scuuba
New member
Ota korkki irti männävarresta.2005 ZX-6R Voi jumakaut taas tuli oikein tein itse ja säästin.Keulaöljyt vaihdettu; autokatoksessa parin räikkäliinan ja itsevärkätyn vekottimen (jolla saa vedettyä niillä räikkäliinoilla esijännitysholkin alas jotta saa korkit irti), kanssa. Öljypinta mitattu ja kaikki. Tämähän ei PERIAATTEESSA ole mikään amerikantemppu tehdä.
Pari kysymystä jäi nyt jälkeenpäin, yleisen DIY-työkaluihin turhautumisen jälkeen, jäi leijumaan mieleen.
Ekaks, toisen keulaputken onko-se-nyt damper rodin sisältä pullahti ölyn paineesta ilmeisesti riparin neula? Onko normaalia, laitoin sen sinne takaisin mielestäni niin päin kun se tuli sieltä ulos (terävä pää alaspäin). Löysi ilmeisesti reittinsä takaisin kun korkki laitettiin kiinni.Tämä tuli vähän yllätyksenä itselle..
Tokaks, öljyn pinnan taso on tiedossa ja se imetiin oikeaan tasoon. Mutta, kun nyt katson ylhäältä, niin öljypinta jää sisäputken sisäpuolelle. Olisiko öljyä pitänyt saada myös sisäputken ja ulkoputken väliin? Tuohan vaikuttaa kokonaisilmajousen tilavuuteen?
Ruuvaa riparisäädinpuikko korkkiin kiinni.
Ruuvaa riparisäädin täysin auki (vastapäivään).
Ruuvaa riparisäädintä kaksi kierrosta kiinni päin (myötäpäivään).
Ruuvaa korkki kevyesti sormilla männänvarteen kiinni, kunnes riparisäätimen neula pohjaa.
Kiristä lukitusmutteri.
Keulaöljyt vaihdettu; autokatoksessa parin räikkäliinan ja itsevärkätyn vekottimen (jolla saa vedettyä niillä räikkäliinoilla esijännitysholkin alas jotta saa korkit irti), kanssa. Öljypinta mitattu ja kaikki. Tämähän ei PERIAATTEESSA ole mikään amerikantemppu tehdä.
Tämähän on aika yksinkertainen keula, niin ei tullut mieleenkään että tässä nyt vois olla jotain sudenkuoppia mistä service manuaali ei mielestäni kerro.
