• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mistä porukka on hankkinu huggereita eli lakalokareita pyörään vm05 ois hakusessa mut ei haluis maksaa 200e?
kysäseppäs Stormilta tai Duelilta.
katoin ja hinnat näyttäs olevan aika kovat..tokimotolla tuntus olevan ihan järkevän. onko kukaan tilannu sieltä,miten luotettava yritys on?
Tokimoto on ok. Tokimoton kamoja saa myös Org!Web-shopin kautta edukkaasti. Itse ostin Puigin huggerin Org!Web-shopin kautta.

mistä porukka on hankkinu huggereita eli lakalokareita pyörään vm05 ois hakusessa mut ei haluis maksaa 200e?
katoin ja hinnat näyttäs olevan aika kovat..tokimotolla tuntus olevan ihan järkevän. onko kukaan tilannu sieltä,miten luotettava yritys on?
Tokimoto on ok. Tokimoton kamoja saa myös Org!Web-shopin kautta edukkaasti. Itse ostin Puigin huggerin Org!Web-shopin kautta.
ORGin kauppa on kyllä todella sekava! ja ei tuohon vuosimalliin tuntunut löytyvän.?. tuo puig ois kyllä oikeen komea mut hinta on suht kova.

Ebay
bowdown.gif

Nimim. uuden veroinen Ermax huggeri posteineen päivineen 50e
buttrock.gif

Ebay
bowdown.gif

buttrock.gif
Mihin vuosimalliin?
Ja Ebaystä voi saada ihan mitä vain.. Joskus kyllä käy tuurikin ja saa sen mitä on halunnutkin!
Omaan kolaripyörääni ostanut kaikki osat ebay:stä (saksa, englantia, USA). Eikä mitään paskaa ole mulle lähetetty. Ostin jopa rungon jenkeistä ja yks englantilainen kaveri lähetti mulle etuputkien alaosat ilman maksua. Lähetti vain s-postin ja sanoi että maksa sitten kun olet nähnyt osat ja olet tyytyväinen.

Yritän tässä vaan valaa kanssa ihmisiin uskoa ettei kaikki ole ebay:ssä myymässä tavaroitaan kusetus mielessä. Palautepisteet kyllä lertoo aika hyvin myyjästä. Nyt on hyvä hetki ostaa jenkeistä ja englannista, koska valuuttakurssit on edulliset meille eurolaisille.

ORGin kauppa on kyllä todella sekava! ja ei tuohon vuosimalliin tuntunut löytyvän.?. tuo puig ois kyllä oikeen komea mut hinta on suht kova.
Org!Web -shopin kautta saat esim. kaikki Tokimoton/Duellin kamat (kaikkea ei ole suoraan Shopin sivustolla). Katsot ko. luetteloista koodit ja soitat/mailaat Shoppiin. Italowestern laskee sulle sopivat hinnat.

Ebay
bowdown.gif

buttrock.gif
Mihin vuosimalliin?
Ja Ebaystä voi saada ihan mitä vain.. Joskus kyllä käy tuurikin ja saa sen mitä on halunnutkin!
Ite tulee ostettua melkein kaikki mopoiluun liittyvä eBaystä. Ja tähän mennessä pelkkiä positiivisia kokemuksia.

Etenkin tällä dollarin kurssilla se on jopa hyvinkin kannattavaa vaikka verot maksaakin
biggrin.gif

Tietysti eBayssä voi joutua kusetetuksi (niinkuin missä tahansa muuallakin), mutta kun seuraa noita palaute pisteitä ja pitää järjen päässä (ei luule saavansa 10 000 euron tavaraa 100 eurolla) niin hyvin homma toimii.

Täytyy kyllä myöntää että ebay:tä selailessani tulin niihin aatoksiin että ehkä voisi sieltä hankkia..ja voi mitä kaikkea hiilikuitusena saakaan
buttrock.gif

Voisko joku tarkastaa vm. 05-06 pyörän omistaja.. kuinka monta kierrosta etuiskarien paluuvaimennusruuvi pyörii laidasta laitaan. Siis iskarin yläpäässä oleva.

Hmmmm. Kiitän, mutta mistä manuskasta tuon otit? Mun ohjekirja ku neuvoo avaamaan 1 3/4 kierrosta, (tämä siis 68kg kuskille). Tuossa Sportrider.comin ohjetaulukossa puhutaan jopa 2 1/2 kierroksen avaamisesta.

Noh,, ongelma on siinä, että mulla tuo ruuvi liikkuu kokonaisuudessaan 1 1/4 kierrosta. Purin äsken keulan, vaihdoin öljyt, en purkanu shimmejä. Eikä tullu testatuksi säätöjä ennen purkua. Ihmettelen, että voisko sen koota väärin... Hmmmm.

Manuaali (eng. kielinen, kohdassa 13-9, Suspension Front Fork)kyllä kertoo että 1 3/4 kierrosta auki on se vakioasetus 68 kg kuskille ilman lisäpainoa, ja säätövara on 0-2 kierrosta (2=heikko, 0=voimakas).

Noh,, ongelma on siinä, että mulla tuo ruuvi liikkuu kokonaisuudessaan 1 1/4 kierrosta. Purin äsken keulan, vaihdoin öljyt, en purkanu shimmejä. Eikä tullu testatuksi säätöjä ennen purkua. Ihmettelen, että voisko sen koota väärin... Hmmmm.
Kun kasasit keulan niin ruuvasitko yläkorkin vaan niin pitkälle kuin menee ja lukitusmutteri kiinni?

Service manuaalissa on yleensä ilmoitettu millimetreinä kuinka syvälle damper rod menee korkin sisään. Tämä vaikuttaa suoraan siihen kuinka monta kierrosta paluuvaimennuksen säätöruuvi kääntyy.

Jos säätöalueeksi haluaa esim. sen kaksi kierrosta niin voi tehdä myös näin: korkki irrallaan ruuvataan vaimennuksen säätöruuvi niin auki kuin se tulee. Tästä sitten se haluttu säätöalue kiinnipäin. Sitten kierretään korkki varovasti damper rodin päähän niin että vaimennuksen säätöneula pohjaa. Liian voimakasta vääntöä tulee välttää tai vaimennuksen säätö neula/virtausreiän reuna voi vaurioitua (sama juttu kun ruuvattaessa säätöruuvi kokonaan kiinni). Sitten vaan lukitusmutteri kiinni ja vaimennus haluttuun säätöön.

Eli keulan voi kasata niinkin että paluuvaimennuksella on vaikkapa neljä kierrosta säätövaraa mutta käytännössä 2-3 kierroksen avauksen jälkeen ruuvin kääntäminen ei enää vaikuta vaimennuksiin mitenkään (neulaventtiili on jo kokonaan auki).

Nimenomaan pohjaan asti ruuvasin. Juuh, tätä vähän epäilinkin, mutta sinällään tuo vain kaventaa säätöaluetta tuolta vähäisen vaimennuksen päästä..

Perkele, joko tyytyä tuohon säätöalueeseen, jos se vaikka riittäis.. testattava kummiski ajamalla. Tai sitten - taas - putket irti ja uusiksi.

=> Otin uudestaan irti, nyt on 2 1/2 kierrosta säätövaraa.

Hmmmm. Kiitän, mutta mistä manuskasta tuon otit? Mun ohjekirja ku neuvoo avaamaan 1 3/4 kierrosta, (tämä siis 68kg kuskille). Tuossa Sportrider.comin ohjetaulukossa puhutaan jopa 2 1/2 kierroksen avaamisesta.

Jos sulla ei oo service manuaalii, nii ota tost:
http://www.ip.fi/~scuuba/mopopdf/

Kiitosta vaan, ohan mulla tuo manuska, eipä tullu luettua riittävän tarkasti..
Öljyt/suodatin vaihdettu, etuiskarien öljyt vaihdettu, mopoa madallettu 7mm, ilmanpuhdistin putsattu, paisuntasäiliöön vähä lisää jäähdytysnestettä, kilpiteline väsätty, ostin uuden kilvenkin, ku vanha oli saanu siipeensä, tankkiin uus suojatarra, wp -ohj.iskaria vielä laittelen kiinni..

Musta tuplakupla on hankintalistalla, kaatumatatteja vois lisätä, ehkä.

Ja kilsaakaan en oo vielä kyseisellä vekottimella ajanu.
sport05.gif

Terve!
No niin, nyt on meikälläkin oma Ninja tallissa!
Olo on kuin Samppa Lajusella olympialaisten jälkeen!
biggrin.gif

Eilen tein pientä huoltoa, tarkistelua ja pyörään tutustumista.
Oli hieman ongelmia akun kanssa, nyt akku on latauksessa (pyörässä paikoillaan). Manuaalissa neuvottiin ottamaan akku irti pyörästä latauksen ajaksi. Itsellä taito ja tieto loppui kun tankki olisi pitänyt nostaa pystyyn tai irroittaa. Oletteko miten irroittaneet akun Ninjasta? Pyörä on 2005 vm.

Kiitos paljon ja moikataan kun tavataan! ;)

-Toslander-

Oli hieman ongelmia akun kanssa, nyt akku on latauksessa (pyörässä paikoillaan). Manuaalissa neuvottiin ottamaan akku irti pyörästä latauksen ajaksi. Itsellä taito ja tieto loppui kun tankki olisi pitänyt nostaa pystyyn tai irroittaa. Oletteko miten irroittaneet akun Ninjasta? Pyörä on 2005 vm.
Tää sama triidi, kaks sivua taakseppäin...

Back