ZX-9R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ram-airit alkaa vaikuttamaan siellä 200 kmh -vauhdeissa - joihin nyt ei päästy.

Oi suuri tietäjä! Selitähän toki, miksi oma ZZR1100 alkaa heti röpöttämään jo 40km/h vauhdissa, kun ilmanotolta kohokammioille menevän letkun ottaa irti. Röpötys loppuu välittömästi kun letkun kytkee takaisin. Testattu on vauhdissa sisäkate auki.

Ysikansa toteaa monikansallisesti
"without those hose connected properly the bike will not run well at all especially over like 20 mph."
https://www.zxforums.com/threads/zx9r-b-bowl-vent-ram-air.210430/

Ehkä kyseessä on massahysteria? Onko 20 mph perästä unohtunut nolla? Vai olisiko matalapainebensapumpulla ja kaasuttimilla jotain tekemistä kaasarien hengityspuolen paineen kanssa?
 
Minä väitin ainoastaan, että ram-airit alkavat vaikuttamaan vasta todella isoissa nopeuksissa.

En tunne noiden letkujen kytkentää sen tarkemmin, joten en pysty kommentoijan suureen mielenkuohuntaan sen paremmin vastaamaan. Hyvin aikuismainen oli vastaus kuitenkin......NOT.
 
carb funnel.jpg

Jos ram airit vaikuttavat vasta todella isoissa nopeuksissa, niin miten puutteellinen kytkentä kaasareista ram airiin sekoittaa käynnin jo mopon vauhdissa? Ohessa kuva tyylikkäästä fighteriratkaisusta jolla on ratkaistu puuttuva ram air vetämällä kohokammioiden hengitys tuloilmaan hieman vakiosta poikkeavalla tavalla mutta käynti korjaantui kuitenkin. Toinen vaihtoehto on alkaa veivaamaan suuttimia uusiksi oikein urakalla, sen järkevyyttä voi harkita jos vakiosysteeminkin voi saada toimimaan hyvin.

Sen kyllä uskon, että tehoihin ei ram air vaikuta pienillä nopeuksilla, mutta seoksiin kyllä vaikuttaa Kawasakin ratkaisussa muuttuvan bensanpinnan myötä. Tällä kertaa ei ollut kyse +200km/h nopeuksien tehon puutteesta vaan jo pienten nopeuksien huonosta käynnistä. Kommenttisi huomioiminen vie joron jäljille tämän vian jäljityksessä, joten mielestäni on epäasiallista viisastella yleisesti "ei vaikuta". Epäasialliseen kommenttiin tuli sitten epäasiallinen vastaus. Pitääkö meidän molempien ostaa peilit ja kasvaa aikuiseksi? Ehkä, mutta tämä on .ORG ja sana on vapaa mutta pakollinen.
 
Tiedän että ZZR1100 tekee tuon jos on jäänyt ram air putkesta kiinnittämättä kohokammioihin letku. Tarkistapa se ensimmäisenä. Zetorissa se on eräänlainen Y-haara joka tulee airboxia ennen ilmanottoon. Käsittääkseni ysissä on samanlainen.


Suuret kiitokset avusta:jippikaijee: Pyörä alkoi toimia normaalisti kun puhdistin nämä kaasuttimille menevät letkut. Tässä tapauksessa ei ollut mitään saastejuttuja välissä, vain kaksi letkua keulasta ja kannen päällä molemmissa sihdit. Keulassa lampun alla verkon takana muoviset suppilot. Suppiloiden ja kumiletkujen liitosten kohta niin tukossa ettei lähtenyt paineilmallakaan ensin auki.
 
Suuret kiitokset avusta:jippikaijee: Pyörä alkoi toimia normaalisti kun puhdistin nämä kaasuttimille menevät letkut. Tässä tapauksessa ei ollut mitään saastejuttuja välissä, vain kaksi letkua keulasta ja kannen päällä molemmissa sihdit. Keulassa lampun alla verkon takana muoviset suppilot. Suppiloiden ja kumiletkujen liitosten kohta niin tukossa ettei lähtenyt paineilmallakaan ensin auki.

Foorumivoimaa! :thumbup:
 
Back
Ylös