• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdys tänne pienen tauon jälkeen. Paikkakunnan vaihdos ja työpaikka vaikeuttaa harrastamista. Eilen tilasin imuventtiilit ja kansipahvin. Heinäkuu olis lomaa ja ekalla viikolla olis tarkoitus tehdä punamustaan kolmas kannen aukaisu.

Pyörä on seisonu 2 vuotta, mielenkiintoista nähdä kuinka toimii.


sitä odotellessa voi taas lueskella koko zetorikeskustelun läpi. :)

-vk-
 
Moro! Oletettaisiin että olisin menossa koeajamaan -96 ZZ-R 1100:sta, mihin minun pitäisi erityisesti kiinnittää huomiota...?

-Kähmy
 
Viimeksi muokattu:
meneekö kakkonen päälle vaivatta, koliseeko kone, onko kolmos sylinterin veivin alapään laakeri morjes. jos kone valmiiksi kuuma älä osta, koska et saa silloin selville kantaako ventiilit.(kylmäkäynistys hankalaa jos ventiilit kantaa)
 
meneekö kakkonen päälle vaivatta, koliseeko kone, onko kolmos sylinterin veivin alapään laakeri morjes. jos kone valmiiksi kuuma älä osta, koska et saa silloin selville kantaako ventiilit.(kylmäkäynistys hankalaa jos ventiilit kantaa)

Mistäs tuon kolmossylkän laakerin tietää? Vuotava venakannen tiiviste taitaa olla perusongelma näissä (niin tässäkin). Kakkonen varmaan jokaisessa vaihdokissa eka testi :)

-Kähmy
 
Viimeksi muokattu:
Miten noi kaasarin vaijerit saa kaasareista irti,pitääkö kahvasta löysätä ensin?Eilen irrottelin kaasarisatsin,mutta ei noi vaijerit antanut niin paljon löysää että ois saanut ne nipat irti koloistaan,Tämä siis -93 d-malli.
 
Morjesta. Tuli ostettua tuollainen zzr 1100. -95 vuosimallia ja taitaa olla D3 koneella? Kuinka tarkka tämä on venttiilinvälyksistä. Mittasin ne ja ainakaan mikään venttiili ei kanna. Yksi pakovena oli 0,3-0,35mm ja suositushan on 0.18-0.23mm.
Ostin moottoripyörän moottori irrallaan ja olen sen nyt kiinnittänyt. Onko jotain ihmeellistä mitä pitäisi tietää esim letkujen tai vaijerien vetämisestä?
Startin vapaakytkin antaa periksi kun starttaa muutaman sekunnin, mutta testataan nyt lyödä kone kiinni ja katsoa saako sillä pyörän käyntiin. Uusia startinkytkimiä ei saa ainakaan mistään kun äkkiseltään katsoin?
 

No joo sieltä näyttäisi löytyvän 93e hintaan. Kokeillaan ensin toimiiko tuollaisenaan vaikka hieman luistaa. Yksi vaihtoehtohan olisi hitsata ratas kiinteäksi mutta silloin koko torque limiterin idea menisi pilalle ja kampi voisi ottaa osumaa jos sattuu startatessa ampumaan takaisinpäin?

Tuli semmoinen ongelma vastaan että moottori on jo kiinni rungossa niin ketjuja ei saa eturattaan akselin yli. Jos takarenkaan ottaisi irti ne varmaan mahtuisivat. On vaan niin lujassa taka-akselin kiinnitys että kuusiokoloavaimet hajoavat. Pitää ilmeisesti hommata voimahylsy ja paukuttaa vasaralla ja lämmöllä.
 
Kertoiko entinen omistaja, miksi moottori oli irroitettu? Tuon moottorityypin Kawat on kivoja, kun kaikki moottorin ketjut pystyy vaihtamaan helposti koppien kautta.
 
Kertoiko entinen omistaja, miksi moottori oli irroitettu? Tuon moottorityypin Kawat on kivoja, kun kaikki moottorin ketjut pystyy vaihtamaan helposti koppien kautta.

Moottori oli irroitettu koska startin vapaakytkin vetää tyhjää välillä.

Moottori on nyt paikoillaan mutta kipinää ei tule. Yksi punakeltainen johto jäi ylimääräiseksi mutta sille ei löydy paria.
Äkkiseltään mittasin niin toiselle puolalle tulee 12v kun virrat päällä mutta toiselle puolalle ei tule mitään
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko kellään nurkissa loppuun kuluneita tai muuten käyttökelvottomia C-mallin etujarrulevyjä? Vaidossa saisi uuden ja käyttämättömän EBC:n D-mallin takajarrulevyn.
 
Onko eroa c ja d mallin levyillä?Mulla ois myynnissä d-mallin osia esim torissa ja nettivarosissa..

Kyllä ne ovat erilaisia, esim halkaisija. Tarkoitus on leikata levyt irti ja käyttää vain keskiöt maskeina vanteiden pulverimaalauksessa. Tämän vuoksi kaipailin kelvottomia tapauksia, kertakäytöstä ei paljoa viitsisi maksaa :)
 
Onko tuolle startin tyhjää pyörimiselle muita vaihtoehtoja kuin se ratas jota startti pyörittää. Eli jaksaa pari sekuntia startata ja sitten lyö tyhjää. Moottori on nyt auki ja se ratas irti. Ei ainakaan käsin pyörittämällä tai ruuvipenkissä pihdeillä kääntämällä pyöri mutta startissa taitaa olla hieman isommat voimat.
 
eikös se johdu siitä että sen startin ketjun automaatti kiristin antaa periksi ja siitä tulee se tyhjää kohta. olen joskus tallentanut kuvallisen startin ketjun kiristimen korjaus viritelmän mut nyt ei löytynyt.
 
Back
Ylös