• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa aikaisemminkin jo kyselin että pitäisi vaihtaa jarrupalat tuohon 05 6r ninjaan ja sitä mietin että voiko siinä mennä jokin pieleen? Voisko joku kirjoittaa semmoisen rautalankamallin miten se tehdään. Katsoin tuosta huoltomanuaalista mutta lisätieto olisi paikallaan..
Ei siin voi mennä mikään pieleen jos sulla kerran on servicemanuska ja on kunnon paikka missä ruuvata, ja teet rauhassa, ja funtsit ennen kuin teet, ja jos aika loppuu siltä kerralta kesken, niin et tee väkisin loppuun, vaan jatkat seuraavana päivänä.

Voin ehkä itekin saada aikaseks kuvat + sepostuksen lähipäivinä. Tod näk ainakin yks mäntä jumittaa hieman -> pala laahaa liikaa -> kulunu ihan finaaliin vaikka muissa paloissa viel "puolet" jälellä. Eli pitäis ottaa etujarrut auki kokonaan, putsata, vaihtaa palat, vaihtaa letkut teräspunoksiin, kasata. Eli "täys" setti.

Oletusarvoisesti olet täyspäinen ihminen joten ei palojen vaihto ole mitenkään ylivoimaista.
Hyvä valaistu ja sateelta suojassa oleva tallipaikka ja eiku rauhassa opettelemaan.
Varmasti helpompaa ku lannan ajo ilman perälautaa tai jotain...

Hyvät työkalut joilla saat satulat irti kolhimatta vanteita jne. siitä se lähtee.
Vielä jos saat mukaasi vähän kokoneemman (ja onnistuneen...) kaverin apumieheksi niin aina vaan paranee.

Komppaan Scuupaa, tee rauhassa, mieti ja keskity, kyllä sä
opit ja osaat.

Lisäys: tai laita meiliä, jos sovittais treffit et tuut mun talliin ja vaihdetaan ne palat.

edit. pari kirj.vihreetä...

Paljos yoshilla on hintaa ja tilasitko ihan ulkomailta? Mites se servohärpäke siel vakiossa oikee on, jos vaijerit ottas vaa veke, niin onko se läppä sit koko ajan auki?
Kotimaasta tilasin ku sain "edullisesti" hyvällä tarjouksella. Servohommeli menee sillee että vakiorojut otetaa pois sieltä kokonaa ja sitte sliparin mukana tulevilla osilla (Yoshin putkessa ainakin) rakennetaa stoppari sinne jolloin FI-valo ei pala.

Tuollainen se sitten on ku on mopossa kiinni. Itse tykkään kun tuo oma on vielä tolla uudemmalla päädyllä  
smile_org.gif

96085933.jpg

Semmoista kysyisin, että kuinka tuon katteen alaosan vahaus (mustaa osa tarkoitan)
Meinaan, että kun se on sellaista" mattapintaista", niin voiko sitä vahata vai onko se niin kuin "kumipinnat",että ei saa vahata
sad_orig.gif

Ai niin, pyörä on 05vm 636 missä toi alaosa ei ainakaan lakattu ole!

Tuplakupla. Siirtääkö kuinka ylös tuulen? Vakiohan työntää johonkin tuohon rinnan/kaulan kohdalle. Ettei kuplalla satu just kypärän kohtaan ja "riepottele"...?

Kuplat yleensä heittää suoraan kypärään, niitten kanssa kun on alunperin tarkoitus ajaa muna-asennossa.

Itekin tuli sellainen hankittua, vaikken niistä kyllä juurikaan välita, kun oli tuo pahemman laatunen "shopping spree" menossa. Osakasan kanssa ei ole kyllä vielä päässyt kokeilemaan.
smile_org.gif

OK, niinpä vähän uumoilinkin. Taitaa jäädä ostamatta. Muna-asennossa ajaminen ei oikeen innosta pidemmillä matkoilla, eikä sitä helvetillistä, pyörteiden aiheuttamaa jurinaa kuuntele pirukaan!

No, kelit lämpenee. Ihan sama, mistä suunnasta tuulee!
biggrin.gif

Hyvät työkalut joilla saat satulat irti kolhimatta vanteita jne. siitä se lähtee.
Vielä jos saat mukaasi vähän kokoneemman (ja onnistuneen...) kaverin apumieheksi niin aina vaan paranee.
Mulle jäi-03 jarrujen roplaamisesta sellanen käsitys ettei paloja vaihdettaessa tarvitse irroittaa satuloita ollenkaan. Palat paikallaan pitävät ruuvit (2 kpl per satula) vaan auki niin palat saa vedettyä ulos. Uudet palathan ei sitten meekkään heittämällä paikalleen kun ovat paksumpia, mutta kai niitä mäntiä saa pakotettua sisäänpäin satuloiden ollessa paikallaan, vai olenko ny ihan metsässä?

Tuplakupla. Siirtääkö kuinka ylös tuulen? Vakiohan työntää johonkin tuohon rinnan/kaulan kohdalle. Ettei kuplalla satu just kypärän kohtaan ja "riepottele"...?
Ainakin itellä Puig ohjaa kaikki naamalle. Ei paljon nappaile ajella visiiri auki. Tuohan se ulkonäköä ainakin.

Monellako on ohjausiskari hommattuna vm.03-04? Tuleeko iskari mahd. siihen "tankin päälle" vai ujutetaanko se sinne katteiden taakse piiloon? LSL-tulossa.. Putki kun tulis vain lyhennyksestä ja sais sen pienemmän etuhampin niin oishan tuossa taas roplaamista. Ottaa nuppii tämä myöhäinen herätys osien ostamisessa, kun ajokausi on alkanut jo..

ah tulipa otettua pyörä taas talven jälkeen käyttöön. Ekaa ajoa ajaessa huomasin, että FI merkkivalo palaaa koko ajan... Ite pyörä kyllä tuntuu muuten täysin toimivalta. Palaako kellään muulla tuo valo koko ajan ja voisiko tuota "vikaa" mitenkään itse tutkia ? Niin ja vm. oli 06.

Monellako on ohjausiskari hommattuna vm.03-04? Tuleeko iskari mahd. siihen "tankin päälle" vai ujutetaanko se sinne katteiden taakse piiloon? LSL-tulossa.. Putki kun tulis vain lyhennyksestä ja sais sen pienemmän etuhampin niin oishan tuossa taas roplaamista. Ottaa nuppii tämä myöhäinen herätys osien ostamisessa, kun ajokausi on alkanut jo..
LSL tulee siihen tankin päälle ja on esim verrattuna Bituboon helppo asentaa (ei vaadi poraamista). Asennus ehkä noin 30min / kaksi olutta.
wink.gif

Mulle jäi-03 jarrujen roplaamisesta sellanen käsitys ettei paloja vaihdettaessa tarvitse irroittaa satuloita ollenkaan. Palat paikallaan pitävät ruuvit (2 kpl per satula) vaan auki niin palat saa vedettyä ulos. Uudet palathan ei sitten meekkään heittämällä paikalleen kun ovat paksumpia, mutta kai niitä mäntiä saa pakotettua sisäänpäin satuloiden ollessa paikallaan, vai olenko ny ihan metsässä?
Ja kannattaa tehä esim niin päin, että kun vanhat palat on viel paikoillaan, niin avaa hieman satulan ilmausruuvia samalla (rätti, tulee nestettä) kun työntää pienen puukiilan (esim jäätelötikut on hyvii) vanhan palan ja jarrulevyn väliin, ja kun on kaikki männät kiilannu sisään, niin ilmausruuvi kiinni, ja kiilat ja palat pois, niin uusien pitäis mennä heittämällä.

Oma ainakin heittää ihan hyvin yli.. ei riepottele vaikka päästelis kovemminki  
tounge.gif
Minkä merkin kupletti sulla on? Vai makaatko aina tankin päällä?  
biggrin.gif

Mä oon 178cm matala...
Ite oon 8cm pidempi ja en mä tiedä millases muna-asennos olen mut sillai siin oon ku hyvält tuntuu ja hyvi oon pärjänny
biggrin.gif
toisaalta mulla on ollu kaks nakupyörää enne nykyistä nii ehken osaa olla tarpeeks kriittine noit pleksei kohtaa.
tounge.gif
mut on tuo nyt parempi kuin orkkis siitä ei pääse mihkää

Tänää tuli irrotettua servomoottori ja katottua sen sisuksiin, oli sieltä muutama hammas rattaasta irronnu, jos joku haluaa sen rajotinpalikan niin multa saa, on tullu ilmeisesti yoshimuran mukana adelliselle omistajalle.

Oletusarvoisesti olet täyspäinen ihminen joten ei palojen vaihto ole mitenkään ylivoimaista.
Hyvä valaistu ja sateelta suojassa oleva tallipaikka ja eiku rauhassa opettelemaan.

opit ja osaat.

Lisäys: tai laita meiliä, jos sovittais treffit et tuut mun talliin ja vaihdetaan ne palat.

Noniin nyt on käyty Goofyn pajalla ja pois tultiin paljon viisaampina uusien jarrupalojen kanssa. Nöyrimmät kiitokset avusta!
bowdown.gif

opit ja osaat.

Noniin nyt on käyty Goofyn pajalla ja pois tultiin paljon viisaampina uusien jarrupalojen kanssa. Nöyrimmät kiitokset avusta!  
bowdown.gif
Ole hyvä.
Mukavahan vihreetä Kawaa on räplätä.

Tuntuu että oma pyörä (03-zx6r)ei hae paikallaan yhtä ärhäkästi kierroksia kuin esim. 03-1000 gsx-r.
Luulis että pienemmässä myllyssä nousis kierrokset helpommin...?
Suomennettuna siis: kun kaasukahvasta kääntelee pyörä paikallaan ja vaihde vapaalla niin tuntuu ettei kierrokset nouse niin herkästi kuin muutamalla muulla pyörällä...
nixweiss.gif

Pyörä pelaa hienosti muuten.Tämä tuli vaan mieleen kun käyttöohjekirjassa puhuttiin jostakin alipainetahdistuksesta.Jos se on pielessä niin pyörä ei ota kunnolla kierroksia...
Mitään outoa en olisi huomannu jos en olis verrannu toiseen pyörään joka oli paljon ärhäkämpi.
Vaikeasti selitetty mutta toivottavasti selkis.

Back