tuota samaa kans, sais mittaristot siistimmän näköseksi.
Saat sitten jeesailla kun tulee taas ajankohtaseksi täälä pääs. :grin:
 
Millaiset minivilkut/katevilkut sopii 04 ninjaan? Aika karmeet ne reijät, joissa vakkarivilkut lepää. Laittakee kuvia ja vinkkejä :)
 
Millaiset minivilkut/katevilkut sopii 04 ninjaan? Aika karmeet ne reijät, joissa vakkarivilkut lepää. Laittakee kuvia ja vinkkejä :)

Vaikkapa tällaisten kanssa menee sitten ihan mitkä tahansa.

Itselläni on sitten taas flushmount-vilkut mallia nämä ja rehellisesti sanottuna jos haluaa, että joku näkee päivänvalossa kääntymisesi niin nämä ei näy kyllä yhtään mihinkään :thumbup: . Pyörässä nämä näyttää jotakuinkin tältä
 
Tuolta vilkut näyttävät omassa -04 Ninjassa.
IMG_20130429_194118.jpg
 
Onko kelläänn hyviä ehdotuksia mistä "halvalla" katteita ?
vuosimalli 06, rakas pyöräni :polonen: kaatui parkkipaikalla, jalka upposi hiekkaan kun käänsin pään 5 sekunniksi:kääk:

Vihreässä takakatteessa on nyt sellanen 15cm halkio :rant: :rant:
 
Vaikkapa tällaisten kanssa menee sitten ihan mitkä tahansa.

Itselläni on sitten taas flushmount-vilkut mallia nämä ja rehellisesti sanottuna jos haluaa, että joku näkee päivänvalossa kääntymisesi niin nämä ei näy kyllä yhtään mihinkään :thumbup: . Pyörässä nämä näyttää jotakuinkin tältä

Meneekö nää omaa vapaata tahtiaan? Eli vilkkuu prkl nopsaa :)?
 
Meneekö nää omaa vapaata tahtiaan? Eli vilkkuu prkl nopsaa :)?

Kyllä ne näin tekee niinkuin 99% ledivilkuista. Siksi ostetaan vilkkurele, jolla homma ratkeaa. Itselläni esimerkiksi jotakuinkin tällainen. Ihan plugnplay siis. Näitä pitäis olla melkein jokaisessa pärrätarvikeliikkeessä muutamalla kympillä.
 
Mystistä käyntiongelmaa pukkaa. Potilas on vuodelta 1997. Vähänkin kostealla kelillä mopo rupeaa käymään tosi huonosti pintakaasulla. Äänet muuttuvat niinkuin HD:lla ajais, eli liekkö ei kävisi kaikilla pytyillä? Kaasua kun antaa niin taas mennään ja tyhjäkäyntiäkin käy ihan normisti.

Ongelma esiintyy siis vain kun on vähänkin kosteutta ilmassa, ei tarvii ees mitään kaatosadetta.
 
Mystistä käyntiongelmaa pukkaa. Potilas on vuodelta 1997. Vähänkin kostealla kelillä mopo rupeaa käymään tosi huonosti pintakaasulla. Äänet muuttuvat niinkuin HD:lla ajais, eli liekkö ei kävisi kaikilla pytyillä? Kaasua kun antaa niin taas mennään ja tyhjäkäyntiäkin käy ihan normisti.

Ongelma esiintyy siis vain kun on vähänkin kosteutta ilmassa, ei tarvii ees mitään kaatosadetta.

samaa häikkää ollu itellä ja ikäkin sama,vaihdoin tulpat,tulpanhatut,tulpanjohdot,nyt vaihdettu cd poksi
viitais tohon kosteuspuolelle,ehkä tulpanjohdot lyöläpi,tai bensaletkun kautta saa ilmaa,itellä oli se vikana
kieroksilla ok,tyhjäkäynti seilas,suhkupullolla letkuille suhkua huomaa mistä vetää ilmaa,tällein huomasin rikkimenneen bensaletkun.jos kuulostaa ettei käy kaikilla veikaan tota cd poksia,84e stormilla 200e sumekolla
 
Onko kelläänn hyviä ehdotuksia mistä "halvalla" katteita ?
vuosimalli 06, rakas pyöräni :polonen: kaatui parkkipaikalla, jalka upposi hiekkaan kun käänsin pään 5 sekunniksi:kääk:

Vihreässä takakatteessa on nyt sellanen 15cm halkio :rant: :rant:

ebay uk,tai sellanen kun alibaba kiinan poijjan katteita,uusiin kawoihin aika paljon vaihtoehtoja
hintaan sit lisätään se suomen verot itellä noin 400 dollaria kateet veroa ja tullia tuli 100e
 
Jees tänää sai pyörää kasattua talven jäljiltä eipä siinä muuta tullukkaa tehtyä ku vaihettuu mökäpönttö ja vähä valoja + takakate maalattua.. nooh vaihoin noin kuukaus sitte siihe öljyt ja suodattime nyt sai sitte käytettyy sitä kun sai putken paikoilleen.. noh! huomattava takaisku tuli ku kaveri tokas et tuuppa kattoo näitä sun öljyjä.. v***a ja prkl:ttä tuli sit kyllä nii paljo et huhhu..

elikkä öljyt näytti tältä--> http://aijaa.com/i1OgVm

nooh tutkailin sitä sit siinä ja ihmeteltiin, mutta ei mitää järkevää keksitty muutaku että oli iha vähä tihkuttanu allensa öljyä ku ei ole koskettu mihinkään konejuttuihin yms.. Silloin kun ne öljyt vaihdoin niin kaikki näytti olevan ok..

Neuvvot oliss enemmän kun jees :grin:

Öljy oli motonetin motul 10w40
 
Back
Ylös