• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1100

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuinkahan herkästi näistä mahtaa palaa nuo kannentiivisteet... Pitääpä muuten tarkistaa sen flektin sulake... Ettei olis kärähtäny...

edit: Noni. Olihan se sulake sitten poikki. En jaksanut nyt lämmitellä tyhjillä niin pitkään, että ois nähny polttaako uudestaan. Perkele, liikkeestä ostettu pyörä, eivätkä tollasta ole huomanneet...

Flekti pyörii kaupungissa lähes jatkuvasti, jos ilman lämpö on +20 tai yli. Maantiellä ei juuri lainkaan.

Jep, lämmöt matkaajossa yleensä sen asteikon alareunalla sen mustan alueen yläreunassa, taajamassa sitten tosiaan +20 keleillä pysyttelee siellä puolessa välin ja flekti pyörii aika tiuhaan.

se virtalukon pohja on kärvähtänyt. uutta tilalle, ei ole paha homma vaihtaa.
Noniin, uusi virtalukko vaihdettu. ei enää starttausongelmia, tutkin vanhan, eikä näkyvää vikaa ollut. Ehkä klappia saattoi sitten olla lukon ja pohjan välissä?

Muttamutta, valot katosi siinä samalla. Parkit toimii enää. Ja pitkät ainoastaan Pass-napista. Polttimo on ehjä. Ja yritin tankin alta tutkailla kaikki liitokset , kiinni ainakin olivat mitä tankkia irroittamatta yritin katsella. Mahtaako joku tietää vinkkiä?

Niin ja kokeilin vanhallakin virtalukolla jos olisi vika uudessa,mutta ei muutosta.
ne kosketuspinnat siellä lukon sisällä vaan alkaa yhdistämään huonosti ajan mittaan.

saitkos ne valot toimimaan? en ole muistanut seurata topikkia hetkeen..
mulla olis kytkentäkaavio kyllä minkä perusteella voisi vian paikallistaa, jos ei muuten löydy. mulla vaan ei ole just ny skanneria käsillä ja kesäloma alko niin en pääse (..viitti mennä) töissä skannaileen
smile_org.gif

voisin veikata että nyt on valokytkin rikki. nekään ei taho kestää kun virta kulkee kytkimen läpi. purin just omastani valokytkimen ja melko lailla oli sulanut jo liittimet. kasasin kuiten sen entiselleen koska muutenkin pitäs kohta laittaa releet + xenonit takas kiinni. alku kesästä meni polttimo ja hommasin uuden satsin missä releet tuli mukana.

Ajelin aiemmin päivällä taajamassa vajaan tunnin, lämmintä oli reilu 20c, flekti pyöri varmaan 10 min välein. Käväsin kaupassa ja tämän jälkeen en meinannu saada konetta käyntiin.
Yleensä tämä on ollut aika hyvä lähteen mutta nyt sitten juonitteli, on muuten tehnyt aiemminkin samaa kun kuumana sammuttaa ja lämmin ilma.

Sain sitten laitoksen sahattua tulille ja ajelin kotio mutkan kautta. Äskön kokeilin startata ja lähti ihan normaalisti käyntiin, tosin moottori oli jo jäähtynyt n 50 asteiseksi.

Oisko mahd akku loppunsa edellä? Näissähän tuo laturi on melkos ärsy, lisäsin nestettä akkuun pari viikkoa sitten.

voi olla akkukin vähän väsynyt jo. lyhyessä flektiä huudattavassa sitiajossa akku ei paljoa pääse edes latautumaan, voi purkautuakin. voi kokeilla ladata ja katsoa vielä ne nesteet. jos tuntuu heikolta sittenkin, niin uutta peliin.

Kytkimestä sellainen kysymys, että onko siinä mitään säätöä milloin se irroittaa? Tuntuu irroittavan ajoittain huonosti, pitäisi olla ilmattu ja muutenkin ok, mutta ei oikein toimi, veto jää päälle. Siinähän on työsylinterin jälkeen tanko joka menee itse kytkimelle toiselle puolelle konetta, voiko tuo tanko kulua ja tietääkö joku sen oikean pituuden?

Pyörähän on vanha ZX-10, mutta ZZR:n rensselit lienee ihan samat.

Kytkimestä sellainen kysymys, että onko siinä mitään säätöä milloin se irroittaa? Tuntuu irroittavan ajoittain huonosti, pitäisi olla ilmattu ja muutenkin ok, mutta ei oikein toimi, veto jää päälle. Siinähän on työsylinterin jälkeen tanko joka menee itse kytkimelle toiselle puolelle konetta, voiko tuo tanko kulua ja tietääkö joku sen oikean pituuden?

Pyörähän on vanha ZX-10, mutta ZZR:n rensselit lienee ihan samat.
Ei sen pitäisi kulua pituus suunnassa mutta saattaa loveentua muutamasta kohdasta muuten.Itse kääntänyt joskus toisin päin sen tangon.
Säätöä ei ole ja koska se on nestesylinteri niin säätyy kuitenkin aina samoihin.Moni asiahan siihen kytkimen toimintaan vaikuttaa,öljy ja lämpötila noin yleensä,jos ei ilmaa letkussa/sylinterissä/panjossa.
Aina pitäisi kun ilmaa painaa lopuksi paineet kahvasta ja varovasti löysätä yläpanjon pulttia että ne viimeisetkin kuplat poistuvat.Pulttia löysätään vain sen verran että kahva hieman painuu.

paljos uusissa jarrupaloissa on pintaa ja kuinka lähelle metallia vanhat kannattaa ajaa? kattelin että aika vähän on...

Töötti hävis tänään, poroja tiellä ja painelin nappulaa niin ääni tuli n.2 sek ajan ja sitten loppui. Sulakkeet ehjät penkin alla mutta onko sille omaa sulaketta missään?
Nappia purin sen verran että mittasin tuleeko jännitettä ja yhdistääkö kärjet. Käret ok mutta jännite hukassa...

siis kytkimelle ei tule jännitettä ihan varmastikko? kaikki sulakkeet on siellä junction boxissa..

laitan sulle huomenna kytkentäkaavion, jos ei muuten löydy vikaavikaa..

paljos uusissa jarrupaloissa on pintaa ja kuinka lähelle metallia vanhat kannattaa ajaa? kattelin että aika vähän on...
uusissa on semmoiset 4-5 mm pintaa keskimäärin. kannattaa ajaa tietysti melko loppuun, mutta millin pinnalla viimeistään alkaisin jo vaihtamaan kun voivat kulua ja kuluvatkin epätasaisesti, jolloin toinen reuna voi jo kulua metallille kun toisessa olisi vielä pari milliäkin jälellä.

uusissa on semmoiset 4-5 mm pintaa keskimäärin. kannattaa ajaa tietysti melko loppuun, mutta millin pinnalla viimeistään alkaisin jo vaihtamaan kun voivat kulua ja kuluvatkin epätasaisesti, jolloin toinen reuna voi jo kulua metallille kun toisessa olisi vielä pari milliäkin jälellä.
ok. vaihtoon menee.
tounge.gif

Töötti hävis tänään, poroja tiellä ja painelin nappulaa niin ääni tuli n.2 sek ajan ja sitten loppui. Sulakkeet ehjät penkin alla mutta onko sille omaa sulaketta missään?
Nappia purin sen verran että mittasin tuleeko jännitettä ja yhdistääkö kärjet. Käret ok mutta jännite hukassa...
Käväsin ajamassa tuolla kikottimella ja testailin tööttiä, mitään vikaa ei ilmennyt koko aikana.

Vaihdoin viime syksynä tasapainoakselin ja vaihdeakselin stefat. Muistelin lukeneeni/kuulleeni, että eturattaan akselin stefan vaihto vaatisi motin halkaisun.

Nyt huomasin, että tämä eturattaan akselin stefa on alkanut vuotaa enemmänkin. Joten, millainen operaatio tuon stefan vaihto voisi olla?

Ja zetori on mallia D.  
smile_org.gif

Ei siinä juurikaan sen kummempaa kuin ratas irti,putsaa hyvin sen akselin ympäristön ja vaihtaa stefan siitä.Ruuvarilla kaivaa vanhan pois ja hyvällä öljyämisellä/vaseliinilla akseli ja stefan akselipinta ja sopivalla putkella naputtaa paikoilleen.Se on siinä.
Editoidaan sen verran että näin ainakin C-mallissa.Mutta näin se oli aikaisemmissa malleissa niin mikseipä olisi D-mallissakin.
Ja vielä,laakerin vaihto vaatii motin halkaisun.

Danke schön
062802jumpie_prv.gif

Eikun stefakaupoille,
tosin nyt ois kyllä käytössä automaattinen ketjunrasvain....
inlove.gif

hmm.. tästä on ollut juttua joskus aiemminkin, mutta..

löytyykö täältä ketään toista pygmiä, jolla olisi vertailupohjaa touring vs matala pleksi? mullahan on siis touring, mutta mutta.. kovasti osuu silti pyörteet kypärään. ihan tankkia vasten tietty kun menee niin helpottaa. harvemmin vaan sinne pääsee kun tykkään ajella tankkilaukun kanssa. taka-boxi sux..
kokeilisin tietenkin ihan itte, jos orkkis pleksi löytyisi
tounge.gif

ainiin.. se mun pituus: 174!
biggrin.gif

Mä oon 181cm ja mulla on molemmat pleksit ollu käytössä. Touringilla iskee melkein pelkästään kypärään ja normilla on mukavampi ajaa, kun tuuli tulee sopivasti myös rintaan, eikä pelkästään kypärään. Matalalla pleksillä ajettaessa tulee aika voimakas pyörre ajajan ja kyytiläisen välille, mut touringilla ei. Tämmösiä meikäläinen on huomannut
cool.gif

Mä oon 181cm ja mulla on molemmat pleksit ollu käytössä. Touringilla iskee melkein pelkästään kypärään ja normilla on mukavampi ajaa, kun tuuli tulee sopivasti myös rintaan, eikä pelkästään kypärään. Matalalla pleksillä ajettaessa tulee aika voimakas pyörre ajajan ja kyytiläisen välille, mut touringilla ei. Tämmösiä meikäläinen on huomannut
cool.gif
vähän näin arvelinkin. se tuuli tohon yläkroppaan ei välttämättä haittaisi ollenkaan..

josko jollain olis halvalla ylimääräinen pleksi? vois kokeilla.

Back