• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Nyt se on sitten kotona ja ehjänä, kelit vaan saisi olla suosiollisemmat, eilenkin tuli vajaa viisi senttiä uutta lunta lisää.
 
149s2kl.jpg


Tommonen tuli eilen kotiin. 1100D -94
 
Zetori  - 93.jpg

Pojilla komiat mopot... Itellä ollut tuommoinen jo vuodesta -07 :rakastunut:

ps. Jos joku tarvii tuommoista Kapan perätelinettä + laukkua niin voisi olla jouten..
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaas taas jotakin.

Neulaventtillien vaihto suoritettu ja vielä olis koko bensalinjan putsaus +ehkä letkujen uusinta.

http://www.vkukko.fi/kawasaki/kawaneula.jpg
http://www.vkukko.fi/kawasaki/kawaneula2.jpg
http://www.vkukko.fi/kawasaki/kawaneula3.jpg


Vimmekesänä kesken norjan reissun meni jostain jotain hienojakoista harmaata jauhoa kohokammioon.Tätä ennen ehdin ajaa n. 2000-3000km ilman ongelmia. Epäilys on että tuli jostain tankkauspaikasta. Tosin tuo neulaventiilin sihti näyttää puhtaalta tässä vaiheessa. Putsaan vielä tankin ja ehkä uusin letkut jos jostain löytyy hyvää letkua.

tuo motonetin letkun lisähuomautus mietityttää.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/458105/Alipainebensaletku-o45mm-1metri-ei-95E10

Löytysköhän jostain semmosta mikä kestää kaikki laadut.

-vk-


edit: piti ny sitte alkaa nuotakin asentelemaan.(kahvalämppärit)
http://www.vkukko.fi/kawasaki/kawa21.jpg
http://www.vkukko.fi/kawasaki/kawa22.jpg

Kokeilin vastusta myös tangon sisälle mutta ei oikein lämpö siirtynyt. Olis päässy eroon liikkkuvasta johtolenkistä.

-vk-
 
Viimeksi muokattu:
Mä uusin bensaletkut tolla stormin pätkällä http://www.storm-motor.fi/mp-tarvik...tionpro-premium-bensaletku-musta-8125mm-x-1m/ ja se kyllä tuntuu hyvältä. Ja maksaa aika hunajaa. En nyt muista speksejä, mutta... Toi on siitä kiva kaasarikoneisiin kun saa venytettyä kaasarin sisäänmenonippaan helposti. Ruiskupelien vahvistettua letkua on tosi kusinen painaa liian isoon nippaan... Mikä on vielä muovia..... Ja joasain määrin eritystä viitseliäisyyttä vaativä osa jos pitää vaihtaa....
 
Njoo, venttiilit säädetty. Kolme palaa joutu vaihtaan. Vuosi sitte vaihdoin d-mallin kannen.Ite hiotut palat on kestäneet hyvin.Bensaletku askartelu meneillään.

Edit: kuinkas teillä käy nuo zetorit ilman ilmanputsaria(ram air) koteloa. Synkkasin kaasareita ja tänä vuonna ei oikein jaksanu käydä. Sitte ku löi ilmanputsarin sun muut paikalleen niin kiekuu normaalisti. Kumikurkuista ei löytynyt halkeamia, mutta kun sinne suuntaa ruuttasi dry cleaneriä niin kierrokset nousi. Yhtäkkiä tulee mieleen läppäakselien väljyys. ?

-vk-
 
Viimeksi muokattu:
Eilen vaihtelin Castrol Power1 öljyt Mobil Delvac MX 15w/40 öljyihin, suodattimen mukana ei tullut o-renkaita, motonetistä originaali, erikseen piti ostaa.
 
Minä laitoin noi delvacit keväthuoltoa tehdessäni. 2000km ny ajanu niillä ja alko vaihteet ronklailemaan, varsinkin kolmonen. Kokeilen nyt vaihtaa johonki toiseen öljyyn kokeilumielessä, ennenkuin teen mitään muuta.

 
Viimeksi muokattu:
Tietämätön kyselee onko etuvalon vaihtoon jotain kikka kolmosta? Etuvalon alapuolella on se tarkastusluukku, onko sen avaamiseen mitään kikkaa vai pelkkä voima?:blink:



Etuvalo vaihdettu käsien koon takia joutu purkamaan melkein koko keulan.:paikallatuulee:
 
Viimeksi muokattu:
Se muovipala on kahdella pultilla kiinni (pultti+mutteri), sen jälkeen lievää väkivaltaa käyttäen lähtee taaksepäin liu'uttamalla.

Etuvalo ei mahdu siitä luukusta, lampun siitä kylläkin saa vaihdettu :p
 
Huomenna olis renkaitten vaihto-operaatio. Viikon päästä taas reissuun jos luoja suo. Reissun pituus riippuu kesälomarahojen suuruudesta, kawasakin hajoamattomasta tekniikasta ja vanhan väsyneen vuorotyöläisen hyvinvoinnista.

tuonne olis tarkoitus saada 2015 otsake.
http://www.vkukko.fi/MP/mp.html

vähän offtopik. Saman linkin alta löytyy tuo enduroprojekti joka on tulossa zetorin korvaajaksi reissuajoa ajatellen.
Sitte voi rakennella zetorista jotain speciaalia.Pari vuotta ehkä menee meikäläisen puuhastelutahdilla.

edit: ylihuomenna (ke 27.5)) tai torstaina zetori starttaa kohti seikkailuja. Viime vuonna jouduin kyselemään sähkökuvaa keskellä norjaa ja josain vaiheessa availemaan kerran kaasuttimet. Saa nähdä mitä tänä vuonna. Renkaina on uudet pilot road 2 mutta ilman C:tä joten kestävyys on vähän kysymysmerkki.

-vk-
 
Viimeksi muokattu:
Moro..taas olis Zetori alla, yksi Bandit kävi välis ja nyt '93 1100cc.
Kaasarit putsattu ja kytkin touhuja tehty, samalla vedetty penkissä vedot..
Tälle kevättä vasta 200km ajettu, pyörä pelannu mainiosti, mutta nyt sitte pari viikkoa seisottua, startti ei pyörittänytkään konetta, vaan sillai niinku vaikeasti "ulvahteli" startti ja hyytyi..
Akku on uusi ja näytti mittarilla 12.7v, ja kun starttas niin jännite putos johonkin 6-7v.
Googlesta löysin keskustelun startin vapaakytkimestä, mutta en sen vaihto operaatiosta mitään..eli millainen olis?
Tai onko muita ideoita mikä vois olla?
Niin ja mulla oli etukate ja mittaristo irti, ja kokeilin käyntiin, oli ihan normaali, kolehet ku sain kiinni, niin lakkas pelaamasta 😠
 
Ei se akku kyllä noin alas notkahda startatessa sulla on joko uus akku sökö tai sitten vuotaa joku paikka akun tyhjäksi, toiseksi: tuolla asialla ei ole mitään tekemistä vapaakytkimen kanssa, ei millään ilveellä.
Startin solenoidi on toinen vaihtoehto, kolmas on startin hiilet tai laakerit, neljän on maakarva mikä menee koneeseen tai itse startin plus johdin, siinähän ne ei siellä muuta ole.
 
Kytkin kopan otin irti ja väänsin startin aksilan päässä olevasta 22mm mutterista räikällä, niin että kone pyörähti...
Jovain, taas vie ku kahvimyllyä..
Kolehet=romut, tavarat jne 😁
 
Arvon raati, mistähän mahtanee johtua korkeataajuuksinen tärinä mikä tuntuu stongassa, penkissä ja jalkatapeissa? Kytkimen kun painaa ajaessa pohjaan niin tärinä loppuu (vaikka antaisi kieroksia) eli lähde on voimansiirron puolella ja ilmenee vain kun veto päällä. Kun konetta käyttää paikallaan niin tärinää ei tunne. Voisikos olla tasapainotusakselin virheellinen säätö?

Ja sekä... Olikohan se nyt 4-vaihteella kun vedättää niin joskus tulee sellainen mielenkiintoinen ilmiö, kuin kytkintä napauttaisi. eli kone ulvahtaa ja samalla tuntuu pieni nykäisy. Yritin paikallistaa lähdettä ottamalla koneen pöydälle ja avaamalla alakerran auki, mitään ei löytänyt.

1100 D malli kyseessä.
 
Moro! Ei kellään sattuis ole jäänyt nurkkiin kuljeksimaan D-mallin zetorin kokonaista etulokasuojaa värillä ei ole väliä. Omassa etulokarin kiinnikkeet sanoivat sopimuksen irti.:kääk:
 
Arvon raati, mistähän mahtanee johtua korkeataajuuksinen tärinä mikä tuntuu stongassa, penkissä ja jalkatapeissa? Kytkimen kun painaa ajaessa pohjaan niin tärinä loppuu (vaikka antaisi kieroksia) eli lähde on voimansiirron puolella ja ilmenee vain kun veto päällä. Kun konetta käyttää paikallaan niin tärinää ei tunne. Voisikos olla tasapainotusakselin virheellinen säätö?

Ja sekä... Olikohan se nyt 4-vaihteella kun vedättää niin joskus tulee sellainen mielenkiintoinen ilmiö, kuin kytkintä napauttaisi. eli kone ulvahtaa ja samalla tuntuu pieni nykäisy. Yritin paikallistaa lähdettä ottamalla koneen pöydälle ja avaamalla alakerran auki, mitään ei löytänyt.

1100 D malli kyseessä.
Vetoakselin ja/tai vetopakan laakerivamma. Onko kytkentähampaat vielä hyvät vaihteiston rattaissa?
 
Back
Ylös