• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olisiko kellään tietoa, tarvitseeko 6r 99 kaasareiden säädön tai suuttimien vaihdon jos asentaa sliparin?
Vinkkejä edukkaista slipareista?
Näistähän on puhuttu varmasti moneen otteeseen, mutta en jaksanut koko ketjua kahlata läpi.

Tackar

No nyt meillä on 2 kpl wanhaa 1997 ZX6R:ää.
Ja uusi kysymys: Ensimmäisessä penkki on korkeammalla kuin toisessa (jossa korkeutta jollakin tapaa lienee madallettu tai sitten siinä on jotain vikaa). Ilmeisesti iskarit ovat eri säädössä? Koska olen 180 cm pitkä, haluaisin nostaa myös toisen penkin yhtä korkealle kuin ensimmäisessä (muuten toisessa pyörässä jalkojen kulma jalkatappeihin ei ole yhtä mukava kuin ensimmäisessä ZX6R:ssä ja ajoasento niinikään on vähemmän "sporttinen" ja jalat on enemmän linkussa vähän kuin vanhassa ZZR250:ssä). Onko tuo jollakin tapaa säädettävissä vai onko takaiskarit vaihtokunnossa, josta syystä penkin normaaliasento on alempana? Jousto tuntuu olevan aika saman tyyppinen molemmilla, mutta penkki vaan on tässä kakkospyörässä ihmeen alhaalla. Saattaisiko tuo penkki olevan jollakin muulla tapaa madallettu? Edellinen omistaja vaikutti tykkäävän penkki alhaalla ja tanko ylhäälä jutusta missä minä haluan päinvastaista. Voikohan tuota iskaria itse huoltaa & säätää vai onko huoltoliikekeikka edessä?

No nyt meillä on 2 kpl wanhaa 1997 ZX6R:ää.
Ja uusi kysymys: Ensimmäisessä penkki on korkeammalla kuin toisessa (jossa korkeutta jollakin tapaa lienee madallettu tai sitten siinä on jotain vikaa). Ilmeisesti iskarit ovat eri säädössä? Koska olen 180 cm pitkä, haluaisin nostaa myös toisen penkin yhtä korkealle kuin ensimmäisessä (muuten toisessa pyörässä jalkojen kulma jalkatappeihin ei ole yhtä mukava kuin ensimmäisessä ZX6R:ssä ja ajoasento niinikään on vähemmän "sporttinen" ja jalat on enemmän linkussa vähän kuin vanhassa ZZR250:ssä). Onko tuo jollakin tapaa säädettävissä vai onko takaiskarit vaihtokunnossa, josta syystä penkin normaaliasento on alempana? Jousto tuntuu olevan aika saman tyyppinen molemmilla, mutta penkki vaan on tässä kakkospyörässä ihmeen alhaalla. Saattaisiko tuo penkki olevan jollakin muulla tapaa madallettu? Edellinen omistaja vaikutti tykkäävän penkki alhaalla ja tanko ylhäälä jutusta missä minä haluan päinvastaista. Voikohan tuota iskaria itse huoltaa & säätää vai onko huoltoliikekeikka edessä?
Mittaa ensin satulan pehmusteen korkeus.
Sit katso paljonko kierrettä näkyy takaiskarissa säätömuttereiden yläpuolella.
Ja mittaa viel "koiranluut", jotka löytyy mopon alta takaiskarin linkustosta, eli ne lattaraudat jotka on kiinni linkun ja takahaarukan välillä.
Noi on ne yleisimmät tavat muuttaa perän korkeutta.

Moro,
Mistä porukka on tilaillut vm-04 jarrusatuloiden/mäntien tiivistesarjoja? Pitäs talven aikana purkaa ja putsata jarrut totaalisesti.
Mitäs kuuluis 42 tkm huoltoon? Huoltokirjan huollot loppuu 36 tkm...

Moro,
Mistä porukka on tilaillut vm-04 jarrusatuloiden/mäntien tiivistesarjoja? Pitäs talven aikana purkaa ja putsata jarrut totaalisesti.
Ne on suht arvokasta tavaraa, joten älä ihmettele kun googletat:
Ulompi pölyhuuli "Kawasaki 43049-1107"
Varsinainen tiiviste "Kawasaki 43049-1106"
Osta sieltä mistä saat OEM-kamaa kuluineen halvimmalla.

Mulle tuli just muutama osa http://www.powersportsplus.com :sta.
Hinnat oli kohillaan, kulut siedettävät, ja toimitus nopea vaikka osat ei ollu mitään kulutusosia.
Positiivinen yllätys kaikenkaikkiaan, ja näyttää noi tiivisteidenkin hinnat olevan siel ihan ok.

Pari kysymystä olisi liittyen tuohon omaan zx-6r:ään. Vm.2000 ja ajettu n.61 tkm.

Paljon mahtaa olla nokkaketjun vaihtoväli? Huoltokirjasta en löytänyt merkintää että olisi vaihdettu vai kuuluuko johonkin huoltoon?

Kylmänä vaihteet menee sisään lähes äänettömästi mutta lämpimänä tahtoo kolahtaa helposti. Kuuluuko asiaan vai pitäskö vaihtaa öljy merkkiä? Öljyt on Kendall elite 4t racing 5W-50. Mitäs öljyjä muut on käyttäneet?

Hinnat oli kohillaan, kulut siedettävät, ja toimitus nopea vaikka osat ei ollu mitään kulutusosia.
Positiivinen yllätys kaikenkaikkiaan, ja näyttää noi tiivisteidenkin hinnat olevan siel ihan ok.

Kylläpä muuten olikin aikas arvokkaita tiivisteitä!
Mites tuo pikkutiiviste "43049-1004" osaatko sanoa kannattaako laittaa samalla tilaukseen kans?
Tuo sun laittama paikka oli äkkiä selailtuna halvimmasta päästä!
Kiitos!

Tuolta ostin tiivisteet oman mopon R6R satuloihin. Taisi maksaa noin kolmasosan KX-Centerin hinnasta. :)

Kylläpä muuten olikin aikas arvokkaita tiivisteitä!
Mites tuo pikkutiiviste "43049-1004" osaatko sanoa kannattaako laittaa samalla tilaukseen kans?
Tuo sun laittama paikka oli äkkiä selailtuna halvimmasta päästä!
Kiitos!

Mulla on -05:ssa vieläkin kaikki alkuperäset tiivisteet/ monta kertaa olen jo noi satulat aukonu ja männät putsannu/ tiivisteet edelleenkin täysin ok kunnossa.

Jos ei välttämättä alkuperäisosista halua maksaa niin esim. WeMoto myy suht' edukkaasi tiivistesarjoja.

Mulla on -05:ssa vieläkin kaikki alkuperäset tiivisteet/ monta kertaa olen jo noi satulat aukonu ja männät putsannu/ tiivisteet edelleenkin täysin ok kunnossa.

Täytyy varmaan itsekkin ensin purkaa ja sitten, jos tiivisteet näyttää huonolta, niin sitten laittaa uudet tilaukseen.
kuitenkin koko talvi aikaa rempata! :)

Täytyy varmaan itsekkin ensin purkaa ja sitten, jos tiivisteet näyttää huonolta, niin sitten laittaa uudet tilaukseen.
kuitenkin koko talvi aikaa rempata! :)
Jos haluut jatkossakin pitää samat vanhat tiivisteet kunnossa, niin uhraa yks pieni ruuvimeisseli ja hio se pyöreeks vesihiomapaperilla, niin et hajota niitä tiivisteitä kun kaivat ne ulos niistä satulan urista.
Sit kun putsaat niitä satulan uria, niin käytä jarrunestettä ja hammasharjaa, älä sitä meisseliä. Jos jollain haluut välttämättä raaputtaa, niin käytä puu tai muovitikkua.

Ja pyöräyttämällä jarrusatulat etuhaarukassa väärin päin, saat niksutettua satuloita koossa pitävät pulti auki, jos sulla ei satu oleen sopivaa ruuvipenkkiä/leukasuojia siihen, millä saisit satulat kiinni/ jos ne ruuvit sattuu olemaan vähän kovemmin jumissa.

Olisko kenelläkään myidä tämmöstä:

http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/kawasaki-spare-parts?itemid=390450020

Tuon "putken" tarttis, kiinnikkeiden kohdalta halki ja koko keula roikkuu kivasti ajelles..
Mistähän noita kannattais suomen maalla kysellä?

Jos oot käsistäs kätevä, niin tee esim rosteri tai alumiinipellistä tohon tötteröön ulkopuolelle korvakkeet, jolloin se tötterö tulee edelleen niillä orkkisruuveilla kiinni runkoon.
Silleen tos mun mopos on...

Pari kysymystä olisi liittyen tuohon omaan zx-6r:ään. Vm.2000 ja ajettu n.61 tkm.

Paljon mahtaa olla nokkaketjun vaihtoväli? Huoltokirjasta en löytänyt merkintää että olisi vaihdettu vai kuuluuko johonkin huoltoon?

Kylmänä vaihteet menee sisään lähes äänettömästi mutta lämpimänä tahtoo kolahtaa helposti. Kuuluuko asiaan vai pitäskö vaihtaa öljy merkkiä? Öljyt on Kendall elite 4t racing 5W-50. Mitäs öljyjä muut on käyttäneet?

Nokkaketjun vaihtoväliksi olen lukenut jostain keskustelusta 24 tkm näille vanhemmille ninjoille. Itsellä vaihteiston temppuilut loppui kun laitoin Castrollin Magnatecit sisään, ihan liikkeestä suosittelivat, ei ole ollut valittamista.

Nokkaketjun vaihtoväliksi olen lukenut jostain keskustelusta 24 tkm näille vanhemmille ninjoille.

Ei kai tuota ketjua kuulu vaihtaa kuin sitten kun se on venynyt ja rallattaa. Itselläni on 58tkm ajettu kone ja alkuperäinen ketju paikoillaan. Myöskään ainakaan Haynesiin ei ole merkitty ketjun vaihtoa mihinkään säännölliseen huoltoon.

Selviteltiin ZX6R:n käyntihäiriötä (epätasainen käynti, 1 sylinteri selvästi pois pelistä) eilen ja se korjaantui itsestään (knock knock) tulpan johdot irrottamalla ja takaisin laittamalla. Voisi kuitenkin nuo tulpatkin vaihtaa kun kerran on uudet tulpat hankittuna.

Onko kokemuksia tuosta 1997 "antiikkimallista" huoltotoimenpiteissä -
eilen koitettiin vaihtaa tulppia mutta homma jäi hieman kesken kun ei saanut tulpanavainta millään mahtumaan etummaisiin tulpanreikiin kun runko, putken pää tms. oli aina kanittamassa vastaan. Kokeiltii mukana tulleen työkalusarjan tulpanavaimella, muilla ei olisi ollut toivoakaan ko. operaatiosta. Haynesissa tai Kawasakin huoltomanuaalissakaan ei tunnuttu ottavan kantaa miten työkalun saa mahtumaan. Tai mahtuuko se ylipäätään vai pitääkö etummaisiin tulppiin olla joku erikoistyökalu vai onko se vaan huoltajan painajainen noin operaationa?

Lisäksi missä välissä pitäisi bensansuodattimen sijaita? Tässä yksilössä näytti menevän bensaletku suoraan tankista pumppuun ja pumpusta kaasuttimeen eikä mitään suodattimia ollut näkyvissä. Ilmeisesti tankin ja pumpun väliin suodatin pitäisi lisätä jos se puuttuu? Huoltomanuaalissa ei ollut selkeää kuvaa missä suodattimen pitäisi sijaita tarkalleenottaen.

Back