ZX7R päivitystä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja b_tommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

b_tommi

New member
ZX7R päivitystä

Tere,

Tallissa on tuollainen 2000-luvun viimeisiä "möhkö superbikeja" :WAZAAP:

Suurin ärsytys tuossa laitteessa on kaasareiden toiminta.....

Mitä ootte tehneet mopollenne, että homma on tullut kuntoon??
Pakko kai tuolle on jotain tehtävissä olla... luopua ei tahtoisi, kun on niin pornon näköinen, mutta tosi ärsyttävää kun ei kunnolla vedä :sad:

Onko jotain settiä olemassa oleviin kaasareihin vai pitääkö hommata uudet kaasarit? Ja jos uudet niin mistä ja mitkä kannattais?

:orgmp2: --> :orgmp: :thumbup:
 
Kiperä kysymys...
Ilmanputsarin alla on sellanen, joku ilmahässäkkä, joka menee kanteen ja kaasareille. Mitähän se tekee ja miksi ja saako sen poistettua :D
Lähinnä, että onko se joku "pelasta maailma" viritys...
 
On pelasta maailmaa -viritys, saa poistettua. Niille venakopan kansille saa letkuttomia versioita, mutta letkut voi vaan vetää yhteen, heittää systeemit kuikkaan ja laittaa mahdolliset reiät tukkoon.
 
mitä sitä poistamaan, ei se mitään haittaa. Pelastaa vain sitä maailmaa siellä hiljakseen.

kaasarit pitää tuon ikäisessä käydä ainakin tarkasti läpi korjaussarjojen kanssa, ja vaihtaa kaikki väliset o renkaat, uimurien tiivisteet, neulaventtiilit ja kalvot. Yleensä huolella läpikäytynä toimivat kyllä nätisti. jos ovat säädöissään. mutta tuon ikäisissä muuta vaihtoehtoa ei juuri ole, koska kaasaripelejä ja ne on vaan saatava toimimaan.
 
Mikä sen periaatteellinen tarkoitus siis on siellä tehdä?

Ja ei siis vissii tarvii mitn erityistä säätöä jos nakkaa verkonpainoksi :p
 
Eiköhän se jotain lisäilmaa syötä pakokaasun sekaan ja näin päästöt saadaan näyttämään paremmalta :D
 
Tuo linkattu juttu on faktoiltaan virheellinen.

Kaasareille tulee ilmaletku tuloilmaputkista sen vuoksi, että tällöin ram-air -paine vaikuttaa ilmanputsarin lisäksi myös suoraan kaasuttimiin. Ja siten poistaen suurilla nopeuksilla ram-airin seosta laimentavaa vaikutusta.

Tuo saaste-estosysteemi toimii tyhjäkäynnillä - tällöin imusarjan alipaine avaa venttiilin ja lisäilmaa virtaa pakokaasun sekaan.
 
Jatkan vielä tuosta ram-air -ilmaletkusta...

Eli kun suurilla ajonopeuksilla ilman patopaine "ahtaa" lisäilmaa sylintereihin, kaasuttimien antama seos pyrkii laimentumaan. Kaasuttimet toimivat kaikissa olotiloissaan paine-eroon perustuen; paine-ero tarkoittaa kurkun ja uimurikammion välistä eroa. Kun sama patopaine ohjataan myös kaasuttimien uimurikammioihin, paine kammioissa kasvaa, minkä johdosta seos rikastuu.
 
^Itsellä kun oli ZX9-R, niin siinä kaasareille tulevissa ram-air -letkuissa oli metalliset sihdit. Niistä huolimatta läpi pääsi roskaa kaasareihin. Niinpä noiden letkujen tulppaaminen on aiheellista, jos ei aja +200 km/h nopeuksia.
 
Letkuista tuli mieleen että onkohan tuohon olemassa jonkinlaista settiä vaihtaa ilma-/bensa-/vesiletkuja?

Ei ne ihan kamalat ole, mutta - 03 meni jonku aikaa sitten :grin:

Edit: ebaysta löytyy vesiletkuja, mutta bensa puoli hakee... Suorat on helpot, mutta noi muotoon valetut takkuaa.
 
Viimeksi muokattu:
^Itsellä kun oli ZX9-R, niin siinä kaasareille tulevissa ram-air -letkuissa oli metalliset sihdit. Niistä huolimatta läpi pääsi roskaa kaasareihin. Niinpä noiden letkujen tulppaaminen on aiheellista, jos ei aja +200 km/h nopeuksia.

Kannattaa kumminkin muistaa että kohokammioon pitää päästä vähintään ilmakehän normaalipaine jotta bensaa suihkuaa suuttimista alipaineiseen imukanavaan. Mutta ehkä sinne jostain sen verran uotaa, mutta ei se huohottimen kokonaan tulppaaminen asiaa ainakaan paranna.
 
Käyntiinlähtöongelma:

Välillä pyörittää ihan kivasti, mutta ei tunnu saavan bensaa tai kipinää, kun mitään ei tapahdu...

Sitten toisinaan ei napista tapahdu muuta, kun penkin alla laatikossa naksahtaa. Startti ei lähde pyörimään ollenkaan.

Olisko jollain aiheeseen jotain vinkkiä? Viimeksi huono käynnistys parantui uudella akulla, mutta nyt ei silläkään :(

Kaasarit yms oli irti ja ne tarkastettiin (ei pitäisi olla ongelmaa siellä).
 
Akun maapiuhan kunto ja liitokset. Sama startin kaapelille ja akun navoille.

Voi olla, että iso virta hukkuu hapettuneeseen piuhaan tai liitokseen.
 
Back
Ylös