• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itellä kans maantiellä lämmöt ollu normaalisti siinä 67-70, mut viime viikon helteillä oli maantielläkin about 80.

Onnistuukohan zx-6r vm.2005/2006 vaihdekaavion kääntäminen kuinka helposti? Vai pitääkö laittaa jalkatappisarja, jos haluaa päristellä käänteisellä kaaviolla?

Nyt pitäis aika pikasesti tietää, et mihin momenttiin kiristän 01´ 599cc ninjassa kytkinkopan pultit. Ohjekirjaa ei luonnollisesti löydy. Jos jollain on tiedossa nettisivustoa mistä löytyis näitä momentteja, ni linkkiä saa laittaa. kiitos.

Omassani 2005 kawassa lämpötilat ovat samaa luokkaa eli kovemmassa viimassa n.60-70 astetta. Ja heti kaupungin alueella lämmöt nousee helposti 100 asteen tuntumaan. Moottori ei kuitenkaan vahingoitu mitenkään, vaan sen kuuluu lämmetä kunnolla kaupunkiajossa johtuen paineistetusta jäähdytysjärjestelmästä.
Jäähdytysjärjestelmään kerääntyy eräänlaista valkoista töhnää. Siitä ei tarvitse oikeastaankaan paljoa murehtia, mutta itse olen muutaman vuoden välein rossipyörässä vaihtanut nesteet ja putsannut vedellä koko järjestelmän, mutta se nyt on sitä "yliheittävää kunnossapitoa".
Pyörälläni on nyt ajettu 9000 km ja se pitää resonoivaa ääntä 4000 rpm/m tasakaasulla ajettaessa. Kävin liikkeessä kysymässä ja he koeajoivat pyöräni ja myyjä sanoi että katteet resonoi kun taas huollon kaveri oli sitä mieltä, että saattaa olla jopa konevika. Siis luultavasti venttiilit kaipaa vähän hienosäätöä. Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia?

Nyt pitäis aika pikasesti tietää, et mihin momenttiin kiristän 01´ 599cc ninjassa kytkinkopan pultit. Ohjekirjaa ei luonnollisesti löydy. Jos jollain on tiedossa nettisivustoa mistä löytyis näitä momentteja, ni linkkiä saa laittaa. kiitos.
05-06:ssa on 30-50mm pitkii M6:sia, ja niille arvo on 12Nm.
Onks 01:ssä saman kokoiset?
00-02 service manualin mukaan arvot näyttäis olevan:
cover bolts 12Nm
cover damper bolts 5.9Nm
Tosin koppa on jo varmaan kiinni?  
tounge.gif
En ole vielä alottanu tota remppaa, kun ei kytkinpaketti oo saapunu. Eli kaikki on vielä kiinni paikoillaa.

Kiitokset vastauksista, näillä mennää
033102beer_1_prv.gif

Mitäpä nuo sata ja päälle astetta. Entinen sv lykkäsi helposti 118 astetta ja sen suuntaisia. 121 asteessa alkoi vasta vilkuttaa.

Itse lähinnä miettinyt miksi kone käy niin viileänä?

Ja itsellä vie aina poikkeuksetta yli kuusi litua sadalla. 98:lla pääsee siis tähän jos oikein hellästi vetää, toisaalta miksipä sitä zx6r:llä tekisi? 9 luokkaa taitaa olla radalla.

Eli tuossa ostin jokunen viikko sitte vm.04 6R...Minulla ei ole ennen ollut isompaa pyörää joten ensimmäistä viikkoa meni innoissani ajellessa...:)Mutta nyt muutama asia on alkanut askarruttaa mieltäni...pyörällä on ajettu noin 21tkm, ilmeisesti edellinen omistaja vaihtoi vain öljyt jne nesteet 18tkm huollossa...
nixweiss.gif
, tosin niin tuohon mikä on mieltäni askarruttanut niin välillä kiihdyttäessä 1-2 vaihteen väliltä löytyy välivapaa, ja alas päin pykällettäessä, esim valoissa välillä joutuu käyttämään kytkintä tuntumassa että alempi pykälä löytyy...välillä löytyy taas ihan helposti...ja toinen asia on että kone on alkanu tuntua hieman tehottomalta, liekkö vika korvien välissä vai moottorivika tai jotain?
withstupid.gif
Mistähän huomaa että kyseessä saattaa olla moottorivika?
blush.gif

Itsellä ei ole ollut yhtään prätkää jossa vaihteet olisivat olleet niin sanotusti täydelliset. Pari vaihdetta saa heitettyä alas päin ilman väli nostoja, mutta sitten alkaa tökkimään, löytyy vapaita ja rusahtelee siksipä en niin tee. Valoihin ei kannata mennä vaikkapa nelosella jos ei ole valmis raplaamaan. Aivan normaalia mielestäni pärrille. Vaihteita saa paremmaksi hyvillä öljyillä. Laita parasta.

Tuohon huolto juttuun olen suhtautunut aina niin että kun ostan pyörän huollatan sen mitä täytyy itse, niin ei jää selittelyn varaa. En nyt muista mitä tuohon 18 donan huoltoon tulee, mutta eipä paljon muuta kuin nuo nesteet (muistaakseni).

Tehoihin tottuu yllättävän nopeasti
wink.gif
Kyllä moottoriviat yleensä jotenkin tuntee. Nykiminen, ei ota kiekkoja, käy epätasaisesti.

Eli tuossa ostin jokunen viikko sitte vm.04 6R...Minulla ei ole ennen ollut isompaa pyörää joten ensimmäistä viikkoa meni innoissani ajellessa...:)Mutta nyt muutama asia on alkanut askarruttaa mieltäni...pyörällä on ajettu noin 21tkm, ilmeisesti edellinen omistaja vaihtoi vain öljyt jne nesteet 18tkm huollossa...
nixweiss.gif
, tosin niin tuohon mikä on mieltäni askarruttanut niin välillä kiihdyttäessä 1-2 vaihteen väliltä löytyy välivapaa, ja alas päin pykällettäessä, esim valoissa välillä joutuu käyttämään kytkintä tuntumassa että alempi pykälä löytyy...välillä löytyy taas ihan helposti...ja toinen asia on että kone on alkanu tuntua hieman tehottomalta, liekkö vika korvien välissä vai moottorivika tai jotain?
withstupid.gif
Mistähän huomaa että kyseessä saattaa olla moottorivika?
blush.gif
Eikös se ykkönen pidä olla jo silmässä ennenkuin pysähdyt?

joo ei oo 18 tonnin huollossa muuta kun nesteet ja ilmanputsarin tarkastus ym. pientä. omani just kävi ko. huollossa.(piti saada leima vihkoon). huollossa olivat laittaneet valvolinea koneeseen ja sen kyllä huomas...kytkin ei toiminut ei ollenkaan joten just kävin heittämässä castrolin gps:ät sisään ja taas toimii kytkin niinkuin pitää. tällä foorumilla oli aikasemmin juttua just öljylaaduista ja castrolia tuntu muutkin suosittelevan.

joo ei oo 18 tonnin huollossa muuta kun nesteet ja ilmanputsarin tarkastus ym. pientä. omani just kävi ko. huollossa.(piti saada leima vihkoon). huollossa olivat laittaneet valvolinea koneeseen ja sen kyllä huomas...kytkin ei toiminut ei ollenkaan joten just kävin heittämässä castrolin gps:ät sisään ja taas toimii kytkin niinkuin pitää. tällä foorumilla oli aikasemmin juttua just öljylaaduista ja castrolia tuntu muutkin suosittelevan.
Pitääpä vaihtaa omaankin -05 malliin Castrolit nykyisen Honda GN4 öljyn tilalle. Ainakin omassa pyörässäni kytkimen toiminta heikkeni selvästi Hondan öljyllä, jotka 6000 km:n huollossa koneeseen laitettiin.

tänään tuli sitten haettua eka pyörä ja se on sit just se hianoin.. :P eliggäs -03 ninja ja mustana tottakai..
buttrock.gif

Öljyjenvaihto tuottaa ongelmia usein kun merkkiä vaihdetaan, esim ennen oli shellin öljyt ja sitte castrollin öljyt tilalle ja huomataan ettei laatikko enää pelitä yhtä hyvin. Tämän huomaa erityisen hyvin märkäkytkimessä, koska vanhaa öljyä jää aina laatikkoon ja kytkimeen öljynvaihdon jälkeen. Eli paras vaihtoehto on kun käyttää ainoastaan sitä saman merkin öljyä. Ja merkin vaihtaesssa kannattaa, vaikka huuhdella uudella öljyllä eli pari desiä laatikon ja kytkimen läpi propun kautta pois. Kovin ovat suositelleet castrollin öljyjä, mutta itse olen käyttänyt itse shellin tavaraa ja ollut tyytyväinen lopputulokseen.

Mulla oli kanssa edelliset öljyt castrolin gps, mutta nyt keväällä vaihdoin shelliin kun sitä täällä oli ainakin joku kehunu hyväksi kawassaan. Varsin tyytyväinen olen ollut vaihdokseen, laatikko pelaa paremmin. Castrolin öljyillä löyty muutaman kerran välivapaa mutta shellin litkuilla ei ole vastaavaa ilmennyt.

Kyllä onkin outoa ajaa tolla kawanakilla Koulun 37kW jälkeen.. nooo mut kai kaikkeen tottuu...
Melkoisesti mulla käsiin ottaa mut siihenkin kuulemma tottuu.. Et nyt vaan odotellaan et olis aikaa ajella ja totutella moottoripyöräilyn ihmeelliseen maailmaan noin niinkun kuskin paikalta.. Takaritsi kun on jo tuttu ollut monta vuotta..

Millainen tuo uusi 599cc on verrattuna 636cc? Lähinnä kiinnostaisi että onko väännöt kärsinyt tuosta tilavuuden pienentämisestä. Käsittääkseni yksi ZX-6R:n valteista oli tuo hyvä vääntö verrattuna muihin kuussatkuihin.

aijjai... tunnin päästä alkaa inssi..
smile_org.gif
toivottavasti pääsis läpitte et pääsee ajelehtimaan kawalla sit.. ^^ ei pitäis kovin vaikee olla..
tounge.gif

Nyt oisi renkaan vaihto ajankohtainen ja kyselenkin, että onko kellään kokemusta renkaasta koossa: 190/50ZR17? Itseä mietityttää miten menee huggerin kanssa, kun nykyinen rengas on kooltaan 180/55ZR17..

-Mahtuuko vanteelle?
-Entä tuleeko ongelmia huggerin kannalta?

Pikaista vastausta kiitosh
033102beer_1_prv.gif

Auttakaa tyhmää.
Tilasin sliparin -05 malliseen 636 ninjaan, mutta alkuperäisessä pöntössä on kiinni se säätöpalikka johon tulee pari vaijeria, mutta kun sliparissa ei ole tätä palikkaa joten voiko sitä laittaa paikalleen vai mitä pitäisi tehdä?

Kannattaa mennä liikkeeseen kysymään mist saa sen laipan moottorin virrattomaksi ja vaijerit voi sitte väliaikaisesti irrottaa.

Back